Detailerit ja pikavahat

Aloittaja nikob, 11.09.11 - klo:18:36

« edellinen - seuraava »

nikob

Avataas oma topicci näillekin. Mitkä toimivat hyvin vahapinnan pitempään säilymisessä.
Ja tuovat lisää kiiltoa pesujen välillä.
Itse tulee käytettyä Meguiars Ultimate Quik Detaileria ja Meguiars NXT Generation Spray Waxia.
Tuo Nxt:n pikavaha on aikas työlläs. Mutta ultimate on helpompi ja nopeampi ja antaa hyvin kiiltoa myös.
Hakusessa olisi talveksi semmoista Detaileria mitä voisi suihkutella märälle pinnalle samalla kun autoa kuivaa?
Ettei vaadi kuivaa pintaa. Tuolla Ti-halleissa olisi näppärä sellainen sitten talvella.

Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Jonde

Malco Nano Careâ,,¢ Aqua Wax on ollut käytössä jo vuosia, voi suihkuttaa märälle pinnalle. Mikään ihme aine ei ole, mutta hävittää kaikki vesipisarajäljet joita muuten voisi jäädä kuivumisen jälkeen.

Pertsa

Itse olen käyttänyt nyt kesän ajan Dodo Juice Red Mist Tropicalia. Ainakin nyt kesän ajalta on kokemukset hyvät. Tuon kun vetää pesun jälkeen pintaan niin ainakin toistaiseksi on auto edelleen kuin vasta vahattu (Vahattu touko-kesäkuussa Meguiars #16:lla). Katsotaan miten toimii talvella. Tuo vaatii kuivauksen ennen kuin voi vetää pintaan. On myös todella riittoisa aine.

Reneto

Hommasin myös Red Mist Tropicalia, ja kerran olen ehtinyt käyttää. Vaikuttaa oikein hyvältä aineelta kaikin puolin. En tehnyt kuivausta mitenkään pilkuntarkasti pesun ja RMT:n välissä, eikä ollut mitään ongelmia levityksessä/pyyhinnässä. Talvikäyttöön minäkin törpön ostin, ja TI-hallissa tulen käyttämään.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

vincent

Lainaus käyttäjältä: nikob - 11.09.11 - klo:18:36
...Itse tulee käytettyä Meguiars Ultimate Quik Detaileria ja Meguiars NXT Generation Spray Waxia.
...Hakusessa olisi talveksi semmoista Detaileria mitä voisi suihkutella märälle pinnalle samalla kun autoa kuivaa?
Ettei vaadi kuivaa pintaa...
nikob, eikös tuo Meguiars:in Ultimate Quik Detailer ole juuri tuollaista mitä voi suihkuttaa märälle pinnalle ? ( ainakin näin mainostetaan ko. tuotteen käyttöohjeessa.
Itseänikin kiinnostaisi jotain tämän tyyppistä 'hoitoainetta' kokeilla ja tätä Megun tuotettahan saa ihan jostain tavarataloistakin ostettua.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

nikob

Lainaus käyttäjältä: vincent - 11.09.11 - klo:19:55
nikob, eikös tuo Meguiars:in Ultimate Quik Detailer ole juuri tuollaista mitä voi suihkuttaa märälle pinnalle ? ( ainakin näin mainostetaan ko. tuotteen käyttöohjeessa.
Itseänikin kiinnostaisi jotain tämän tyyppistä 'hoitoainetta' kokeilla ja tätä Megun tuotettahan saa ihan jostain tavarataloistakin ostettua.
Kauppias kehui että kuivalle pinnalle tarkoitettu.
Mutta voi olla että hänkin on käsittänyt väärin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nikob - 11.09.11 - klo:22:28
Kauppias kehui että kuivalle pinnalle tarkoitettu.
Mutta voi olla että hänkin on käsittänyt väärin.

On käsittänyt väärin, UQD:n voi vetää märälle pinnalle.

Itse olen ruukannut ensin kuivat enimmät vedet pois ja sitten käynyt auton detailerin kanssa läpi, siinä tulee samalla kuivattua auto kunnolla.
Ajattelin että hankkisin seuraavaksi tuota red mist tropicalia mutta tuo kuivalle pinnalle levitys vähän häiritsee, minusta on mukavampi kun detailerin saa levitellä tuollaiselle puolikuivalle pinnalle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

nikob

Okei kiva tietää. Sittenhän tuo ajaa asiansa myös talvellakin  :)

Mikko

Omassa käytössä tuota red mist tropicalia, vedän melkein joka pesun jälkeen pintaan. Itsellä on neljä kentin kuivausliinaa käytössä niin auto tulee lähinnä niitä paikasta toiseen siirtelemällä kuivattua samalla kun pesun jälkeen pyyhkäsen roiskeet ovien, takaluukun ja konepellin välistä.

On kyllä hyvä aine, auto kiiltää komeasti ja on helpompi pestä seuraavalla kerralla, lika ei tartu eikä jämähdä. Toimii erityisesti vähän vanhemman vahapinnan kanssa. Talvella kanssa, suolamössökin oli aika helppo saada pois kunhan ei viikkotolkulla sen antanut imeytyä. Muita detailereita en ole käyttänyt niin vertailua ei osaa tehdä.

Leroy

Valet Pron Citrus Bling on kyllä hinta-laatusuhteeltaan loistava tuote...Voi sumuttaa märälle pinnalle.

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=VAL-CBLING-500

Tuota samaa ainetta voi sitten lantraussuhdetta muuttamalla kohdentaa eri käyttötarkoituksiin (mm. ikkunanpesuaineena toimii hyvin)

Bilt-Hamber Auto-QD viimeisimpänä käytössä ja se on mielestäni myös erittäin käyttökelpoinen detailer. Toimii myös märällä pinnalla..Noihin Megun detailereihin olen hiukka leipiintynyt, kun halvemmallakin saa yhtä hyvää ja parempaakin. Dodon RMT on myös aivan loistoaine, mutta ihan joka pesun yhteydessä käytettäväksi bulkkitavaraksi turhan tyyristä ja käyttö vie aikaa. Näin ti- hallipesuja silmällä pitäen ei siis kovin taloudellinen vaihtoehto..
Outback

Pertsa

^Pitäisköhän munkin kokeilla vielä tuota Valet Pro Citrus Blingiä. Paria ko. merkin muita tuotteita (Protectant ja Citrus Tar and  Glue Remover) mulla on enkä voi kuin kehua. Eikä nuo ole tosiaan hinnalla pilattuja. Aika monikäyttöinen aine on tuo Citrus Bling.

Reneto

Taas pitää myötäillä Pertsaa  :D  

Citrus Blingiä täytyy jossain vaiheessa kokeilla QD:nä. Olin aivan unohtanut, että minulta löytyy sitä hyllystä. Claybar-liukkariksi ostin aikoinaan, ja sitähän on jäljellä vielä vaikka kuinka..  ;D

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 11.09.11 - klo:22:51
Dodon RMT on myös aivan loistoaine, mutta ihan joka pesun yhteydessä käytettäväksi bulkkitavaraksi turhan tyyristä ja käyttö vie aikaa. Näin ti- hallipesuja silmällä pitäen ei siis kovin taloudellinen vaihtoehto..

RMT on tosin riittoisaa ainetta, pari suihkaisua/paneeli. Eikä ehkä tule käytettyä ihan joka pesun jälkeen

Leroy

^^ Voin ainakin omasta puolestani suositella. Pinta jää vastavahatun näköiseksi *) ja tämä toimii oikeasti kuivauksessakin hyvänä apuna ainakin kun on pesun lopuksi tehnyt autolle "open hose" -huuhtelun ja enimmät vedet on poissa. Oikesti varmaan vaan 2-3 kertaa vuodessa tulee RMT:a laitettua, sen verran nuukana haluan sitä säästellä. ;D  Nyt olen kylläkin aika vasta hommannut Chemical Guysin V7:ä (Hybrid Sealant and Detailer) joka sekin on vähän tuollainen RMT:n kaltainen tuote, tosin helppokäyttöisempi..Ei tosin ihan niin märän kiiltävää pintaa jätä.

*)riippuen tietysti siitä onko siellä auton pinnalla vahaa
Outback

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 11.09.11 - klo:23:15
kun on pesun lopuksi tehnyt autolle "open hose" -huuhtelun ja enimmät vedet on poissa.

???
Siis minkä

Leroy

^ Siis ei mitään sen ihmeellisempää, kuin auton huljautus niin että annetaan veden virrata puutarhaletkusta vapaasti (mahd. pistooliosa poistettuna). Edesauttaa kuivausta huomattavasti vrt. jos auto olisi huuhdeltu muulla tavoin. Siis toki huuhtelen auton ensin sitä pistooliosaa käyttäen, mutta lopuksi vielä ilman. Ei kenties kovin ekologista, mutta kompensoin tätä suhteellisen pienillä CO2 -päästöillä.. ;D
Outback

Reneto

OK. Ei vaan viitsi nyhtää irti Nesteen pesuhallin pistoolia  ;D

Leroy

Mun lähi Nesteellä sen pistoolin saa kassalta mukaan eli on mallia irroitettava.
Outback

Reneto

Jaahas, niitä on varmaankin joskus varastettu. Meillä päin ne taitaa olla klemmarilla kiinni letkussa, muistelisin.

Leroy

Kääks. Mulla menisi elämä sekaisin, jos paikallinen yrittäjä menettelisi näin. Itse käytän kuitenkin siinä letkun päässä omaa esipesuvaahdotintakin, minkä avulla saan snowfoamit pintaan..ja sitten painarilla huuhtelu ja sitten pesuun/huuhteluun pistooli kiinni ja lopuksi taas pois ja niin edespäin..
Outback

MTu

Dodon RMT ja Mequn UQD olleet käytössä, lähinnä kuivauksen yhteydessä vähentämässä veden pintajännitystä ja auttamassa mikrokuitua imemään kosteutta. Dodo toimii omassa käytössä noin 100% paremmin, eli jostain syystä en ole UQD:a saanut toimimaan about ollenkaan. Dodolla suihkaus märälle pinnalle, pari pyyhkäisyä isolla mikrolla, ja pinta on täysin kuiva. Sama UQD:llä, ja pintaa saa hinkata maailman tappiin asti ennenkuin se on kuiva. UQD jättää esim. tuulilasiin harmaan vahakalvon jota saa hinkkailla vielä jälkikäteen pois.

Dodoa ollut tilauksessa Erased:lta  >:( >:( >:( jo pari viikkkoa muutaman muun purkin kanssa... vaan eipä kuulu... oppirahoja sano.. oppirahoja..  :'(
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

pokkus

Megun Ultimate Quik Detaileria on aina silloin tällöin tullut levitettyä pintaan. Ei ainakaan itsellä kovin hyvin toiminut, kun sitä märkään pintaan yritti laittaa tai ainakin lopputulos oli paljon huonompi kuin kuivaan pintaan laittaessa. Ei pinnan tarvitse olla täysin kuiva, mutta suurimmat vedet pitää olla poistettu. Silloin mielestäni lopputulos on hyvä. Sain sellaisen pienen sämppeli-pullon tuota Megun Ultimate Quik Waxia ja mielestäni se on vielä parempaa tavaraa kuin tuo detaileri. Ei se varmastikaan oikeaa vahaa korvaa, mutta mielestäni jättää todella kiiltävän pinnan pesun jälkeen todella pienellä vaivalla ja ainakin se tuoksuu pirun hyvälle :) Tätä tosin en ole märälle pinnalle edes kokeillut.

Tuota siis tarkoitin:
http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+G17516

Joku aika sitten kaupassa huomasin myös tämmöisen tuotteen Megulta. En tiedä onko uusi vai ei, mutta en ainakaan aikaisemmin ole hyllyssä huomannut. Ehkä pitää kokeilla seuraavaksi. Olisi aika jees, jos saisi pesun yhteydessä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kyseessä siis pesushampoon ja vahan yhdistelmä. Käsitykseni mukaan yleensä nuo tuollaiset "yhdistelmätuotteet" eivät ole kovin hyviä tuotteita, ainakaan vahan osalta.

http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+G17748

makelja

Aiemmin Megun UQD:tä tuli käytettyä märälle pinnalle. Nykyään vain Citrus Blingiä, kun Megun spray kahva hajosi. Citrus Bling palauttaa hyvin vahatun näköiseksi. Red Mist Tropicalia myös tullut käytettyä, mutta sniidu kun olen niin harvemmin tullut lisättyä. Huomasin myös että RMT ei toimi märälle pinnalle suihkutettuna kovin hyvin. Citrus Bling on huomattavasti parempaa siihen.
Pikavahoista aiemmin käytin AG:n AquaWaxia. Sekin oli ihan hyvä tuote, etenkin kun sen laittoi sellaiselle puolikuivalle pinnalle. Märällä se jotenkin vain ei tarttunut.

TKe_

Kuivauksen yhteydessä käytän citrus blingiä. Helppoa, kun mikä. Suihkii sitä märälle pinnalle ja kuivaa sitten. Toinen QD mitä käytän on Victoria quick detailer, mutta sitä ei pysty käyttämään kuivauksen yhteydessä.

nikob

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 12.09.11 - klo:07:33

Joku aika sitten kaupassa huomasin myös tämmöisen tuotteen Megulta. En tiedä onko uusi vai ei, mutta en ainakaan aikaisemmin ole hyllyssä huomannut. Ehkä pitää kokeilla seuraavaksi. Olisi aika jees, jos saisi pesun yhteydessä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kyseessä siis pesushampoon ja vahan yhdistelmä. Käsitykseni mukaan yleensä nuo tuollaiset "yhdistelmätuotteet" eivät ole kovin hyviä tuotteita, ainakaan vahan osalta.

http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+G17748
Tuo on aikas kiintoisa. Tuolla varmaan lähtee hyvin talvella suolatkin ja ym. muu lika.
Kuulostais saman tyyliseltä kuin Turtle Waxin kiilto pesu eli Hot Waxi.
Sillä lähtee kans hyvin tiukempi lika ja vahaa tuntuisi olevan reilusti joukossa.
Mutta nyt meni vähän OT:ks.  ;D

juupeli

Uteliaana kysyn aivan vilpittömin mielin. Käytän usein pesun jälkeen Turtlen Wax it wetiä. Tärkeintä minulle on, että pintaan jää suojakerros joka helpottaa seuraavaa pesua. Homma toimii ja olen ollut tyytyväinen (kun en tiedä paremmasta). En nimittäin tunne lainkaan ketjussa esiin tuotuja merkkejä ja tuotteita. Mitä minä "menetän" käyttämällä Turtlea ja mitä minä voisin saada lisää jos käyttäisin näitä kehuttuja tuotteita?

Olisiko jollakulla laatukaman käyttäjällä kokemuksia ihan peruskaurasta. Ei tietenkään omaan autoon, mutta esim. kaverin koslaan joskus kokeiltuna  ;D

pokkus

Lainaus käyttäjältä: juupeli - 13.09.11 - klo:02:26
Uteliaana kysyn aivan vilpittömin mielin. Käytän usein pesun jälkeen Turtlen Wax it wetiä. Tärkeintä minulle on, että pintaan jää suojakerros joka helpottaa seuraavaa pesua. Homma toimii ja olen ollut tyytyväinen (kun en tiedä paremmasta). En nimittäin tunne lainkaan ketjussa esiin tuotuja merkkejä ja tuotteita. Mitä minä "menetän" käyttämällä Turtlea ja mitä minä voisin saada lisää jos käyttäisin näitä kehuttuja tuotteita?

Olisiko jollakulla laatukaman käyttäjällä kokemuksia ihan peruskaurasta. Ei tietenkään omaan autoon, mutta esim. kaverin koslaan joskus kokeiltuna  ;D

En ole tuota Turtlea käyttänyt, mutta näin pikaisesti veikkaan, ettet häviä yhtään mitään. Ei esimerkkinä nuo Megun pikavahat tai kiillokkeet kovin pysyvää kiiltoa saa aikaiseksi. Helppokäyttöisyys on itselle se tärkein tekijä näissä pikavahoissa ja sillä oikealla vahalla haetaan sitten sitä suojaa ja kestävyyttä.

nikob

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 13.09.11 - klo:03:30
En ole tuota Turtlea käyttänyt, mutta näin pikaisesti veikkaan, ettet häviä yhtään mitään. Ei esimerkkinä nuo Megun pikavahat tai kiillokkeet kovin pysyvää kiiltoa saa aikaiseksi. Helppokäyttöisyys on itselle se tärkein tekijä näissä pikavahoissa ja sillä oikealla vahalla haetaan sitten sitä suojaa ja kestävyyttä.
Sama veikkaus! Itse käytin joskus tuota Turtlen. Ja enpä osaa sanoa onko Megulla parempi tulos.
Ainoa että tuo Megun NXT spray waxi antaa kiiltoa hyvin. Mutta se tarvii levittää kuivalle pinnalle ja vielä kiilottaa pois.
Eli se helppo käyttöisyydestä. Voisin ehkä itse ostaa seuraavaksi tuota Turtlen wettiä, kun megu loppuu.
Hintalapussa kumminkin eri luku. Mutta katsotaan.

TKe_

Vahva suositus tuolle CitrusBlingille. On oikeasti helppoa käyttää.

vincent

'Blingi' olisi sinänsä kiinnostava aine, mutta pienenä jarruna tuon hankkimiselle on saatavuus.
Ostamalla kotimaisesta netti-kaupasta hintaa näyttäisi muodostuvan tuplaten itse aineen hintaan ( korkeiden postikulujen vuoksi ) eli karkeasti pyöristäen 10 + 10 euroa.

Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

TKe_

www.shinearama.co.uk 7£ toimituskulut 30kg saakka. Sieltä tilasin itse 5l pöntön sitä (ja jotain muutakin tilpehööriä).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy