Jäähdytinnesteen kierto-ongelmat

Aloittaja yssi, 29.11.22 - klo:11:29

« edellinen - seuraava »

yssi

Morjes.
Ensimmäistä kertaa pitää tula pyytämään oikein foorumin viisailta neuvoja, kun on niin mystistä ongelmaa.

Autona on B6 Passat vm.2008. Lyhyessä ajossa ei huomaa mitään ongelmaa auton toiminnassa, mutta pidemmillä matkoilla jos ajetaan matalilla nopeuksilla, loppuu nesteen kierto lämppärin kennolle noin puoli tuntia- tunti liikkeelle lähdön jälkeen, mutta kun tulee motarille alkaa taas lämmintä tulemaan sisälle.

Muutenhan tämä kuulostaa sisäkennon vialta, mutta kun kerää aika kovan paineen samalla paisariin, niin ihmetyttää miten kenno tuota aiheuttaisi. Samalla kun ei puhalla kylmää, paisari täyttyy ja kun pääsee motarille ja neste taas kiertää, tippuu taso niin, että alkaa hälyyttämään.

On niin mystisen tuntuinen ongelma, että en varmasti tämän kanssa ole yksin. Kiitos kaikille avuille jo ennakkoon.

Lalli

Moro. En väitä tuntevani asiaa hyvin eikä itsellä tullut moinen vastaan, mutta jos paisuntasäiliössä lukee ”G13 mit silicat” niin lienee yleinen vaiva että paisarissa olevasta silikaattipussukasta vuotaa rakeita nestekiertoon ja ne tukkivat lämppärin kennon. Oireileeko se sitten juuri noin, en osaa sanoa.
Toledo 1.2 Tsi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy