Liikenteestä bongattuja valokuvaotoksia

Aloittaja Erkka, 09.12.09 - klo:22:08

« edellinen - seuraava »

JeanC

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 09.02.12 - klo:20:11
Tuo on kyllä kummallinen ilmiö. Onko siitä jotain hyötyä? Vaikea keksiä, haittoja siinä tavassa kyllä riittää.. Meillä oli ennen töissä yksi perä edellä parkkeeraava mutta ei tullut koskaan kysyttyä miksi se sitä teki.
Autokoulussa joskus sanottiin, että helpottaa liikkeelle lähtöä

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 09.02.12 - klo:20:11
Tuo on kyllä kummallinen ilmiö. Onko siitä jotain hyötyä? Vaikea keksiä, haittoja siinä tavassa kyllä riittää.. Meillä oli ennen töissä yksi perä edellä parkkeeraava mutta ei tullut koskaan kysyttyä miksi se sitä teki.
Onhan se vähän kummallinen ilmiö, varsinkin jos samaan ruutuun yrittää kaksi autoa toinen keula ja toinen perä edellä; ja minä siinä ruudussa odotan et kai mä saan ensin peruuttaa oman autoni pois ennen kuin te siihen yhtäaikaa tulette --> tapahtui Kuopion Prisman parkkipaikalla :D
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

Kasis

Muutaman kerran bongannut vastaantulijana valkoisen Audi R8 Nurmijärven suunnalla. Tyylillä ympäri vuoden ja onhan se näillä keleillä kiva "kiusata" muita liikennevaloista lähtijöitä. :D

Noissa parkkihalleissa näkee mitä ihmeellisimpiä pysäköintejä ja niiden yrityksiä.
Vantaan sanomissa oli tänään kuvia, näistä p-halli pysäköinneistä.
Muutamat "suorittajat" voisi laittaa uudelleen inssiajoon, pysäköinnin osalta ainakin.
Scirocco & VI Golf Variant

duke7

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 09.02.12 - klo:20:27
Autokoulussa joskus sanottiin, että helpottaa liikkeelle lähtöä
Nyt kun asiasta mainitsit niin autokoulussa samaa kyllä opetettiin minullekkin. Käytäntö kyllä opetti siitä pois kun joskus tarvitsee peräkontillakin käydä ja ovistakin pääsee helpommin sisään kun tulee auton keulaa kohti ovelle.

Cyclic Stig

JeanC

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 09.02.12 - klo:20:54
Nyt kun asiasta mainitsit niin autokoulussa samaa kyllä opetettiin minullekkin. Käytäntö kyllä opetti siitä pois kun joskus tarvitsee peräkontillakin käydä ja ovistakin pääsee helpommin sisään kun tulee auton keulaa kohti ovelle.
Varsinkin farkulla jos haluaa peruuttaa koko auton ruutuun, kontti on yleensä mahdoton avata, jos seinä on takana

everyoung

Minä taas pyrin yleensä pysäköimään perä edellä ruutuun jos vain mahdollista. Farmarinkin takakontin saa auki jos jättää vähän irti seinästä. Etuperin on huomattavasti helpompi lähteä liikkeelle varsinkin jos on jossain vilkkaassa kauppakeskuksessa. Minua taas ketuttaa enemmän, kun ihmiset ei osaa peruttaa autoansa edes ruudusta pois saati sitten ruutuun, että osaakin olla vaikeaa tuo peruuttaminen. >:( Puhumattakaan että jäädään seisomaan juuri autolle saapuvan taakse, että kyllä tuo tuosta kohta lähtee vaikka ei ole vielä saanut edes tavaroitaan autoon, seuraavaksi huomataan eihän tuo pääsekään pois kun olen juuri takana, sitten yritetään peruttaa väkisin vaikka vain sentti jos se auttaisi.
Warning! To avoid injury, don't tell me how to do my job.

McVAG

Lainaus käyttäjältä: everyoung - 09.02.12 - klo:21:43
Puhumattakaan että jäädään seisomaan juuri autolle saapuvan taakse, että kyllä tuo tuosta kohta lähtee vaikka ei ole vielä saanut edes tavaroitaan autoon, seuraavaksi huomataan eihän tuo pääsekään pois kun olen juuri takana, sitten yritetään peruttaa väkisin vaikka vain sentti jos se auttaisi.

Itseä tuo odottaminen ei haittaa, varsinkin jos halli on ihan toivottoman täynnä, KUHAN se odottaja jättää a) tarpeeksi tilaa takaatuleville että pääsevät ohi JA B) tarpeeksi tilaa ruudusta pois peruuttavalle.

Ottaa pattiin kun venailija tukkii koko ajoväylän ja sitten kun yrittää itse peruuttaa pois ruudusta niin ei mahduta ja koska venailijan taakse on kertynyt jonoa niin se niiden peruuttelu kestää. Toisaalta, alkaa nykyisin mennä hermo esim. Sellon parkkihalliin viikonloppuisin niin yrittää kauppa-asiansa hoitaa arkisin. Parkkihalli alkaa olla aika toivoton, varsinkin kovilla pakkasilla tuntuu, että jengi tuo ihan vartavasten auton sulamaan halliin.

Docw

Minusta auto taittuu paljon nätimmin vähänkään hankalampaan ruutuun peruuttamalla ja samalla ruudusta poistuessa näkee paljon helpommin risteävän liikenteen. Tosin 90% tulee itselläkin ajettua parkkiin keula edellä.

Pikaisella analyysillä tuo peruuttamisen helppous perustuu siihen että tuolloin vielä ruudusta ulkona olevilla eturenkailla voi säätää kulkusuuntaa paljon laajemmin kuin siellä puolessa välissä ruutua eteenpäin menossa olevilla renkailla.

everyoung

Lainaus käyttäjältä: Docw - 09.02.12 - klo:21:51
Minusta auto taittuu paljon nätimmin vähänkään hankalampaan ruutuun peruuttamalla ja samalla ruudusta poistuessa näkee paljon helpommin risteävän liikenteen.

Tuo on muuten ihan totta, auto on helpompi minunkin mielestä peruuttaa ruutuun.
Warning! To avoid injury, don't tell me how to do my job.

tsiih

Ehdottomasti näin on pojjaat, mitä ahtaampi rako sitä paremmin sinne sopii perä eellä  :)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.02.12 - klo:14:26
Ehdottomasti näin on pojjaat, mitä ahtaampi rako sitä paremmin sinne sopii perä eellä  :)

Eikun sinne mennään keula edellä. ;) ;D

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kasis

Qrmu

Vakuutusyhtiöiden pitäisi kysyä peruutatko parkkiin vai ajatko keula edellä. Keula edellä pysäköijille sitten lisämaksu huomattavasti suuremmasta parkkipaikkakolhujen aiheuttamisen todennäköisyydestä.

Kaikista liikennevahingoista ylivoimaisesti yleisin syy on parkkiruudusta pois peruuttaminen.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 10.02.12 - klo:22:42
Vakuutusyhtiöiden pitäisi kysyä peruutatko parkkiin vai ajatko keula edellä. Keula edellä pysäköijille sitten lisämaksu huomattavasti suuremmasta parkkipaikkakolhujen aiheuttamisen todennäköisyydestä.

Kaikista liikennevahingoista ylivoimaisesti yleisin syy on parkkiruudusta pois peruuttaminen.
Juuri näin, parkkiruutuun peruuttaminen on helppoa koska viereiset ajoneuvot harvemmin liikkuvat, mutta parkkiruudusta peruuttaessa saattaa olla poikittaista liikennettä tai vastakkaisen ruudun kaveri peruuttaa samaan aikaan.

Hauska ilmiö on tullut joskus koettua, kun peruuttaa parkkiruutuun ja viereinen auto onkin lähdössä samaan aikaan liikkeelle niin tuntuu kuin oma auto liikkuisi vaikka painaa jarrua :D
BMW z4 3.0i roadster

tsiih

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 10.02.12 - klo:22:55

Hauska ilmiö on tullut joskus koettua, kun peruuttaa parkkiruutuun ja viereinen auto onkin lähdössä samaan aikaan liikkeelle niin tuntuu kuin oma auto liikkuisi vaikka painaa jarrua :D
Useammankin kerran on syke pompannut ja jarrua tullut survottua samasta syystä  :D
Eteenpäin lähteminen on sekä turvallisempaa että nopeampaa, kun peruutat parkkiin ihmiset yleensä odottavat ja väistävät mutta poispäin tullessa päinvastoin. Vaikka kuinka kyttää joka suuntaan ja liikkuu rauhallisesti ja on jo lähes ruudun ulkopuolella kyllä jonkun on pakko suhahtaa puskurin takaa ohi tuhattajasataa ja toisen jäädä sitomaan kengännauhojaan just autosi takaa kävellessään, mielellään vielä kyykyssä. Luojan kiitos on parkkitutka ...

jnsFI

Kerran olin ajanut keula edellä parkkiin ja autoon palatessa vasemmalla oleva paikka oli tyhjä. No, eikun pakki päälle ja olan yli takaikkunasta kuikuilemaan, ettei takana tule ketään. Ei tullut, käänsin ratin täysin oikealle ja aloin pakittamaan. Vaistomaisesti vilkaisin myös vasemmalle ja onneksi vilkaisinkin... vasemmalle oli ilmestynyt auto "väärästä suunnasta". Jarru pohjaan ja jäihän se oma keula ko. auton kyljestä sentin tai kaksi. Huh! Itse en ainakaan uskalla ajaa parkkiin jos näen, että viereinen auto lähtee peruuttamaan tai on jo käynnissä.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 11.02.12 - klo:16:13
Kerran olin ajanut keula edellä parkkiin ja autoon palatessa vasemmalla oleva paikka oli tyhjä. No, eikun pakki päälle ja olan yli takaikkunasta kuikuilemaan, ettei takana tule ketään. Ei tullut, käänsin ratin täysin oikealle ja aloin pakittamaan. Vaistomaisesti vilkaisin myös vasemmalle ja onneksi vilkaisinkin... vasemmalle oli ilmestynyt auto "väärästä suunnasta". Jarru pohjaan ja jäihän se oma keula ko. auton kyljestä sentin tai kaksi. Huh! Itse en ainakaan uskalla ajaa parkkiin jos näen, että viereinen auto lähtee peruuttamaan tai on jo käynnissä.
Mulle on käynyt täsmälleen samalla tavalla. Paitsi että katsoin liian myöhään vasemmalle ja ruttua tuli. Ihmettelin itsekin kyllä miksi edestäpäin joku ajaa ihan viereeni väärästä suunnasta lähes tyhjällä parkkipaikalla, samaan aikaan kun itse lähden peruuttamaan ruudusta.

Kapa

LainaaTuo on kyllä kummallinen ilmiö. Onko siitä jotain hyötyä? Vaikea keksiä, haittoja siinä tavassa kyllä riittää.. Meillä oli ennen töissä yksi perä edellä parkkeeraava mutta ei tullut koskaan kysyttyä miksi se sitä teki.

Kai se on joillakin sellainen elämänasennekysymyskin. Itse tyrkkään aina siihen väliin mihin vaan saan sopimaan ja aina keula edellä. Vietin nuorempana muutaman vuoden kaukomailla ja sen jälkeen ei suomalainen jonottaminen ole maistunut. Oli muuten melko villiä palata kotimaan liikenteeseen, tuli aika reippasti joskus oiottua vaikkapa jalkakäytävien kautta. Joskus on jälkeenpäin huvittanutkin, sillä aika spontaanisti sitä ajatteli tuolloin.

Karvis

Kuvaa en valitettavasti saanut otettua joten sikäli menee ooteeksi, mutta A7 ja katolle viritelty anopinkuljetin ei ole kaunista katseltavaa :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jnsFI

Itse bongasin alkuviikosta tälläisen tapauksen. Liekö webastosta lähtenyt. Suihkauttelin sitten linja-autosta lainatulla sammuttimella omistajien ihmetellessä vierestä. Hauskinta oli muuten se, että sivulliset pysyttelivät varsin kaukana ja varoittelivat menemästä lähelle räjähdysvaaran takia. ::)

roudi

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 11.02.12 - klo:16:06
Vaikka kuinka kyttää joka suuntaan ja liikkuu rauhallisesti ja on jo lähes ruudun ulkopuolella kyllä jonkun on pakko suhahtaa puskurin takaa ohi tuhattajasataa ja toisen jäädä sitomaan kengännauhojaan just autosi takaa kävellessään, mielellään vielä kyykyssä. Luojan kiitos on parkkitutka ...

Tuttu ilmiö.Varsinkin,jos on isompi auto,tahi työkone käytössä.Riittää,kun on kuorma-auto peruuttamassa,niin joku sankari on varmasti ajamassa peruuttavan auton takaa..toisinaan vieläpä kiihdyttäen.Sama "sääntö"koskee em. työkoneita,rekkoja yms. Sitä vissiinnii ois kohtalaisen viisas immeinen,jos ymmärtäis ton ideologian...  ::)
nimim. -peruutinko turhaan-
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

JeanC

Oisko taas savolainen, tällä kertaa Flamingossa

Kasis

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 11.02.12 - klo:19:29
Oisko taas savolainen, tällä kertaa Flamingossa

Jos itse joutuisin pysäköimään biimerin viereen(vas), ajaisin todellakin niin lähelle, ettei  biimerikuskin tarvitse kuskinovesta kömpiä sisään. Todellisuudessa en pysäköisi ko. biimerin viereen. Kuvan kyseinen pysäköinti(bmw) kertoo autonkuljettajan kiireestä tai asenteesta muihin(viisveisaa), jolloin saa helposti parkkipaikkakolhuja omaan autoon.

Eipä ihmiset paljoa ajattele, kun pysäköivät autojansa sähköautojen latauspaikoille,
siis parkkiruutuun, jossa voi ladata sähköautoa(esim.Jumbossa). Ei niitä sähköautoja vielä paljoa ole, mutta silti mielestäni ajattelematonta.

jnsFI

Itse meinasin tukehtua purkkaan kun katselin nimeltä mainitsemattoman Espoolaisen kauppakeskuksen parkkihallissa kuinka isä, äiti ja pari muksua pakkautuivat kulkineeseen. Niin vaan avattiin jokainen ovi vasten vieressä olevaa autoa, lapset pamauttivat ovet vielä oikein vauhdilla. Sitä perhettä ei paljoa viereiset autot kiinnostaneet. :(

Kasis

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 11.02.12 - klo:19:59
Itse meinasin tukehtua purkkaan kun katselin nimeltä mainitsemattoman Espoolaisen kauppakeskuksen parkkihallissa kuinka isä, äiti ja pari muksua pakkautuivat kulkineeseen. Niin vaan avattiin jokainen ovi vasten vieressä olevaa autoa, lapset pamauttivat ovet vielä oikein vauhdilla. Sitä perhettä ei paljoa viereiset autot kiinnostaneet. :(

Auttaisikohan, jos kaikissa farmariautoissa ja sitä suuremmissa olisi pakollisena liukuovet takana ja edessä "lambo-ovet".  ;D

Docw

Kuvaa ei kehdannut seurasta johtuen napata, mutta kuitenkin aiheeseen liittyen.. . Ensimmäisenä kun tänne itäiseen ihmemaahan saavuttua bongasin arveluttavan parkkeerauksen, niin eiköhän ollut Audi Q5 asialla. Joku mestari oli onnistunut tuollaisen parkkeeraamaan suojatielle, vieläpä suojatien viivojen mukaisesti. Siis keskelle suojatietä siihen suuntaan kuin hätäisimmät ehtisivät jo suunnitella kävelijöitten etenevän ;D Ei voi käsittää mitä on mielessä liikkunut  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy