Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

SKU

Innosta en tiedä :D

Kyllä itse olen aina keskustellut auton ominaisuuksista tai ongelmista tiskillä. Ei ne oikeen muuten kotona murjottamalla korjaannu. Voihan se olla että minullakin on "mulkun leima" papereissa, kun vaadin vikojen uudelleenkorjausta aiemmista korjausyrityksistä huolimatta ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Waltsu83

^ Olet kyllä asenteesi kanssa aivan oikeassa! Itsekkin reklamoin heti jos jotain tulee vastaan...
Mutta kun vika on niin hemmetin vaikea ottaa esille ja huoltomiehet sanovat vaan, että kunnossa se on!

Viimeksikin huoltomies kävi oikein koeajamassa autoani "pidemmän" lenkin ja totesi, ettei siinä mitään
vikaa ole! Jotenkin osasin odottaa vastausta.  ;D

Lisää vastaavia reklamaatioita minulla on bluetoothin suhteen. Olen useasti valittanut, ettei järjestelmä toimi
kunnolla sillä kentät ovat usein nollassa ja vastapuoli ei saa puheesta mitään selvää.

Tästäkin soitin suoraan huoltopäällikkö järjestelmän kautta ja sanoi vaan, että HYYYYYYYVIN KULUUUU!!! :D
Voi perkele sanon minä, kun asiakkaat aina sanovat minulle " nyt en valitettavasti saa selvää" ja kun siirrän
puhelun puhelimeen niin sitten kuuluu taas hyvin. Kuulemma ovat asentaneet tehtaalla vain kaksi antennia tähän uuteen A6:see, kun vanhassa oli kolme. Tiedä häntä missä vika... Näillä näkymin kai asiakkaan korvien välissä.

Tästä sitten sanoin automyyjälleni niin hän vain sanoi, että sinun olisi pitänyt tilata se preeemium bluetooth....
Sanoin vaan siihen, että aijaaaaaa, semmonenkin sitten löytyy listalta, kun luulin että Bluetooth on vakiona autossa ja muuta ei saa.

Mikäli firmalla kulkee ensi vuonna hyvin, haen kaupasta uuden Porsche Cayenen ja mikäli tämä on vielä paska niin sitten siirryn Skodaan.  ;D Alkaa mennä vaan hermot pikku hiljaa näihin preeeemium autoihin. Saksassahan tuo minunkin auto myydään Suomen uuden Corollan hinnalla. Suomessa vaan verotuksen myötä autosta tulee PREEEEMIUM. Eipä sillä väliä... Ostan sitten Mersun, Bemarin tai Volvon. Uudet ongelmat niissäkin tulee... AINA...

Siksi ajankin nykyään vain aina uudella autolla. Takuuaika päättyy niin tuli takkiin sitten vähän tai perkeleesti niin yksinkertaisesti en vain jaksa vääntää enää käytetyllä autolla nyrkit veressä konehuonetta. Hermot siinäkin menee ja aikaa. Ja taas vastaavasti ajomääräni on mukavampi ajaa näillä "premiumeilla" ja sitten myös firman status ja jne...

Kohta teksti varmaan siirretään puolelle "mikä ottaa päähän", mutta joskus kun asioita miettii uudestaan olutlasi kädessä niin... Tiedätte varmaan...  :)

Summarum... Silti auto on mielestäni hyvä! Pieniä vikoja tulee aina ja kyllä niistä henkisesti rikki menee, kun auton lähtöhintaa tuijottaa lisävarusteineen.
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

SKU

BT:stäkin olen valittanut. Minulle vaihdettiin tuo kolmen mikin järjestelmä. Siinä taas voi olla muitakin syitä, kuten esim. iPhone 4S...sen BT on vaan täysin paska. Olen luovuttanut sen kanssa, A6:ssa toimii nyt tosin suht ok. Huonompia yhdistelmiäkin se kanssa on, kuten Plantronicsin kanssa ei vaan toimi. Tekniikka on...
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

A6 first timer

SKU - oliko sinun ohjausongelmasi tällainen?

Viime aikoina ohjaukseni on alkanut "nuljahdella" maantieajossa kun tekee pienen korjauksen suoraan ajattaessa. Tuntuu ihan siltä, kuin siinä olisi pieni välys. Jostain syystä ilmiö on selvempi, jos ratilla korjaa vasemmalle. Eikä tämä esiinny kuin suoraan ajattaessa ja siitä suuntaa korjatessa.

Tämä on minulle uusi ilmiö - eri asia kuin keskialueen tunnottomuus, josta aiemmin olen purnannut ja johon jo tottunutkin (en siitäkään silti pidä).

Tarkistin pyörän pultitkin, joskus menneisyydessä eri autolla vastaavalta on tuntunut löystynyt vanteen kiiinnitys - kiinni olivat.

SKU

Tavallaan. Tosin yhdistettynä tuolla tunnottomuudella. Se pykälämäisyys oli minulla symmetrinen.

Ja statusta. Edelleen priimaa. Aamulla oli täysin normaali ensimmäisenä vähän kylmempänä aamuna.

nemos

Lainaus käyttäjältä: A6 first timer - 26.11.12 - klo:13:22
Viime aikoina ohjaukseni on alkanut "nuljahdella" maantieajossa kun tekee pienen korjauksen suoraan ajattaessa. Tuntuu ihan siltä, kuin siinä olisi pieni välys. Jostain syystä ilmiö on selvempi, jos ratilla korjaa vasemmalle. Eikä tämä esiinny kuin suoraan ajattaessa ja siitä suuntaa korjatessa.

Muuten kuulostaa tutulta, mutta minulla ilmiö on selvempi oikealle korjattaessa.
Volvo XC60 T8 Inscription

SKU

Vielä tuosta päivityksestä. En tiedä onko plaseboa, mutta ohjaus tuntuu huomattavasti jäykemmältä. Se muuttui jo tuossa softapäivityksessä, mutta nyt vielä selkeämmin jäykempi ja se tuntuu nyt ihan normaalilta ohjaukselta. Nyt tuo keskialue on hyvin suuntavakaa, ei ole vielä muljunut suuntaan eikä toiseen - eikä pykälöi. Ei nyt vielä siunata, mutta on se paljon parempi kokonaisuutena. Nyt vasta todella tuntuu että on ajanut 20tkm viallisella ohjauksella.   

Edit. Googlella löydettyä. Eli jos oikein ymmärsin, niin dynaaminen ohjaus on ZF:n käsialaa, kenen lienee itse ohjausvaihde tässä vakiossa? Aiemmissa kutosissa on lienee ZF:n ohjausvaihde, mutta tästä en löytänyt mitään viittauksia edes ZF:n varaosaluettelosta.

http://www.zf.com/corporate/en/press/press_releases/products_press/products_detail.jsp?newsId=21855464

LainaaAudi A6 Avant
The new challenger in the mid-size luxury category is presented to the global public for the very first time in Frankfurt. ZF supplies suspension and electronic components as well as the gearshift system. Optional features: CDC dampers from ZF and the active steering system from ZF Lenksysteme which is integrated into the steering column and comes with an actuator. The new A6 will also be available with the start-stop-compatible 8-speed automatic transmission and as a sedan with the 8-speed hybrid transmission. The A6 hybrid uses the same drive concept as the Q5 hybrid. A fourcylinder gasoline engine with two liters engine capacity and 211HP is supported by the 54 HP electric motor from ZF. With approx. 120kg, the hybrid transmission does not weigh more than the basic transmission because the torque converter has been omitted.

Tuossa ihan mielenkiintoinen doku ZF:n järjestelmästä:

http://www.zf.com/media/media/productfinder_media/cars/cars_steering_servolectric/pdf_1/Servolectric_E_09.pdf

CK

Soittelin tuosta ohjausongelmasta Audi Centerin huoltoon, ja sieltä sanottiin että ovat tietoisia tästä “ominaisuudesta”.  Tästä ongelmasta on raportoitu tehtaalle ja odottavat virallista ohjeistusta, miten asian kanssa edetään. Tällä hetkellä tehtaan mukaan kyseisen ominaisuuden kanssa on täysin turvallista ajaa, koska ”pykälämäisyys” esiintyy ainoastaan alle 5+ asteessa. (Laskeeko lämpötila ikinä Saksassa alle 5+ astetta  :D
Audi Center ei voi vielä ottaa autoja takuuhuoltoon, koska eivät ole varmaa, poistuuko ongelma korjauksen jälkeen. Lupasivat palata asiaan, kun tehtaalta on tullut virallista lausuntoa.

Vien autoni heti huoltoon, jos ja kun tehtaalta tulee vihreää valoa.

SKU

Eli todennäköisesti fix on siis uusi ja minulla lienee "koekappale" nro X. Hyvältä näyttää edelleen.

Andy1975

Samaa ohjauksen pykälämäisyyttä on minullakin ilmennyt, nyt kun ilmat ovat vähän viilenneet... Suoraan ajaminen on välilllä todella rasittavaa kuin autoa saa ohjata tuon pykälän takia koko ajan.

-Antti

Waltsu83

Pizzalle kun juuri saavuin niin "hehku" valo syttyi palaan ja klassisesti Engine Low... eli tehot katkes... 20 min webastoa ja mitään apua ei ollut...

Kokeillaan nyt sit 40 min ja jos ei auta niin paskan myivät!  ;D lunta tupruttaa ja v-käyrä on korkealla kun quattro puuttuu...

HAJOTKAA NELIVETOJENNE OMINAISUUKSIIN! ;D ;D ;)
MAN TGL -99
MAN TGA -08

Pekka T

Olisit Waltsu ostanut quattron, niin tuotakaan murhetta ei olisi syntynyt.  :D

Kun ohjauksessa ei ole pykälöintiä, niin valitetaan sitten sähköisen käsijarrun toiminnasta.
Siis pysähtyessä kun yrittää aktivoida hill holdin kevyesti jarrua painaen siten ettei kone sammu,
kuuluu välillä jarrujen rutinaa ja auto liikahtaa vähän eteenpäin. Onko tämä sitten vika vai ominaisuus johtuen
hill holdin ja start stopin yhtäaikaisesta käytöstä?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Waltsu83

No nyt sytty moottorivalo ja hehku hävis... auto on varmaan joulumielellä kun kohta varmaan palaa kaikki valot!  ;D

Ajokompuutteri valittaa start & stop:ista... eli mahtaakohan jotain kosteutta päästä siihen suuntaan?

No... Laakkonen tai Käyttöauto... here I come!

Edit. Moottori käy ja kukkuu normaalisti... varmaan taas joku helvetin moottorinvalvontaelektroniikkaperkele taas päällä.

Pidetään nyt sitten autoa tyhjäkäynnillä puolituntia...

Ja kyllä... seuraava on quattro ja kaikilla mausteilla vaikka perse ei kestäisi!  ;D
MAN TGL -99
MAN TGA -08

SKU

Nyt on reilu viikko ilman pykälöintejä. Oliskohan tämä tällä selvä. Toivotaan...

Neppis

Mulla tuota ohjauksen pykälöintiä esiintyi silloin syksyn ekalla kylmällä jaksolla muutamana peräkkäisenä päivänä, sitten se toimi pitkän aikaa ok ja nyt taas perjantaina se pykälöi.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

HessuT

http://www.nettiauto.com/audi/a6/5254569 Kyseinen yksilö ei mielestäni ole pahanhintainen. Koska biturbo tuli tarjolle? Oliko jo tammikuussa 2011? Mutta jos olis pelimerkkejä enemmän niin houkuttais kyllä itseä. En tiedä oliko tämä nyt oikea ketju mutta tänne tuli..

jusape

Minullakin syttyi viikolla noita merkkivaloja kojelautaan sitten pikkujoulun kunniaksi :)

Pakastui nopeasti ajaessani tuolla Lapissa ja ensin syttyi hehkuvalo, joka samalla vie tehot. No se tokeni sammuttamalla aina välillä ja s-moodilla 7-vaihde päällä. Sitten jäi pysyvästi palamaan moottorivalo, mutta sekin häipyi paluumatkalla kun lämpeni. Huollosta kehottivat laittamaan raasun syylärin eteen, just joo. Viime talvena ei ollut ongelmia, varmaan vettä jäätyi antureihin nyt.

Mielenkiinnolla matkaan 3 viikon reissulle Lappiin sitten "talviautolla".

Neppis

Vaivaavatko nuo syttyilevät varoitusvalot vain noita 2 litraisia dieselkoneita?

SKU

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 01.12.12 - klo:14:36
Vaivaavatko nuo syttyilevät varoitusvalot vain noita 2 litraisia dieselkoneita?

Kutoskoneessa myös jouluvalot. Sellainen keltaoranssi vilkkuu välillä. Oirehtii nyt kun tuli lunta ;)

Quattroll nyt

Kun oli radiossa tietyillä kanavilla häiriötä, niin uusivat polttoainepumpun ohjainkortin.
Tuon jälkeen on radion häiriöt olleet poissa.
Ei ole heikoimmilla kentillä sirinää enää kuulunut.

Muuten auto edelleenkin toiminut moitteitta.

Markku J

Mukava kuulla, että häiriöt poistuivat radiosta. Lienee ollut yksilövika. Ohjauksen osalta odottelen, onko jo maahan saapuneessa autossani sama ongelma. Mutta miksi ihmeessä sitä ei ollut minun A7:ssa, jossa luulisi olevan ihan sama ohjaus ?

Pientä autokuumetta alkaa nousta quattrokelien myötä. Ja eilen sitä ruokki hieno quattro -mainos. http://content.audi.fi/vv-auto/audi_kampanja.nsf/html/A6quattroEdition#video

SKU

Kyllä tuo ohjauskin näyttäisi olevan nyt fixattu. Tuon päivitetyn uudella varaosanumerolla olevan ohjausvaihteen tai raiderangon myötä ohjauksen toiminta on huomattavasti parempi. Ei ole pykimistä esiintynyt sen koommin. Kai osa kutosistakin on ihan ok, mutta ongelma kuitenkin aika yleinen.

Oliko sinulla Markku tuo seiska kylmään aikaan lainkaan? Se taisi tulla sinulle aika myöhään keväällä ja myit sen sitten jo pois syksyllä aika pienillä kilometreillä. En muista että oireet olisi ollut minulla ihan uudesta, vaan tuli ja voimistui pikkuhiljaa.

Markku J

Myin seiskan pois vuodenvaihteen paikkeilla, joten jonkin verran kylmiäkin kelejä mahtui kokemuksiin. Mutta sen ohjauksessa en havainnut pykälöintiä tai mitään ongelmaa. Olisin kyllä kaivannut siihen muuttuvavälitteistä ohjausta. Mutta se on Audilla liian kallis

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 30.11.12 - klo:22:31
No nyt sytty moottorivalo ja hehku hävis... auto on varmaan joulumielellä kun kohta varmaan palaa kaikki valot!  ;D

Ajokompuutteri valittaa start & stop:ista... eli mahtaakohan jotain kosteutta päästä siihen suuntaan?

No... Laakkonen tai Käyttöauto... here I come!

Edit. Moottori käy ja kukkuu normaalisti... varmaan taas joku helvetin moottorinvalvontaelektroniikkaperkele taas päällä.

Pidetään nyt sitten autoa tyhjäkäynnillä puolituntia...

Ja kyllä... seuraava on quattro ja kaikilla mausteilla vaikka perse ei kestäisi!  ;D

Kyllä se nyt vahvasti vaikuttaa samalta vialta, joka oli myös minun autossani: Kaasuläppä hajosi. Tätä ennen oireina oli hehkuvalon ja moottorivikavalon vuorottelu ja lopulta yhtäaikainen palaminen. Start stooista valitti myös. Voimalinja mulla sama kuin sinulla.

auri

Onko Audi A7 enemmän kuin frakkiin puettu A6 ts. tekniikassa tai materiaaleissa oleellisia eroja?

Markku J

Minun mielestäni kyse on vain tuosta "frakista" tai ehkä enemmänkin "casual sport" -pukeutumisesta. A6 sopii paremmin frakkimiehille mielestäni. Joka tapauksessa saman ongelman luulisin olevan A7:ssa, jossa en sitä itse havainnut.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.12.12 - klo:21:03
Joka tapauksessa saman ongelman luulisin olevan A7:ssa, jossa en sitä itse havainnut.

Se ei silti poista vian olemassaoloa seiskassakaan, voi olla ettet vaan huomannut vielä. Meitä tuskin näin moni sitä kuvittelisi tai insinöörit huvikseen uutta versiota softasta/raudasta kehitä. Vika on olemassa ja se ei ole ominaisuus, jos se kerran minulla on nyt korjattu vaihtamalla osia. Koputan puuta.

Markku J

Uskon toki ongelman olevan olemassa. Odottelen nyt innolla oman A6:n saapumista ajoon ja sen ohjauksen arviontia näillä spekseillä. Luulin tilanneeni näiltä osinkin valmiiksi tehdyn auton, mutta nyt näyttää tilanne aika haastavalta näiden ongelmien kanssa.

SKU

Luulisi että tuossa olisi jo uudet osat. Varmaan tässä nyt vaan vetkutellaan tehtaan kanssa ongelman korjauksen kanssa. Ei taida olla ihan halpa korjata ja turhaan ei sitä vaihdellakaan jos ei se toimikaan. Jos/kun korjaus on selvä, niin mennee heittämällä takuuseen kunhan vaan osaa vaatia.

Neppis

^ Jep, kun kyseessä on ohjauslaitteeseen liittyvä vika, niin tehtaalla ei varmasti ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin mukisematta korjata kaikki vialliset yksilöt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy