kylmä aine vuotaa sisätilaan

Aloittaja Albus, eilen kello 12:18

« edellinen - seuraava »

Albus

Ongelmana noin vuoden jatkunut ilmastoinnin kylmä aineen vuotaminen auton sisäilmaan kun ilmastointi päällä.
Ilmastointi puhaltaa kylmää ja painetta järjestelmässä on joten vuoto ei ole suuri. Paine testillä painetta hävisi jonkin verran.
Onko ainut vaihtoehto lähteä purkamaan kojelauta pois ja ihmetellä sitä kautta vikaa.
Järjestelmästä tyhjätty aineet nyt ja mietitään lähestymistä.

Auto golf 1.6 tdi -14.

Jos jollain kokemusta tästä mielellään kuulisin.


Mikey

Mistä aloittaja päättelee ilmastoinnin vuotavan?

Daatta

Jos ilmastoinnissa on väriaineet sisällä, niin UV-valolla pitäisi vuoto löytyä. En tiedä onko kennon vuoto todennäköinen, mahdoton ei varmastikaan. Kennon vaihto vaatii kojelaudan irrottamisen ja tietysti sen uuden kennon.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jultsu

kuten edellä, tuo uv-väriaineen käyttö se helpoin ja nopein tie vuotojen löytämiseen. ilmastointihuollossa tankkaavat systeemin täyteen ja sen jälkeen uv-lampulla metsästetään väriläiskiä
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Daatta

Teknisesti ei varmaankaan täytetä kylmäainetta jos vuotaa vaan jotain muuta kaasua, typpeä tms.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Mikey

Minä yhä kysyn: mikä saa kysyjän päättelemään, että systeemissä on vuoto?

Jo huonelämpötilassa kylmäkierron paine on 5 bar, joten se löytää kyllä vuotokohdan jos sellainen on. Nyt kuitenkin kylmää tulee.

Kylmäaine ei itsessään haise; kompuran voiteluöljy haisee makealle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy