Golf 4 käyntihäiriö Misfire

Aloittaja MikaKoo, 18.12.22 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

MikaKoo

Vähän käynnistämisen jälkeen moottori käy epätasaisesti, ihan kuin haisisi pakokaasut sisällä asti, keltainen moottorivalo syttyy ja lukee ruudulla "EMISSIONS WORKSHOP". Yleismallin lukija antaa "16685 Cyl.1 Misfire Detected".

Korjaantuuko tämä tulppien vaihdolla vai mikä tämä vika on?

o.b.

Haju voisi viitata huohotusjärjestelmän vuotoon. Jos tulppia ei ole hetkeen vaihdettu, kannattaa ne nyt vaihtaa ja samalla vaihtaa sytytyspuolien paikkaa. Siis jos joka pytyllä on omansa.

jt

Puola voi olla kaput tuosta sylinteristä, ei sytytä, niin palamaton bensa haisee.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

MikaKoo

Voi olla puolakin. Kait se pitää jonnekin pajalle viedä. Tuossa mallissa pelkkien tulppien vaihto taitaa vaatia melkoista purkamista? Etenkin amatöörille. Muistaakseni vastaava vika oli aiemmin kerran kun moottorivalo paloi ja "emissions workshop" taisi silloinkin lukea niin huollossa sanoivat että oli käyntihäiriö jossain sylinterissä joka oli muistaakseni eri kuin tuo 1. Silloin sanoivat et korjaantui tulppienvaihdolla. Siitä on jo vuosia eli voihan ne olla taas vaihtotarpeessa.

MikaKoo

Kokeilin tuossa vielä päivällä. Starttasin niin moottorivalo syttyi ja haisi bensalle. Sitten ajoin muutaman sata metriä niin valo sammui hetkeksi mutta syttyi heti pian uudestaan. Ajoin parkkiin, käytin hetken, painoin vähän kaasua niin valo sammui ja tuntui toimivan hyvin. Kävin sitten samalla kauppareissun 5-10km ja takaisin niin ei enää tuona aikana viotellut. Jotenkin (moottorin lämmitessä) korjaantui ainakin nyt toistaiseksi. 

jt

Käy nyt kuitenkin korjauttamassa pika pikaa, palamaton bensa etc voi pahimmillaan rikkoa katalysaattorin niin sitten alkaa jo hintalaskurikin juosta ihan eri malliin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

wolkkaristi

Puolavialta kuulostaa. Ei ole paha rasti, vanha puola saattaa kyllä olla vähän lujassa kiinni. Sen kun saat irti, uutta pesään ja taas mennään. Tottakai uudet tulpat samantien jos on jo iäkkäät.

MikaKoo

Korjaamo jonne nilkutin sanoi että osat ois sytytyspuola, sytytysjohtosarja, kytkentälaite, imusarjan tiiviste sekä termostaatti kaikki. Yhteensä 700e josta osat puolet ja työ puolet. Vähän isompi remontti sitten ois, no ehkä se kannattaa laittaa? Toki mikähän osa sitten seuraavana pian pettää...

mruotz

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO


9987

Todettu että puola ei toimi?  Sytytysosat ja tulpat yhteensä 50-70eur esim aeromotorsilta. Niillä saa sytytysviat korjattua jos on.
Termostaatti ei toimi?

Vaihto onnistuu varmasti sinultakin kun aloitat.

MikaKoo

Sytytyspuola Bosch 95e
Sytytysjohtosarja Bosch 60e
Kytkentälaite: sytytyslaite 70e
Imusarjan tiiviste 4x5e = 20e
Termostaatti Mahle 95e
Öljytikun putki 10e

350e plus työ 320e

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy