Ibiza Facelift

Aloittaja vee50, 08.12.11 - klo:18:23

« edellinen - seuraava »

vee50


Late


Kapa

Eipä ole päältäpäin paljoa muuttunut. Nykypäivän himmeleitä vaan pitää olla. +- 0 noin niinkuin toiminnallisesti. Kiinnostaisi enemmän ne sisäpuolen muutokset.

Late

Nykytyyliin elinkaarensa puolen välin saavuttanut Seat Ibiza saa keulalleen LED-huomiovalot ja samalla etupään muotoja on muutenkin muutettu. Sitä vastoin perä on säilytetty eri malleissa suunnilleen ennallaan. Sisustukseen ei niin ikään ole tehty suuria muutoksia, paitsi kojelaudan parannukset ja uudet verhoilumateriaalit.

lemmentalja

#4
Maahantuojalle ensimmäiset näyttelymallit saapuvat kuuleman mukaan huhtikuussa 2012, siitä  se 3kk ja ensimmäiset uusilla omistajillaan. Kaikki mallit Ibiza/Ibiza sc ja Ibiza St samaan aikaan markkinoille liftattuna. Varustetasot ovat aiemmat Style/reference sekä FR. Copa/copa plus, sekä sport poistuvat kokonaan. FR varustetaso saatavana myös 1.2Tsi 105hv moottorin kanssa. Tehokkain malli 1.4TSI 150hv FR malli saatavana myös farmarina.


Ulkoisesti uudistukset aika hillityt, Keulan ilmettä hieman kaunisteltu, led päivävalot ilmeisesti vain xenon ajovalojen kanssa/FR mallissa. Sisältä ainakaan koelauta/mittaristot eivät ole hirveitä muutoksia kokeneet.

Nuevo Seat Ibiza 2012

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Late

Juu ei tuossa paljoa muutosta sisällä. Muuta kuin materiaalia muutettu.  ;)

Kapa

Lainaa
LainaaJuu ei tuossa paljoa muutosta sisällä. Muuta kuin materiaalia muutett
u.

Ainakaan tuosta kuvassa ei näy paljoa muutosta? Väriäkö meinaat?

finnman

Nyt on ilmestynyt Seatin web-sivuille uusittu Ibiza. Mielenkiintoinen lisäys ST-mallistoon on 1.4Tsi (150hv) DSG ja 1.2Tsi FR. Hinta on noussut jonkin verran edelliseen, jos haluaa varustella auton hyvin. Varustepaketit on jostain syystä hinnoiteltu suolaisen hintaiseksi mm. pakkaamalla niihin paljon tavaraa? Käsittämättömän hintainen on säilytystilapaketti (748â,¬): Onkohan hintaan tullut virhe, sillä paketin hinta voisi olla maksimissaan 200â,¬, kun katsoo mitä sillä saa: (kyynärnoja edessä, lokerot etuistuinten alla (Ecomotivessa vain oikean etuistuimen alla), tavaraverkko lattialle, 2 sivuverkkoa tavaratilassa, 2 joustavaa nauhaa, lokero tavaratilan peitteessä, 12V virran ulosotto tavaratilassa)? Myös nk. turvallisuuspaketti tuntuu rahastukselta, sillä konsernin muissa merkeissä taitaa jokaisessa DSG-mallissa olla vakiona mäkilähtöavustin ja nyt siitä pyydetään 449â,¬ rengaspainevaroituksen kanssa mikä maksaa n.60â,¬ normaalisti muihin konsernin tuotteisiin lisävarusteena.

Panze

Aika härskiä hinnoittelua uutukaisessa. Jopa meidän hinnat alkaen Seatissa on mäkilähtöavustin ja rengaspaineenvalvonta vakiona!! Eikä ole "tomaatti".

tepi

Reippaasti on noussut hinta jos vertaa uutukaista edelliseen Ibizaan. Maksoin ST:sta 15.8.11 aikas tasan 18tâ,¬ ja tämä uusi vastaavilla varusteilla 22,2tâ,¬, eli neljä tonnia faceliftistä. En tosin osaa eritellä mitä hienouksia FR-merkintä tuo 1.2 TSI:in, mutta varusteita ei ainakaan vakiona ole juuri mitään vrt. copa plussaan.
-Huumorimielellä ja työkaverit lähetti-

lemmentalja

Näinpä...itselle hinta olisi jo liian suuri. Copa plus tuohon 18kâ,¬ oli "hyvä kauppa", mutta tuo nykyinen hinta vastaavilla varusteilla pitkälle toista tuhatta liikaa!
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

0251

Toiselle kympille kimposi kaksivuotta sitten meikän Ibbekin. Eikä siihen paljoo tarvinnut ruksia. Alut,parkki ja sadetutka,kyynärnojat. Bluetooth usbitikku ja tietenkin auton " maalaus" kun ne kaksi ilmaisväriä ei käynyt. Niin ja tulihan siihen talvikiekot ja defan ajastin/laturi

Repe_Ruutikallo

Nyt sitten TM:ssä Ajettua-juttu uudesta Ibizasta.

No, luin jutun kahdesti läpi enkä löytänyt puolta sanaa ajokokemuksista. Jos toimittaja oli oikeasti ajanut autoa, se ei jutussa tullut ilmi lainkaan. Täsmälleen saman olisi voinut kirjoittaa edes näkemättä koko kärryä.  :(

Repe_Ruutikallo

Tänään sitten Tuulilasissa oli oikeasti ajettu. Onkohan faceliftissä tehty jotain ääneneristykselle, kun jutussa todettiin että sen lisäksi että moottori on erittäin hiljainen, ajoäänet eivät muutenkaan ole kovat? En koskaan ennen ole huomannut että minkään halvan Seatin melutasoa lähes kehuttaisiin.

Mickey

Seatin sivuille tullut näemmä Cupra-version hinnat, alkaen karvan alle 25kâ,¬. Eipä ole ko. mallia taidettu markkinoida lainkaan vielä? Voisihan tuosta koeajoa mielenkiinnosta kysäistä, vaikkei tuon kokoluokan auto olekaan juuri nyt ajankohtainen. Ulkonäöllisesti näiden pikkusporttien selvästi parhaannäköinen, kuten Ibiza on mielestäni muutenkin.

tepi

Lainaus käyttäjältä: Mickey - 11.02.13 - klo:21:44
Seatin sivuille tullut näemmä Cupra-version hinnat, alkaen karvan alle 25kâ,¬. Eipä ole ko. mallia taidettu markkinoida lainkaan vielä? Voisihan tuosta koeajoa mielenkiinnosta kysäistä, vaikkei tuon kokoluokan auto olekaan juuri nyt ajankohtainen. Ulkonäöllisesti näiden pikkusporttien selvästi parhaannäköinen, kuten Ibiza on mielestäni muutenkin.
Kauppakassina Cupra olisi varmasti mitä mainioin. Itselläni on usko koetuksella näihin TSI-koneisiin, joten tuskinpa toista enää ostan.
-Huumorimielellä ja työkaverit lähetti-

Edinex



Tässäpä kuva uudesta ibizasta tehtaan omilla helmoilla ja spoilerilla, vakiot 17" alut ja vähän muokkausta teippauksien muodossa.
Lisää kuvia voi pällistellä kun ottaa tuon img_..... jutun pois ja selailee sitten sieltä.
Autoon on nyt laitettu siis tehtaan omat helmat, takaspoileri, takavalot tummennettu, takaheijastimet tummennettu (puskuri), eturekisterikilven tausta teipattu mustaksi (cupra) ja sisustaan sitten kädensijat maalattu korinväriin ja kuvista poiketen soitin on päivitetty Pioneer DEH-80PRS malliin. Etukaiuttimet menee tässä kevään korvilla vielä vaihtoon ja autoon tulee aktiivinen 3-tie sarja vaimennuksineen.

Autossa on ollut myös rattoisasti tyypillistä ongelmaa öljynsyönnin suhteen ja 6039km / 3,5l on kulutus öljylle. Polttoainetta on kulunut reilusti yli valmistajan ilmoittajan lukeman. Eikä kaikki voi mitenkään johtua raskaasta kaasujalasta kun matkassakaan ei pääse edes 5:lla alkavaan lukemiin kun valmistaja ilmoittaa matkalle 5.1l/100km, lähimmillään olen ajanut 80 alueita (kuopio-joensuu) 6.2l/100km

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy