Jarrulevyjen kuluneisuusvaroitus - onko sellaista?

Aloittaja tsiih, 17.05.23 - klo:13:46

« edellinen - seuraava »

tsiih

Tuli tuossa vastaan väite, että ainakin jossain Seatissa (en tiedä minkä ikäisessä) on erikseen varoitus kuluneille jarrulevyille. Ilmeisesti silmille lävähtää sama tuttu keltainen symboli kuin palojen kanssakin, mutta tekstillä "brake discs..."
Valistakaa minua, onko tämmöinen olemassa ja millä tavalla kuluneisuutta valvotaan jos on  :) itse en ole moisesta kuullutkaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tapanixxx

Ei ole. Nykyisessä Ibizassa tässä uusimmassa korimallissa ei ole edes paloille kulumisvaroitinta.

mfroberg

Jarrulevyjen kuluneisuusvaroitin kulkee kahdella jalalla ja tottelee nimeä katsastusmies.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

o.b.

Toisissa autoissa on ja toisissa ei. Jos on, niin usemmiten vain toisella puolella. Jarrupalojen sisällä on lanka, joka sitten katkeaa kun palat on tarpeeksi kuluneet.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 17.05.23 - klo:15:51
Toisissa autoissa on ja toisissa ei. Jos on, niin usemmiten vain toisella puolella. Jarrupalojen sisällä on lanka, joka sitten katkeaa kun palat on tarpeeksi kuluneet.
Puhun levyistä, nimenomaan levyistä 🙄🙄
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

qwe

On!
Stanssattuna levyn ulkokehälle  esim. min 10mm
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

tsiih

Lainaus käyttäjältä: qwe - 17.05.23 - klo:20:50
On!
Stanssattuna levyn ulkokehälle  esim. min 10mm
Hmm, en tiedä ilmaisinko itseäni epäselvästi mutta puhun ajotietokoneen varoituksesta.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.05.23 - klo:20:43
Hmm, en tiedä ilmaisinko itseäni epäselvästi mutta puhun ajotietokoneen varoituksesta.

Ei ole tietääkseni ainakaan levyille erillistä varoitinta. En ole ainakaan koskaan nähnyt. Paloille kyllä on. Joissain autoissa molemmin puolin mutta yleensä vain toisella puolen.

ConD

Aika monen volkkarin alla on tullut pyörittyä, mutta jarrulevyjen kuluneisuutta ei mittaa mikään elektroninen laite autossa. Jarrupalojen kuluneisuutta sitten mittaa 1-4 kytkettyä piiriä. Tallissa majailee möhkö jossa on joka nurkassa palan kuluneisuudelle anturi...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

SNG

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.05.23 - klo:20:43
Hmm, en tiedä ilmaisinko itseäni epäselvästi mutta puhun ajotietokoneen varoituksesta.

Sellaista ei ole eikä tule.

tsiih

No näin minäkin ajattelin, että ei sellaista jarrulevyjen kuluneisuusvaroitusta ole olemassakaan. En ole pitkään aikaan seurannut uusien autojen kehitystä joten oli pakko kysyä varmistukseksi. Kiitos vastanneille 👍
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy