T4 2.5TDI syncro -03 seisoo päivän ja eka startti vaikea.

Aloittaja T4porter, 13.10.22 - klo:19:42

« edellinen - seuraava »

T4porter

eli kun seisoo päivän niin eka startti ollut tahmea, luulin ensin virta ongelmaa mutta ei ollut. eli polttoaine puoleen kallistun. nyt pahentunut, välillä vähän startilla avittanut niin sylkäsee vaaleampaa savua ja lähtee tulille. toinen startti aina normaali ja samoin saa laskea uudestaan kylmäksi niin hyvin lähtee. mutta päivän seisominen on jo liikaa. nyt huomasin jopa välillä tyhjäkäynnissä pientä epätasaisuutta. suodatinta vaihdettu, startti tämän vaivan aikana uusittu, samoin tälle kesää jakopää ja pumpun säädätin ihan liikkeessä. ei apua. pumppu ja suuttimien paluuletkut päällisin kuivaa. onko muuta ideaa kuin suodattimen päällä oleva muovi venttiili, ja tankin sisällä oleva lähtö? ja jos olen oikessa niin eihän näissä ole erillistä polttoaine pumppua? suodattimen tähän voi laittaa vaikka tyhjänä niin jaksaa pienellä sahaamisella sen täyttää ja käynnistyy, eli imee kyllä dieseliä. autosta vuosia tyhjennetty itä naapurin reissuilta tankista letkulla ja pumpulla dieseliä toiseen autoon, onkohan tankin sisällä oleva osa miten siellä, onko voinut ottaa osumaa.

o.b.

Polttoaine ilmeisesti valuu takasin tankkiin tai sitten sylintereihin. Tuossa lienee pumppusuuttimet ja kannen päässä tandempumppu, joka nostaa polttoaineen paineen n. 10bar:iin.

Vuotavia suuttimien tiivisteitä tai kannessa halkeama? Tai joku takaiskuventtiili vuotaa?

Pumppusuutinihmiset tietää paremmin, itse en noihin koske enää tikullakaan ;D

T4porter

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 13.10.22 - klo:20:06
Polttoaine ilmeisesti valuu takasin tankkiin tai sitten sylintereihin. Tuossa lienee pumppusuuttimet ja kannen päässä tandempumppu, joka nostaa polttoaineen paineen n. 10bar:iin.

Vuotavia suuttimien tiivisteitä tai kannessa halkeama? Tai joku takaiskuventtiili vuotaa?

Pumppusuutinihmiset tietää paremmin, itse en noihin koske enää tikullakaan ;D
kiinnostaisi missä takaiskuja näissä on. no ei kai nämä niin huonoja ole tai ainakaan tämä vitos kone, 400tuhatta sai tulla ennen ongelmia, itse reilun sata tonnia laskenut.

harakka

Mulla oli aikanaan sama vika T4:ssa. Suodattimen päällä paluuputken liittimen o-rengas vuoti ilmaa suodattimen sisään, naftaa ei vuotanut ulospäin, näkyi auton käydessä ilmakuplina läpinäkyvässa naftaputkessa.
Korjaus, vaseliinia o-kummiin.

T4porter

Lainaus käyttäjältä: harakka - 13.10.22 - klo:21:05
Mulla oli aikanaan sama vika T4:ssa. Suodattimen päällä paluuputken liittimen o-rengas vuoti ilmaa suodattimen sisään, naftaa ei vuotanut ulospäin, näkyi auton käydessä ilmakuplina läpinäkyvässa naftaputkessa.
Korjaus, vaseliinia o-kummiin.
tämän liittimen tilasin uuden, saa nähdä onko vaikutusta.

T4porter

Paluu venttiili vaihdettu ja ei apua. nyt vaihdettu vanhemman 1.6D suodatin jossa ei tätä paluu venttiiliä. eli paluu nyt suorana. kuulemma paluu venttiilin tarkoitus kierrätellä suodattimelle lämmintä ainetta. ennen suodatinta laitoin myös takaiskun niin aamulla näkee onko vaikutusta. suodattimelta pumpulle lähtevä letku on kirkas osan matkaa. siinä näkyy ihan pientä kuplaa välillä. jos tarkoitus että linjassa ei mitään ilmaa niin vika silloin lienee tankilla.

T4porter

tänään käyntiin ilman ongelmia. lisäksi oli lämpöanturin piuha irti jotta luulee että pakkasta ja lisää syöttöä. huomenna kokeilla liitin paikallaan sama, jos eroa niin eculle lisätään syöttä tietoa ohjelmalla. epätasainen tyhjäkäynti lienee määränsäätimestä, joten putsaus ja sen virrat tarkastus.

wolkkaristi

Näitten kans aikanaan tuli painittua. Syöttöpumpun akselin tiivisteen vaihto, jakohihnojen vaihdon yhteydessä.
Taas mennään pitkään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy