Seat Exeo 1.8 TSI Sport -11

Aloittaja exeo11, 06.06.11 - klo:23:21

« edellinen - seuraava »

exeo11

Uusi forumilla ja uusi auto alla!  :) Vag konsernissa on nyt pysytty kolmannen auton verran ja hyvä maku jäänyt aina suuhun näistä kuljettimista.
Edellinen auto Leon TS -03 ja sitä ennen 20th jubilee Golf IV.
Maaliskuun lopulla tilasin pitkän mietiskelyn jälkeen Exeon. Hinta/laatu, sekä käytännöllisyys ja ulkonäköseikat vaikuttivat päätökseen. Maltillinen kulutus yhdistettynä kohtuulliseen tehoon myös vaikutti päätökseen.
Perjantaina 3.6.2011 oli uuden auton luovutus ja oon siihen nyt sen 265km kelannut. Kokemukset erittäin positiiviset ja odotukset täyttyivät ja vähän päällekin!
Helkkarin hiljainen ja jämäkkä auto (vaikka on 18" rengastus). En ole ajanut B7 Audia, mutta muiden mukaan Exeo on jopa hieman parempi ajo-ominaisuuksiltaan kuin Audi ja ehkäpä hiljaisempikin? Niin ja onhan tässä uusi TSI-ketjukonekin mitä noissa vanhemmissa audeissa ei vielä tietääkseni ollut vielä, vai olikohan niissä aivan viimeisimmissä malleissa?

Autosta vähän infoa:

Ulkopuoliset varusteet

ajovalojen päivävalotoiminto
ajovalojen sähköinen korkeudensäätö
ajovalonpesimet
etusumuvalot
kaksoisajovalot
korinväriset ovenkahvat ja ulkopeilien kotelot
lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet
radioantenni takaikkunassa
sävylasit
tavaratilan avauskahva SEAT-logossa

Sisäpuoliset varusteet

2 lukuvaloa edessä
5 niskatukea
etuistuimien niskatuissa korkeudensäätö
kahdessa osassa kaadettava takaistuin (2/3-1/3)
keskikyynärnoja takana säilytyslokerolla
kolmipuolainen ohjauspyörä
lukittava hansikaslokero
lämmitettävät etuistuimet
matkustajan istuimen korkeudensäätö
mukiteline
nopeusmittari-kierroslukumittari-jäähdytysnesteen lämpömittari-polttoainemittari
ohjauspyörän korkeus- ja syvyyssäätö
peili kuljettajan ja matkustajan häikäisysuojassa
sisävalot edessä ja takana viivesammutuksella
taittuva avain
takaniskatuissa korkeusäätö
ulkolämpömittari
valaistu tavaratila
virran ulosotto edessä

Turvallisuusvarusteet

4 turvatyynyä edessä (etu- ja sivuturvatyynyt)
ABS/ EBV+ESBS
EBA hätäjarrutusassistentti
ESP elektroninen ajonhallintajärjestelmä
hydraulinen ohjaustehostin
Isofix lastenistuinten kiinnitys matkustajan istuimella ja takaistuimella (takana top tether -kiinnityspisteet)
kolmen pisteen turvavyöt kaikilla istuimilla
matkustajan turvatyynyn poiskytkentä
pyrotekniset etuistuinten turvavyöt
turvaverhot edessä ja takana
TCS luistonesto

Toiminnalliset varusteet

ajotietokone
automaattinen kaksialueilmastointi
huoltovälinäyttö
kauko-ohjattu keskuslukitus
radioCD/MP3 Adagio 8 kaiuttimella
raitisilmasuodatin
sähkösäätöiset ja lämmitettavät ulkopeilit
sähkötoimiset ikkunat edessä ja takana
säädettävä mittaristovalaistus
varapyörä

Sport-varustelutaso 

nahkaverhoiltu ratti ja vaihdekepin nuppi
keskikyynärnoja edessä säilytyslaatikolla
valaistut meikkipeilit kuljettajalla ja matkustajalla
2 lukuvaloa edessä ja takana
etuistuinten korkeussäätö
etuistuinten ristiselän tuen säätö
kangasmatot edessä
lukittava hansikaslokero
urheilulliset istuimet edessä
rengaspainetunnistin
urheilualusta
vakionopeudensäädin
8 kaiutinta
monitoimiratti

Lisävarusteet

Fenix 18" vanteet 225/40/18 rengastuksella (Pirelli P Zero Rosso)
Nahka-alcantaraverhoilu (alcantara-silver)
Emocion Red väri
Kaksikerroslasit
Kiiltolistat sivuikkunoiden ympärille + alumiiniset kynnyslistat
USB-liitin hansikaslokerron
Calix lohkolämmitin + sisäpistoke

Kuvia tulee pian...

Ton-1

.... vesi kielellä odotellaan kuvia Emocion Red-autostasi ....  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Erkka

exeo11, onnea uutukaisen johdosta. Upea peli sekä hyvillä varusteilla kuorrutettu. Kuvia ja matkakertomuksia jäädään vesikielellä odottamaan täälläkin. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Quality

Onnittelut täältäkin hienosta autovalinnasta!

Lainaahiljainen ja jämäkkä auto (vaikka on 18" rengastus). En ole ajanut B7 Audia, mutta muiden mukaan Exeo on jopa hieman parempi ajo-ominaisuuksiltaan kuin Audi ja ehkäpä hiljaisempikin? Niin ja onhan tässä uusi TSI-ketjukonekin mitä noissa vanhemmissa audeissa ei vielä tietääkseni ollut vielä, vai olikohan niissä aivan viimeisimmissä malleissa?

Olen koeajanut Exeon ja voin yhtyä hiljaisuus- ja ajettavuuskommentteihin. Ero ei ole suuri eikä merkittävä, mutta on jo saavutus sinänsä, että Exeo yltää vähintään B7n tasolle.

Koneen osalta Exeo meneekin sitten selkeästi B7n ohi, sillä siinä ei ole koskaan ollut uuden sukupolven 1.8 TSI-moottoria.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Quality - 07.06.11 - klo:06:51
Koneen osalta Exeo meneekin sitten selkeästi B7n ohi, sillä siinä ei ole koskaan ollut uuden sukupolven 1.8 TSI-moottoria.

Jostain kumman syystä tämä ei minusta(oma mielipide) ole mitenkään huono asia. Omat kokemukset molemmista moottoreista kertovat karua kieltään.. Vanha 1.8T oli aivan upea moottori, ja olisi yksi syy miksi valitsisin B7:n(käytetyn quattrolla, kuin uuden exeon)  ::)

Muttä tuo émotion red on myös aivan loistava väri. Sellaista olen pariin otteeseen katsellut liikkeissä...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku.S

Onnittelut vain uudesta autosta! Hyviä valintoja olet selkeästi tehnyt ;) Mulla on nyt tuolla omalla exeolla takana 3500km ja täytyy sanoa, että kertaakaan en ole kyllä katunu :D Vaan auto on kyllä lunastanut odotukset!!

Tuo väri ois mukava nähdä livenä, (edes kuvissa ensin) oli nimittäin meillä tilausta ruksittaessa ihan tasapäisenä vaihtoehtona tuon valkoisen kanssa. Meillä parempi puolisko oli kovin sitä mieltä, "että onhan se nyt aivan selvä asia että Seat on punainen".
Mutta meillä on aiemmin ollut parikin punaista, mutta ei pitkiin aikoihin valkoista niin päädyttiin valkoiseen. Joka kyllä jostain syystä tekee tuon st:n jotenkin muhkeammaksi ja arvokkaaksikkin.. ::)

Minkälaiset kalvot sulle on tulossa? kun mainitsit, että on tuplalasit ja sävylasit?

Quality

Tällaiselta näyttää konfiguraattorin kuvassa emocion red -Exeo.

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Hjyvä on, vielä maskin reunus mustaksi niin vielä parempi !  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

exeo11

Noniin, täällähän on jo spekuloitu ainakin tuosta auton väristä. Mielestäni sopii autoon todella hyvin ja erottuu pirteydellään edukseen.
Laitetaas nyt joitakin kuvia, mitä oon kerennyt tässä napsimaan :)
Kuvien laatu vaihtelee ja osa ylivalottuneita (lähinnä sisusta ja konehuonekuvat), kun kiireellä niitä kävin ottamassa auringon paahtaessa.
En tiedä montako tähän mahtunee kerralla, mutta kokeillaan :)

exeo11

lisää...

exeo11

ja vielä konehuoneesta.

exeo11

Paljon kiitoksia kaikille hyvästä vastaanotosta :)
Markku S: Olisit ottanut vaan sen punaisen ;) Ei vaan, itsellä oli myös 2 vaihtoehtoa joista toinen kans valkoinen. Hieno väri sekin ja pukee Exeota todella hyvin. Päädyin kuitenkin punaiseen, koska halusin enemmän näyttävyyttä ja punainen nyt on muutenkin ollut mieluinen aina.
Ja hemmetin hienosti se kyllä tuota autoa pukeekin. Se helmiäispunainen oli mun makuun liian kesy/vaisu tuohon koriin. Emocion red on räväkän kirkkaan punainen, vaikkakin normaali väri.
Kerkesin jo vähän tuunailemaankin autoa :D Asentelin autoon melkein samantein tuon vesikaukalon suojan konehuoneen puolelle, joka jo ihan käytännöllisistä syistä sinne kannattaa lykätä. Suojaa mm. akkua vedeltä. Ja onhan toi ihan kivannäköinenkin kun peittää kaiken allensa siististi!
Ostin myös Foliatecin 2-komponenttijarrusatulamaalia tuohon (punainen). Nyt oon kuitenkin miettinyt, että maalaisko sittenkään, vai antaako olla alkuperäisenä hopeisena... Mitä muut on mieltä? :) Toisaalta olishan se ihan kiva kontrasti...

Pientä takapakkiakin on tullut kaikesta huolimatta. Etupuskurissa, aivan maskin vieressä on semmonen kynnen paksunen muutaman millin pitkä viiru, josta on lähtenyt maalia. Vaikea sanoa missä vaiheessa tullut, oliskohan vahaus/kiillotusvaiheessa tullut pieni kämmi puskimen kohdalla? Kuitenkin puskimesta otettiin kuvat ja sovittiin torstaiksi aika, jolloin ne luultavasti paikkamaalaavat kohdat ja kiillottavat sitten tasaiseksi. Onko järkevää? Meikäläisen tuurilla siitä tulee näkyvämpi ja huonompi kuin mitä se nyt on :D
Onhan mulla toki oikeus vaatia siihen vaikka kokonaan uus maalipinta, jos siitä ei hyvää saada (ikävää sinäänsä tommosen mini kohdan takia).

Joop.. nyt unihommiin.. jatketaan kirjoittelua myöhemmin :)

Cyclic Stig

Tätä emotikotikon punaistahan on Seatilla perinteisesti ollut tarjolla jokaiseen automalliin, on aika suosittu Leonissakin. Itse en ole kyllä huomannut tuossa mitään eroa "normipunaiseen" vaikka taitaa jopa maksaa jonkin satkun ylimääräistä. Rahastusta(ko)? ::)

Joka tapauksessa värivalintasi on oikein mainio ja verhoilu näyttää suorastaan hyvältä. :)

nikob

Emocion Red:issä pitäisi olla tietääkseni lakkapinta. Eli siittä tuo pieni hinta ero tuolle.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

pokkus

Lainaus käyttäjältä: nikob - 08.06.11 - klo:01:48
Emocion Red:issä pitäisi olla tietääkseni lakkapinta. Eli siittä tuo pieni hinta ero tuolle.

Eikö kaikissa autoissa ole lakka päällä? Vai onko vielä autoja joissa ei ole lakkaa ???

No, mutta oli lakkaa tai ei, niin auto on oikein hieno! Itsekkin tykkään eniten noista etupenkeistä, näyttävät oikein hyvältä.

Markku.S

Oi stana, että näyttää hyvältä nuo penkkien verhoilut!!! Joskin itse saisin nuo alle 2vko muksujen kanssa sotkettua piloille ;D ;) Mutta onhan ne dääm hyvännäköiset noilla tikkisumoilla!!! :P

Hieno on exeo!!

Minä olen kans kovasti pohtinut noiden jarrusatuloiden maalaamista, mutta en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisjymmärrykseen mitä niille tekisin... Mulla olis itsellä tuota valkoista b4b4 koriväriä kun maalasin heti suksiboxin kannen korinväriin. Niistä vois sillä tulla ihan muikeet.

Kyllä tuohon punaseen muuten hienosti sopisi punaiset satulat!! Tekis jonkinverran sporttisuutta ulkonäköön vielä lisää??

exeo11

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 08.06.11 - klo:05:38
Eikö kaikissa autoissa ole lakka päällä? Vai onko vielä autoja joissa ei ole lakkaa ???

No, mutta oli lakkaa tai ei, niin auto on oikein hieno! Itsekkin tykkään eniten noista etupenkeistä, näyttävät oikein hyvältä.

Joo, olen myös ollut siinä käsityksessä, että kaikissa maaleissa on se lakka siinä päällä suojaamassa itse maalikerrosta. En tiedä miksi tuosta punaisesta saa maksaa lisähintaa? Taitaa olla muissakin Seatin malleissa sama homma.

Kiitoksia kehuista, kovasti itsekin pidän sisustasta!

Sisustasta puheenollen, noita alcantara-sisustoja ei ole kuin tämä minun kappale yksityisessä käytössä tällähetkellä suomessa. Toinen kipale on kuulemma maahantuojan käytössä olevassa autossa. Eli voidaan puhua suhteellisen harvinaisesta verhoilusta - ainakin suomessa.

exeo11

Lainaus käyttäjältä: Markku.S - 09.06.11 - klo:10:52
Oi stana, että näyttää hyvältä nuo penkkien verhoilut!!! Joskin itse saisin nuo alle 2vko muksujen kanssa sotkettua piloille ;D ;) Mutta onhan ne dääm hyvännäköiset noilla tikkisumoilla!!! :P

Hieno on exeo!!

Minä olen kans kovasti pohtinut noiden jarrusatuloiden maalaamista, mutta en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisjymmärrykseen mitä niille tekisin... Mulla olis itsellä tuota valkoista b4b4 koriväriä kun maalasin heti suksiboxin kannen korinväriin. Niistä vois sillä tulla ihan muikeet.

Kyllä tuohon punaseen muuten hienosti sopisi punaiset satulat!! Tekis jonkinverran sporttisuutta ulkonäköön vielä lisää??

Kiitos kiitos :) Kai mä sitten noi satulat maalailen tässä kun kesälomat pian pukkaa päälle  8) Tuosta sisustasta en ole löytänyt netistä ensimmäistäkään yksitysen käyttäjän kuvaa, joten taitaa olla koko maailmalla vielä suht harvinainen. Ihmettelen kyllä, koska tuo on imo hienoin verhoilu mitä tuohon on saatavilla, eikä edes mikään pahan hintanen lisävarusteena.
Ainoat kuvat löysin brittien merkkisivulta seat.co.uk ja näkyvät myös videolla "gama SEAT exeo" (youtube).

0251

Lainaus käyttäjältä: exeo11 - 09.06.11 - klo:16:16
Joo, olen myös ollut siinä käsityksessä, että kaikissa maaleissa on se lakka siinä päällä suojaamassa itse maalikerrosta. En tiedä miksi tuosta punaisesta saa maksaa lisähintaa? Taitaa olla muissakin Seatin malleissa sama homma.

Kiitoksia kehuista, kovasti itsekin pidän sisustasta!

Sisustasta puheenollen, noita alcantara-sisustoja ei ole kuin tämä minun kappale yksityisessä käytössä tällähetkellä suomessa. Toinen kipale on kuulemma maahantuojan käytössä olevassa autossa. Eli voidaan puhua suhteellisen harvinaisesta verhoilusta - ainakin suomessa.

Ibbessä Kanssa Emocion red väri piti ostaa liosähintaan. Ainoastaan valkea tai kulta olisi ollut ilmaisia. Kaikki muut joutui " maalauttamaan "

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku.S - 09.06.11 - klo:10:52

Meidän Superbeli on sisältä tämän näköinen:

ja noilla penkeillä matkustaa kaksi pientä nassikkaa. Ei ole ollut pienintäkään ongelmaa tahrojen kanssa. Joskus kaatuu mehua, joskus suklaata ja toisinaan pelkkää vettä. Kun vahinko sattuu, niin pyyhkäisee ovitaskusta löytyvällä puuvillaliinalla tuoreet jätteet pois ja verhoilu on kuin uusi.

Lattia, keskitunneli ja jalkalistat ovat tosin mustia, joten se helpottaa kuran kanssa elämistä ja muksujen vähemmän otollisen autosta poistumistekniikan kanssa. Oviin tulee jonkin verran jälkiä kengänpohjista, mutta ne lähtee helposti pois mikrokuituliinalla ja kojelaudanpuhdistusaineella.

exeo11

Noniin, se on nyt sitten käyty maalauttamassa ne etupuskurin kauneusvirheet. Lopputulokseen tietenkin olisi voinut olla tyytyväisempikin, koska kyse on uudesta autosta ja virheistä, jotka eivät olleet minun aiheuttamani, vaan kuljetuksesta/asennuksesta tms. aiheutuneet.
Vähän kyllä ketuttaa kun kohdat eivät ole edelleenkään virheettömät, mutta ovat toki paremmat mitä ennen fiksausta. Saisin varmaan takuuseen maalautettua koko fakin puskimen uusiksi, mutta en näe siinä taas oikein järkeä, koska värierot voivat olla mahdollisia ja uusi maalipinta voi olla huonompi kuin nykyinen, joka on todella hyvä lukuunottamatta noita kohtia.

Ohessa kuvat ennen ja jälkeen fiksauksen.

Erkka

Jopas on törkeen huonosti tehty takuutyö. Minä en missään tapauksessa hyväksyisi moista tekelettä uuteen autoon. Ehdottaisin koko puskurin uudelleen maalausta. Kyllä tänä päivänä saavat laitettua värit kohdalleen.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

exeo11

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 10.06.11 - klo:12:39
Jopas on törkeen huonosti tehty takuutyö. Minä en missään tapauksessa hyväksyisi moista tekelettä uuteen autoon. Ehdottaisin koko puskurin uudelleen maalausta. Kyllä tänä päivänä saavat laitettua värit kohdalleen.

Se tässä onkin hankalaa, kun minulla henkilökohtaisesti on huonoja kokemuksia autokorjaamoista, että aina on saanut jostain asiasta mennä jäljestäpäin valittamaan. Kun korjausjäljet ovat tuota luokkaa, niin mitä on sitten koko puskimen maalausjälki?? En tiedä haluanko/uskallanko ottaa edes selvää. Ei voisi vähempää kiinnostaa juosta joka viikko maalaamossa tarkistuttamassa josko jälki jo kelpaisi.
Oikeasti hyviä/vastuullisia maalareita/korjaajia on ainakin mun kohdalle sattunut aika heikonlaisesti.
Toi on kuitenkin suhteellisen pieni kohta, että ehkä mä sen ajan kanssa sulatan.. Koko puskurin maalaamisen epäonnistumista tuskin sulattaisi yhtä helposti.  >:(

Markku.S

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.06.11 - klo:17:54
Meidän Superbeli on sisältä tämän näköinen:

ja noilla penkeillä matkustaa kaksi pientä nassikkaa. Ei ole ollut pienintäkään ongelmaa tahrojen kanssa. Joskus kaatuu mehua, joskus suklaata ja toisinaan pelkkää vettä. Kun vahinko sattuu, niin pyyhkäisee ovitaskusta löytyvällä puuvillaliinalla tuoreet jätteet pois ja verhoilu on kuin uusi.

Lattia, keskitunneli ja jalkalistat ovat tosin mustia, joten se helpottaa kuran kanssa elämistä ja muksujen vähemmän otollisen autosta poistumistekniikan kanssa. Oviin tulee jonkin verran jälkiä kengänpohjista, mutta ne lähtee helposti pois mikrokuituliinalla ja kojelaudanpuhdistusaineella.

Eikös tuo ole nahkaa tuo suberbin sisus?

Nahastahan on kaikista helpoin kuitenkin sotkut siivota, sellaiset mehutkin jotka olis kangaspenkkeihin imeytynyt heti..eikä ikinä pois.. ;)

Mutta lähinnä ajattelin tuota vaaleaa alcantaraa, miten sen kanssa? Ei ole mulle tuttu materiaali, mutta miten siihen se mustikkamehu tarraa kiinni?

Markku.S

On kyllä niin rumasti tuo maalaus hoidettu, että ei tosikaan.. Onko tuo pensselillä maalattu? Kyllä ainakin tuon ylemmässä kuvassa olevan jäljen vaatisin itse korjaamaan paremmin!! Vaikka se pieni jälki onkin, niin sinä olet ostanut uuden VIRHEETTÖMÃ,,N auton.

VKi

Lainaus käyttäjältä: Markku.S - 10.06.11 - klo:13:18
On kyllä niin rumasti tuo maalaus hoidettu, että ei tosikaan.. Onko tuo pensselillä maalattu? Kyllä ainakin tuon ylemmässä kuvassa olevan jäljen vaatisin itse korjaamaan paremmin!! Vaikka se pieni jälki onkin, niin sinä olet ostanut uuden VIRHEETTÖMÃ,,N auton.

Eipä tuossa alemmassakaan paljon kehumista ole, rutussa oleva maali paistaa paikkamaalin läpi -> ei ole edes rapsuteltu kunnolla jo irti olevaa maalia pois alta..

Donitsi

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 10.06.11 - klo:12:39

Ei kannata ainakaan kun kyseessä on punainen auto. Ei osu kohdalleen 9/10 kerrasta. Koko puskurin maalauksen jälkeen vi*utus on vain kahta suurempi koska se ero pomppaa silmille.

Tuokin on kaksi piippuinen juttu, jälki on karmaisevaa mutta annapa sotkea lisää niin välttämättä se ei paremmaksi muutu.

clima

Lainaus käyttäjältä: Donitsi - 10.06.11 - klo:13:52
Ei kannata ainakaan kun kyseessä on punainen auto. Ei osu kohdalleen 9/10 kerrasta. Koko puskurin maalauksen jälkeen vi*utus on vain kahta suurempi koska se ero pomppaa silmille.

Kyllä sen punaisenkin saa kerralla kohdalleen, varsinkin uuteen autoon.

nimim. kolarikorjauksessa etuovi maalattu kuukauden sisään kahteen otteeseen, kummallakaan kerralla ei maalauksessa/värissä ollut mitään huomautettavaa. (Muussa työnjäljessä oli aluksi kyllä  :P)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku.S - 10.06.11 - klo:13:11
Mutta lähinnä ajattelin tuota vaaleaa alcantaraa, miten sen kanssa? Ei ole mulle tuttu materiaali, mutta miten siihen se mustikkamehu tarraa kiinni?

Meillä on tosiaan pintanahkaa ja vaaleasta alcantarasta ei ole kokemusta. Se saattaa kyllä imeä nesteet sisään.

Mustikkamehu ja kaikki muutkin mustikkaan liittyvät tuotteet on muuten niitä harvoja tuotteita joita ei meillä autossa syödä :)

exeo11

Selvennetäänpäs nyt vähän...

Eli noi kaksi ylimmäistä kuvaa (jälki,jälki1) ovat otettu ennen maalauttamista, eli ovat juurikin ne jäljet joidenka takia vein puskimen maalaukseen.
Kaksi alempaa kuvaa ovat samaisista kohdista otettu paikkamaalauksen jälkeen.

Jälki nyt on mitä on, mutta on se hieman parempi kuin ennen paikkamaalausta.

Koko puskuria en kyllä mielelläni maalauttaisi, koska se vitutuksen määrä on varmasti aika valtaisa, jos pinta on tyyliin appelsiinipintaa tai väriero pomppaa silmään.
Sen verran tunarisakkia tuntuu jokapaikassa olevan, että paremmaksi se tuosta tuskin muuttuu!
Luotto on kyllä meikäläiseltä mennyt aika totaalisesti korjaamoihin ja niiden liirumlaarum lupauksiin.
Kaikki huollotkin teen itse autoon jatkossa, mitä vain kykenen itse tekemään, tuli leimaa tai ei. Itselle kuitenkin teen ja jälki on takuulla huolellista ja viimeisen päälle nysvättyä :D Pakolliset vaan liikkeen kautta ja silloinkin todella suurella varauksella.

Ja mitä tulee tuohon maalausjälkeen, niin toiset näkee sen erillai ku toiset. Toiset on tarkempia/huolellisempia kuin toiset.. nää asiat tulee sieltä lapsuudesta saakka.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy