Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

SKU

^tuon ei pitäisi olla sitten tarina.

Auto oli tällä viikolla oven parkkipaikkaklommon oikaisussa/maalauksessa ja ajelin uudenkarhealla V70:llä neljä päivää. Oli ilo palata oman auton rattiin... vajakilla kun möyhyttää tuolla lumessa, niin tulee aika nopeesti nelaria ikävä. Ja aika karu ja tylsä tuo V70:n on...tosin ei se huono ajaa ole, mutta ei ole minua varten. Joku pirun City Safety veti duunissa liinat kiinni yllättäen, kun ajoin tallista nousevaa puomia vasten "normaalia vauhtia", jossa puomi nousee ns. viime tingassa...näyttää toimivan - yllätti hieman  ;D   Kyllähän tuo olisi A6:ssakin ihan hyvä varuste ottaa mukaan.

Ohjaus hieman pyki taas AC:n pihasta lähtiessä, mutta lähti sitten aika pian pois. Kyllä minä tuota korjausta suosittelen kaikille. Se kyllä parantaa tuota ohjausta ja kannattaa teettää joka tapauksessa, jos vika vaivaa ja haittaa. Minulla nyt on joku maanantaiversio tämän fixin suhteen, jota nyt tehdas sitten selvittelee ja palannee piakkoin ratkaisullaan - mikä tahansa se sitten onkaan.

Ja kun yleensä annetaan aina vaan huolto-organisaatiolle kuraa, niin kyllä minun täytyy kaikesta huolimatta antaa hyvät pisteet AC:lle toiminnasta tämän suhteen, vaikkei auto kunnossa vielä olekaan. Kyllä siellä otetaan asiat vakavasti, kun on tämmöisistä oireista kyse ja osaa asiansa oikein ja asiallisesti esittää. Tosin, edelleen nauran Laakkosen viestille: "Tämä on ominaisuus."   ;D ;D
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

jusape

Kyllähän tässä on nelikkoa taas kaivattu viime viikoilla. Muuten on kyllä edelleen mahtava peli talvitiellä tämä vajakkikin, mutta tehoa ja vetävää pyörää se kaipaa lisää. Itse asiassa A6 on etuvetona jotenkin hieman huonosti paikallaan lähdöistä etenevä auto, sutii helposti ja keula lipsuu muutenkin. Tämänhän ne totesivat talviatotestissäkin aikanaan.

Jostain jos ilmestyisi alle 60keur vähän ajettu vaihdokki Avant-q niin voisi harkitakin vaihtoa.

Neppis

Jos tuosta Avant-vaatimuksesta voisi luopua, niin speksin mukaisia autoja löytyisi vaikka kuinka.  :)

Monille "ruuma" on tärkeä, mutta itse pärjään hyvin ilmankin.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Tomi R

Kyllä on q hieno keksintö, nyt sen viimeistään kokee :).

Kirjoitinkin tuonne omaan autotalliini aiemmin autolleni tehdystä ohjaustehotimen kampanjapäivityksestä. Samassa yhteydessä ohjaustehostimen ohjauslaite hajosi ja vaihdettiin. Samalla autooni vaihdettiin uusi ohjausvaihde. Olin aiemmin miettinyt huomaakohan tuon ohjauksen porrastuksen selvästi ja tuntosarvet erittäin herkällä tutkinkin  autoni ohjauksen käyttäytymistä. Vaikka ohjaus voisi olla selkeästi parempikin, olin hyvin tyytyväinen ettei autossani ohjauksen pykimisoiretta ollut. Kunnes tänään se ilmestyi ja voin vakuuttaa, ettei sitä voi olla huomaamatta.

Audi Centerissä tunnettiin oireet ja autoni menee perjantaina tutkittavaksi. Ymmärtääkseni autosta luetaan dataa, joka toimitetaan tehtaalle. Palvelu oli jälleen kerran AC:ssa esimerkkilisen hyvää. Toivottavasti tehdas löytää vikaan ratkaisun.

SKU

Eli toinen yksilö jossa pykii päivitysten jälkeen... Ei tainnut olla minulla sitten sattumaa.
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Waltsu83

Merkkaa kolmas... itsellä oire paheni uuden päivityksen myötä... mutta kun parissa pykälässä on moottorilämmöt niin johan toimii
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Waltsu83

Ei... Pelkkä softa....

Odotellaan sitä oikeaa korjausta... Sikäli mikäli sellainen sitten ikinä löytyy...  ;D
MAN TGL -99
MAN TGA -08

Waltsu83

Kenellä on kaukosäätöinen webasto?

Mitenkäs tuon pitäisi toimia? Kun painaa kaukosäätimestä toisen kerran niin tulee ajastus (mille päivälle ja mihin aikaan lähtee päälle)

Lähinnä kysyisin, että kauanko tuo on yleensä päällä mikäli laittaa kellonajan mukaan? Vai laitetaanko ensin minuutit kohdalle (kauanko on päällä) ja sitten painetaan sitä kellonajan mukaan.

Tänäänkin laitoin klo 10 ajastuksen päälle ja lasit olivat auki klo 10.15. Hyvä niin, mutta olisi mukava tietää kauan se Webasto pöristää...
Varsinkin kuin painoin vielä varman päälle erikseen 10 min puhallusta. Ihmettelin vain kun kaukosäätimen ruutuun ei tullut ilmoitusta,
että keskeytänkö päivämäärä/kellonaika ajastuksen.

Ohjekirja nyt sattuu oleen hukassa!  ;D
MAN TGL -99
MAN TGA -08

Cayman

uudenvuoden tinoissa kuva kyllä näytti yöllä paremmalta,ihan kuin olisi ollut boeingissa  ;D
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Onko kukaan hankkinut A6:een etustuimen selkänojaan kiinnitettävää viihdenäyttöä ? Minä tilasin autooni valmiuden sille, ja pitäisi kai tuo laitekin pojan iloksi hankkia.

Halvin hinta, minkä äkkiseltään löysin, on Audi Zentrum Dortmundissa, mistä aikanaan tilasin Audi -roinaa pojalle. 400 euroa maksaa siellä ja Suomen Audin sivuilla 545 eur.

https://shops.audi.com/de_DE/web/zubehoer/p/player-paket-fuer-einen-sitz-audi-entertainment-mobile-4g0051700-9?articleId=50374#c3377

Cayman

Onko muilla C7 omistajilla rengaspaineiden varoitusvalo syttynyt,vaikka kaikissa renkaissa normipaineet? Itselläni tekee tuon kerran kuussa,täytyy varmaan nämä 20" superpitävät kitkat  ;D vaihtaa 16" kottikärryn pyöriin jospa se auttais piippailuihin  :o
ID.3 Business
Golf VIII

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.01.13 - klo:12:37
on Audi Zentrum Dortmundissa, mistä aikanaan tilasin Audi -roinaa pojalle. 400 euroa maksaa siellä ja Suomen Audin sivuilla 545 eur.

https://shops.audi.com/de_DE/web/zubehoer/p/player-paket-fuer-einen-sitz-audi-entertainment-mobile-4g0051700-9?articleId=50374#c3377

Oliko nopea toimitus ja muutenkin kaikki ok tuossa kaupassa? Löysin sivuilta vaikka mitä kivaa,täytyykin laittaa tilaus vetämään jos homma toimi kohdallasi?
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Audis:
Oli tosi nopea toimitus. Tilasin perjantai-iltana ja sunnuntaina (!!!) tuli henkilökohtainen viesti että "olen kerännyt ja pakannut lähetyksesi valmiiksi". Bonuksena oli kaupan päälle 2 kpl hienoja, metallirunkoisia A6 -kyniä ja avaimenperä. Suosittelen ! Ehkä tilaan tuolta tämän takapenkin viihdenäytön.

Tuossa sivun puolivälissä minun tilaukseni:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=393.270

Cayman

Noniin,kiitos vastauksesta MarkkuJ,täytyykin laittaa tilaus vetämään ja katsoa josko tuollainen ratti ja gekkoja vielä olisi myynnissä
ID.3 Business
Golf VIII

CK

Noniin, uusi vuosi on vaihtunut hyvissä merkeissä. Kävin nimittäin vuodenvaihteessa Audin huollossa vaihdattamassa ohjausvaihteen/ohjaustangon ja nyt tuntuu niin kuin ajelisin ihan eri autolla. Ohjaus on erittäin tarkka ja reagoi pieniinkin ratin kääntöihin.

Toivottavasti aiempi ohjauksen vaivaama pykälöinti ei enää esiintyisi uudestaan.  Suosittelen samaa toimenpidettä kaikille, joilla on ongelmia ohjauksen kanssa.

petri

Minulle A4 FL malliin vaihdettiin tanko toistamiseen. Viikon oli hyvä mutta heti kuin lämpötila lauhtui -17c tienoilta sinne -2c tienoille pykältämisoire tuli takaisin. Nyt suojakelillä toimii taas. Tuo -1c - 3c on jostain syystä pahin mahdollinen lämpötila.

CK

Toivottavasti minun hehkutus ei ole ennenaikaista. Katsotaan ensi viikon jälkeen, kun on luvattu hieman pakkaskeliä.

Markku J

Suomessa myytävissä A6 quattroissa ei kaiketi ole takaroiskeläppiä ? Onko kukaan asennuttanut sellaisia - jos on, niin mitä maksoi ? Katselin tänään liikennevaloissa venäläisissä kilvissä ollutta A6:a, jossa oli läpät edessä ja takana. Eivät olleet pahan näköiset mustassa autossa, vaikkakin minun punaisesta hyppäisivät enemmän silmille.

nemos

Lainaus käyttäjältä: petri - 02.01.13 - klo:10:22
Minulle A4 FL malliin vaihdettiin tanko toistamiseen. Viikon oli hyvä mutta heti kuin lämpötila lauhtui -17c tienoilta sinne -2c tienoille pykältämisoire tuli takaisin. Nyt suojakelillä toimii taas. Tuo -1c - 3c on jostain syystä pahin mahdollinen lämpötila.

Minulla A6:ssa viime viikkojen kovemmilla pakkasilla ei ilmiötä esiintynyt kertaakaan, mutta nyt +1...+4 asteessa taas päivittäin.
Volvo XC60 T8 Inscription

JOHANNES

Onko jollakulla A6 2,0 Tdi, jossa tehdas seisontalämmitys? Alkaa ottaa aivoon huono lämpiäminen, johon Audicenter suosittelee maski suojaa....  ei per..., oo tätä päivää.
Jos jollakin niin kommentti miten toimii. Kiitos >:(
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

iluvilu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.01.13 - klo:12:37
Onko kukaan hankkinut A6:een etustuimen selkänojaan kiinnitettävää viihdenäyttöä ? Minä tilasin autooni valmiuden sille, ja pitäisi kai tuo laitekin pojan iloksi hankkia.

Halvin hinta, minkä äkkiseltään löysin, on Audi Zentrum Dortmundissa, mistä aikanaan tilasin Audi -roinaa pojalle. 400 euroa maksaa siellä ja Suomen Audin sivuilla 545 eur.

Perheen autossa tuo "Audi Mobile Entertainment" ollut käytössä, toki oli hinnakaskin mutta ehtii kyllä hintaansa kuolettaa reissujen aikana - etupenkillä voidaan keskittyä aivan muuhun jos vain takapenkillä syntyy konsensus mitä katsotaan, 2 näyttöä ja 3 lasta. Näyttöihin saa kumpaankin oman dvd:n tms toki myös kahdennuskin onnistuu. Olisi tosin pitänyt jo alusta alkaen hommata bluetooth-kuulokkeet - johdot kuitenkin aina tiellä. Pieni moitteen paikka on aika vajavainen äänenvoimakkuuden säätö eli joutuu pitämään volyymin "kaakossa" että kuulee. Pitää huollossa kysyä josko saisi säädettyä.
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.01.13 - klo:16:42
Suomessa myytävissä A6 quattroissa ei kaiketi ole takaroiskeläppiä ? Onko kukaan asennuttanut sellaisia - jos on, niin mitä maksoi ? Katselin tänään liikennevaloissa venäläisissä kilvissä ollutta A6:a, jossa oli läpät edessä ja takana. Eivät olleet pahan näköiset mustassa autossa, vaikkakin minun punaisesta hyppäisivät enemmän silmille.

Ei tietysti kuulu tähän gategoriaan,mutta testataan samalla uutta kuva systeemiä.Itse olen aina laittanut takaläpät uusiin A4 malleihin.Suojaahan ne jonkinverran takahelmapeltejä.
Marapetsu.

monster

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 02.01.13 - klo:17:42
Onko jollakulla A6 2,0 Tdi, jossa tehdas seisontalämmitys? Alkaa ottaa aivoon huono lämpiäminen, johon Audicenter suosittelee maski suojaa....  ei per..., oo tätä päivää.
Jos jollakin niin kommentti miten toimii. Kiitos >:(

Etolasta ohut kynnysmatto keulille ritilöiden alle ja leikkaat sen muotoon. Maksaa 1,5eur ja toimii. Kiinnitys mustilla nippusiteillä etusäleikön läpi. Asennukseen menee 10-15min.
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Audis - 01.01.13 - klo:19:48
Onko muilla C7 omistajilla rengaspaineiden varoitusvalo syttynyt,vaikka kaikissa renkaissa normipaineet? Itselläni tekee tuon kerran kuussa,täytyy varmaan nämä 20" superpitävät kitkat  ;D vaihtaa 16" kottikärryn pyöriin jospa se auttais piippailuihin  :o

Oletko "kalibroinut" ajotietokoneen rengaspaineasetukset?

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 02.01.13 - klo:19:27
Oletko "kalibroinut" ajotietokoneen rengaspaineasetukset?

Juu joka kerta kun piippaa ja olen paineet tarkistanut ensin,kumma vika.

Tuon verran on nyt kokemusta kertynyt,nopeutta en viitsinyt ottaa 123  8)

ID.3 Business
Golf VIII

AUD-112

Lainaus käyttäjältä: nemos - 02.01.13 - klo:17:22
Minulla A6:ssa viime viikkojen kovemmilla pakkasilla ei ilmiötä esiintynyt kertaakaan, mutta nyt +1...+4 asteessa taas päivittäin.

No niin, pykälöinti katosi A4 Allroadin (fl) hammastangon vaihdon myötä, mutta tilalle tuli jämäkkyyttä vähän liikaakin eli satunnaisesti ohjaus menee maantienopeudella erittäin jäykäksi. Vähänkään tiukempaan kaarteeseen saa ihan tosissaan ohjastaa, jotta ajolinjan saa kohdalleen. Palaute meni huoltoon ja sieltä maahantuojalle. Liekö A6:ssa samaa ilmiötä.

Neppis

Onko tuolle ohjauksen pykälöintiongelmalle jotain Audin case id:tä tjsp, johon voisi viitata kun keskustelee huollon kanssa?

SKU

Neppis, taitaa olla niin kuuluisa ongelma, ettei tarvitse id:tä kertoakseen mistä kiikastaa. Kunhan et Laakkoselle mene, jossa tämä on vaan ominaisuus :)

AUD-112

Lainaus käyttäjältä: SKU - 06.01.13 - klo:06:20
Neppis, taitaa olla niin kuuluisa ongelma, ettei tarvitse id:tä kertoakseen mistä kiikastaa. Kunhan et Laakkoselle mene, jossa tämä on vaan ominaisuus :)

Jep, samaa mieltä eli kyllä asia on tiedossa. Joensuun Laakkosta pitää kehua, että ovat ottaneet asian ihan vakavissaan. Ja, jos uskaltaa keventää vähän, niin Audilla on tarjolla portaaton vaihteisto ja portaallinen ohjaus, uusi ennennäkemätön innovaatio...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy