Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 04.03.12 - klo:18:57
Musta nämä 17 tuumaiset on auttamattomasti liian pienen näköiset.

Entä 16 tuumaiset  ;D .... Minulle oli laitettu talvirenkaisiin 16-tuuman vanne kun auton maanantaina hain. Varmaan joku leasing yhtiön perusvanne, mutta melkoisen pieneltä näyttää noin isossa autossa.

-Antti

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 09.03.12 - klo:17:15
Minulle oli laitettu talvirenkaisiin 16-tuuman vanne kun auton maanantaina hain.

Auts. Kuva ois kiva 8)

Andy1975

Pekka T

Takana oleva Peugeottikin hymyilee moisille vanteille.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Panze

Tuollaisia pieniä vanteita korkeilla renkailla tapaa, tai on ainakin aiemmin tavannut, Volvon alla. Aika karu näky tuo. Toisaalta, varmaan ihan mukavat ajaa huonommilla teillä? Jos se nyt yhtään lohduttaa... ;)

Sent from my iPad using Tapatalk

Pekka T

Siinähän on ilmajousitus.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 09.03.12 - klo:17:56
Takana oleva Peugeottikin hymyilee moisille vanteille.  :D

Heh, tuossa vaimon Peugeotissa on itse asiassa samankokoiset vanteet... Ja siinä 16 tuumaa näyttää ihan ok:lta.

-Antti

Andy1975

Tässä vielä toinen kuva niin saatte nautiskella oikein kunnolla...

jusape

Ennen vanhaan 16" oli talvella normikamaa eikä ne niin pahalta näyttänyt 205/55 tai 50 -sarjalaisina. Mutta että 225/60 sarjalla, huhhuh. Olen tosissaan ihmetellyt noita esittelyautoja kun pilataan ulkonäkö täysin. Eipä näytä Bemuissa olevan alle 17 tuumaisia. Asiaa vielä pahentaa isohko et -luku ja kottikärrynpyörät tuolla sisällä lokasuojien uumenissa. Näyttävää preemium -touhua.

Andy1975

Mites muut työsuhdeautoilijat; minkä kokoisilla vanteilla auto tuli?

-Antti

mho0

Itse kysäisin etukäteen, että onhan ne 18" ja ehdotin, että minkälaiset olisivat.
Sellaiset ne sitten laittoi mitä pyysin. Ulkonäkö OK.

Tosin ekasta ehdotuksesta taisivat sanoa jotain, että eivät sovi talvivanteiksi.

Mutta nuo 245 leveät talvivanteet tuntuvat sohjossa/pehmeässä lumipöperössä totaalisen surkeilta. Auto vain "leijaa" siinä mössön päällä. Myös jarrutus pehmeän lumen päällä on hyvinkin heikkoa; ABSit puuttuu peliin tosi "tehokkaasti" pienentäen jarrustusvoiman oikein kunnolla. Jotenkin tuntuu, että edellisiin talvirenkaisiin (Passat/225, Volvo V70/215) on yllättävän iso. Tai sitten muisti ei vain pelaa...

Toisaalta kuivalla lumella/assulla taas aika hyvät.

Mulla on myös tehtaan 17" vanteet varastossa. Saatan niihin laittaa kapeammat talvirenkaat pahimmiksi talvikuukausiksi jos ensi talvena innostun "säätämään".

Juuri nyt eniten jännittää miten 19" kesänakit toimii; melu, tärinät jne.

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 09.03.12 - klo:18:58

-Antti
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

matala

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 09.03.12 - klo:18:58

-Antti

Näissä hommissa pitää pysyä tiukkana. Talvirenkaat eivät verotusarvoa nosta ja liisarifirmat yrittävät ujuttaa halpoja tarvikevanteita asiakkailleen. Kyllä A6 on sen tason auto, että jos maksat 1200-1400e verotusarvoa niin on talvivanteidenkin syytä olla asialliset, itse hyväksyn vain originaali OEM vanteet. Kannattaa speksata talvivanteet tilausta tehdessä tarkasti.
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 09.03.12 - klo:19:10
Itse kysäisin etukäteen, että onhan ne 18" ja ehdotin, että minkälaiset olisivat.
Sellaiset ne sitten laittoi mitä pyysin. Ulkonäkö OK.

Tosin ekasta ehdotuksesta taisivat sanoa jotain, että eivät sovi talvivanteiksi.

Mutta nuo 245 leveät talvivanteet tuntuvat sohjossa/pehmeässä lumipöperössä totaalisen surkeilta. Auto vain "leijaa" siinä mössön päällä. Myös jarrutus pehmeän lumen päällä on hyvinkin heikkoa; ABSit puuttuu peliin tosi "tehokkaasti" pienentäen jarrustusvoiman oikein kunnolla. Jotenkin tuntuu, että edellisiin talvirenkaisiin (Passat/225, Volvo V70/215) on yllättävän iso. Tai sitten muisti ei vain pelaa...

Toisaalta kuivalla lumella/assulla taas aika hyvät.

Mulla on myös tehtaan 17" vanteet varastossa. Saatan niihin laittaa kapeammat talvirenkaat pahimmiksi talvikuukausiksi jos ensi talvena innostun "säätämään".

Juuri nyt eniten jännittää miten 19" kesänakit toimii; melu, tärinät jne.

Talvirenkaana 245 liian leveä. Sopivampi koko olisi 205-215.
Jo 225 rengas vähän kuluneena lähtee aika helposti liiraamaan.
Parempi pito ja vakaus noissa kapeammissa selkeästi on.

Quattroll nyt

Talvirenkaana 245 liian leveä. Sopivampi koko olisi 205-215.
Jo 225 rengas vähän kuluneena lähtee aika helposti liiraamaan.
Parempi pito ja vakaus noissa kapeammissa selkeästi on.

Markku J

Nykyistä työsuhdeautoa hankkiessani minulla oli pieni neuvottelu leasing -firman kanssa, kun heillä on määritelty jokin hintaraja talvivanteille, eikä siihen mahtunut alkuperäisiä. Työpaikan parkkihallissa näyttääkin liisareissamme olevan poikkeuksetta halvat tarvikealut. Minä asetin leasing -firmalle sopimuksen syntymisen ehdoksi sen, että saan alkuperäiset vanteet. Lopulta homma oli mennyt niin, että leasing -firma tinki tuon erotuksen autokauppiaalta.

MaI

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.03.12 - klo:08:00
Nykyistä työsuhdeautoa hankkiessani minulla oli pieni neuvottelu leasing -firman kanssa, kun heillä on määritelty jokin hintaraja talvivanteille, eikä siihen mahtunut alkuperäisiä. Työpaikan parkkihallissa näyttääkin liisareissamme olevan poikkeuksetta halvat tarvikealut. Minä asetin leasing -firmalle sopimuksen syntymisen ehdoksi sen, että saan alkuperäiset vanteet. Lopulta homma oli mennyt niin, että leasing -firma tinki tuon erotuksen autokauppiaalta.

Pakko kysyä, kun kerran kesävanteita juuri etsin - viestisi antoi ymmärtää, että Audin merkkialut ovat jotenkin parempi valinta kuin "halvat tarvikealut". Onko tarvikevalikoima sitten keskimäärin heikompaa vai haluatko muuten pitäytyä merkkikamassa? Puolella hinnalla audin merkkivanteista saa sentään melkoisen valikoiman tarvikevanteita.

Markku J

Laatuerot eivät liene merkittäviä. Yhdet Audin replicatkin olen omistanut (tosin vain lyhyen aikaa) ja hyviltä vaikuttivat.

Tuon liisarifirman politiikka vaan oli sanella vannetoimittaja, ja valita sai kolmesta todella rumasta mallista, jotka mielestäni pilaavat hienon auton. Siksi vaadin alkuperäiset.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 09.03.12 - klo:18:12

Onhan tuo aika, miten sen nyt sanoisi, muhkea ;) Mutta antaa varmasti pehmeää kyytiä.

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 09.03.12 - klo:18:12

On muuten suoraan sanoen mauton yhdistelmä! :o Kyllä A6:den kaltaiseen laatuautoon pitäisi saada auton arvolle sopivat vanteet myös talveksi.

Kvee

Tuli hetki sitten keskustelua erään yhteistyöyrityksen edustajan kanssa. Tämä n. 60v herrasmies oli juuri vaihtanut E-mersun uuteen A6:seen (vakioalusta- ja Nokian nastarenkaat). Sanoi että autossa on jotain vikaa, kun se maantiellä ajettaessa "nypyttää" ja siinä tuntee kaikki epätasaisuudet. Niin, en sitten tiedä onko autossa oikeasti mitään vikaa...uutta E-sarjaa kun en ole ajanut, niin onko autot niin erilaisia alustaltaan?
Sanoin että luultavimmin kyse on vain erilaisesta alustasta ja siihen tottuu.

PTG

Ehkä mulla on vaan mennyt ohi, mutta eipä ole osunut silmään (esitteestäkään), kuinka paljon autoa pystyy nostamaan (tai laskemaan) ilmajousituksella?

Lähinnä siis kiinnostaa, josko tuosta olisi hyötyä myös mökkitiellä? Eihän tuo tietysti maasturiksi muutu, mutta joskus muutamallakin sentillä voi olla merkitystä - tässäkin asiassa ;)

jusape

Tuo Kveen mainitsema alusta-asia on juuri noin. Mersun (E) Avantgarden alusta on mukavuuspainotteisempi kuin Audin (A6). Bemun (5) vakioalusta nypyttää vielä Audiakin enemmän. Audin ilma-alusta ei tähän ilmeisesti vaikuta. Pitäisi koittaa Bemun säädettävää alustaa ihan mielenkiinnosta. Itse pidän rengaspaineet alhaisina tämän asian parantamiseksi ja mukavin Audi-alusta (vakioalusta) tässä on Audeistani tähän mennessä.

Harvoin muuten varsinkaan vanhempi MB-kuski Audiin vaihtaa juuri mm. mukavuus- ja prestige-syistä. Appiukkoni (71v josta jo 36v. E-Mersuilla) jaksaa Audia kritisoida ja Eemeliään kehua. Itse taas en usko itseäni löytävän kuin korkeintaan harmaapäisenä Mersun puikoista.

Markku J

PTG: minun valokuvakansiossa on jokunen kuva A7:n ilmajouset yläasennossa. Nousee se muutaman sentin. Kuten tässä:

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 14.03.12 - klo:14:56
Tuli hetki sitten keskustelua erään yhteistyöyrityksen edustajan kanssa. Tämä n. 60v herrasmies oli juuri vaihtanut E-mersun uuteen A6:seen (vakioalusta- ja Nokian nastarenkaat). Sanoi että autossa on jotain vikaa, kun se maantiellä ajettaessa "nypyttää" ja siinä tuntee kaikki epätasaisuudet. Niin, en sitten tiedä onko autossa oikeasti mitään vikaa...uutta E-sarjaa kun en ole ajanut, niin onko autot niin erilaisia alustaltaan?

Näin kumpaakaan autoa ajamatta sanoisin, että kyse on siitä että tässä "nypyttävässä" autossa on hieman tiukemmaksi viritetty alusta ja ehkä hieman matalamman profiilin renkaat joissa voi olla vielä painettakin hieman yläkanttiin.

Vikaa alustassa tuskin on.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 14.03.12 - klo:16:23
Tuo Kveen mainitsema alusta-asia on juuri noin. Mersun (E) Avantgarden alusta on mukavuuspainotteisempi kuin Audin (A6). Bemun (5) vakioalusta nypyttää vielä Audiakin enemmän. Audin ilma-alusta ei tähän ilmeisesti vaikuta. Pitäisi koittaa Bemun säädettävää alustaa ihan mielenkiinnosta. Itse pidän rengaspaineet alhaisina tämän asian parantamiseksi ja mukavin Audi-alusta (vakioalusta) tässä on Audeistani tähän mennessä.

Harvoin muuten varsinkaan vanhempi MB-kuski Audiin vaihtaa juuri mm. mukavuus- ja prestige-syistä. Appiukkoni (71v josta jo 36v. E-Mersuilla) jaksaa Audia kritisoida ja Eemeliään kehua. Itse taas en usko itseäni löytävän kuin korkeintaan harmaapäisenä Mersun puikoista.

Juu, ihmettelinkin miksi Audiin vaihtoi. Muita ei kuulemma saanut enää ennen veromuutosta sopivasti. Ajatteli valittaa autoliikkeelle asiasta, vaikka ominaisuushan tuo on. Itse tuli hirveässä myrskytuulessa ajeltua Ma ja ajettavuus oli aivan kamala. Sen jälkeen nostin paineita hieman...heti tuntuu kyllä kovemmalta ja epämukavalta ainakin kaupunkinopeuksissa. Täytyy Pe katsoa miten ajettavuus moottoritiellä. Rengaspaineiden tarkistamisen ajoittaminenkin on tarkkaa puuhaa...riippuu lämpötilasta, ja onko ennen mittausta ajanut isolla tiellä mutta eroa voi olla 0.2-0.3 bar.

LainaaKirjoittanut: Kärki 
Lainaus

Näin kumpaakaan autoa ajamatta sanoisin, että kyse on siitä että tässä "nypyttävässä" autossa on hieman tiukemmaksi viritetty alusta ja ehkä hieman matalamman profiilin renkaat joissa voi olla vielä painettakin hieman yläkanttiin.

Jep, noin varmaan...ja neuvoinkin alentamaan paineita. Renkaat oli vakiot 17 tuumaiset.

Quattroll nyt

Rengas voi toiseen automerkkiin ja malliin sopia paremmin, kuin toiseen.
Vaikuttaa ihan jo sen renkaan ominaisuudet aika paljon, kun autossa on esim. tarkka ohjaustuntuma.
Myös noilla rengaspaineilla voi säädellä aika paljon.

Kyllä noita mersuja saa vielä vanhalla verolla maaliskuun loppuun tilata. Kai se maahantuoja tule vastaan jos menee huhtikuun puolelle.
Se miten tullaan vastaan? Saako esim paremman hyvityksen vaihdokista?

SKU

Lainaus käyttäjältä: PTG - 14.03.12 - klo:15:27
Ehkä mulla on vaan mennyt ohi, mutta eipä ole osunut silmään (esitteestäkään), kuinka paljon autoa pystyy nostamaan (tai laskemaan) ilmajousituksella?

Lähinnä siis kiinnostaa, josko tuosta olisi hyötyä myös mökkitiellä? Eihän tuo tietysti maasturiksi muutu, mutta joskus muutamallakin sentillä voi olla merkitystä - tässäkin asiassa ;)

Muistelen jostain lukeneeni että +-15mm normitasosta. En ole mitannut, mutta Markun kuvasta näkee että silmin nähden havaittava.

Tuo talvirenkaiden (contin kitkat) vaeltelu on alkanut täälläkin hieman vaivata. Se on tuttu homma näin keväisin myös aikaisemmissa autoissa. Korjaantuu paineiden tarkistuksella, yleensä.

Tänään kokeilin pidempään motarilla ajaessani alustan eri asentoja. Dynamic oli kamalin yhdistelmä tällä rengastuksella ja näillä paineilla, vaeltelu oli jotenkin sietämätöntä. Kylmemmällä tykkäsin taas tästä motarilla eniten. Auto-asennossa ihan ok, mutta paras löytyi kuitenkin individual asetuksista - suspension=comfort ja steering=dynamic. Täytyy käydä vielä kattomassa noi paineet, vaikka katsoinkin ne reilu viikko sitte. Olisko ollut huoltoaseman mittari vaan hanurista.

Onneksi pääsee kohta laittamaan kesärenkaat alle.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Markku J

Laitan vielä vertailukuvat. Ekassa maavara ylhäällä ja sitten Comfort -asennossa. Dynamicilla se laskee tuosta jälkimmäisestä kuvasta vielä sentin verran.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.03.12 - klo:20:22
Laitan vielä vertailukuvat. Ekassa maavara ylhäällä ja sitten Comfort -asennossa. Dynamicilla se laskee tuosta jälkimmäisestä kuvasta vielä sentin verran.

Kiitos, noista saikin jo ihan hyvän vision tuosta optiosta - mihin se sitten johtaa jääpi nähtäväksi 8)

jf

Alustastahan tuossa on kyse, mutta ei siihen totu...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy