Nämä suoraa huollon tiedotteesta 2060004/2
Näkyvät nopeusrajoitukset muodostuvat kuljettajaa avustavien järjestelmien etukameran tunnistamien liikennemerkkien,
kartalla näkyvien nopeusrajoitusten tai kyseisellä tietyypillä (esim. taajamassa, maantiellä tai moottoritiellä) vallitsevien
kansallisten nopeusrajoitusten perusteella. Kussakin maassa vallitsevat tietyyppiä vastaavat nopeusrajoitukset tulevat
näkyviin radio-navigointijärjestelmän karttatietoihin sisältyvien paikkakunnan saapumis- ja poistumiskohtien kohdalla.
Näytölle tuotu liikennemerkki toteutetaan avustavien järjestelmien etukameran laskenta-algoritmin avulla. Kyseinen
algoritmi päättää näytetyn liikennemerkin erilaisten sääntöjen ja prioriteettien perusteella.
Esimerkki:
• Moottoritiellä prioriteetteja ovat etukameran tunnistamat liikennemerkit.
• Taajama-alueella prioriteetteja ovat navigointitietokannassa olevat liikennemerkit.
Tietyissä olosuhteissa järjestelmä tunnistaa olemattomia liikennemerkkejä:Kamera saattaa tunnistaa kuorma-autoihin tai muihin ajoneuvoihin liimattuja tarroja tai kadunvarressa olevia, vääriin
tarkoituksiin käytettyjä liikennemerkkejä (esimerkiksi viittaamassa pyöreisiin syntymäpäiviin) ja tuoda ne näytölle
Tuskin kukaan kuitenkaan käyttää mukautuvaa vakkaria pikkukadulla, lisäksi se toimii sen verran viiveellä, että blondikin (taannoinen klikki uutinen) ehtii siihen reagoida. Ajoprofiilin asetuksista reagointia voi hieman säätää. Häiritsevintä on se, että se bongaa valtatien vieressä menevän kevyen liikenteen väylän nopeusrajoituksen ja hidastaa. Ja tottakai toiminnon saa pois päältäkin

Jos en halua automatiikkaa, voin ajella kuplalla vastapainoksi.