Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

o.b.

Puutuisikohan Climatronicilta jatkuva sähkö silloin kun autossa ei ole virtoja päällä. Oven aukaisu aktivoi osan virroista?

vag4life

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.02.21 - klo:13:44
Puutuisikohan Climatronicilta jatkuva sähkö silloin kun autossa ei ole virtoja päällä. Oven aukaisu aktivoi osan virroista?

Vaikea uskoa, kun pääasiassa kuitenkin toimii, paitsi nyt pari viime kertaa tehnyt tenän putkeen.
Itsellä kävi mielessä, että voisiko akku olla sen verran kehno, että auto ei anna tämän takia climatronic mennä päälle...?
A4 B9 TFSI Q s-line

hojaleht

Mitä nyt vähän katellu webaston ongelmia niin siellä on ainakin jänniteraja jonka alapuolella ei lähde käyntiin / sammuu. Tuota voi VCDS.llä sääsää alemmas testimielessä.
A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

Haldex

#1353
En viitsinyt avaa uutta ketjua joten kysäsen tässä: Hakusessa on tommoseen 2016 Audi TT:een (2.0TFSI) polttoainetoimista lisälämmitintä. Audilta kun kyselin niin ei ole kuulema saatavissa Webastoa eikä Eberiä. Onko tosiaan niin, että tuohon ei ole saatavilla minkään valmistajan polttoainetoimista lisälämmitintä?
Audi S3 2018 Sedan

misi

Oma kysymys:

Ostin tuossa VW T5.1 -11vm.

Autossa on tehdasasenteinen lämmitin ilmeisesti, joka lämpiää aina ajonaikana. Autoon on asennettu jälkiasenteinen webaston kello, 1533.

Mietin että saako tuota alkuperäistä ajonaikaista lämmitintä jotenkin suljettua pois ajon ajaksi? Tulee nurkka-ajoa aika paljon niin sitä tuskin tarvitsisi tässä pitää päällä. Parashan olisi, että ohjaus kävisi vallan tuon kellon 1533 kautta, eli pistäisi polton siitä päälle, jos haluaa ajon ajaksi nopeammin lämpöä tupaan. Onko kyse vain koodauksesta vai onko joku muu ratkaisu?
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

mtalo

Mulla oli alkupään T5 ja siinä onnistui sillä tavalla, että laitto kiinteän vastuksen lämpöanturin tilalle. Vastuksella huijattiin webastolle, että lämpötila on jotain enemmän kuin +5c. Anturi oli puskurin ja syylärin välissä keskeltä hieman oikealle päin.

En tiedä, onnistuuko sama systeemi näissä uudemmissa malleissa.

o.b.

Katkaisemalla CAN-bus väyläjohdot lämmitin ei enää tottele auton käskyjä, mutta tottelee yhä W-bus väylään kytkettyä kelloa.

Jos autossa on manuaali-ilmastointi, tuo toimii melko varmasti. Jos taas autossa Climatronic, joka kytkee puhalluksen päälle lämmityksen aikana, niin sitten se lakkaa toimimasta. Tälläisen Climatronicin tunnistaa siitä, että se herää henkiin kun lisälämmitin on hetken pöhissyt.

Useimmiten noissa jälkiasenteisissa on kuitenkin erillinen IPCU-rele, joka hoitaa puhaltimen ohjauksen. Silloin CAN väylän voi katkaista. Kuitenkin sellaisesta paikasta, jossa sen saa tarvittaessa kytkettyä uudelleen jos tarvis ;)

Lämpötila-anturin huijausta en suosittele, sillä sitä tietoa käytetään esim ilmastoinnin ohjaamiseen, joten se voi tykätä huonoa jos se kytketään päälle pakkasella.

misi

Okei. Kiitti. Kuulin että jollain suoralla can-palikallakin saisi ohjauksen suoraan tällä jälkiasennuskellolle. Tarvii vain katsoa tiedot webastoa että tilaa oikean palikan ebaysta. Ilmeisesti juuri tekee sen että 'katkaisee' virran tältä yllämainitulta johdolta. Manuaali-ilmastointi on, eikait noita climatronicceja muuten ole manuaaleissa? Tuntuu vain että 'heräisi' juuri henkiin aika kun webaston puhallus loppuu, kun autossa on sisällä niin lämmin äkkiä ja kun se päättyy.  ;D
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

o.b.

Jos autossa ei ole Climatronicia, niin katkaiset Webastolle menevät kaksi oranssia johtoa. Sen jälkeen se ei mene päälle muuten kuin ajastimen ohjaamana.

Mitään CAN-palikkaa ei tuohon käsittääkseni tarvitse. Toimiihan sisäpuhallin kun Webasto on kellolla kytketty päälle?

misi

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 04.04.21 - klo:21:29
Jos autossa ei ole Climatronicia, niin katkaiset Webastolle menevät kaksi oranssia johtoa. Sen jälkeen se ei mene päälle muuten kuin ajastimen ohjaamana.

Mitään CAN-palikkaa ei tuohon käsittääkseni tarvitse. Toimiihan sisäpuhallin kun Webasto on kellolla kytketty päälle?

Täytyy katsoa, kun kiertovesipumppu on vaihdettu webastoon. Nyt ei käy kauaa kun pistää kellosta polton niin en osaa vastata tuohon vielä.

Tämä henkilö, joka sitä can-palikkaa tarjosi, taitaa olla vw:llä huollossa töissä tai tietää vaan paljon vaggilaisista. Omaa mutua siis mutta epäilisin. Kyseisen siltä tota johtohommaa.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

misi

Lainaus käyttäjältä: misi - 07.04.21 - klo:18:53
Täytyy katsoa, kun kiertovesipumppu on vaihdettu webastoon. Nyt ei käy kauaa kun pistää kellosta polton niin en osaa vastata tuohon vielä.

Tämä henkilö, joka sitä can-palikkaa tarjosi, taitaa olla vw:llä huollossa töissä tai tietää vaan paljon vaggilaisista. Omaa mutua siis mutta epäilisin. Kyseisen siltä tota johtohommaa.

Joo, eipä ollut vagille töissä. Mutta täytyy koittaa vaikka hyppylangoilla tota kikkaa, jos pystyy ilman katkomatta johtoja. Tai sitten tekee sillain että pystyy liittään kuitenkin helposti takasi, jos näin ei ollutkaan.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

misi

Lainaus käyttäjältä: misi - 12.04.21 - klo:11:25
Joo, eipä ollut vagille töissä, niin ei osannut sanoa. Mutta täytyy koittaa vaikka hyppylangoilla tota kikkaa, jos pystyy ilman katkomatta johtoja. Tai sitten tekee sillain että pystyy liittään kuitenkin helposti takasi, jos näin ei ollutkaan.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

o.b.

Ainoa keino olla katkomatta niitä johtoja on irrottaa ne pinnit liittimestä. Ei mukavassa paikassa ja ei kovin helppo irrottaa. Jos kuitenkin irrotat pinnit, muista tulpata jäljelle jääneet reiät tiiviisti. Muutoin niistä menee vettä elektroniikalle.

misi

Okei. Ehkä katkasen johdot sillain että on helposti liitettävissä. Tai sillain olisin sen muutenkin tehnyt.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

misi

Ei katkastu vielä johtoja, kun korjaamolla asentaja meinasi että sitten ei saa vikakoodeja luettua. Eikö tähän tosiaan ole mitään muuta keinoa? Luulisi piru että sais sen sammumaan vallan vaikka, ilman mitään johtojen katkasuja. Tai jotenkin muuten.

Vai onko alkuperäinen lämppäri+yksikkö kattoon sitten ainut vaihtoehto, että tuo kello pois.?
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Killer

Entä jos laittaa 2-nap kytkimen väliin niin sillä voi päättää onko lämmitin käytössä vai ei, voisi myös edelleen lukea vikokoodit tarvittaessa.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

misi

#1366
Lainaus käyttäjältä: Killer - 18.04.21 - klo:08:05
Entä jos laittaa 2-nap kytkimen väliin niin sillä voi päättää onko lämmitin käytössä vai ei, voisi myös edelleen lukea vikokoodit tarvittaessa.

Löysin aiheesta threadin ffp:ltä, kun googlettelin äsken. En suoranaisesti löytänyt manuaali-ilmastoinnilla olevaa katkaisimella olevaa juttua, mutta climatronicissa tämä ei vissiin toiminut. Tai sitten kaveri kytki väärän/t johdon/t siihen katkaisimelle, kun ei toiminut kunnolla kytkimen olessa on/off. Kun otti katkaisimen pois niin toimi taas kuten piti, lisälämmittimenä siis.

En ottaisi tätä itseltä ollenkaan pois, mutta olisi tosiaan kätevä kun, nurkkaa tulee kieputtua myös niin ei aina lähtisi päälle ja tukkisi siten tuota. Vähän hankalaksi menee. Tuskin millään koodattuakaan saa.?

EDIT: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6986.msg425995#msg425995 <- Tuosta ainakin ymmärtäisin että VCDS:llä saa laitettua sen pois päältä.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

misi

Lainaus käyttäjältä: misi - 19.04.21 - klo:09:12
Löysin aiheesta threadin ffp:ltä, kun googlettelin äsken. En suoranaisesti löytänyt manuaali-ilmastoinnilla olevaa katkaisimella olevaa juttua, mutta climatronicissa tämä ei vissiin toiminut. Tai sitten kaveri kytki väärän/t johdon/t siihen katkaisimelle, kun ei toiminut kunnolla kytkimen olessa on/off. Kun otti katkaisimen pois niin toimi taas kuten piti, lisälämmittimenä siis.

En ottaisi tätä itseltä ollenkaan pois, mutta olisi tosiaan kätevä kun, nurkkaa tulee kieputtua myös niin ei aina lähtisi päälle ja tukkisi siten tuota. Vähän hankalaksi menee. Tuskin millään koodattuakaan saa.?

EDIT: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6986.msg425995#msg425995 <- Tuosta ainakin ymmärtäisin että VCDS:llä saa laitettua sen pois päältä. Toki Suberb kyseessä, mutta..
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

M_M

Lainaus käyttäjältä: misi - 19.04.21 - klo:09:12
EDIT: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6986.msg425995#msg425995 <- Tuosta ainakin ymmärtäisin että VCDS:llä saa laitettua sen pois päältä.

Saa, mutta vain bensiinimoottorien yhteydessä. Onko sinun autossasi bensiinimoottori?

Dieselistä ei saa kuin johdot katkaisemalla. Mutta toki väliin voi laittaa kytkimen jolla yhteyden saa tarvittaessa palautettua.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

misi

Ei oo, dieselihän se. On kyllä surkeaa sitten, jos viritelmät on ainoa keino.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

misi

Millain muuten näissä vagin dieseleissä tuo webasto lähtee käyntiin polttoaineen suhteen? Onko joku alle neljännestankki kun ei lähde päälle enää vai valo palaa tjsp? Vanhassa ransiitti customissa oli että alle neljännestankin ei lähtenyt enää päälle. Itellä siis pelkkä ajonaikanen tehtaan lämmitin johon lisätty jälkiasenteisena kello 1533.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

M_M

Valo kun syttyy niin webasto ei enää käynnisty.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

misi

MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Janija

’18 mallinen golf ja climatronicilla sekä webastolla. Miten climatronicin säätimet olisi hyvä asettaa, että ikkunat sulaisi aamulla?
Riittääkö auto-asetus vai oletteko asettaneet puhaltimen jollekin kiinteälle tasolle ja puhallus laseille?
Entä lämpötila, osaako nämä säätää webaston kanssa lämpötilan sopivaksi, vai mitä siihen olisi hyvä asettaa?

M_M

Jos se webasto on ihan tehtaalla siihen asennettu, niin ei tarvitse säätää mitään. Auto hoitaa sen ihan itse. En ole varma pystyykö edes säätämään.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Janija

Tehdasasenteinen. Huh, olipas nopea vastaus, iPad jumii ja kun sai täältä lähetettyä viestin, oli viestiin jo vastattu.  :)

jtmattila

Webasto ThermoCall pitäisi päivittää ThermoConnectiin.

Onko tietoa tarviiko asennuksessa jotain mikä ei tule paketissa mukana?

Autoon asennettu ThermoCall auton luovutuksen yhteydessä eli ei ole ollutkaan kelloa tms.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

Citgun

Minkälaisia kokemuksia porukalla on Eberin Easystart Web -puhelin/selain ohjauksesta? Luotettavuus?

Tuli Eberi tuolla puhelinohjauksella tilailtua tällä viikolla Citigouhun.

Citgun

Lainaus käyttäjältä: Citgun - 04.12.21 - klo:15:05
Minkälaisia kokemuksia porukalla on Eberin Easystart Web -puhelin/selain ohjauksesta? Luotettavuus?

Tuli Eberi tuolla puhelinohjauksella tilailtua tällä viikolla Citigouhun.
Viikon kokemuksella, hienosti on pelannut. Käynnistyssignaali on aina lähtenyt ja sisälämpötilakin saatu takaisin.

M1k4

Tervehtys kansalaiset! kulkineena bensa skeida octavia-15 ja tehdas webastolla (tms.) varustettu yksilö. Auton lämmitin ei halua aina lähteä puikula kaukosäätimestä käyntiin (vilkuttaa vihreää, paristossa virtaa), eilen -6 ja kerrasta tulille ;D, tänään -16 ei lähteny >:( ennen kuin auton täräytti käyntiin, mutta voi heti sammuttaa ja lämppäri jää päälle. Epäilen, että jännitevahti tms. (tyhmä sellainen) tulee kehiin kovemmilla pakkasilla. Kysymys kuuluukin, että onko kulkineessa lämmittimelle oma akku vai auton kanssa yhteinen ????
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
10 x VW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy