Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

samulis

Kävin kanssa tsekkaamassa uuden Astran ja ei voi sanoa kuin on aika rohkeet, mutta onnistuneet muodot... Varsinkin perä on varsin muhkea ja varsin kaukana Opelin perinteisistä kantti muodoista. Keskikonsolissa on tosiaan 4-5 normiauton verran nappuloita, mutta toteutus/viimeistely on todella onnistunut niidenkin kohdalla. Ero Insigniaan on selkeä. Kuskin paikallahan on varsin reilut oltavat ja penkitkin (sport) tuntui varsin jämäköiltä ja tukevilta. Miinusta tuli takapenkin tiloista, jonne en oman kuskin asennon jälkeen mahtunut... Loota näyttää ihan kohtuulliselta ja vihdoin tulleet kassikoukut (5kpl) ilahduttavat varmasti. Nopeesti vilkaisten hinnastoa silmiin kiinnittyi Infinity-sound systeemin kohtuu hinta sekä ettei sen kanssa "pakkomyydä" Navi DVD800:sta kuten Insigniassa.

Nelivetoahan ei taida ihan heti olla tulossa vaikka muuleja on ollut spy shoteissa, kun taitavat keskittyä CO2 kilpailuun.

Samalla kävin tarkastamassa Magneetin vaihtoautoissa olevan musta Insignia 4x4 2.8t aut farkun ja täytyy sanoa, että ois aika makee paketti. Tosin ko yksilö oli maahantuojan esittely yksilö ja sen nahkapenkit ei hirveesti sytyttäneet ja yllättävän likaiseksikin sisältä jätetty vaihtoautoksi. Navia olis sekä muutenkin aika hyvin varustetta, mutta just Infinity puuttuu, joten jäis multa ostamatta, kun hintaakin on ihan riittämiin ja silloin sais auto olla justiinsa sellainen kun haluaa. Heräsi tosin silmät tuolle tuleville CO2-pohjaiselle autoveroille, ko auton vero alkaa olla jo jotain luokkaa 300e ja esim 520da:lla noin 90e. Noi alkaa olla jo ihan merkittäviä vuosittaisia kuluja, joten ei varmaan hirveen montaa tuollaista 2.8:a taida Suomessa tulla näkemään, mutta luulis noi nykyisetkin muutamat myynnissä olevat esittelyautot lähtevän aika hyvällä hinnalla rivistä pyynneistä huolimatta...

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: samulis - 16.01.10 - klo:23:26
Samalla kävin tarkastamassa Magneetin vaihtoautoissa olevan musta Insignia 4x4 2.8t aut farkun ja täytyy sanoa, että ois aika makee paketti. Heräsi tosin silmät tuolle tuleville CO2-pohjaiselle autoveroille, ko auton vero alkaa olla jo jotain luokkaa 300e ja esim 520da:lla noin 90e. Noi alkaa olla jo ihan merkittäviä vuosittaisia kuluja, joten ei varmaan hirveen montaa tuollaista 2.8:a taida Suomessa tulla näkemään.

Jos auto maksaa uutena melkein 70k niin en usko, että ketään oikeasti kiinnostaa onko vero 300eur vai 90eur. Ei ainakaan minua.

samulis

No joo, ei varmasti ole tuon auton pienin meno erä, meneehän vastaavasti bensaakin reiluummin tuossa... Mutta erityisesti jos tuollaisen auton ottaa niin ei varmasti pidä sitä kuin max 2-3v ja sen jälkeen käytettyjen markkinoilla sillä voi alkaa olla merkitystä -> arvo alenee entistä enemmän...

OPC maksaa sen 70ke, mutta tuo "perusversionhan" saa alle 60ke:n eli halvalla lähtee...

ram1

Jos toi 210 ekee kaataa kaupan niin tuskin autoa kovin hanaksti haluaa.Tästä autosta varmaan kyse.http://www.magneetti.fi/Vaihtoautot/Vaihtoautotiedot.aspx?vid=IHR721&tid=378/Opel/Insignia
On kyllä kovat kulutuslukemat silti.Ei moni puolet tehokkaampikaan taida samaan yltää.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

samulis

Jep,
Se mistä vissiin toi CO2 keskustelu lähti liikenteeseen myyjän puolelta oli, kun joku oli käynyt kyselee A3 3.2:sta ja ne oli alkaneet selvittelee paljos tuossa on sitten verot... Olivat kuulema Akesta selvittäneet, että tuossa kipossa on lähes 500e:a vuosittainen vero... En nyt tarkkaan tiedä, mutta en usko pahasti erehtyväni jos väitän jossain olevan virhe...  ;D

ram1

No Audin päästöt luokkaa 240 ja Inkussa 277.Mutta kuten sanottu nämä asiat ei noiden autojen hankinnassa se pääasia, eikä saa olla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Urlaub

#36
Lainaus käyttäjältä: samulis - 17.01.10 - klo:00:21
Jep,
Se mistä vissiin toi CO2 keskustelu lähti liikenteeseen myyjän puolelta oli, kun joku oli käynyt kyselee A3 3.2:sta ja ne oli alkaneet selvittelee paljos tuossa on sitten verot... Olivat kuulema Akesta selvittäneet, että tuossa kipossa on lähes 500e:a vuosittainen vero... En nyt tarkkaan tiedä, mutta en usko pahasti erehtyväni jos väitän jossain olevan virhe...  ;D

Huh huh, on siinä Audi A3:ssa kulutus kohdillaan.  :o

Vähemmällä kulkevat mm. MB SLR McLaren 348 g tai Ferrari F 430 F1 345 grammaa.

Ei vaan, virhehän noissa tiedoissa on oltava. Muut 3,2 litraiset A3:t näyttävät päästävän 254 g/km eli uusi ajoneuvovero on 249 euroa vuodessa. Nykyinen vero on 127 euroa eli ei se mikään este kaupanteolle pitäisi olla. Toki minkä tahansa veron kaksinkertaistuminen on sinällään kova korotus.

Uudet verothan näkee kätevästi täältä: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/A4622F8A-9103-4C18-992B-25F3A2CE666B/0/CO2_taulukot_2010.pdf


Ooppeliin palatakseni sukulaismiehellä on työsuhdeautona viimeisiä Vectroja 2,8 litraisella turbokuutosella ja tomaatilla tietty. Sen bensankulutus on jotain aivan tolkutonta. Kulutus on samaa tasoa kuin M5 Benarilla, mutta tehojen suhde 280 / 507 on aivan jonkin verran. Se Vectra lienee ainoa ajamani henkilöauto, jossa valmistajan ilmoittama kaupunkikulutus alkaa 2:lla.  :P

Samoin Vekkulin hinnanalennus on jotain aivan järkyttävää. Auto maksoi kilkkeineen melkein 60 tonnia ja nyt vastaavia myydään 2,5 vuotiaina hikisesti yli 20 tonnilla. Se tekee arvonalennusta melkein kaksi tonnia kuussa!

Reneto

#37
Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.01.10 - klo:08:36
pakko laittaa tänne kun sattui silmään, ei paha tuo OPC malli ?

Minusta tuossa on vähän tuollainen merinorsun naama

 
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

zammy

#38
Tekniikan Maailman talvitestin perusteella vähän vaikuttaisi, että Astrassa on pari mun kannalta ratkaisevaa asiaa hoidettu Golfia paremmin. Ja ne asiat on melu sekä se, että tuo 1.4 kone myös lämmittää autoa kiitettävästi toisin kuin Golfin vastaava pata. Nyt kun vaan alkais tulla se farkku-Astra.

EDIT: Varsinkin kun talvitestissä Astrassa oli 17" 225/50 renkaat alla ja sitä silti kehuttiin hiljaiseksi.

T.S.

Mitkä olivat tuon talvitestin lopputulokset?

zammy

Lainaus käyttäjältä: T.S. - 17.02.10 - klo:11:58
Mitkä olivat tuon talvitestin lopputulokset?

No ei pilata kokonaan jännitystä, mutta kerrotaan teaserina että tasaväkisessä testissä kolme autoa päätyi samoille pistesijoille ja voittopaikalle ja näiden joukossa yksi vag. Samoin jaetulla kakkossijalla on kolme autoa ja näistäkin yksi vag.

P.Alikka

#41
Ã,,kkiä vilkasin lopputulokset ja järjestys kärkikuusikon kohdalla oli:

1. Mazda 3 arvosana 8,5
2. Skoda Yeti arvosana 8,5
3. Toyota Prius arvosana 8,5
4. Opel Astra arvosana 8,4
5. Subaru Legacy arvosana 8,4
6. Volkswagen Golf arvosana 8,4

Eli aikas tiukkaa tuntuis olevan... niin ja meinasin jo paljastaa muutkin jäsenet, mutta pidetään nyt vielä jännistystä yllä!  ;D

Edittiä: Laitetaan autojen nimet näkyviin
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Guido

Kärkikolmikon muodostivat Mazda 3, Skoda Yeti ja Toyota Prius. VW Polo jäi 8,4 pisteeseen ja Seat Exeo keräsi muistaakseni 8,3 pistettä ja maininnan VAG-konsernin tehokkaimmasta (lue: vähiten huonosta) lämmityslaitteesta (!). Asiaan saattoi myös vaikuttaa Seatin nokalla ollut 2.0 TSI-pata muiden VAG:ien 1.2 TSI:tä vastaan.

Häkä

Joo tuo TSI kone kyllä yllätti taloudellisuudellaan. TM:ssä oli jotain hyötysuhdelaskelmia tehty sekä kylmälle että lämpimälle koneelle, ja Yeti sekä Polo päihittivät Hondan hybridin valloitaen toisen ja kolmannen sijan Priuksen perässä. Aikaisemmin on mun mielestä ainakin 1.4TSI hörppinyt aika tavalla kylmänä. Noh lämpöä ei kauheasti saatu kabiiniin vieläkään.

Urlaub

Kävinpä tänään ajelemassa pari tuntia uudella Astralla ja täytyy kyllä todeta, että todella onnistunut auto on kyseessä. Ei pätkääkään häviä Golfille missään ominaisuudessa, paitsi ehkä maineessa.

RoccoScientist

Uusimmassa TM:ssä dieselkoneella varustettu versio herätti enimmäkseen positiivisia kommentteja ja uskoisin, että tulevissa vertailuissa Astra ja Golf ovat taas varsin lähekkäin - ainakin jos vertaillaan noilla 1,4-litraisilla turbokoneilla varustettuja yksilöitä. Lisävarustelistan lelujen osalta Astra on jopa tainnut mennä nyt hitusen Golfin edelle ja kun ulkonäkökin on Astrassa menevämpi, on Opelilla hyvät eväät kasvattaa markinaosuuttaan Golf-luokassa.

Mitenköhän tuleva OPC-versio muuten kärsii tuosta normimallin poikkeavan korkeasta omamassasta? Liekö kyseessä sellainen painolasti, josta pääsee helposti eroon.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VW-man

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 23.03.10 - klo:14:38
Uusimmassa TM:ssä dieselkoneella varustettu versio herätti enimmäkseen positiivisia kommentteja ja uskoisin, että tulevissa vertailuissa Astra ja Golf ovat taas varsin lähekkäin - ainakin jos vertaillaan noilla 1,4-litraisilla turbokoneilla varustettuja yksilöitä. Lisävarustelistan lelujen osalta Astra on jopa tainnut mennä nyt hitusen Golfin edelle ja kun ulkonäkökin on Astrassa menevämpi, on Opelilla hyvät eväät kasvattaa markinaosuuttaan Golf-luokassa.

Mitenköhän tuleva OPC-versio muuten kärsii tuosta normimallin poikkeavan korkeasta omamassasta? Liekö kyseessä sellainen painolasti, josta pääsee helposti eroon.

Monessa koeajossa ja vertailussa uutta Astraa on haukuttu turbokoneellaankin huonommaksi kuin Golf 1.4 TSI:llä ja sanottu, että Opelilla on vielä matkaa tehdä ja aikaansaada  yhtä hieno&loistavominaisuuksinen pikkuturbo kuin mitä Golfissa on. Myös takakontin lastausakko, näkyvyys etuviistoon, pääntila ja yleensä tila takana ja takaoven oviaukko on joka testissä haukuttu lyttyyn ja verrattu kuinka Golfissa on asiat paremmin. Ilmeisesti kulutuskaan ei ole niin pieni kuin Golfien jos siis lehtiä on uskominen. Tomaattilootakin on hyvin vanhoillinen. En usko Golfin valta-aseman horjuvan tällä tuotteella juuri mitenkään.

T.S.

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 23.03.10 - klo:21:08
Monessa koeajossa ja vertailussa uutta Astraa on haukuttu turbokoneellaankin huonommaksi kuin Golf 1.4 TSI:llä ja sanottu, että Opelilla on vielä matkaa tehdä ja aikaansaada  yhtä hieno&loistavominaisuuksinen pikkuturbo kuin mitä Golfissa on. Myös takakontin lastausakko, näkyvyys etuviistoon, pääntila ja yleensä tila takana ja takaoven oviaukko on joka testissä haukuttu lyttyyn ja verrattu kuinka Golfissa on asiat paremmin. Ilmeisesti kulutuskaan ei ole niin pieni kuin Golfien jos siis lehtiä on uskominen. Tomaattilootakin on hyvin vanhoillinen. En usko Golfin valta-aseman horjuvan tällä tuotteella juuri mitenkään.

Moni noista testeissä mainituista miinuksista johtuu siitä, että auto on muotoiltu kauniiksi toisin kuin Golf.  Eli Astra on hyvä vaihtoehto ostajalle, joka on valmis tinkimään hieman tiloista ja käytettävyydestä kauniin ulkomuodon vuoksi.  Testiuskovaiset ostavat varmasti jatkossakin Golffeja.  Hienoa että nykyään on useita vaihtoehtoja saksalaista laatuautoa haluavalle, sillä mielestäni Astra kuuluu ehdottomasti tuohon joukkoon.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 23.03.10 - klo:21:08
Monessa koeajossa ja vertailussa uutta Astraa on haukuttu turbokoneellaankin huonommaksi kuin Golf 1.4 TSI:llä ja sanottu, että Opelilla on vielä matkaa tehdä ja aikaansaada  yhtä hieno&loistavominaisuuksinen pikkuturbo kuin mitä Golfissa on. Myös takakontin lastausakko, näkyvyys etuviistoon, pääntila ja yleensä tila takana ja takaoven oviaukko on joka testissä haukuttu lyttyyn ja verrattu kuinka Golfissa on asiat paremmin. Ilmeisesti kulutuskaan ei ole niin pieni kuin Golfien jos siis lehtiä on uskominen. Tomaattilootakin on hyvin vanhoillinen. En usko Golfin valta-aseman horjuvan tällä tuotteella juuri mitenkään.

Itse olen törmännyt vain positiivissävytteisiin arvosteluihin. Takatilojakin on esim. pääntilojen osalta kehuttu, sillä tällä saralla asiat ovat paremmin Astrassa kuin Insigniassa, josta pitää hankkia farkkukorinen versio, jos haluaa taakse pääntilaa. Suurehko omamassa on se, mikä verottaa kulutuslukemia ja kiihtyvyyksiä, mutta en muista että tuon 1,4-litraisen turbon käyttöominaisuuksista oltaisiin lukemissani testeissä mitään pahaa sanottu. Tilanne on joka tapauksessa varmasti parantunut selvästi noihin vapareihin verrattuna, sillä niiden ohutta alavääntöä on moitittu jokaisessa lukemassani testissä. Tomaattiloota ei varmasti ole yhtä edistyksellinen kuin DSG, mutta DSG:n luotettavuus on hyvin kyseenalainen. Vastaavasti Golfissa kääntyvät bi-xenonit ja DCC ovat vähemmän monipuolisia kuin Astran vastaavat. Lisäksi Astraa on kehuttu hiljaiseksi, mikä on jotain mitä Golfista en ole koskaan kuullut sanottavan. Toki Astrassa on uhrattu muotoilun alttarille jotain, mutta en usko sen juuri arkikäyttöä haittaavan. Jos kerran Sciroccolla tekee kauppareissut kärsimättä, niin ihan varmasti sama homma hoituu Astrallakin.

Eikös se edellisen sukupolven farkku-Golfikin hävinnyt TM-testissä farkku-Astralle, vai muistanko ihan väärin? ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VW-man

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 24.03.10 - klo:11:32
Itse olen törmännyt vain positiivissävytteisiin arvosteluihin. Takatilojakin on esim. pääntilojen osalta kehuttu, sillä tällä saralla asiat ovat paremmin Astrassa kuin Insigniassa, josta pitää hankkia farkkukorinen versio, jos haluaa taakse pääntilaa. Suurehko omamassa on se, mikä verottaa kulutuslukemia ja kiihtyvyyksiä, mutta en muista että tuon 1,4-litraisen turbon käyttöominaisuuksista oltaisiin lukemissani testeissä mitään pahaa sanottu. Tilanne on joka tapauksessa varmasti parantunut selvästi noihin vapareihin verrattuna, sillä niiden ohutta alavääntöä on moitittu jokaisessa lukemassani testissä. Tomaattiloota ei varmasti ole yhtä edistyksellinen kuin DSG, mutta DSG:n luotettavuus on hyvin kyseenalainen. Vastaavasti Golfissa kääntyvät bi-xenonit ja DCC ovat vähemmän monipuolisia kuin Astran vastaavat. Lisäksi Astraa on kehuttu hiljaiseksi, mikä on jotain mitä Golfista en ole koskaan kuullut sanottavan. Toki Astrassa on uhrattu muotoilun alttarille jotain, mutta en usko sen juuri arkikäyttöä haittaavan. Jos kerran Sciroccolla tekee kauppareissut kärsimättä, niin ihan varmasti sama homma hoituu Astrallakin.

Eikös se edellisen sukupolven farkku-Golfikin hävinnyt TM-testissä farkku-Astralle, vai muistanko ihan väärin? ;)


Tasapeli tuli. Tässä lainaus TM:stä:
KISA oli jälleen kerran tiukka, mistä kertoo sekin, että voitto jakautui kahden auton kesken. Vanha konkari Opel Astra Wagon ja uusi tulokas Volkswagen Golf Variant nousivat tasapisteisiin.

RoccoScientist

Ok. Taitavat olla aakkosjärjestyksessä niin, että Opel on "ensimmäisenä" ja tästä varmaan johtuu tuo virheellinen muistikuva.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RTWteam


audioman

Uudessa Astrassa on ilmeisesti ainakin yksi ominaisuus, jossa se menee Golf-perheen VAG-autojen edelle: hiljaiset ajoäänet. Kunhan 118 kW diesel tulee saataville, niin saattaa autonvaihtokuume nousta...
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Flat

Eilen näin uuden astran parkissa ekaa kertaa. Aluksi luulin että onpa hieno inkku, mutta penteles, sehän olikin astra. Keulan ilme oli parempi kuin inkussa ! Hieno auto noin parkkipaikka tutustumisen perusteella.

samulis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.04.10 - klo:21:33
Eilen näin uuden astran parkissa ekaa kertaa. Aluksi luulin että onpa hieno inkku, mutta penteles, sehän olikin astra. Keulan ilme oli parempi kuin inkussa ! Hieno auto noin parkkipaikka tutustumisen perusteella.
Joo, mä oon muuten samaa mieltä, inkusta tuli lopulta vähän turhan pliisu ja mitään sanomaton. Konseptit antoi odottaa vähän agressivisempaa muotoa ja ilmettä. Samoin Astran napit jne vaikuttaa paremmilta sormiin kuin Inkussa.

Astrassa mua hämää vain se, että se näyttää jotenkin kokoonsa pienemmältä...

DowNtimE

Se mikä itseäni ihmetyttää on tuo "myyntimenestys". Missä? Täällä Oulun korkeudella on viimeisen vuoden aikana tullut KAKSI Inkkua vastaan. Kaksi, vaikka noitahan piti myydä ovista ja ikkunoista kun oli oikein vuoden auto ehkä jopa kahdenkin :)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: samulis - 11.04.10 - klo:21:50
Astrassa mua hämää vain se, että se näyttää jotenkin kokoonsa pienemmältä...

Mutta silti se on kokoonsa nähden aika läski.  :-\
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Reneto

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 11.04.10 - klo:22:13
Se mikä itseäni ihmetyttää on tuo "myyntimenestys". Missä? Täällä Oulun korkeudella on viimeisen vuoden aikana tullut KAKSI Inkkua vastaan. Kaksi, vaikka noitahan piti myydä ovista ja ikkunoista kun oli oikein vuoden auto ehkä jopa kahdenkin :)

Kyllähän noita näkee täällä etelämmässä.. jos ei päivittäin, niin ainakin viikottain  ::) 
Farkkuja suurin osa.

Ei nuo Inkun myyntiluvut ole mitään kummoisia. Vilkaisin Autoalan Tiedotuskeskuksen sivuilta alkuvuoden myyntilukuja, eikä Insigniaa näy 30 myydymmän mallin listalla. Astraa on myyty vuoden kolmen ekan kuukauden aikana 891 kpl, ja Ooppelia (ha) yhteensä 1222 kpl. Erotus on 331, ja siinä on siis kaikki muut Opelin mallit Astraa lukuunottamatta..
Vertailun vuoksi, ikääntyvää Passattia on myyty 1-3/2010 672 kpl.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

tn62634

Onko tässä viimeisimmässä Vectrassa ne huonot pyyhkijän ja vilkun viikset, jotka eivät jää ylös/alas niitä käytettäessä? Entäs Insigniassa?

Arcca

Tuli ajettua tänään uusi Astra 1.4 turbo.
Opelilla on nyt oikea meininki päällä; auto oli todella hyvä ajoltaan ja sisältäkin modernin ja mukavan oloinen.
Hieman tyylikkäät ulkomuodot vievät näkyvyyttä ulos, eli ei ihan paras taajama sukkolointiin. Takapenkillä kuitenkin tosi hyvin päätilaa.

Samalla reisulla kokeilin myös Wagon Ultimate mallia joka on edellisen mallin varusteltu poismyyntiversio. Ei hemmetti, ko auto oli myös TODELLA hyvä alustaltaan, yllätyin! Opel ei jää kyllä VW:lle ollenkaan tällä osastolla. Näkyvyys myös tuossa vanhemassa parempi kuin uudemmassa.
Mutta muuten tuon vanhemman sisutus kyllä oli niin vanhan näköinen ettei missään nimessä tullut "tämän haluan" fiilistä.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy