Pakokaasujärjestelmän merkkivalo ja vika katalysaattorissa(?)

Aloittaja aamu-uninen, 03.11.11 - klo:23:36

« edellinen - seuraava »

aamu-uninen

Octavia 1.6 FSI -06 ja yksilössä seuraavanlainen vika:

Pakokaasujärjestelmän merkkivalo syttyy säännöllisen epäsäännöllisesti (parin viikon välein, jos itse aina nollaa). Vikakoodi on P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold eli katalysaattorijärjestelmän vaikutus liian vähäinen. Ymmärtääkseni tuohonkin liittyen moottorille tehtiin Forte-käsittely ja EGR-venttiili on uusittu+sopeutettu ja kaasuläppäyksikkö puhdistettu+sopeutettu. Ei auttanut.

Tiedän, että näissä on ollut tyyppivikana hajoavat katalysaattorit, mutta tämä ei mielestäni rämise tai kilise ja katsastuksestakin menee läpi jos on juuri nollannut vikakoodin. Meinasin kuitenkin, että tuo vika pitäisi saada kuntoon, ja huollosta ehdottivat, että se ois sitten seuraavaksi katalysaattorin vaihto osa nro: 1K0254401FX ja hinta 798 euroa.

Netistä katsoin, että tarvikekatalysaattorin saisi kahdella sadalla Saksasta(+postit): http://saiautomotiveindustries.com/index.php?a=21630&

Jos tuon tilaa, niin voiko sen vaihdattaa jossain peruspajalla ja onko tuossa seikkoja mitä ottaa huomioon? Tai onko muilla kokemuksia samasta viasta (pitääkö katti ylipäätään vaihtaa)?


Reneto

En osaa sen kummemmin kysymyksiisi vastata, mutta omaan kärryyn vaihdatin katalysaattorin, ja se meni heittämällä paikalleen peruskorjaamolla. Ei edes hitsaamista vaatinut. Valitsin purkuosan (120â,¬ muistaakseni), koska halusin orkkiksen, mutten halunnut maksaa tuota lähemmäs tonnia uudesta. Minulla katti rämisi tietyillä kierroksilla, ja erityisesti moottorijarrutuksissa. Mitään häiriövaloja ei koskaan palanut, joten en pysty auttamaan asiassa enempää.
Laittamastasi linkistä kun kaivoin oman autoni katin, niin se näytti eri osaa/numeroa kuin sinulla, vaikka moottori on sama BLF. Liekö putkistossa jotain eroa, en tiedä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: aamu-uninen - 03.11.11 - klo:23:36
Octavia 1.6 FSI -06 ja yksilössä seuraavanlainen vika:

Pakokaasujärjestelmän merkkivalo syttyy säännöllisen epäsäännöllisesti (parin viikon välein, jos itse aina nollaa). Vikakoodi on P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold eli katalysaattorijärjestelmän vaikutus liian vähäinen.


Tämähän on kuin lukisi ex-Avensikseni tarinaa... Siinä ihan sama vikakoodi, epäsäännöllisesti syttyvä vikavalo ja katti ei rämissyt. Katsastuksesta läpi päästöjen puolesta kun vain vikavalo ei palanut! En lähtenyt kattia vaihtamaan, vaihdoin autoa  ;) Ei siis mitenkään häirinnyt/haitannut auton käyttöä, mutta kyllähän se alkoi v*tuttamaan se keltainen valo kojelaudassa. No nyt Sotkassakin taas palaa keltainen valo, tosin airbagin takia...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

papparatsi

Tämä voi olla täysin haihattelua mutta itelläni oli Passat 1.8T -04:ssä erikoisempi case. Vikakoodeja en missään vaiheessa päässyt penkomaan eli voidaan vain arvailla liittyykö tähän mitenkään.

Päästöjen merkkivalo syttyi. Katosi kun käytti virrat poissa. Saattoi syttyä uudestaan miten sattui.
Syyksi paljastui se että RADION (Blaupunkt jotain) ajonopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus toimi virheellisesti. Se esti myös vakionopeudensäädintä toimimasta. Ymmärsin niin että päästövalo syttyi koska päästöjen ja ajonopeuden/moottorin kierrosnopeuden suhde oli epäuskottava.
Itse asiassa koko asiayhteys on aika epäuskottava mutta niin vain tuli kuntoon tuokin. Sama katti edelleen paikoillaan ja hyvin pyyhkii kun tuo säätyvä äänenvoimakkuus otettiin hengiltä.

Summa summarum voisiko jokin häiritä autosi antureita ja aivoja? Se että päästöt menevät läpi katsastuksessa viittaisi minusta siihen että katti olisikin täysin kunnossa.

Osq

Sisuskalut voi irrota katista siten, että se koko kennosto hiukan kääntyy sisällä ja jumiutuu paikoilleen. Tällöin ei välttämättä räminää kuulu.
Kannattaa myös tarkistaa, että putki ei vuoda mistään. Jos jaksaa askarrella niin esim. bilteman tai motonetin myymät tarvike katit toimivat. Hintaa muistaakseni alle 100,- eur.

tet

Lainaus käyttäjältä: aamu-uninen - 03.11.11 - klo:23:36
Octavia 1.6 FSI -06 ja yksilössä seuraavanlainen vika:

Pakokaasujärjestelmän merkkivalo syttyy säännöllisen epäsäännöllisesti (parin viikon välein, jos itse aina nollaa). Vikakoodi on P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold eli katalysaattorijärjestelmän vaikutus liian vähäinen.

Tuolta löytyy mahdollisia syitä ko. vikailmoitukseen: http://www.obd-codes.com/p0420

Lainaa
•Leaded fuel was used where unleaded was called for
•An oxygen sensor is not reading (functioning) properly
•The engine coolant temperature sensor is not working properly
•Damaged or leaking exhaust manifold / catalytic converter / exhaust pipe
•Retarded spark timing
•The oxygen sensors in front and behind the converter are reporting too similar of readings
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

aamu-uninen

Kiitos neuvoista! Vian jäljittäminen ei tosiaan ole ihan helppoa, vaikka se toistuu entistä useammin. Aiemmin vikavalo pysyi pari kuukautta poissa, mutta ei enää.

En ole vaihtanut autoon alkuperäisradiota eikä siinä taida olla edes nopeuden mukaan säätyvää äänenvoimakkuutta, joten mitään ihmeempää häiriölähdettä en sen suhteen keksi.

Oiskohan se ongelma sitten katalysaattorissa tai lambda antureissa(oxygen sensor). Koska katalysaattorit on tässä tyyppivikana, lähestyn ongelmaa katsomalla parhaani mukaan onko vuotoja ja jos ei, niin vaihdan katin. Lambda se ei välttämättä ole koska moottori käy tasaisesti...

tsiih

Lainaus käyttäjältä: aamu-uninen - 04.11.11 - klo:18:46
Kiitos neuvoista! Vian jäljittäminen ei tosiaan ole ihan helppoa, vaikka se toistuu entistä useammin. Aiemmin vikavalo pysyi pari kuukautta poissa, mutta ei enää.

En ole vaihtanut autoon alkuperäisradiota eikä siinä taida olla edes nopeuden mukaan säätyvää äänenvoimakkuutta, joten mitään ihmeempää häiriölähdettä en sen suhteen keksi.

Oiskohan se ongelma sitten katalysaattorissa tai lambda antureissa(oxygen sensor). Koska katalysaattorit on tässä tyyppivikana, lähestyn ongelmaa katsomalla parhaani mukaan onko vuotoja ja jos ei, niin vaihdan katin. Lambda se ei välttämättä ole koska moottori käy tasaisesti...
Tätä vikakoodia ei aiheuta päästöjä tarkkaileva lambda nro 1 ennen kattia vaan nro 2 joka sijaitsee katin takana ja jonka funktio on vain ja ainoastaan tarkkailla katin toimintaa. Siksi et voi moottorin käynnistä päätellä mitään kuten et myöskään nro 1:n vikaantuessakaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 04.11.11 - klo:21:38
Tätä vikakoodia ei aiheuta päästöjä tarkkaileva lambda nro 1 ennen kattia vaan nro 2 joka sijaitsee katin takana ja jonka funktio on vain ja ainoastaan tarkkailla katin toimintaa. Siksi et voi moottorin käynnistä päätellä mitään kuten et myöskään nro 1:n vikaantuessakaan.

Kiitti, tämä selvensi asiaa.

aamu-uninen

Vähän päivitystä:

Katalysaattorin tilaus Saksasta sujui mutkattomasti ja melko nopeasti. Tilaamani tarvikatti sopi kuin nakutettu ja sisälsi kaikki kiinnitysosat. Vaihtotyön teetin määräaikaishuollon(150tkm) yhteydessä ei-merkkiliikkeessä, jossa vaihdatin myös jarruletkut edestä. Vanhasta katalysaattorista löytyi irtonaisia osia, jotka pyörivät siellä (mistä lie irronneet), mutta kenno oli paikoillaan. Huollon hinta oli vain 280 euroa, jota pidän edullisena.

Huollosta on nyt pari päivää, mutta toivottavasti virhekoodi pysyy tämän jälkeen kokonaan poissa.

Nipademu

Pistetään samaan ketjuun, niin ei tartte uutta aloittaa...

Eli emäntä soitti tienpäältä, että pakokaasujärjestelmän merkkivalo palaa. (Scout 2,0 Tdi, piristysohjelmalla) No eipä siinä osaa muuta sanoa ku, että aja kottiin vaan. Illalla vikakoodin lukuun ja kattotaan löytyykö syytä. Itse veikkaan pakkasen aiheuttamia ongelmia.

Huomenna pitäis vaan lähteä viikoksi Kuusamoon, eikä muissa autoissa ole koukkua kelkkakärrylle :(

Vinkkejä, ideoita tai muuten vaan olalle taputuksia?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Skula

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 02.02.12 - klo:13:29
Pistetään samaan ketjuun, niin ei tartte uutta aloittaa...

Eli emäntä soitti tienpäältä, että pakokaasujärjestelmän merkkivalo palaa. (Scout 2,0 Tdi, piristysohjelmalla) No eipä siinä osaa muuta sanoa ku, että aja kottiin vaan. Illalla vikakoodin lukuun ja kattotaan löytyykö syytä. Itse veikkaan pakkasen aiheuttamia ongelmia.

Minulla oli sama ongelmantapainen, 125kW TDI:ssä(DPF ketjussa).. Vikaluku osoitti vikaa ilmamassamittarissa, mutta se oli ehjä, ja vika lopulta usean mittauksen kautta paljastui johonkin tuloilma(lämpötila?)anturiin... Muistaakseni  ;)

Vikaa vikaa voi olla siis monessa eri paikassa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

RSOCUstin

Pakkanen se siellä kokeilee osien kestävyyttä.
Räsässä syttyi aina pakkasilla hehkuvalot, epc ja kehoitus mennä huoltoon. Anturit sekoilee pakkasessa. Vikakoodit lukuun ja nollaus.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.02.12 - klo:14:23
Minulla oli sama ongelmantapainen, 125kW TDI:ssä(DPF ketjussa).. Vikaluku osoitti vikaa ilmamassamittarissa, mutta se oli ehjä, ja vika lopulta usean mittauksen kautta paljastui johonkin tuloilma(lämpötila?)anturiin... Muistaakseni  ;)

Vikaa vikaa voi olla siis monessa eri paikassa..

Ajamma siis niin pitkään kun kulkee ja annetaan keskeytysturvan hoitaa loput :)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Skula

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 02.02.12 - klo:15:11
Ajamma siis niin pitkään kun kulkee ja annetaan keskeytysturvan hoitaa loput :)

Juuri näin. Toki vikakoodit kannattaa vilkaista, mutta "oletettavasti" se ei kerro totuutta vikalähteestä, vaan vaatii lisätutkimuksia(siis ehkä)..

Mutta tosiaan tuo herja ei vielä autoa "tapa".. Paitsi että oma TDI menetti tehojaan salakavalasti.. Korjauksen jälkeen tehoja on selvästi enemmän tarjolla...  8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Nipademu

Eipä päässy vikakoodien lukuun. Oli vakiohuollon testeri epäkunnossa. Ihmettelen vaan, kun pitäisi lukea jotain tyyliin "Emission workshop" ajotietokoneella. Nyt ei lue mitään, toimii ihan normaalisti mutta valo vaan palaa. Prkl... Ja huomenna pitäis lähteä Kuusamoon ajamaan reilut 400 kilometriä sivusa. Nooh... Jospa se siinä nöyrtyy ja lopettaa tuollaisen ***tuilun!  ;D

Ja jos ei kestä, niin saapahan vakuutusmaksuille vastinetta ja mennään hinurin kyydissä Kuusamoon.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Skula

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 02.02.12 - klo:18:10
Ja jos ei kestä, niin saapahan vakuutusmaksuille vastinetta ja mennään hinurin kyydissä Kuusamoon.

Toivotaan ettei tarvitse tuollaiseen kyytiin sortua.. Kai ne sitäpaitti hinais sen lähimmälle huollolle.. Ja se ei välttämättä ole kiva asia sekään..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 02.02.12 - klo:18:10
Eipä päässy vikakoodien lukuun. Oli vakiohuollon testeri epäkunnossa.

Tilanne edelleen akuutti. Hommasin jo itselle E-Skanneri VAG Pro II:n, mutta sepä ei löydäkkään mitään vikakoodia moottorijärjestelmästä, vaikka valo palaa. Nollaamalla vikakoodit, saa kyllä valon hetkellisesti sammumaan. Syttyy kuiteskin parin käynnistys kerran jälkeen viimeistään takasi. Ei kai se auto kohta ku merkkiliikkeeseen kiikuttaa... prkl...

Son varma merkki siitä, että auto vaihtuu. mulle ei peltilaatikot ***tuile!
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

tet

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 18.04.12 - klo:17:35
Tilanne edelleen akuutti. Hommasin jo itselle E-Skanneri VAG Pro II:n, mutta sepä ei löydäkkään mitään vikakoodia moottorijärjestelmästä, vaikka valo palaa. Nollaamalla vikakoodit, saa kyllä valon hetkellisesti sammumaan. Syttyy kuiteskin parin käynnistys kerran jälkeen viimeistään takasi. Ei kai se auto kohta ku merkkiliikkeeseen kiikuttaa... prkl...

Kannattaa kysäistä täällä palstalla, josko samoilta kulmilta löytyisi joku VCDS:n omistaja joka olisi valmis lukaisemaan autosi vikakoodit.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 18.04.12 - klo:17:35
Tilanne edelleen akuutti. Hommasin jo itselle E-Skanneri VAG Pro II:n, mutta sepä ei löydäkkään mitään vikakoodia moottorijärjestelmästä, vaikka valo palaa. Nollaamalla vikakoodit, saa kyllä valon hetkellisesti sammumaan. Syttyy kuiteskin parin käynnistys kerran jälkeen viimeistään takasi. Ei kai se auto kohta ku merkkiliikkeeseen kiikuttaa... prkl...

Son varma merkki siitä, että auto vaihtuu. mulle ei peltilaatikot ***tuile!

No niin, testeri ilmoittaa "Hiukkassuodattimen jännite-ero"... Eikait ole nyt niin, että hiukkassuodatin on tiensä päässä vai miksi hiukkaspoltto ei ole toiminut?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 23.04.12 - klo:16:06
No niin, testeri ilmoittaa "Hiukkassuodattimen jännite-ero"... Eikait ole nyt niin, että hiukkassuodatin on tiensä päässä vai miksi hiukkaspoltto ei ole toiminut?

Käytitkö virallisella pärnäsellä?

Oisko antureissa hapettumaa? Eikös putkessa ole 2-3 anturia jotka haistelee.
OT: Tiedän tapauksen jossa uunituore tdi räsä oli keskinmäinen anturi hajonnut ja oli tukkinut DPF:n kun ei ollut tajunnut ajaa syöttöä. Kyse oli -06 silloin ihan uudesta pelistä tuolla Kokkolan suunnalla. Auto seisoi pariviikkoa huoltamon pihalla kun tsekeistä ei saanut uutta takuu osaa.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 23.04.12 - klo:16:13
Käytitkö virallisella pärnäsellä?

Oisko antureissa hapettumaa? Eikös putkessa ole 2-3 anturia jotka haistelee.
OT: Tiedän tapauksen jossa uunituore tdi räsä oli keskinmäinen anturi hajonnut ja oli tukkinut DPF:n kun ei ollut tajunnut ajaa syöttöä. Kyse oli -06 silloin ihan uudesta pelistä tuolla Kokkolan suunnalla. Auto seisoi pariviikkoa huoltamon pihalla kun tsekeistä ei saanut uutta takuu osaa.

Toivottavasti vika löytyis sähköpuolelta. Ajo on meikäläisellä kuiteski 90% maantiellä, joten tuntuu kummalta jos olis tukkeutunut. 200-500 kilometrin yhtä mittaisia ajojakin lähes kuukausittain. Saakohan tuolta VCDS:llä tarkempia diagnooseja tai ajettua polttoa väkisin?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Nipademu

No niin... Nyt on sitten alennuttu ja tilattu aika Laakkoselle. Sai ajan jopa kahden viikon päähän, voi vidu... Valmiiksi jo varpaillaan ja verenpaine koholla, että mistä kaikesta ne yrittää siellä laskuttaa. Sanoin kyllä jo tilatessa, että syy pitää löytyä muualta kuin hiukkassuodattimen tukkoisuudesta tai sitten sinne menee ainakin paikalleen tarvike sellainen.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Lindroll

aamu uniselle:

Toivottavasti sulla uusi katti kestää.

Jollei niin sulla todennäköisesti vika muualla. Oliko vikamuistissa tietoa sytytysongelmista? Toivottavasti ei.

Toinen mahdollisuus on suutin-vika, sama kun meidän Golf 1.6 FSI:ssä. Jos suuttimet toimii huonosti, kattiin karkaa bensiiniä ja kennosto tuhoutuu. Katin hinta on kuitenkin noin 300 EUR ja suutinkorjaus todennäköisesti yli 500 EUR joten nyt kannattaa varmaan ajella tyytyväisenä.  8)

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: Lindroll - 24.04.12 - klo:22:50
aamu uniselle:

Toivottavasti sulla uusi katti kestää.

Jollei niin sulla todennäköisesti vika muualla. Oliko vikamuistissa tietoa sytytysongelmista? Toivottavasti ei.

Toinen mahdollisuus on suutin-vika, sama kun meidän Golf 1.6 FSI:ssä. Jos suuttimet toimii huonosti, kattiin karkaa bensiiniä ja kennosto tuhoutuu. Katin hinta on kuitenkin noin 300 EUR ja suutinkorjaus todennäköisesti yli 500 EUR joten nyt kannattaa varmaan ajella tyytyväisenä.  8)

Vikavalot ovat pysyneet poissa, eikä sen suhteen ole ilmaantunut muitakaan ongelmia.

Tällä hetkellä ärsyttää tosin tuo nokkaketjun roplatus/räminä käynnistyksen yhteydessä. 1.6 fsi moottorin tyyppivika/ominaisuus kuulemma. En tiedä pitäiskö tuo ketju kiristimineen vaihtaa kun mittarissa alkaa olla 150 tkm... Ehkä ennemmin laitan kuitenkin auton kiertoon.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 24.04.12 - klo:21:46
No niin... Nyt on sitten alennuttu ja tilattu aika Laakkoselle. Sai ajan jopa kahden viikon päähän, voi vidu... Valmiiksi jo varpaillaan ja verenpaine koholla, että mistä kaikesta ne yrittää siellä laskuttaa. Sanoin kyllä jo tilatessa, että syy pitää löytyä muualta kuin hiukkassuodattimen tukkoisuudesta tai sitten sinne menee ainakin paikalleen tarvike sellainen.

Ongelmana oli vikaantunut paineanturi hiukkassuodattimessa. Vaihtoineen n. 140â,¬. Ei onneksi vielä ollut DPF tukossa.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 22.05.12 - klo:20:16
Ongelmana oli vikaantunut paineanturi hiukkassuodattimessa. Vaihtoineen n. 140â,¬. Ei onneksi vielä ollut DPF tukossa.

Mitäs mä sanoin niistä antureista :D

Kaliumi

Meinasin jo uuden aiheen laittaa, mutta jatketaan tähän.
Joululomalle Rovaniemelle ja varovaisen ohituksen jälkeen (ei täyskaasulla) syttyi pakokaasujärjestelmän merkkivalo. Seuraavalla bensa-asemalla pysähdys ja uudelleenkäynnistys, mutta merkkivalo vaan pysyy mittarissa. Pakkasta taisesti 25 astetta koko matkan ajan. Autona on Octavia 1.8TSI, vm 2010 ja ajettu 47000. Auto ja moottori toimi kyllä aivan normaalisti ja kuulosti normaalilta, eikä varaohjelmakaan mennyt päälle. Kannattaako tästä huolestua, vai onko tällaiset yleisiä pakkasella? Lueskelin tuota viimasuojan tarpeellisuus topikkia, niin voisiko viimasuojan asennuksesta olla hyötyä tämän vikavalon suhteen? Onko Pörhö tosiaan ainut merkkikorjaamo Rovaniemellä? Meinaan, että kannattaa varmaan ensimmäiseksi vikakoodit lukasta, niin mitä mahtaa pörhöllä kustantaa? Huoltamot täällä on auki varmaan torstaina joulun jälkeen, niin kannattaako tällä ajella nyt ollenkaan?

Ogsu

Tänään ajaessa Helsingistä Jyväskylään Lahden kohdalla huoltoasemalla käynnin jälkeen syttyi tuo pakokaasun valo palamaan. Soitin Skodan ajoturvaan mistä sain neuvon että voi ajaa Jyväskylään. Loppumatkasta huomasin että auton tehot olivat vajaat, eli vitonen silmässä ja kaasu pohjassa 90km nopeudessa auto ei kiihtynyt jos ei ollut tasaista tai alamäkeä. Lisäksi auto/moottori tärisi kun painoi kaasua. Autona tuo 1.6Fsi 06 ja kilsoja 75tkm. Viimeksi kun kävin merkkihuollossa sanoivat että joku moottorin kannen tiiviste vuotaa vähän sytytystylppien päälle ja sanoivat että voi aiheuttaa käyntihäiriöitä tulevaisuudessa. Hinnaksi arvioivat n.1000â,¬. Jätin väliin kun ei kuulemma ollut akuutti juttu ja ajattelin että käytän nyrkkikorjaamolla. Ajettu ehkä abaut 6000-7000km huollon jälkeen. Onko nyt tuo ongelma tuosta kannen tiivisteestä johtuva vai onko tämä kindermuna taas tehnyt uuden yllätyksen? :\

erik.loka

Lainaus käyttäjältä: Ogsu - 26.12.13 - klo:17:56
Tänään ajaessa Helsingistä Jyväskylään Lahden kohdalla huoltoasemalla käynnin jälkeen syttyi tuo pakokaasun valo palamaan. Soitin Skodan ajoturvaan mistä sain neuvon että voi ajaa Jyväskylään. Loppumatkasta huomasin että auton tehot olivat vajaat, eli vitonen silmässä ja kaasu pohjassa 90km nopeudessa auto ei kiihtynyt jos ei ollut tasaista tai alamäkeä. Lisäksi auto/moottori tärisi kun painoi kaasua. Autona tuo 1.6Fsi 06 ja kilsoja 75tkm. Viimeksi kun kävin merkkihuollossa sanoivat että joku moottorin kannen tiiviste vuotaa vähän sytytystylppien päälle ja sanoivat että voi aiheuttaa käyntihäiriöitä tulevaisuudessa. Hinnaksi arvioivat n.1000â,¬. Jätin väliin kun ei kuulemma ollut akuutti juttu ja ajattelin että käytän nyrkkikorjaamolla. Ajettu ehkä abaut 6000-7000km huollon jälkeen. Onko nyt tuo ongelma tuosta kannen tiivisteestä johtuva vai onko tämä kindermuna taas tehnyt uuden yllätyksen? :\

Mulla oli vastaavia oireita 2.0FSI Passatissa kun puolat hajoili, osa "kuoli" lämmetessään ja yksi oli ihan katkesi puolestavälistä. Kilsoja oli noin 40tkm ja Laakkosen huoltoneuvoja totes et takuu ummessa (3 vuotta vanha) maksa itse,koska kyseessä on kuluva osa, yritin samalla tiedustella et missä kilometrimäärässä on tarkoitus vaihtaa johtosarjat jos vaikka nekin olis kuluvaosa... Tästä vajaa vuosi eteenpäin taas syttyi merkkivalo, mutta auto toimi ihan normaalisti, 1lambda oli hajonnut ja Laakkosen pikahuollon kaveri kysyi et onko vaihdettu puolia kun kuuluu takaisin kutsun piiriin.
Skoda Octavia -10 4x4 TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy