Kirjoittaja Aihe: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset  (Luettu 2971396 kertaa)

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.073
    • Profiili
Tietääkseni VW:n hihnat eivät ole öljyssä uivia, Fordin Ecoboost on. Ainakaan mistään en ole sellaista tietoa löytynyt. Missään tarkemmassa kuvauksessa EA211- sarjan moottoreista ei mainita öljykylpyisestä hihnasta. Tässäkin selostetaan rakennetta kohtuu tarkasti, joten luulisi löytyvän maininta öljykylpyisyydestäkin: http://www.cargroup.org/assets/speakers/presentations/40/schmidt_oliver.pdf


Samaa vihjaa tämäkin doku: http://www.ngfeurope.com/~/media/NGF%20Europe/Site%20Content/News/Automotive%20Design%20Europe%20Feature.ashx

Samalla sivulla puhutaan Fordin Ecoboostista jossa mainitaan olevan öljykylpyinen hihna, ja heti perään seuraavassa kappaleessa VAG:in EA211-moottorista jossa kerrotaan olevan 20 mm leveä hihna mutta öljykylvystä ei sanaakaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Poissa firstvw

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 770
  • Ex. VW Passat 2.0TDI DSG Highline -07
    • Profiili
ja heti perään seuraavassa kappaleessa VAG:in EA211-moottorista jossa kerrotaan olevan 20 mm leveä hihna mutta öljykylvystä ei sanaakaan.

20m kuulostaa tavallista kapeammalta vai onko? Onko taas kevennetty väärästä paikasta

Poissa Hesse

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 373
    • Profiili
Myöskään SSP 511:ssä ei puhuta mitään nokkahihnan öljykylvystä, mutta nokka-akselin säätimien yhteydessä sanotaan, että ne on tiivistetty, jotta öljyä ei pääse hihnalle. Myös piirroksissa näyttäisi hihna olevan kampikammion ulkopuolella.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=736094

Poissa Hannes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.059
    • Profiili
Niin Skodan jakohihna ei ole continentalin valmistama eikä öljykylpyinen vaan Daycon valmistama kuiva hihna, moottorin kohdalla erikseen huomautetaan että jakopään kopan pölytiiveyteen on kiinnitetty erityistä huomiota.

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
^Ne on oppineet siitä "Oulun pölystä". No hyvä niin.
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.696
    • Profiili

Suurin käyttörasitus ketjulle tulee venttiilien avaamisesta (="ketjun työ"), jolloin nokilla "painetaan" venttiilit vuorollaan ko. venttiilin jousen ponnevoimaa vasten. 4-sylinterisen moottorin käynnin jaksottaiset värähtelyt ovat se pienempi paha, jolla ei ole käytännön merkitystä suhteutettuna siihen "värinään", joka tulee avaustyöstä.
Muistan joskus lukeneeni/kuuleeni pumppusuutin TDI koneissa olevasta jakoremmistä; että se on kriittisellä kohdalla paksumpi tai jotenkin muuten kestävempää tekoa. Pumpparit aiheuttavat kovan rasituksen remmille.
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Eka Golf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.905
    • Profiili
. Tarkoittaa sitä, että esim ketjun "venyminen" pitäisi voida havaita hyvissä ajoin ilman erityisiä tarkistuskampanjoitakin. Antureja on monenmoisia ja tietämystä luulisi riittävän saksalaisen insinöörin pääkopassa. Vaan ei irtoa!


Omassani ainakin nokka-akselin anturi ilmoitti venymisestä, kuis muilla?
Ajoin tuon jälkeen muutaman 100km ennen vaihtoa vaikka lopussa "kylmäsi" kun luin näitä juttuja!  ???
Säätö oli huollon mukaan "tapissa" eli kait sillä jokin "räikkä" on?  :-\

Poissa Wekotin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.106
    • Profiili
Ovat tehneet pelkän vikakoodiluvun joka nyt viittaa jakopäähän. Mitään ilmaista tarkistusta jakoketjulle ei heru. Viime remontissa 118tkm kohdalla vaihdettiin käytännössä kaikki jakopäästä ml. nokka-akselin säädin + venttiilit, turbo...

-1800€ *kassakoneen ääni*. Wekotin kiittää Volkswagenia erinomaisesta insinööritaidonnäytteestä saada ketju venymään 86tkm matkalla. Olen mykistynyt. Epäilen, että itse en osaisi. On onni, että ette valmista esim. lentokoneita (kuten Honda tekee). Erityiskiitos Suomen maahantuojalle ja Herra Tirkkoselle "erinomaisesta" vastaantulosta 0%. Kiitos.

Poissa Gulf

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 190
  • Ex-Golf 1,2 TSI DSG --> Hybrid Tojoloota
    • Profiili
-1800€ *kassakoneen ääni*. Wekotin kiittää Volkswagenia erinomaisesta insinööritaidonnäytteestä saada ketju venymään 86tkm matkalla. Olen mykistynyt. Epäilen, että itse en osaisi. On onni, että ette valmista esim. lentokoneita (kuten Honda tekee). Erityiskiitos Suomen maahantuojalle ja Herra Tirkkoselle "erinomaisesta" vastaantulosta 0%. Kiitos.

Näin toimii vastuullinen maahantuoja! Taisi olla Tirkkosen jutut pelkkää silmän lumetta siinä Turun audi-miehen tapauksessa? Mutta olihan tuossa Wekotin se hyvä puoli, että sinulla sattui olemaan tuo vajava pari tonnia ylimääräistä, ettei jäänyt auto pantiksi korjaamolle vai liekkö tuokaan olisi hullumpi vaihtoehto jättää se sinne, jos lompsa sattuu olemaan kunnossa?

Tiukkaa vääntöä ollut, että saisi tuon viimeisen vw:n kotteron pois käsistä, mutta ei ole muuten helppo homma, ainakaan jos yrittää minimoida tappiot? Ei kelpaa kuin samanlaiseen uuteen paskaan vaihdossa?

Poissa xmasa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 342
  • Toijota
    • Profiili
Mielenkiinnolla odotan mitä ketjun tarkistuksesta seuraa, kun aikaisempi kotteroni Golf V -09 118kw/DSG7 menee huoltoon & ketjun tarkistukseen elokuun alkupuolella. Mittarissa taitaa olla jotain 55tkm luokkaa. Kottero jäi valitettavasti edellisen autonvaihdon jälkeen perheeseen pyörimään, mutta onneksi omat kädet on saatu pestyä tuosta hommasta.

Mitähän merkkejä/malleja sitä alkaisi tulevaisuudessa katselemaan? Tuntuu, että kaikki mielenkiintoiset yksilöt löytyisi valitettavasti jälleen taas kyseisen konsernin puolelta.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Poissa baleno

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Tää voi aiheuttaa paheksuntaa mutta lainaus Isosta Kirjasta:

”Nainen näki nyt, että puussa (vw-group) oli hyvää ravintoa ja että silmät kaipasivat sitä, niin, puu oli haluttava katsella.  Siksi hän otti sen hedelmää (tsi-dsg) ja söi sitä. Jälkeenpäin hän antoi myös miehelleen, kun tämä oli hänen kanssaan, ja hänkin söi sitä. Silloin molempien silmät avautuivat ja he tajusivat olevansa alasti (kun vw-laatu paljastui).”

Volkkarin mainosväki tekee tietysti tuotteista haluttavia.
Vectra 2.2 2001 farmari

Poissa BobSmith

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 783
  • Bob has left this platform
    • Profiili
Volkkarin mainosväki tekee tietysti tuotteista haluttavia.
Tjaa. Väittäisin, että en ole yhtään autoa ostanut mainosten perusteella.

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
-1800€ *kassakoneen ääni*. Wekotin kiittää Volkswagenia erinomaisesta insinööritaidonnäytteestä saada ketju venymään 86tkm matkalla. Olen mykistynyt. Epäilen, että itse en osaisi. On onni, että ette valmista esim. lentokoneita (kuten Honda tekee). Erityiskiitos Suomen maahantuojalle ja Herra Tirkkoselle "erinomaisesta" vastaantulosta 0%. Kiitos.

No mitä ne nyt vaihtoivat? Ketju, kiristin,... Kyllä on ihme hommaa, jos auton ostohetkellä ei ole ketjulle määrätty mitään vaihtoaikaa tai km-määrää. Eivät siis edelleenkään ota minkäänlaista vastuuta huonosta suunnittelustaan... :o
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa Patomursu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.309
    • Profiili
No mitä ne nyt vaihtoivat? Ketju, kiristin,... Kyllä on ihme hommaa, jos auton ostohetkellä ei ole ketjulle määrätty mitään vaihtoaikaa tai km-määrää. Eivät siis edelleenkään ota minkäänlaista vastuuta huonosta suunnittelustaan... :o

Taas hyvä syy vaihtaa merkkiä, jos sen alkaisi muukin tekemään niin ehkä vag:n asenne muuttuisi. Fiksua toimintaa kyllä vagilta koska ei asiakkaan tajua vaihtaa merkkiä, eli asiakas tässä on tyhmä  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Paikallisella myyjällä näyttää olevan jo 6 esittelyautoa edelleen myynnissä. Vanhin viime vuoden puolelta. Kyllä asiakkaat ovat ratkaisujaan tehneet. Mulla kun on ollut ilmeisesti vaan hyvä säkä autoissani vielä, niin ei ole lompakkoon kilahtanut :D
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa topari

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Yksi kommentti täältä sivusta.
Autona vw golf 1.4 tsi 90kw 2012.
Ajettu 130000. Ei muuta kun perushuollot tehty.
Tänään käytetty tsi-tarkastuksessa merkkiliikkeessä ja jakopää kuulemma kunnossa.
Joten kyllä kai nämä voi kestääkin.
Tietysti ei ole mitään takuuta ettei vaikka huomenna leviäisi.

Kivaa syksyä vaan kaikille!

Poissa Eka Golf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.905
    • Profiili
Tuohon tuli kait jokin pieni parannus 2011-lopulla ja kestää hieman pidempään kuin aikaisemmat mallit?
Tehokkaammissa malleissa ketju on lujemmalla ja 130tkm ei välttämättä kestä?

Poissa europe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Paikallisella myyjällä näyttää olevan jo 6 esittelyautoa edelleen myynnissä. Vanhin viime vuoden puolelta. Kyllä asiakkaat ovat ratkaisujaan tehneet. Mulla kun on ollut ilmeisesti vaan hyvä säkä autoissani vielä, niin ei ole lompakkoon kilahtanut :D

Ovat, ovat. Golf oli Kesäkuun rekisteroidyin automalli Suomessa. Huonosti menee...

Poissa Hannes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.059
    • Profiili
Iltasanomien mukaan halutuimpia vaihtoautoina ovat  Skoda ja VW tällähetkellä joten mainos on tehonnut ;D

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1438304715751.html

Poissa Hauli

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Tervehdys!

Kyllähähn näitä juttuja lukiessa saa yöunet menetetyksi. Aloitan nyt oman epistolani kerronnan, koska mielestäni oman autoni (Audi A3 1,4TFSI 92kW, 125Hp, 2008, 140tkm) tilanne on hieman erilainen kuin muilla.

Eli noin pariviikkoa sitten vaihdon aikaisemman Audi A3 2,0TDI -05:n hieman uudempaan eli edellä mainittuun ajoneuvoon. Aikaisemman dieselin huolettomat kilometrit huokuttelivat jatkamaan merkissä vaikka olisi ollut muitakin ehdokkaita. No muutaman päivän jälkeen kaupoista alkoi moottorista sitten kuulua kylmäkäynnistyksen yhteydessä pientä rallatusta, joka kesti muutaman sekunnin ja loppui. Tätä siis tehnyt nyt viikon verran omassa käytössä. Autoliikkeeseen josta olen auton ostanut, en ole vielä asiasta informoinut, koska autohan on minun ja samoin sen murheet (tiedän kyllä, että autoliikkeellä 0,5 vuoden ajan velvollisuus maksaa puolet auton remonteista). Sain myös autokauppoja tekiessäni tingittyä mukaan FinTakuun 1v/20000km, joka periaatteessa korvaa Audin remontit.

Tämän hetkinen tilanne on se, että olen ottanut yhteyttä Lahden Autotalo Laakkoseen, joka alueeni merkkihuolto. Sieltä ystävällisesti lupasivat jakoketjun mittauksen veloituksetta (onhan VW:n menossa ilmaiskampanja mittauksia varten). Olen siis nyt varannut ajan mittaukseen, joka olisi 11.8. Jos ketjussa on vikaa, menee auto tietenkin korjaukseen. Koska olen pihi, en halua maksaa remontista mitään eli vaadin 100% korvausta maahantuojalta. Tiedustelin jo merkkiliikkeen huollosta samalla aikaa varatessani, että kuinka paljon valmistaja/maahantuoja on valmis tulemaan vastaan korjauskuluissa ja vastaukseksi sain että se riippuu huoltokirjan merkinnöistä. Pyysivät myös käymään etukäteen tiskillä, jotta mahdolliset kulut voitaisiin ennakoida. Ja tottakai olen menossa jutulle, kunhan ehdin.

Koska autoni on minulle uusi, en ole tehnyt/teettänyt siihen vielä yhtään huoltoa. Huoltokirja on kaikin puolin kunnossa, huollot tehty ei-merkkiliikkeissä (tämähän ei pitäisi olla este 100%korvaukselle) ja ajallaan, LL-huoltoina. Ainoa asia mikä tässä minua nyt huolestuttaa onkin se, ettei huoltokirjan mukana tullut yhtään huollon kuittia eikä kirjaan ole merkitty mitä öljyä öljynvaihdoissa on käytetty. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, tämä voi nyt olla se ratkaiseva asia, jonka takia valmistaja/maahantuoja ei suostu korvaamaan yhtään mitään, eikö?

Tässä siis tämänhetkinen tilanne, päivittelen tänne lisää kunhan olen taas viisaampi.




Poissa kapsu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Ainoa asia mikä tässä minua nyt huolestuttaa onkin se, ettei huoltokirjan mukana tullut yhtään huollon kuittia eikä kirjaan ole merkitty mitä öljyä öljynvaihdoissa on käytetty. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, tämä voi nyt olla se ratkaiseva asia, jonka takia valmistaja/maahantuoja ei suostu korvaamaan yhtään mitään, eikö?
Mitäs väliä tuolla on kun autossasi kerran Fintakuu ja vielä myyjänkin vastuu.
Octavia Style '19, Arona Xcellence '18,  Focus CC '07

Poissa Eka Golf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.905
    • Profiili
Ihmettelen että omani ei "rallattanut" vaikka ketju venynyt niin että nokka-anturi aiheutti vikakoodin ja säätö oli huoltoliikkeen mukaan "tapissa"!  ???
Onko muille käynyt nuin?

Poissa ile

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 551
  • B9 Allroad 3.0TDIQ
    • Profiili
Hauli, jos Laakkonen / maahantuoja alkavat kiemurrella korjauksen ja kulujen kanssa niin eikun rekkulaa myyjäliikkeeseen. Ei mielestäni noissa ole mitään 6kk/50% korvattavuutta ellei ole ollut joku liikkeen oma takuu. Myyjäliikkeen virhevastuu on asia erikseen ja siitä voi suoraa  lähteä, että myyjä vastaa korjauksesta ihan sama onko Finntakuuta vai ei.

Poissa Joukor

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Hauli

Myyjällä on korvausvastuu ja autosi moottorissa on valmistajan tuntema vika. On sitten ihan makuasia, kumpi edellsisistä ( maahantuoja vai myyjä ) korvaa mahdollisen vaurion, lisäksi sulla on vielä erillinen takuu. Pidä huolta, että et itse joudu maksumieheksi ja vaadi myös veloituksetta sijaisauto huollon ajaksi.

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.332
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Olettaisin, että Haulin auton huoltokirjasta löytyy myös "ajoturva-leimat", jotka annetaan oikein huollossa. Jos ja kun ne siihen huoltokirjaan on lätkätty, niin huolto on silloin tehty vaadittujen "sääntöjen, nesteiden ja öljyjen" mukaisesti. Muutenhan ei sitä leimaa anneta! Jos nikottelu alkaa Laakkosella, niin tähän vetoat muiden seikkojen lisäksi.
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa Morpheus3

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Olettaisin, että Haulin auton huoltokirjasta löytyy myös "ajoturva-leimat", jotka annetaan oikein huollossa. Jos ja kun ne siihen huoltokirjaan on lätkätty, niin huolto on silloin tehty vaadittujen "sääntöjen, nesteiden ja öljyjen" mukaisesti. Muutenhan ei sitä leimaa anneta! Jos nikottelu alkaa Laakkosella, niin tähän vetoat muiden seikkojen lisäksi.
Saako ajoturvaleiman myös jos ei ole huollettu merkkiliikkeessä?

Edit: Kysymysnerkki pisteen tilalle...
Uusin VCDS käytettävissä Rovaniemellä, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16
Ex: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa "Saksan Ladoja"

Poissa unelmatalo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
 :'( Osuiko kallis TSI ketjuvika?  :'(

Ole hyvä ja postaa oma "rivisi" foorumille. Tämä tilastointi palvelee TSI-ketjuvikaisten omistajia. Jos autosi on vioittunut aiemmin, niin jälkikäteen korvauksen hakeminen saattaa mahdollistua, kunhan saadaan tarpeeksi "salaista" tietoa julkiseksi tänne. Myös tulevaisuuden TSI-laatuun pettyneet voivat käyttää tätä "kättä pidempänä". Näitä tulevaisuuden pettyneitä tulee vielä paljon (opastakaa heidät tänne foorumille), onhan kyse paljon myydystä ja todella paljon vioittuvasta laitteistosta, joka muun merkkisenä  :) kestää keskimäärin yli 300 tkm.

Tässä, mitä TSI00XX... rivi tarkoittaa: eli, ketjuvian sattuessa:

TSI järjestysnumero, prosenttiosuus korvauksesta, rempan kustannus, automalli, vuosimalli,  ajetut km, lisätietoja perään vapaasti, esim. koska rempattu, pitikö taistella jne... (NIMIMERKKI) Nimimerkki siksi, että kun näitä kertyy tarpeeksi, niin YV:llä tavoittaminen helpompaa. Siis kun myöhemmin etsitään porukalla sopivaa kuluttaja-asiamiestä  8) hoitamaan asiaa eteenpäin.

TSI0001 50% 2700€. Skoda Octavia 1,4 TSI 95000 km (←tämä rivi esimerkki!)
TSI002 100% 30 620 VW Scirocco 2010. Remppa tehty 9/2013. (skriko)
TSI0003 100% noin 1000€ . Polo 2011 1.2TSI 28tkm Ei vaurioita.  (teemur)
TSI0004 66% 2600e GOLF GTI 2009 ~95tkm kun nokkaketjun kiristin oli pettänyt (Jiivee)
TSI0005 100% n. 2000€ Audi A3 1.4T 2008 Aj. 90Tkm (kai75)
TSI0006 100% 716,20€ Octavia 1.2TSI -12 (ko. 12/11) Aj. 67Tkm (MM)
TSI0007 82% 8500€ Octavia 1.8TSI 2009 46000km. (AXY)
TSI008, 100%, kustannuksista ei tietoa annettu, VW Jetta 1.4TSI, 2007, 153tkm.(SVAG)
TSI0009, 100%, kustannuksista ei tietoa, VW Jetta 1.2 tsi 2011, ketju vaihdettu kahdesti (80tkm (2013 ja 180tkm 2015). (Visa)
TSI0010, 100% ~2500€, ketju vaihdettu kahdesti 52tkm 2012, ja nyt 101tkm ajettuna. (c0yote)
TSI0011 TSI-moottorin jakoketjutarkastuksessa ja niinhän siinä kävi, että jakopää menee uusiksi. (Mikko)
TSI0012  0%, 1800€, 86tkm matkalla. (Wekotin)
TSI0013 vw golf 1.4 tsi 90kw 2012. Ajettu 130000. tsi-tarkastuksessa ja jakopää kuulemma kunnossa. (topari)


(Nostin muutaman kirjoittajan riveille (11,12,13), koska asia sama, vain rivi heidän viesteistä puuttui.)

Eli tämä rivien kooste aina välillä esille, jotta saadaan tilastointia jatkettua. Kuka vaan voi koostaa...sopivin aikavälein.

Lisää oma rivisi heti!

Terv. Helkama-autoon pettynyt  :(

Skoota - neljä pyörää ja loota, isä työntää, äiti ohjaa, lapset "jännittää kestääkö ketju". (alkup. "pitää pohjaa")


Poissa vwmies

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.146
  • B7 1.6TDi Var. 2013
    • Profiili
Saako ajoturvaleiman myös jos ei ole huollettu merkkiliikkeessä?

Ei saa. Tätä ne riippumattomat korjaamot harvemmin mainitsevat (syystäkin).  :o

Lisäksi huollossa havattujen, ehkä ajoon vaikuttavien vikojen pitää olla korjattuja, tai ajoturva ei koske niiden aiheuttamia tielläjäämisiä jne.  :P
Yritetään pärjätä.

Poissa Morpheus3

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Ei saa. Tätä ne riippumattomat korjaamot harvemmin mainitsevat (syystäkin).  :o

Lisäksi huollossa havattujen, ehkä ajoon vaikuttavien vikojen pitää olla korjattuja, tai ajoturva ei koske niiden aiheuttamia tielläjäämisiä jne.  :P
Näin minäkin muistelin.
Uusin VCDS käytettävissä Rovaniemellä, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16
Ex: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa "Saksan Ladoja"

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.657
    • Profiili
:'( Osuiko kallis TSI ketjuvika?  :'(

Ole hyvä ja postaa oma "rivisi" foorumille. Tämä tilastointi palvelee TSI-ketjuvikaisten omistajia. Jos autosi on vioittunut aiemmin, niin jälkikäteen korvauksen hakeminen saattaa mahdollistua, kunhan saadaan tarpeeksi "salaista" tietoa julkiseksi tänne. Myös tulevaisuuden TSI-laatuun pettyneet voivat käyttää tätä "kättä pidempänä". Näitä tulevaisuuden pettyneitä tulee vielä paljon (opastakaa heidät tänne foorumille), onhan kyse paljon myydystä ja todella paljon vioittuvasta laitteistosta, joka muun merkkisenä  :) kestää keskimäärin yli 300 tkm.

Tässä, mitä TSI00XX... rivi tarkoittaa: eli, ketjuvian sattuessa:

TSI järjestysnumero, prosenttiosuus korvauksesta, rempan kustannus, automalli, vuosimalli,  ajetut km, lisätietoja perään vapaasti, esim. koska rempattu, pitikö taistella jne... (NIMIMERKKI) Nimimerkki siksi, että kun näitä kertyy tarpeeksi, niin YV:llä tavoittaminen helpompaa. Siis kun myöhemmin etsitään porukalla sopivaa kuluttaja-asiamiestä  8) hoitamaan asiaa eteenpäin.

TSI0001 50% 2700€. Skoda Octavia 1,4 TSI 95000 km (←tämä rivi esimerkki!)
TSI002 100% 30 620 VW Scirocco 2010. Remppa tehty 9/2013. (skriko)
TSI0003 100% noin 1000€ . Polo 2011 1.2TSI 28tkm Ei vaurioita.  (teemur)
TSI0004 66% 2600e GOLF GTI 2009 ~95tkm kun nokkaketjun kiristin oli pettänyt (Jiivee)
TSI0005 100% n. 2000€ Audi A3 1.4T 2008 Aj. 90Tkm (kai75)
TSI0006 100% 716,20€ Octavia 1.2TSI -12 (ko. 12/11) Aj. 67Tkm (MM)
TSI0007 82% 8500€ Octavia 1.8TSI 2009 46000km. (AXY)
TSI008, 100%, kustannuksista ei tietoa annettu, VW Jetta 1.4TSI, 2007, 153tkm.(SVAG)
TSI0009, 100%, kustannuksista ei tietoa, VW Jetta 1.2 tsi 2011, ketju vaihdettu kahdesti (80tkm (2013 ja 180tkm 2015). (Visa)
TSI0010, 100% ~2500€, ketju vaihdettu kahdesti 52tkm 2012, ja nyt 101tkm ajettuna. (c0yote)
TSI0011 TSI-moottorin jakoketjutarkastuksessa ja niinhän siinä kävi, että jakopää menee uusiksi. (Mikko)
TSI0012  0%, 1800€, 86tkm matkalla. (Wekotin)
TSI0013 vw golf 1.4 tsi 90kw 2012. Ajettu 130000. tsi-tarkastuksessa ja jakopää kuulemma kunnossa. (topari)


(Nostin muutaman kirjoittajan riveille (11,12,13), koska asia sama, vain rivi heidän viesteistä puuttui.)

Eli tämä rivien kooste aina välillä esille, jotta saadaan tilastointia jatkettua. Kuka vaan voi koostaa...sopivin aikavälein.

Lisää oma rivisi heti!

Terv. Helkama-autoon pettynyt  :(

Skoota - neljä pyörää ja loota, isä työntää, äiti ohjaa, lapset "jännittää kestääkö ketju". (alkup. "pitää pohjaa")
Turhanpäiväiseen tilastointiin en lähde leikkimään, mutta sanottakoon näin että 90tkm huollossa vaihdettiin ketju kilkkeineen, joku 700€ alapään säädin tsjp. Öljypumppu sekä sihti. Myöskin tyyppiviallinen lauhdutin. Vein omat öljyt ja hinta 284€ Ja tässä hinnassa mukana siis itse 90tkm huolto. Autona Skoda.

 




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy