"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

jtni

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 17.12.12 - klo:14:45
Ihmetyttää tänä talvena ilmennyt ongelma työmatkalla. Hiljanen tie eikä juurikaan liikennettä ennen kuutta aamulla.

Aurakuskit ei väistä vaikka mikä ois  :-[ Tänäänkin ajelin kiltisti 20km auran perässä...
Samaa oli maanantaina aikaa ihmetellä reilun 30km:n ajan.
Skoda Suberb 2.0TDI -11, Mazda 6 2.0TD -08
Ex Skoda Octavia 2.0TDI -06, Audi A3 1.9TDI -03, VW Golf 1.9TDI -99
VW Passat 2.0FSI -05, Mazda 626 1.8 -00

pehis

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 19.12.12 - klo:18:39
Tällainen arjen piristäjä tänään. "Kolmion takaiset yllättäjät" pitävät mielen virkeänä ja silleen.  :D

Veikkaisin että jäit a-pilarin taakse piiloon ja sitten Astra-kuski keskittyi vain ennättämään ennen vasemmalta tulijaa. Mutta muistaapahan nyt jonkun aikaa katsoa toiseenkin kertaan oikealta tulijat ja toivon mukaan jättää turhan hätäilyn pois. Oishan siinä ehkä 20 sekuntia hävinnyt, jos olisi hiljentänyt kunnolla tai ihan jopa pysähtynyt risteykseen.
MB E 250 CDI -10

Kondi

Lainaus käyttäjältä: jallucola - 17.12.12 - klo:19:47
hmm... toiset valittaa, kun teitä ei aurata ja sitten kun aurataan, niin toiset valittaa, kun aura ei väistä  ::)

Eiköhön anneta niiden aurakuskien tehdä työtään ihan rauhassa ja sopeutetaan omat ajot sen mukaan.  :D

Eiköhän noilla aurakuskeilla ole aika paljon kokemusta sellaisistakin kuskeista, jotka auran perässä, hyvin auratulla tiellä kiroavat edessä junnaavaa auraa, kiilaavat ohi ja auran eteen auraamattomalle osuudelle päästyään jäävätkin junnaamaan auraa hitaamin tai jatkavat kärry heittelehtien siinä edellä niin pitkään kunnes pääsevät johonkin sivutielle karkuun.

Jos pyryn jälkeen myöhästyy töistä niin luultavasti on lähtenyt liian myöhään. Kyllä tässä maassa pitäisi osata ottaa huomioon lumen vaikutus liikenteeseen - jopa siinä tapauksessa että uskoo itsensä ja autonsa lumen vaikutukselle immuuniksi.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Kondi - 20.12.12 - klo:08:32Jos pyryn jälkeen myöhästyy töistä niin luultavasti on lähtenyt liian myöhään. Kyllä tässä maassa pitäisi osata ottaa huomioon lumen vaikutus liikenteeseen - jopa siinä tapauksessa että uskoo itsensä ja autonsa lumen vaikutukselle immuuniksi.

Kyllä se niin on, että ne on ne Muut Kuljettajat jotka aiheuttaa sitä hidastelua huonolla kelillä. En ole koskaan joutunut huonolla kelillä tyhjällä tiellä himmailemaan. MOT. ;)

olavi77

Viime viikolla työautolla(raskas ajoneuvo) jkl-hki matkalla 4 tiellä uudehko mb roikkui ensin puskurissa n.25km jonka jälkeen ohitti ja jarrutti keulan eteen ja n.5km päässä oli pysäkillä jonka ohi ajettuani lähti perään ja taas puskuriin.hetken hämmästelin jotta mitä vit...a se touhuaa ja taas sama manööveri toistui sysmän kohdalla ja sitten kaveri joka myös pomo soittaa että tienpäältä vihainen ukko soittanut,että mitä toi teidän kuski leikkii kun suoralla menee 89km/h mutta mäissä vauhti tippuu alle 80km/h,oli kuulemma soittanut myös 112 epäillen että olen rattijuoppo.koskaan poliisit ei pysäyttäneet,että tiedä sit oliko soittanut,mutta "kunnioitettavaa"käytöstä kanssa-autoilijoilta.

bender

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 20.12.12 - klo:09:07
Kyllä se niin on, että ne on ne Muut Kuljettajat jotka aiheuttaa sitä hidastelua huonolla kelillä. En ole koskaan joutunut huonolla kelillä tyhjällä tiellä himmailemaan. MOT. ;)

Unohtuiko tuosta viimeisestä lauseesta "muiden takia"? ;)

geeni

Punaisiin saa mun puolesta liruttaa niin hitaasti kuin ikinä kehtaa, JOS ja VAIN JOS ei niin tehdessään blokkaa pääsyä kääntyvien kaistalle, jolle palaa vihreä... kovin vajavainen on joillain aivokapasiteetti >:(

Quality

Lainaus käyttäjältä: geeni - 20.12.12 - klo:18:34
Punaisiin saa mun puolesta liruttaa niin hitaasti kuin ikinä kehtaa, JOS ja VAIN JOS ei niin tehdessään blokkaa pääsyä kääntyvien kaistalle, jolle palaa vihreä... kovin vajavainen on joillain aivokapasiteetti >:(

... tai JOS ei estä kääntyvää pääsemästä ajoissa vaihtamaan valoa vihreäksi.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

KingMo

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

joukose

Nooh, meidän kylälle tuli 5 vuotta sitten liikenneympyröitä. Väistämisvelvollisuushan niissä muuttui.
Vieläkin tulee tasasen tappavaan tahtiin kolmion takaa rynnistelijöitä. Onneks on oppinut jo varomaan, mut kyl mä sit 50 metriä perässä ajelen torvet töröllään. Jos vaikka havahtus et jotain jossain menny ketuilleen. :-\
*Sitä saa mitä tilaa"

tsiih

Lainaus käyttäjältä: joukose - 04.01.13 - klo:21:38
Nooh, meidän kylälle tuli 5 vuotta sitten liikenneympyröitä. Väistämisvelvollisuushan niissä muuttui.
Vieläkin tulee tasasen tappavaan tahtiin kolmion takaa rynnistelijöitä. Onneks on oppinut jo varomaan, mut kyl mä sit 50 metriä perässä ajelen torvet töröllään. Jos vaikka havahtus et jotain jossain menny ketuilleen. :-
Hyvä jos oot jo oppinut varomaan, ne liikenneympyräthän on olleet siellä teidän kylällä jo vähintään 10 vuotta :-D :-D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Polokari

Näitä vähän sivuten - meilläkin saatiin vihdoin liikennevalot toimintaan.
Sivutuotteena saatiin keskustan ainoa liikenneympyräkierreliittymä tms se ikinä nyt nimeltään tunnetaan täysin tukkoon ruuhka- aikana.
Aina ei voi saada kaikkea.

3.6 V6

Mulla vaihteeksi suorastaan erikoista käytöstä kanssa-autoilija S-mersun (500) kuskilta. Ajeli punaisia päin kehä-III sillan ja vihdintien kohdalla ja aika liki meni. No jäin ajelemaan sitten sen perässä, (yhtään provosoimatta) alinopeutta ajeli siinä kilsan verran, kunnes yht`äkkiä laittoi vilkun bussipysäkille ja päästi ohi ja mentyäni ohi jatkoi taas ajoaan!

Ihan hieno ele ja itsekseni siinä mietin, että kokiko kuski omatunnontuskia töppäilystään vai oliko kattonut liikaa formuloita. :)

Dirti

N. puoli tuntia sitten Audi A3 kuski näytti taas esimerkkiä hienosta käyttäytymisestä. Pitäjänmäessä hiomotiellä n. 50 vuotiaalle mieskuskille oli liikaa antaa tilaa meikäläiselle kun ei oikein voinut kuorma-autolla ottaa riskiä tien varteen parkkeerattujen kustannuksella. Varsinkin kun olin itse jo puolessa välissä pätkää ja Audi kuski oli vasta tulossa pätkälle missä on ahdasta, kohta on ABB:n kohdilla ja kuski joutui odottamaan n. nordean kohdalla. Koska en viitsi talvella ajaa yhtä läheltä parkkeerattuja autoja ( jokainen täysjärkinen varmaan ymmärtää tämän) kuin kesällä niin tilaa jää entistä vähemmän toiselle autolle. Tämä ystävällinen kuski vilkutteli valoja ja keskisormi pystyssä tervehti.

Ilman provoja kysymys: Onko niin kun ostaa Audin niin saa täydellisen etuajo-oikeuden ja oikeuden käyttäytyä kuin kusipää? Tosin tämän kysymyksen voisi esittää myös muutamalle muulle merkinomistajallekkin, esim Kia Cee'd....

Itsehän ihan ihmiskunnan kiusaksi ajan tämän kokoista autoa ja vittuillakseni pyrin välttämään turhia riskejä.

Tosin hatunnosto Sitikka C4 kuskille kuka väisti taas samalla pätkällä hetkeä myöhemmin :)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

golf5

Laitampas tämän saman jutun tännekki:

Näin uudenvuoden ja loppiaisen aikoihin ottaa päähän nuo "itä-suomalaiset" siis venäläiset joita on autoineen pilvinpimein liikenteessä ja ajotyyli ja ajotapa on jotain ihan käsittämätöntä...Yks esimerkki: olin liikenteesä ns. liikennetraktorilla missä keulassa iso lumiaura ja tietenkin kaikki varoitusvilkut päällä jne. Olin kääntymässä risteysalueella vasemmalle,vilkku asiallisesti tietenkin päällä, niin nää s..tanan ryssät vaan vetää vasemmalta ohi surutta. Ei varmasti yhdelläkään suomi-kuskilla tulisi edes mieleen ohittaa vasemmalta ajoneuvoa joka on kääntymässä risteyksessä vasemmalle. Ja sit noita pitkien ja lyhvien valojen käyttöä ryssät ei hallitse ollenkaan..ajetaan pitkätvalot päällä perässä jnejne.. ???

Dirti

Lainaus käyttäjältä: golf5 - 11.01.13 - klo:09:52
Laitampas tämän saman jutun tännekki:

Näin uudenvuoden ja loppiaisen aikoihin ottaa päähän nuo "itä-suomalaiset" siis venäläiset joita on autoineen pilvinpimein liikenteessä ja ajotyyli ja ajotapa on jotain ihan käsittämätöntä...Yks esimerkki: olin liikenteesä ns. liikennetraktorilla missä keulassa iso lumiaura ja tietenkin kaikki varoitusvilkut päällä jne. Olin kääntymässä risteysalueella vasemmalle,vilkku asiallisesti tietenkin päällä, niin nää s..tanan ryssät vaan vetää vasemmalta ohi surutta. Ei varmasti yhdelläkään suomi-kuskilla tulisi edes mieleen ohittaa vasemmalta ajoneuvoa joka on kääntymässä risteyksessä vasemmalle. Ja sit noita pitkien ja lyhvien valojen käyttöä ryssät ei hallitse ollenkaan..ajetaan pitkätvalot päällä perässä jnejne.. ???

Eiks o hienoo olla ammatikseen liikenteen seassa pörräävä? ;)

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

golf5

LainaaEiks o hienoo olla ammatikseen liikenteen seassa pörräävä? ;)

Kyllä!! Pää pitäis ollaku pöllöllä..kääntyy 180astetta :D

Dirti

Lainaus käyttäjältä: golf5 - 11.01.13 - klo:09:58
Kyllä!! Pää pitäis ollaku pöllöllä..kääntyy 180astetta :D

Mut ainakin meitä pidetään pöllöinä ja kiusaajina kun tehdään työtämme ;)

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

MikaMM

Kyllä noita itäautoilijoita on täällä keskisessä Suomessakin opittu varomaan.

Uudenvuoden jäkeen kaksi venäläisautoilijaa päätti yllättäen alkaa keskustelemaan reittivalinnasta keskellä ramppia.
Eli paikka oli Jyväskylässä, Keljon ramppi, josta käännytään Keuruulle päin.
Veljekset päättivät pysähtyä varoittamatta ja erittäin äkillisesti vierekkäin kuvassa näkyvän 50 nopeusrajoitusmerkin kohdalle. Onneksi olin jättänyt "hyvän" turvavälin, enkä ajanut normaalisti tuohon ramppiin.
Liikennettä ei ollut onneksi paljoa, sillä kello oli jo lähempänä ilta kymmentä.

J-PS

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 11.01.13 - klo:09:33
N. puoli tuntia sitten Audi A3 kuski näytti taas esimerkkiä hienosta käyttäytymisestä. Pitäjänmäessä hiomotiellä n. 50 vuotiaalle mieskuskille oli liikaa antaa tilaa meikäläiselle kun ei oikein voinut kuorma-autolla ottaa riskiä tien varteen parkkeerattujen kustannuksella. Varsinkin kun olin itse jo puolessa välissä pätkää ja Audi kuski oli vasta tulossa pätkälle missä on ahdasta, kohta on ABB:n kohdilla ja kuski joutui odottamaan n. nordean kohdalla. Koska en viitsi talvella ajaa yhtä läheltä parkkeerattuja autoja ( jokainen täysjärkinen varmaan ymmärtää tämän) kuin kesällä niin tilaa jää entistä vähemmän toiselle autolle. Tämä ystävällinen kuski vilkutteli valoja ja keskisormi pystyssä tervehti.

Ilman provoja kysymys: Onko niin kun ostaa Audin niin saa täydellisen etuajo-oikeuden ja oikeuden käyttäytyä kuin kusipää? Tosin tämän kysymyksen voisi esittää myös muutamalle muulle merkinomistajallekkin, esim Kia Cee'd....

Itsehän ihan ihmiskunnan kiusaksi ajan tämän kokoista autoa ja vittuillakseni pyrin välttämään turhia riskejä.

Tosin hatunnosto Sitikka C4 kuskille kuka väisti taas samalla pätkällä hetkeä myöhemmin :)
Eilen toikkairoin liikenteessä ihan vaan henkilöautolla, vaimon sellaisella, tuossa meidän kotikadulla eli Helsingin Merikannontiellä, joka tunnetusti on melkoisen kapea ränni ja näin talvella erityisesti. Ajelin kohti Meikkua, eli pysäköidyt autot blokkasivat mun kaistan. Liikennettä oli tosi vähän, vain pari hassua vastaantulijaa, joille annoin ihan normaalisti tietä vetämällä vähän syrjään sinne pysäköityjen väliin. Eikös vaan taakse sattunut (ilman provoja nyt, itsekin olen audimies) valkoinen A4, joka ilmeisesti oli hirmuinen kiire, kun piti oikein urakalla välkytellä valoja siellä takapuskurissa. Paciuksenkadulla "arkki" sitten rykäisi ohi torvi soiden ja keskisormi pystyssä. Satuttiin sitten rinnakkain niihin Tukholmankadun valoihin ja käsimerkit vaan paranivat Audissa, niin pitihän mun painaa fönari alas ja kysyä että mikä se miestä niin korpeaa. No korpesi kuulemma se, että mä "en osaa arvioida typerän Alfani mittoja kun piti Merikannontiellä tukkia koko kaupungin liikenne vastaantulijoita väistellessä, audimies kyllä mahtui vaikka vastaan tuli ihan kerrassaan paku..." Seurasin juu peilistä sitä millintarkkaa hivuttamista siinä kohtaamisessa kun ei audimies voinut väistää siihen samaan koloon mihi mä olin vetänyt... On meitä moneen junaan.  ;D
Audi SQ5 Sportback -21
Audi SQ5+ -16
Seat Ateca 1,6 TDI -19
Dodge Challenger r/t cabrio -71 ja pari Bemari prätkää
ex. Audi Q5 3.0 TDI Offroad -13, Tiguan 2.0 TDI -09, Tiguan 2.0 TSI -13

golf5

LainaaOn meitä moneen junaan.  ;D
Onon ja on vielä niitä "erikoisvuorojakin" lisäksi ;D

Dirti

Lainaus käyttäjältä: J-PS - 11.01.13 - klo:10:22
Eilen toikkairoin liikenteessä ihan vaan henkilöautolla, vaimon sellaisella, tuossa meidän kotikadulla eli Helsingin Merikannontiellä, joka tunnetusti on melkoisen kapea ränni ja näin talvella erityisesti. Ajelin kohti Meikkua, eli pysäköidyt autot blokkasivat mun kaistan. Liikennettä oli tosi vähän, vain pari hassua vastaantulijaa, joille annoin ihan normaalisti tietä vetämällä vähän syrjään sinne pysäköityjen väliin. Eikös vaan taakse sattunut (ilman provoja nyt, itsekin olen audimies) valkoinen A4, joka ilmeisesti oli hirmuinen kiire, kun piti oikein urakalla välkytellä valoja siellä takapuskurissa. Paciuksenkadulla "arkki" sitten rykäisi ohi torvi soiden ja keskisormi pystyssä. Satuttiin sitten rinnakkain niihin Tukholmankadun valoihin ja käsimerkit vaan paranivat Audissa, niin pitihän mun painaa fönari alas ja kysyä että mikä se miestä niin korpeaa. No korpesi kuulemma se, että mä "en osaa arvioida typerän Alfani mittoja kun piti Merikannontiellä tukkia koko kaupungin liikenne vastaantulijoita väistellessä, audimies kyllä mahtui vaikka vastaan tuli ihan kerrassaan paku..." Seurasin juu peilistä sitä millintarkkaa hivuttamista siinä kohtaamisessa kun ei audimies voinut väistää siihen samaan koloon mihi mä olin vetänyt... On meitä moneen junaan.  ;D

Ymmärrän tuskasi :)

MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Henkku

Lainaus käyttäjältä: J-PS - 11.01.13 - klo:10:22

Veikkaan että kuumakalle käytti Merikannontietä reitillään Mechelininkadulta Paciukselle oikotienä ja häntä korpesi kun olit hidastamassa hänen "suoritustaan"?

Ajan itse työkseni koulubussia ja mm. eilen aamulla satuin hiljaisella katuosuudella samaan aikaan linjaliikenteen bussin kanssa nokakkain. Hänen puolella oli kaksi autoa parkissa ja joutui hieman hidastamaan päästääkseen minut ensin ohitse. Vilkutteli valoja ja näytti että minun olisi pitänyt ajaa jalkakäytövää pitkin ,että hän olisi saanut tulla vastaan ilman häiriöitä. Ehkä olin hänestä joustamaton mutta musta ei ole kovin ammattimaista ajella poukkoillen jalkiksilla, eikä se ei ole matkustajistakaan mukavaa. Enkä usko että vähän raskaampi autokaan kiittää ajotavasta jossa koko ajan maksimoitaisiin ns. kahville ehtiminen.

Mutta tosiaan. Mielestäni Helsingin liikenteessä oli joulun alla aika paljon kärsimättömyyttä ja saman olen huomannut nyt menneellä viikolla. Valtaosa huomio hyvin autoa jossa on kolulaiskyltit. Sehän pitää pysäyttää just oppilaan kannalta turvallisimpaan ja lähimpään paikkaan oppilaan poistumisen/nousemisen kannalta. Yksi ilmiö jonka olen huomannut, on se että joitain korpeaa erityisesti että ajan ohitse bussikaistaa. Se ilmenee että aletaan ajamaan "kilpaa" siellä vasemmalla, mikä aiheuttaa usein aikamoista poukkoilua, mikäli haluaa pysyä vauhdissa. Joka päivä näitä on yleensä muutama. Vaikka ihan laillisesti itse bussikaistaa porhallan. Parhaimmillaan tullaan sitten eteen bussikaistalle vähäksi aikaa ja palataan takaisin. Eniten kuitenkin korpeavat ne jotka tietoisesti aiheuttavat vaaratilanteita, kun on tuota "arvolastia" takana. Yleensä pahinta tahallista kohellusta katsoo vain pohtien että mikähän on moisen takana?

Olen kyllä miettinyt sellaisen kojelautakameran asentamista. Voisi sitten hiljaisina hetkinä koostaa tuollaisia vuoden parhaat -videoita, mitä tuolta itänaapuristakin tulee Youtubeen jatkuvalla syötöllä. Ja olihan se ammatikseen ajavana ihan perusteltua muutenkin pitää moista mukana tien päällä.

golf5

Tämmönen tapaus sattui meilläpäin loppuviikosta. Otsikon lainaus suoraan paikallislehti Koillissanomista:

"Kuskiton kelkka kaahasi vastaantulijoiden kaistalla"
http://www.koillissanomat.fi/etusivu/kuskiton_kelkka_kaahasi_vastaantulijoiden_kaistalla_6187430.html

Sananmukaisesti "homma karkasi käsistä". No onni onnettomuudessa, ettei mitään isompia vahinkoja sattunut..ois voinu nimittäin tulla vaikka mun makkarin ikkunasta sisään  :o

Karvis

Kärryn kanssa matkalla Ouluun nopeudella 84 todellista, kemissä joku kusipää rahtari päätti hinauttaa itseään meidän kärryn takalaidassa. Rauhallinen hidastus kolmeenkymppiin ja kun rahtari lähti koittamaan ohitse niin lusikka tiskissä jälleen tavoitenopeuteen, tämän jälkeen turvaväli olikin riittävä. ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.01.13 - klo:12:38
Kärryn kanssa matkalla Ouluun nopeudella 84 todellista, kemissä joku kusipää rahtari päätti hinauttaa itseään meidän kärryn takalaidassa. Rauhallinen hidastus kolmeenkymppiin ja kun rahtari lähti koittamaan ohitse niin lusikka tiskissä jälleen tavoitenopeuteen, tämän jälkeen turvaväli olikin riittävä. ::)

Pakko kysyä mikset päästänyt rekkaa ohitse?
Todennäköisesti se olisi halunnut ajaa lujempaa kuin tuo 84 jos kerran noin lähellä perässä roikkui.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Mike Holder

Ammattiautoilijoiden palstalla tuo em. jarruttelu/kiihdyttely/estely on varmaankin myös päässyt vastaavaan threadiin.

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 12.01.13 - klo:12:52
Pakko kysyä mikset päästänyt rekkaa ohitse?
Todennäköisesti se olisi halunnut ajaa lujempaa kuin tuo 84 jos kerran noin lähellä perässä roikkui.

+1

Quality

Itseäni kyllä ahistaisi peräpeilissä roikkuva rekka siinä määrin, että ihan ensimmäiselle bussipysäkille koukkaisin sen ohitse päästämään. En voi tajuta, miksi pitää kiusata raskasta liikennettä, joka haluaa edetä omaa nopeuttaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Mikko

Vaikka edelläajavan temppu olikin sieltä syvältä ja poikittain niin ei minulta kyllä heru yhtään myötätuntoa perseessä kiinni ahdistelevalle rekalle (tjsp). Jos ei ohi aio mennä niin pitääkö sitä siinä tappituntumalla hiostaa. Ã,,rsyttää henkilöautojen tekemänäkin, mutta ison auton harrastamana on kertaluokkaa suurempi turvallisuusriski.

Kumma ammattiautoilijoiden sikailun puolustelun kulttuuri täällä tuntuu vallitsevan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy