Kirjoittaja Aihe: 3-Ocun takaluukun jouset/moottorit  (Luettu 35619 kertaa)

Poissa torput

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: 3-Ocun takaluukun jouset/moottorit
« Vastaus #90 : 18.11.22 - klo:14:44 »
Deffnerin parihinta on laskenut jo 298 euroon. Vieläkö näitä uskallatte suositella kun on kokemuksia kertynyt?

https://deffner.pl/silowniki-klapy-elektrycznej-skoda-octavia-3-gen-kombi-komplet-lewy-prawy/

Ocu on 2014 vuodelta ja oikean puolen osa on F-sarjaa (5E9827852F). Tuolla Deffnerin sivulla myös puhutaan jostain softapäivityksestä mutta ei ihan translatella auennut tarvitaankohan sitä, ja jos tarvitaan niin missähän sen saisi teetettyä.

Poissa Jote

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: 3-Ocun takaluukun jouset/moottorit
« Vastaus #91 : 23.11.22 - klo:08:46 »
Deffnerin parihinta on laskenut jo 298 euroon. Vieläkö näitä uskallatte suositella kun on kokemuksia kertynyt?



Reilu vuosi nyt takana Deffnerin pumpuilla ja pelittää edelleen paremmin kuin ehjät alkuperäiset. Mulla ei ainakaan tarvinnut tehdä softapäivityksiä, pumput asennettiin ja kontti painettiin väkisin kiinni, sen jälkeen lähti toimimaan ihan napista.

Poissa torput

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: 3-Ocun takaluukun jouset/moottorit
« Vastaus #92 : 04.12.22 - klo:08:29 »
Deffnerin paketti tuli viikossa. Kun en mikään automekaanikko ole niin ei se asennus nyt ihan yhtä kätevästi käynyt kuin youtube-videossa mutta onnistuin. Sen auton rungossa kiinni olevan pään metallikiinnityshäkkyrän poistaminen ja kiinnittäminen oli nakkisormilla vähän hankalaa. Lisäksi takkuilin niiden liitinten kanssa joita joku täälläkin ihmetteli (Youtubessa ei näe mitä kaveri tarkasti tekee). Lopulta poisto onnistui niin, että alemmassa liittimessä nostin sitä sivussa olevaa pikkuruista lukitussalpaa hieman ruuvimeisselillä samalla kun liitintä vedin irti. Ylemmässä taas siinä liittimen päällä oli sellainen ohut rako josta piti työntää ruuvimeisseli läpi ja painaa, samalla kun liitintä veti irti.

Deffnereissä ne sähköjohdot ovat paljon pidemmät kuin orkkisosissa. Varmasti parantaa kestävyyttä mutta niiden kaapeleiden asentoa joutui säätämään ettei johto jäänyt peitelevyä takaisin asentaessa kiinnitysnipukoiden väliin.

Paksi ei suostunut toimimaan sulkunappulasta eikä kauko-ohjaimesta, ja mietin että teinkö jotain väärin vai tarviiko auto (-14 malli) softafiksausta. Työnsin paksin varovasti yläasentoon, painoin niin pitkään sulkunappia että kuului piippauksia, sen jälkeen työnsin paksin varovasti alas. Siirryin lopulta auton sisälle ja painoin vaihteenvaihtajan vieressä olevaa avausnappia, ja luukku aukesi nätisti!

Laatuvaikutelma noissa Deffnereissä on ihan eri luokkaa kuin orkkisosissa. Painavatkin monta kertaa enemmän. Kiitos vinkistä!

Poissa Teemu Honkasalo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: 3-Ocun takaluukun jouset/moottorit
« Vastaus #93 : 18.01.23 - klo:12:08 »
2018 vuoden Octavia, ajettu 78tkm. Oikean puolen pumppu rusahtaa avatessa, suljettaessa ei mitään. Aavistuksen (n. 1cm) on pumppu enemmän auki kuin vasemmalla puolella. Tilasin Deffneriltä uudet. Miltei heti seurantakoodin saamisen jälkeen UPS sivuilla lukee, että lähetys hylätty vastaanottajan toimesta ja palautetaan lähettäjälle. Olin yhteydessä Deffnerin asiakaspalveluun josta sanottiin, että selvittävät asian ja palaavat kun saavat lisätietoja. Katsotaan miten käy, onneksi kontti vielä toimii jotenkin niin ei ole ihan kauhea kiire.  ;D

Poissa petrisa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: 3-Ocun takaluukun jouset/moottorit
« Vastaus #94 : 29.01.23 - klo:12:53 »
Ajattelin kysäistä täältä, kun en etsimällä netin syövereistä löytänyt vastausta juuri itseäni askarruttavaan kysymykseen.

Onko mahdollista muuttaa farkun takaluukun toimintaa siten, että se ei ole lukossa, kun autolla ollaan liikenteessä?
Toisin sanoen: kuski istuu autossa avaimet taskussa ovien ollessa auki, mutta takaluukku ei aukea ulkoa. Luukun voi avata kyllä sisältä napista.

Sikäli ikävää, että matkustaja on tulossa tai lähdössä, niin ei saa itse konttia auki. Ymmärrän tietenkin tuon toiminnon olevan turvatoiminto, ettei liikennevaloissa tai muutoin parkissa ollessa kukaan rosvo pääse avaamaan takaluukkua. Mutta tähän ole olemassa se toiminto erikseen, jossa keskuslukon saa päälle, mikäli on olemassa vaara ulkopuolisen tunkeutumisesta autoon. Tämän muuten otin valikosta jo pois.

Poissa iltsu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: 3-Ocun takaluukun jouset/moottorit
« Vastaus #95 : 01.02.23 - klo:17:00 »
2016 vuoden 204tkm ajettu farkku. Ensin rusahteli oikean puolen nostin, välillä pysähteli. Veti tuossa pari viikkoa sitten viimeiset niitit ja juuttui kokonaan. Oli mukava reissu perheen kanssa kauppaan, kun kontti päätti jäädä auki =) Leathermanin avulla sain onneksi koko nostimen irroitettua ja kontin kiinni.

Tilasin Deffnerin nostimet ja asensin ne toissapäivänä kiinni, kontti liikkuu nyt rivakammin ja vähemmällä äänellä. 320€ koko setti rahteineen. Asennuksen jälkeen kontti piti käsin viedä kiinni, jolloin lukon vastakappaleen vetomoottori "imaisee" kontin kiinni. Sen jälkeen normaalisti avaamalla lähtee toimimaan.

Ilkka

2018 vuoden Octavia, ajettu 78tkm. Oikean puolen pumppu rusahtaa avatessa, suljettaessa ei mitään. Aavistuksen (n. 1cm) on pumppu enemmän auki kuin vasemmalla puolella. Tilasin Deffneriltä uudet. Miltei heti seurantakoodin saamisen jälkeen UPS sivuilla lukee, että lähetys hylätty vastaanottajan toimesta ja palautetaan lähettäjälle. Olin yhteydessä Deffnerin asiakaspalveluun josta sanottiin, että selvittävät asian ja palaavat kun saavat lisätietoja. Katsotaan miten käy, onneksi kontti vielä toimii jotenkin niin ei ole ihan kauhea kiire.  ;D

 



www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi