olikos 99 Combiakin turbona?
On voinut saab olla joskus muita parempi talviauto, mutta uskoisin että tänä päivänä se on enää muisto vain. Jos kaikki merkit autosta riisutaan pois, ei kukaan enää erota onko kyseessä saab tahi joku muu, mitä talviautoiluun tulee. Paitsi tietysti se kojelauta antaa sen imerkin ilmi...
Tiesittekös, että petrosaabin moottori on 99 Turbon kone josta on otettu ahdin poijes? Matalan puristussuhteen vuoksi tuossa paloi petroolikin.
Petro-Saabeja kai muutettiinkin Turbo-malleiksi kun petrolin saatavuus heikkeni ja loppui.
No ei yhtään tapausta kyllä tule mieleen....Tuskinpa näin on ikinä tehty.....
Näin muuten eilen liikenteessä Pulput Horisontin. Jo kaukaa erotti tuon talpotmaisen säksätyksen koneesta. Yllättävän siisti laite, vanha pappa puikoissa, voisin kuvitella että kyseessä joku alta 100000 ajettu aina lämpimässä tallissa pidetty yksilö.
Eikös Tuulilasi-lehti tehnyt sellaisen? Jep, vuonna 1984 (linkki Saab-Klubin foorumiin)
No jos niitä yksi on tehty...niin ei se kesää tee.
Noi Saabin puskurit oli kyllä "timantit": olin kerran talvella pysähtyneenä kolmion taakse, kun perään kosautti iso mersu huomaamatta valkoista Talbotia talvisessa ympäristössä... Mersun nokka meni tosi rumaan kuntoon, mutta Talbotin takapuskurin toista kiinnityspalkkia piti vaan hitusen lekalla suoristaa. Puskurin ja korin välys kun tarkkaan katsoen oli toiselta reunaltaan ehkä vajaan sentin erilainen... Ne oli todellakin puskurit! Nykyään niistä voi vain unelmoida. Joo, kyllä Saabeissakin jotain hyvää oli/on.Tyhjäkäynti tuossa Horizontissa oli aina se tuttu "huojuva". Mutta eipä juuri koskaan sammunut. Ovien lukot oli se ongelma talvisaikaan. Käyntiin kuitenkin lähti silloin kovimpana pakkastalvenakin (87?) ihan hangesta, koska ei mulla työpaikalla ollut mitään muutakaan paikkaa autolle...