... ja aloittelevan Audimiehen toilailut jatkuu

tällä kertaa ehkä enemmän päiväkirjamuodossa, saa toki ehdottaa jos tulee vikakohtia mieleen
Eli tehtiin otsakkeen mukaiseen Audiin tuossa jokunen päivä sitten naapurin kanssa perushuollot, vaihdettiin tulpat, ilmansuodatin, öljyt ja nokka-akselin asentoanturit (näistä herjas satunnaisesti vikakoodia). Homma kasaan ja auto käyntiin, toimii, käy tosi nätisti. Vedetään ~25km lenkki, ajotuntuma tosi hyvä. Päästään takas pihaan, ollaan sammuttamassa autoa kun naapuri sanoo, että äläpä sammutakaan: auto ikäänkun "heijaa" puolelta toiselle ja kierrosluvut heittelee. No, auto jää sit siihen.
Ekana epäiltiin, että oisko liika öljy voinut aiheuttaa käytöksen (oltiin tässä kohtaa jo vähän epätoivoisia

), kun sitä lorahti sinne pikkasen liikaa.. Imetään pikkasen pois, niin että mittatikku lämpimänäkään ei näytä maximin yli. Ei auta, auto käy mutta huonosti.
Seuraavaks kun mietittiin, mitä ollaan tehty, ajateltiin hulluina että ei se nyt saatana voi olla se ilmansuodatin (jonka asentamisessa oli ollu pikkasen haasteita). Testataan asia antamalla hetken moottorille suoraan ulkoilmaa (haitariputki irti ilmanputsarin kotelosta), ja perkele: autohan käy just niin kun pitää (nuolaistiin ehkä hieman ennen kuin tipahtaa)! Otetaan putsari irti ja asennetaan uudestaan, huomattavasti paremmin. Auto käyntiin ja perkele: kyllä se tuntuu käyvän ihan hyvin. Lähetään koeajolle, tuumataan, päästään pihamäki alas, pysähdyn säätämään penkkiä, mutta: heijaa kun heijaakin perkele tuon jälkeen. No, auto takas pihaan ja miettimään.
Tässä kohtaa alko usko jo vähän loppumaan ja seuraavat stepit vähän hakusessa. Puolat ja niiden liittimet tarkistettiin, samoin anturit. Yks puola oli jäänyt pikkasen ylös, tungettiin kunnolla sisään. Autto taas pikkasen, mutta ydinongelma tuntu säilyvän (mutta ilmenee vasta kun autolle antaa kovaa kaasua). Tässä kohtaa naapuri soittaa jollekin tuntemalleen "Audi-gurulle", joka epäilee ekana huohotusputkia, mutta näyttivät ehjältä. Seuraava epäilys, että kun mentiin irrottamaan akku tulppia vaihtaessa (ei ois pitänyt

), että kaasuläppäkotelo täytyy "sopeuttaa" (OBDElevenillä tai VCDS:llä tai vastaavalla), ja mahollisesti putsata jos täynnä paskaa. Sopeutuksen kokeilin Elevenillä (Throttle body alignment?), ei auttanut. Seuraavaksi vuorossa putsaus, katsotaan miten käy..