Suzuki

Aloittaja RTWteam, 18.08.11 - klo:15:09

« edellinen - seuraava »

baleno

-97 baleno kulkenut 340 000. keväällä poksahti kannentiiviste. Ite vaihoin=30,, virosta.
Ja nyt katsastusmies leimasi ilman vikoja. Polttimot tarkistin etukäteen. Sitkeitä vehkeitä sanoisin.
Citroen C5 2.0i 2006

jf

Uusi SX4 vaikutti oikein passelilta kauppakassilta. Nyt vain kauhulla odotetaan hintaa ja VIHDOINKIN jos saataisiin eurooppaan nelari-tomaatti...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

tommyt

Minä ihastuin uuden SX4:n ulkonäköön ja tavaratilan kokoon välittömästi. Maahantuoja oli jo jossain lupaillut että kaikki mallit ja varustetasot olisivat alle 30k,. Vanhemmilla on SX4 X-over ja pikku koeajolla totesin sen olevan passeli eläkeläispariskunnalle. Minä kaipaan kyllä sitä etäisyyssäätöä ohjauspyörään ja isompaa tavaratilaa. Tässä tulevassa uudessa mallissa saa säädettyä takapenkkiä pituussuunnassa joten ilmeisesti siellä takana mahtuu isotkin lapset hyvin istuskelemaan ja se tärkeä golfbägi mahtuu sinne kontin puolelle kokonaan. Varmaan loppukesästä pääsee potkimaan renkaita liikkeeseen.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

jf

LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Uppe

Nyt jos olisi uuden pikkuauton tarve niin ostaisin tällaisen: http://www.suzuki.fi/MallinTiedot.aspx?hkoodi=70139
Swift on jo etuvetonakin "ihan ok" mutta tuo neliveto olisi poikaa,vaikkakin tehoilla ei pullistella :)

jf

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 09.03.13 - klo:17:40
Minä ihastuin uuden SX4:n ulkonäköön ja tavaratilan kokoon välittömästi. Maahantuoja oli jo jossain lupaillut että kaikki mallit ja varustetasot olisivat alle 30k,.
...
Varmaan loppukesästä pääsee potkimaan renkaita liikkeeseen.
Heinä-elokuulle lupailivat vasta ennakkohintoja ja autoja syys-lokakuulle. Onko joku saanut ongittua parempaa tietoa? Nyt pöydällä tuo uutuus tai Crv/Rav/Foresteri vähän käytettynä, mutta näyttivät olevan aika piestyjä mitä kävin katselemassa. Uutuudessa kun saisi xenonit, päiväledit ja bluetooth jne. varusteita, mitkä välillä puuttuvat noista käytetyistä...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Liha

Kieltämättä tuo uusi SX4 bensa CVT kiinnostaa, hintaakin lienee roimasti vähemmän kuin Foresterin vastaavalla. Vanhaan SX4:een näyttävät käyttäjät ainakin olleen foorumien mukaan tyytyväisiä.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/suzukin-isku-katumaasturimarkkinoille

LainaaLuokassaan vähän alimittainen SX4 on saanut 10 senttiä lisää akseliväliä, kasvanut 4,3 metrin pituiseksi, ja sen linjoissa on paljon samankaltaisuutta Nissan Qashqain kanssa. Kasvu tuntuu sisätiloissa ja yi 50 prosentilla kasvaneessa tavaratilassa (nyt 430 litraa).

Bensiinimoottorin kanssa saa 5-vaihteisen käsivalintaisen tai CVT-automaattivaihteiston.


jf

Nyt on hinnat tulleet. Karvalakkivajukki 19 900 ja tomaattinelarixenoneilla 29 900. Subben XV ~vastaava 32 000 joten kyllähän tuo nyt kohtuu hyvin on hinnoiteltu...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Arcca

Eilen ilmestyneessä Autobildissä on S-Cross bensa-automaatti nelivedolla on nyt sitten testattu, ja sai todella hyvän arvion.
Keräsi jopa täydet viisi tähteä, joka ei ihan tavallista AB:ssakaan ole.

Kovan luun löivät tähän luokkaan.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jf

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 05.10.13 - klo:11:50
Eilen ilmestyneessä Autobildissä on S-Cross bensa-automaatti nelivedolla on nyt sitten testattu, ja sai todella hyvän arvion.
Keräsi jopa täydet viisi tähteä, joka ei ihan tavallista AB:ssakaan ole.

Kovan luun löivät tähän luokkaan.
Höpö höpö. Johan täälläkin joku yetikuski tiesi, että ihan paska eikä voi edes verrata yetiin...   :P
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jf - 05.10.13 - klo:12:01
Höpö höpö. Johan täälläkin joku yetikuski tiesi, että ihan paska eikä voi edes verrata yetiin...   :P

Sarkasmia varmaankin?

Näin myös sen viestin, mutta mielestäni avarakatseisen autonostajan kannattaa tutustua tähänkin arpaan, ei nuo ensitestit Suzuki S-Crossin hyvyydestä voi täysin perättömiä olla. Yeti on erittäin hyvä ei siinä mitään, mutta jos sellaisen onnistuu jostain samaan hintaan löytämään bensanelivetoautomaattina, joutuu tyytymään käytettyyn + jakoketju ja DSG riskinä. Uusi on aina uusi, ja S-Cross on uutena järkevissä hinnoissa.  Vanhoja Yeti omistajia näköjään kosiskellaan kun emännällekin tuli henkkoht mainos, eiköhän mekin tämä susna ajeta kun joskus vaihdon hetki tulee, emäntä haluaisi nelivetoa ja minä yritän tyrkyttää tomaattia lisukkeeksi.

Varmaan saadaan kuulla kohta jo joidenkin koeajokokemuksia ja sitten ollaan viisaampia.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

automaattori

Lainaus käyttäjältä: jf - 05.10.13 - klo:12:01
Höpö höpö. Johan täälläkin joku yetikuski tiesi, että ihan paska eikä voi edes verrata yetiin...   :P
Itsellä on hakusessa Yeti, dieselillä ja nelivedolla varustettuna.
Näitä kun on valitettavan vähän manuallilaatikolla tarjolla niin mielessä on alkanut pyöriä ajatus josko sittenkin kallistuisi DSG:hen. Lainattu jäsen Antin kirjoituksesta "Uskaltaako DSG Yetin ostaa"

Oma vastaukseni oli: Mikä tahansa käytetty Yeti pesee tuon uuden Suzukin, sen varmaan kaikki tajuaa 

Puhuin diesel+DSG nelivetoautosta ja käsittääkseni Suzukia ei edes saa diesel+neliveto+automaatti-yhdistelmänä. Jäsen jf antoi ymmärtää että olisin sanonut Suzukia ihan p***kaksi. Siihen en sentään sortunut.

Lisäksi tämä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17468.30
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

tapanixxx

#42
Tässä haastettelu Yasushi Sasaki, Suzukin pääinsinööri, allgrip nelivedosta.

New SX4 Interview 3: Yasushi Sasaki Chief Engineer talks about the ALLGRIP

Hänen mukaansa on 100-200 kg kilpailijoitaan kevyempi ratkaisu. Ja haldexiin verrattuna toimintatiloja on enemmän.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 05.10.13 - klo:16:07
Vanhoja Yeti omistajia näköjään kosiskellaan kun emännällekin tuli henkkoht mainos, eiköhän mekin tämä susna ajeta kun joskus vaihdon hetki tulee,

Kannattaisikohan markkinoinnissa vedota laajemminkin vanhoihin muistoihin? Yhteinen nuoruus Suzuki PV:n kanssa..

T5ID

Ei. Tosimiehillä oli Monkey.

tapanixxx

Norjalaiset ovat nelivedon perään?

Ovat tehneet S-Crossista 700 ennakkotilausta....ehkä tuossa määrässä on jokunen etuvetokin :)

http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article868987.ece

tapanixxx

MIelenkiintoinen testi S-Cross, Yeti ja Qashqai. Kaikki diesel 1.6 koneella. Etuvetoisina. Suomessa ei saa S-Crossia etuvetoisena dieselinä.

http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/sx4-s-cross/66609/suzuki-sx4-s-cross-vs-rivals

Mitä näihin moottoreihin tulee, niin näyttää siltä että Fiatin multijet 1.6 on aika hyvä sekä taloudellisuudeltaan että kulultaan. Vertaa Yetin 1.6tdi koneeseen.

Päästöt mittasivat ja tulos oli seuraava

Suzuki todellinen 127/ ilmoitettu 110g/km
Yeti todellinen 159/ilmoitettu 119g/km
Qashqai todellinen 138/ilmoitettu 119g/km


Arcca

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 31.10.13 - klo:21:21
MIelenkiintoinen testi S-Cross, Yeti ja Qashqai. Kaikki diesel 1.6 koneella. Etuvetoisina. Suomessa ei saa S-Crossia etuvetoisena dieselinä.

http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/sx4-s-cross/66609/suzuki-sx4-s-cross-vs-rivals


1st place - Suzuki SX4 S-Cross

Niin vain tuo versio Yetistä jäi kakkoseksi tälle Suzukille.

Lisäksi Autobildistä tuli taas uusi hehkuttava koeajo täysillä viisillä tähdillä, nyt disukkana. Otsikointi "Arkinen mestariteos".
Harmi ettei meidän perheessä ole tapana autoja vaihdella huvikseen, saisi syyn koeajoon ja tarkastamaan mikä on todellisuus versus AB.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

exari

Tulipa tänään koeajettua S-cross 1,6 bensa awd...kyllähän se ihan näppärä on,ulos näkee hyvin...
Mutta se vapari 1,6 kone-ei tapahdu kyllä yhtään mitään. 30-40hv lisää ja 50+ nm. niin olis suunnilleen välttävällä tasolla kulkupuoli.
Kulku oli kaarteissa hivenen huojakan tuntuista-rengasmelua oli myös.
Taidampa käyvvä ajamassa 1,4 t Mokan...


enkero

Nostellaapa tätäkin merkkiä...

Vanhemmat päivittivät neljä vuotta vanhan SX-4:n tuliuuteen Vitaraan, ja vaihdos oli hyvin onnistunut. Toi uusi Vitara ei ole toki vanhan takavetoperustaisen laitteen veroinen, muttei myöskään yhtä rimpula luin SX-4.

1,6-litrainen kone on tuosta edeltäjästään nöyrtynyt huimasti, vaikkei ahdinta olekaan, mutta ajettavuus oli sangen vaivatonta. Ohjauksessa on jotain hämärää, mutta niin on ninjoissakin, joten menköön valmistusmaan piikkiin. Varustelutaso perusmallissakin oli tavallaan ällistyttävä, sillä adaptiivinen vakkari on vakiona ja se toimii, vieläpä manuaalin kanssa!!!

Tätä ajaessa kävi mielessä, että kunpa ei olisi kerennyt tilata tuota vaimon Fabiaa aikanaan... Ois jäänyt oma nelikko tilaamatta. Ehkä.  :P
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

esako62

Suzuki - Vitara - 1.6 VVT 4WD GL+ 5MT, kokemukset 19250 km matkalta


Ajettavuus:

Maantieajossa kesäaikana Vitara on varsin kohtuullinen ajettava. Ainakin kun puhutaan alle 120 km/h nopeuksista.

Jossain määrin sivutuuliherkkä. Tosin 2.10 myrskyn aikana ajettaessa tein havainnon että nelivetovalitsimen Snow -asento normaalin Auto -asennon sijaan vakautti autoa ihan oleellisesti k.o. päivän olosuhteissa.

Perussuuntavakavuuttakin on mutta Passatissa oli hieman parempi.

Huomion kiinnittyminen muualle, esim. monitoiminäyttöön alkuvaiheessa aiheutti sen että olimme välillä menossa ihan väärään suuntaan. Ohjauksessa saisi ehkä olla aavistuksen vähemmän ”herkkä” ihan tuo keskialue. Muutoin ainakin kesärenkailla keskittää kohtuullisesti eikä juuri jää kaartamaan. Sinänsä nuo väärään suuntaan menot tottumisen jälkeen ovat vähentyneet.

Kaarteissa toki kallistelee, mutta ei niin että tulisi tunnetta kaatumisesta.

Hallintalaitteet:

Nelivetovalitsimen eri asentoja kannattaa ajettaessa käyttää hyväksi. Auto -asento vaikuttaa pitävän vedon lähes yksinomaan eturenkailla (kulutus lienee täten pienempi). Snow suuntaa vetoa hieman takarenkaillekin, pitäen vastaavuuden kaasuun kutakuinkin Auto -asennon tapaisena. Sport-asentoa käytän moottoritielle kiihdytettäessä, auto vastaa herkemmin kaasuun ja ohjaa tietyn, edellistä asentoa reilumman osan vedosta takarenkaille, jolloin auto taittuu paremmin mutkaan. Tämä ylimääräinen värkkääminen ei toki saa olla itsetarkoitus mutta noilla nelivetovalitsimen asennoilla on omat vahvuusalueensa.

Ohjaus ja poljinkokonaisuus on OK. Ajoasennosta saan hyvän.

Ajotietokone: ”Säätötikku” - ergonomisesti on sijoitettu huonosti. Käytettäessä joutuu irrottamaan käden ohjauspyörästä. Lisäksi osiosta toiseen siirrytään vain yhteen suuntaan eli jos siirtyy pois esim. keskikulutuslukemasta, on naputeltava läpi kaikki muut asennot jotta keskikulutuksen saa taas näkyviin. Kestävyys taas; Tikku on melkoisen kovaa muovia, miten kestänee pakkasessa.

Vaihteensiirto: Nykyisin toimii hyvin. Alussa, ennen 1500-2000 km vapaaehtoista öljynvaihtoa, oli hieman ongelmaakin, viitosvaihteen ”edessä” oli valeasento ja kolmosenkin kytkeytymisessä hieman ongelmaa. Tämä vaikeutti alkuun viitosvaihteen käyttöä ja aiheutti jopa ylimäärä-ääniä mutta nyt vaihteisto toimii hyvin ja jouhevasti, sitä ilmeisesti myös hieman säädettiin huollon yhteydessä.

Vasemmalla puolella olevat kytkimet (sumuvalo-, start-stop-järjestelmä, luistonesto, alamäkijarrun kytkin yms.) jäävät hieman vähemmälle huomiolle ja sijoitus ei ole käytön kannalta hyvä, vaan katse pitää suunnata sinne, jos mieli niitä käyttää.  Totuuden nimessä niitä en ole tarvinnut; start-stop -järjestelmäkin kun tuntuu toimivan hyvin. Luistoneston poiskytkemistä pitää sitten testata kunhan lumet tulevat maahan (täytyyhän auton käyttäytyminen lumisissa olosuhteissa tuntea, joten johonkin testaamaan aikanaan).
Lämmityslaite on periaatteessa automaattinen. Käytännössä ikkunoiden huurtumisongelman vuoksi joutuu jkv. värkkäämään laitteen kanssa, mutta tämä ei aiheuta ongelmaa sinänsä.

Suorituskyky:

Eihän tuo laite raketti ole…

Suorituskyky on hieman kaksipiippuinen asia tällaisen vapaastihengittäväksi verraten korkeavireisen moottorin kanssa (muistan vielä ajan kun 50 hevosvoimaa/litra oli itse asiassa tehokkaan koneen merkki ;)) . Alakierroksilla vääntöä on, auton kanssa ei tule tuntumaa siitä, että moottori sammuisi tai että vääntöä kierroksilla ei olisi, tarkoitan ettei sellaista totaalista voimanpuutteen tunnetta ei tule.

Vääntöä on kuitenkin hyvin hentoisesti, kiihtyvyys on todella hidasta ja tuntuu että auto olisi aivan ”jumalattoman laiska”. Moottorin luonne on kuitenkin hieman kaksijakoinen, yli 4000 r/min tuo lähtee ihan hyvin. Ohituksessa siis rekasta ohi kolmosella ja hyvin ehtii. Omaan käyttööni riittävä suorituskyky.

Tilat:

Saan ihan OK ajoasennon. Olen reilu 180 cm ja reilusti ylipainoinen. Tilat siitä huolimatta riittävät. Kuskin tuolin joutuu viemään takimmaiseen asentoon. Sinänsä mieluusti ottaisin vielä pykälän taaksekinpäin, jotta voisi tuolia pitää hieman ylempänä. Ajoin kuitenkin reitin Kajaani-Kuopio-Kajaani-Pudasjärvi eli noin 500 km yhtenä päivänä ja mielestäni en ollut sen väsneempi tai ”kipeämpi” kuin olisin ollut Passatissa.

Jotta pystyisin pitempäänkin ajamaan, joudun tuolin laittamaan alimpaan asentoonsa, muutoin oikea sääreni joutuu epämiellyttävään asentoon keskikonsolin reunaa vasten ja jopa hieman kipeytyy konsolin reunan sitä painaessa.

Ristiselän tuen säätöä ei ole ainakaan tässä karvalakkimallissa. Toistaiseksi se ei kuitenkaan ole ollut ongelma eli tuolin muotoilu on ihan OK

Takatilat ovat riittävät omiin olosuhteisiimme eli mukanamme on korkeintaan yksi takamatkustaja yleensä. Minun taakseni jää vain pieni jalkatila, luultavasti ei toinen takamatkustaja sinne kunnolla mahdu. Lyhyitä siirtymiä on menty neljän hengen ja koiran porukalla, olen itse tinkinyt pykälän verran ajoasennostani.

Tavaratila: Riittävä, kolmen hengen kuormalla on hyvä laskea tavaratilan välipohja alas. Tuntuu toistaiseksi siltä että tavaratilan osalta mitoitus on erittäin hyvä, Passatin kanssa välillä oli fiilis että vähemmälläkin pärjäisi.

Viihde-elektroniikka:

Multimedialaitteisto on kohtuullisen hyvä ominaisuuksiltaan. Kosketusnäyttö on hyvä ja toimii niinkuin pitää jopa hanskojen kanssa.

Musiikit voi kuunnella SD-kortilta, USB-tikulta tai Bluetoothin kautta puhelimelta.
Kun puhelimen parittaa laitteen kanssa bluetoothin kautta, puhelinnumerot ja nimet (osittain, soitetuissa/vastaanotetuissa ei kaikissa näy nimet) sekä yhteystiedot saa näkyviin laitteen näytölle ja puhelin havaitaan automaattisesti. Eli perustoiminnallisuus tässä tilanteessa. Puhelun saapuessa (tottakai musiikki vaimenee) joudun kuitenkin joka kerta nostamaan äänenvoimakkuuden niin ylös kuin pystyn jotta kuulen mitä on tarpeen kuulla. Olen etsiskellyt säätökohtaa mistä tuo saataisiin automaattisesti kovemmalle, joskaan en kovin perusteellisesti, en ole löytänyt. Mahdollisesti WindowsPhonen kyseessä ollen säätö pitää ilmeisesti tehdä puhelimessa.

Radio on liian häiriöherkkä. Rutisee usein.

,,änentoisto ei ole hyvää luokkaa, välttävän ja tyydyttävän rajamailla. Käsittääkseni kuitenkin ihan standardikokoisen kajarit kyseessä, joten sen voi värkätä halutessaan paremmaksi (tarvinnee myös lisää vahvistinvoimaa). Paremmin varustellussa versiossa on ainakin enemmän kaiuttimia.

Mirrorlink periaatteessa toimii. Se toimii ainoastaan johdollisena, ei bluetoothin kautta. Ainoa vain että se ilmoittaa, ettei esim. maps-appia voi ottaa käyttöön turvallisuussyistä kun auto liikkuu, samoin kaikkien muidenkin appien kuten music kohdalla... Yhteys Sonyn xPeria Z2:een syntyy ja jopa jotain appia voi käyttääkin kun käsijarru on päällä. Olin vain toivonut että sen puhelimen navigaattorin saisi toimimaan laitteen kautta ajaessa eli tämä ei ainakaan nykyisellään toteudu.

Yleistä 

Valoista olin hieman huolissaan kun tässä karvalakkimallissa on normaalit halogeenit. GLX ja Boosterjet malleissa on LED-valot, joita on testeissäkin kehuttu. Kuitenkin nyt on kokemusta myös pimeällä ajamisesta ja paremmat nuo valot ovat kuin Passatin (jo ikääntyneet) halogeenit olivat. Tosin ei sellaista määrää valo ole kehiteltykään, joka syyspimeässä kostealla riittäisi…

Autossa ei ole lampunpesimiä. Haitta? Hyötynä on ainakin lasinpesunesteen säästö. Totuuden nimissä ei noista niin älyttömästi apua ollut Passatissakaan.

Valoautomatiikka olisi ollut hyvä, samoin sadetunnistimet. Ilmankin kuitenkin pärjää. Ehkä ei noin 3000 , arvoista kuitenkaan (samalla moottorilla).

Vielä vuonna 2015 on autoja (topotat ja suzukit ainakin), joissa ei ole valomuistia, vaan ainoastaan valojen päälle jäämisestä huomauttava hälytin. T,,T,, voi kutsua jo puutteeksi. Vitarassa totuuden nimissä ei jää epäselväksi mistä se vinkuna johtuu eli ajotietokone näyttää ajovalon unohtuneen päälle. Muinaisjäänne kuitenkin mielestäni.

ACC on siis älyttömän hyvä keksintö, kesä-syysaikana. Talvikokemuksissa ACC on mennyt herkästi pois päältä. Virheilmoitus on näkyvä, pois päältä meno ei jää epäselväksi. Syy poismenoon on joka kerran ollut jää-lumikerros S-merkin päällä (lähetin on sijoitettu siihen).

Kulutus ilman mittarivirheen korjaamista kyseisellä noin 19000 km matkalla 6,28 l/100 km
Kulutus ilmojen kylmenemisen myötä noussee 6,5 l/100 km tasolle. Ajotietokone heittää noin 5 % eli noin 0,3 l/100 km. Sitä ei ilmeisesti voi säätää.

Ainakin tuo vapaaehtoinen ensihuolto oli edullinen, 110 , öljyineen. Aikaennuste ensihuollolle oli 1 tunti tuolloin. Aika 20000 km huoltoon on nyt jo varattu. Aikaennuste tuolle huollolle kuulosti olevan 2 tuntia.

Yksi vikakin on ilmaantunut. Kuskinpuoleinen etuvilkku ei pelaa. Lamppu kuitenkin vaikuttaa ehjältä. Lisäksi se on ajoittain toiminut normaalisti (tosin harvoin, ja nykyisellään entistä harvemmin). En olisi japanilaista alkuperää olevassa autossa moiseen uskonut törmääväni.

Tankki saisi olla isompi. Maksimikäyttösäde 750 km. Omissa ajoissani ei pahimmoilleen riitä koko viikoksi. Sikäli harmi kun ehti tottua Passatin 1200-1300 km tankkausväleihin ja kun työpaikkakunnallani on korkeammat bensan hinnat kuin kotipaikkakunnallani, jossa ei päivittäin voi käydä.

pappa

^
Kiitos esako62 Vitara-analyysistäsi. Luen mielelläni näitä jatkossakin.
Harkitsen vakavasti Vitaraa seuraavaksi autokseni, tosin automaalilla.
Tällä hetkellä ei liene järkevää tarjota VW-autoa vaihdossa, joten odottelen ensi syksyyn.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

esako62

Juu nyt kävi Vitara 20000 huollossa. Alle puolen vuoden omistuksen jälkeen. Kyllä vika oli polttimossa (oikea etuvilkku) oli kuulema ensimmäinen näin nopeasti mennyt koskaan missään heidän huoltamassaan autossa. Meni näin ollen takuuseen. Huollon hinta öljyineen... 165,50. Halpa!

TerhoP

Jännä merkki tämä Suzuki.. Saa jostain syystä todella monelle ihmiselle kielteisen mielikuvan aikaan, omat kokemukset tuttavapiiristä taas aivan erilaisia. Vaimon pomolla on ollut peräkkäin useampia SX4 eikä niissä kuulemma ole mitä vikaa ikinä. Kahdella duunikaverilla on Vitara ja sama juttu.

ollitapio

Kävin kesällä koeajamassa Vitaran ja kokonaisuutena kokemus oli varsin positiivinen.

Se mikä yllätti negatiivisesti oli, että (ainakaan tuolloin) eteen ei saanut keskikyynärnojaa edes rahalla. Lisäksi kauppiaallekin tuntui olevan epäselvää onko Vitaraan saatavilla oleva automaagi perinteinen momentinmuunnin vai portaaton CVT.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: ollitapio - 19.12.15 - klo:22:02
Kävin kesällä koeajamassa Vitaran ja kokonaisuutena kokemus oli varsin positiivinen.

Se mikä yllätti negatiivisesti oli, että (ainakaan tuolloin) eteen ei saanut keskikyynärnojaa edes rahalla. Lisäksi kauppiaallekin tuntui olevan epäselvää onko Vitaraan saatavilla oleva automaagi perinteinen momentinmuunnin vai portaaton CVT.
Piti ihan googlata. Vaikutti niin käsittämättömältä puutteelta. Jälkimarkkinoilta löytyi tällainen:
http://www.rati.hu/products/armster2-armrest/

Näyttää ainakin siistiltä ja väittää sopivansa Vitara 2015.

enkero

Tuohon porukoitten Vituraan yritin tänään Mirrorlinkkiä saada futaamaan iPhone 5s:n kanssa, mutta parivaljakko veti hyvänä perintöprinsessana Lootin vaimovainaalle. Ei lähtenyt tulille sitten ja niin millään. Omalla luurilla en edes vaivautunut testaamaan. Jäi sitten vaihtoehdoksi paritella puhelin bluetoothilla, se sentään toimi.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Daatta

Lainaus käyttäjältä: enkero - 28.03.16 - klo:21:22
Tuohon porukoitten Vituraan yritin tänään Mirrorlinkkiä saada futaamaan iPhone 5s:n kanssa, mutta parivaljakko veti hyvänä perintöprinsessana Lootin vaimovainaalle. Ei lähtenyt tulille sitten ja niin millään. Omalla luurilla en edes vaivautunut testaamaan. Jäi sitten vaihtoehdoksi paritella puhelin bluetoothilla, se sentään toimi.

Johtunee siitä, että Mirrorlink ei tue Applen laitteita alkuunkaan:

http://www.mirrorlink.com/phones

Applella on CarPlay, sitä tuetaan eikä muiden kehittämiä tekniikoita. Bluetooth audio on onneksi valmistajariippumaton.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

enkero

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 28.03.16 - klo:21:42
Johtunee siitä, että Mirrorlink ei tue Applen laitteita alkuunkaan:

http://www.mirrorlink.com/phones

Applella on CarPlay, sitä tuetaan eikä muiden kehittämiä tekniikoita. Bluetooth audio on onneksi valmistajariippumaton.

No niinpäs onkin! Tämähän olikin itse asiassa syy, miksi vaimoni halusi päivittää Fabiansa vuosimallin, jotta siihen saatiin SmartLink, meikäläinen vaan halusi eroon mustasta ja HB-mallisesta autosta :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy