Viimasuoja ja anturit

Aloittaja Harry_, 02.01.24 - klo:05:59

« edellinen - seuraava »

Harry_

Olisi tarvetta asentaa autoon viimasuoja. Kysymykseni kuitenkin koskee, että missähän mahtaa olla asennettuna kaikki mahdolliset anturit keulassa?

Lare111

Riippuu, onko facelift vai pre-facelift ja onko autossa Front Assistia. Faceliftissä Front Assistin tutka on ylämaskin keskellä ja vanhemmassa alamaskin keskellä. Ulkolämpötilan anturi on alamaskissa rekisterikilven alapuolella, mutta sen peittäminen maskisuojalla ei tunnu vaikuttavan lukemiin suuresti.
2022 Skoda Octavia 2.0 TDI Style

Atsii

ex. Skoda Octavia Combi  1.5TSI Style Launch Edition man. 2020
VW Golf Variant Comfortline Edition 40 1.4TSI man. 2015 
VW Golf Variant Comfortline 1.4TSI 2010  man.     
VW Golf Variant Comfortline 1.9 TDI  2002 man.     
VW Polo Classic Comfortline 1.4 2000 man.

Harry_

Lainaus käyttäjältä: Lare111 - 02.01.24 - klo:09:24Riippuu, onko facelift vai pre-facelift ja onko autossa Front Assistia. Faceliftissä Front Assistin tutka on ylämaskin keskellä ja vanhemmassa alamaskin keskellä. Ulkolämpötilan anturi on alamaskissa rekisterikilven alapuolella, mutta sen peittäminen maskisuojalla ei tunnu vaikuttavan lukemiin suuresti.

Front assistant on, mutta noista facelifteistä en osaa sanoa.

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 02.01.24 - klo:09:50Tuolta löytyy valmiita suojia.
Kuvista varmaankin saa jonkinlaista apua?

https://www.virtasenkauppa.fi/tuotehaku?hakusana=Maskisuoja%20skoda&lisahakusana=Octavia&sivu=0

Tuolla mallikuvissa oli maski sekä ylä-, ja alaritilässä.

sambolo

Itellä bensa ja maski vaan ylhäällä. Muovinen peite grillille, ihan tyylikäs ratkaisu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

petrisa

Tuo sambolo:n muovinen on jo monta kertaluokkaa paremman näköinen kuin ne hirvittävät ulospäin törröttävillä nastoilla kiinni olevat peittosuojat.

Mulla tuli selaliset RS diesel Ocun mukana, mutta keulalle en niitä laita. Nytkin kävin eilen autoilemassa ja oli -28 niin lämmintä tuli, suorastaan kuuma sisällä. Webasto hoitaa hommat tarvittaessa ;D

Mistä muuten sambolo hommasit tuon maskin suojan ja saako tuohon alamaskiin myös. Itse asiassa tuolla maskin yläosassa on niin kapea aukko, ettei siinä välttämättä edes suojaa tarvittasi siinä määrin kuin maskin alaosassa.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 02.01.24 - klo:19:05Tuo sambolo:n muovinen on jo monta kertaluokkaa paremman näköinen kuin ne hirvittävät ulospäin törröttävillä nastoilla kiinni olevat peittosuojat.

Mulla tuli selaliset RS diesel Ocun mukana, mutta keulalle en niitä laita. Nytkin kävin eilen autoilemassa ja oli -28 niin lämmintä tuli, suorastaan kuuma sisällä. Webasto hoitaa hommat tarvittaessa ;D

Mistä muuten sambolo hommasit tuon maskin suojan ja saako tuohon alamaskiin myös. Itse asiassa tuolla maskin yläosassa on niin kapea aukko, ettei siinä välttämättä edes suojaa tarvittasi siinä määrin kuin maskin alaosassa.
Mulla on just tuollainen piikkisikasuoja ylämaskissa. Alhaalla oli myös mutta matka-ajossa alkoi nostamaan öljyjen lämpöjä kun pakkasta oli alle 10 astetta ja otin suojan pois. Nyt voisi tas laittaa paikoilleen kun on nämä rapsakammat kelit. Itse en ole oikeastaan jaksanut välittää tuosta suojien ulkonäöstä. Ei nuo talvivanteetkaan ole niin kauniit että piikkisuojat paljon kokonaisuutta häiritsisivät  ;D
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

sambolo

Sain suojan veljeltä, en tiedä mistä hommannut mutta heko:n tekele se on.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

petrisa

Tuo ylämaskisuoja ei minulle oikein tule helposti onnistumaan lisävalojen tukiraudan vuoksi. Pyöreät (2kpl) lisävaloja on asennettu kilven yläpuolelle. Niiden tukiraudat on kiinni maskissa.

Muutenkin haluasin maskisuojan mielummin alamaskiin, jos nyt sellaisen asentaisin. Sellainen "piikkisika" ei tule kyseeseen.

Kun minulla on valmiina olemassa jo nuo suojat, niin voisin kai harkita asentamista alamaskiin, mutta vaikka mustilla nippusiteillä. Se ei niin pomppaisi silmille kuin nuo maskin mukana tulleet piikit. Vielä jos maalaisin tuon harmaan suojan mustaksi niin...

miqwe

Hekon muovisen suojan saa merkkarilta/škoda shopista. Eikä ole kallis, viimeksi oli edullisempi kuin muualla.

Mulla olis jouten Faceliftiin sopiva, tutkan reiällä.. Sopii kaikkiin versioihin, oli sitten karvalakki, scoutti tai "RS".
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

rawpower

Itse tilasin kopacekilta 2021 talveksi. kolmas talvi menossa ja hyvä on.

https://www.kopacek.com/fi/skoda/octavia-iii/grilles/

Alasäleikössä perinteinen vaahtomuovilipare tateilla kiinnitettynä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy