K-Auto Lahti, varoittava tarina

Aloittaja JTP73, 02.09.22 - klo:10:27

« edellinen - seuraava »

JTP73

Auto on Touran, vm -19. Normaalihuollon yhteydessä tehtiin tuulilasinvaihto, koska vanha lasi oli haljennut kiveniskemästä. Lasinvaihdon jälkeen ensimmäisessä vesisateessa huomattiin, että taustapeilin juuresta tippuu vettä sisälle. Taustapeilin kotelo sisältää mm kameran yms turvalaitteita ja härpäkkeitä. Auto takaisin liikkeeseen ja tekivät korjauksen sisäpuolelta lisäämällä vaan liimaa sitäkautta ja samalla hajottaen muovikotelon yhden kiinnikkeen. Nyt siis kotelo "roikkuu" toisesta reunasta pari milliä alempana, ei paha mutta häiritsee kun sen on huomannut.

Seuraavan vesisateen jälkeen kojelaudan alta valui vettä kuskin nilkoille ja ei kun taas autolle varaamaan huoltoaikaa. Ennen huoltoa ilmeni sitten sähkövikoja, käynnistettäessä auto ilmoitti turvatyyny ja hätäpuhelutoimintojen virheellisyydestä. Viikko sitten perjantaina vein sitten auton sovittuun huoltoon, ja sitten sain puhelun että autoa ei saada kuntoon ennen maanantaita tai ehkä jopa tiistaita.

Toki sain tilalle vuokraamon farkku Passatin, mutta jos olisin halunnut ajaa Passatilla, niin en olisi Tourania valinnut. Keskiviikko iltapäivään mennessä ei korjaamolta ollut kuulunut mitään, joten yritin soittaa huollon vastaanottoon, ei kukaan vastannut puhelimeen. Torstaina ajoin Lahteen kysymään asiasta, ja silloin sanottiin että lasi on nyt liimattu ja iltapäivällä vaan kameran kalibrointi ja sitten auto on kunnossa.

Nyt on perjantai, ja äsken kävin kysymässä taas (koska ei mitään ole kuulunut) ja "just aletaan tekemään kalibrointia"... Saa nähdä milloin on valmista

Kolme edellistä työsuhdeautoa olleet kaikki volkkareita, mutta onneksi marraskuussa vaihtuu merkki ettei tarvitse enää asioida k.o liikkeessä edellyttäen ettei tuossa ilmene lisää sähkövikoja.

JTP73

Ja jatkoa seuraa...

Hain auton perjantaina huollosta, ja nyt oli jopa korjattu se repsottava taustapeilin kotelo. Olivat irroittaneet tuulilasin ja samalla rikkoneet siitä lämmitysjohtojen liitäntäpiuhan, eli taas uusi lasi. Pitäisi keskiviikkona lähteä ajamaan Tanskaan ja ajattelin sitten tänään käydä vähän siivoamassa ja pesemässä auton. Olipa muuten jännä tunne olla pesukoneessa kun peilin kotelosta suihkuaa vettä kuin puutarhaletkusta. Ei muuta kuin äkkiä soitto huoltamolle ja kone seis. Ja sitten taas korjaamolle...

Nyt selvityksessä olisiko mahdollista purkaa leasingsopimus, kun se on kuitenkin päättymässä marraskuun lopussa.

Eli mikäli Teillä on tarvetta vaihdattaa tuulilasi, niin kannattaa ehkä välttää k.o liikettä.

Herr K

Aika karun oloinen tarina. Tuon perusteella tekemisen laatu on aika heikkoa kauttaaltaan, jos korjaukset hoidetaan huonosti, asiakkaaseen ei pidetä yhteyttä ja edes puhelimeen ei vastata.
VW Passat Variant GTE

Zarhan

Jossain määrin ongelmaa on ketjukeskittymisessäkin.

Olen ollut varsin tyytyväinen K-Auto Tampereen huoltopalveluihin, oli ennen Laakkonen. Ongelmia ei ole juurikaan ollut työn laadussa, ja autoja on kymmenen vuoden aikana käytetty sekä sähkö-, moottori-, vaihteisto-, ilmastointi ja koripuolen korjauksissa.

Mutta se yhteyden saaminen heikkeni huomattavasti sen jälkeen kun Kesko otti hommat haltuun. Aiemmin pystyi soittamaan suoraan liikkeeseen ja vähintään jättämään soittopyynnön, ja sieltä palattiin asiaan varsin nopeasti, ja sai parhaassa tapauksessa langan päähän saman kaverin joka oli auton ottanut vastaan ja tarkat tiedot tilanteesta. Nyt menee jonkin Keskon call centerin kautta jossa eivät luonnollisestikaan tiedä yhtikäs mitään mistään...

JTP73

Ja tarina jatkuu...

Sain siis auton takaisin viime tiistaina, ja samantien huomasin ettei APP Connect ja kännykän lataus toimi, johtuen ehkä siitä että se kotelo jonka pohjalla liittimet on, oli vielä osittain veden täyttämä. Saman tien takaisin tiskille, ja ei kun taas auto halliin ja sähkömies yritti saada liittimet kuiviksi. Puhelimen lataus saatiin toimimaan hetkeksi, mutta APP Connect ei suostunut yhteistyöhön.

Tällä kertaa tarjottiin vaihtoehtoa, että olisin ottanut vaihtoautona olevan Touranin sijaisautoksi ja oma olisi jäänyt samantien huoltoon. Muuten kiva ehdotus, mutta tosiaan keskiviikkona piti lähteä ajamaan Tanskaan, ja eivät osanneet sanoa saako vaihtoautoa viedä ulkomaille...

Selvisi sentään tuolla käynnillä syykin siihen vesivahinkoon, olivat laittaneet jonkun harjoittelijan liimaamaan lasin silloin ensimmäisellä kerralla, ilmeisesti ilman valvontaa, ja tapana kuulemma on että reklamaation aiheuttaja myös korjaa mokansa, eli sama sankari mokasi limauksen uudestaankin. Kolmannella kerralla sentään kuulemma asennuksen teki "spesialisti"... Saattaa olla kallein tuossa liikkeessä ikinä tehty tuulilasinvaihto.

Pieni jännitys persiissä suunnattiin keskiviikkona reissuun, ja muuten meni ok, mutta kännykän lataus lakkasi toimimasta matkalla ja moottoritienopeuksissa joku muovilista tms piti ärsyttävän räpätyksen. Nyt sitten odotellaan seuraavaa huoltoaikaa, kunhan saavat varaosat hankittua.

Onneksi saimme leasingyhtiön tulemaan sen verran vastaan, että sopimus loppuu jo n. kuukauden päästä ja silloin onneksi vaihtuu automerkki ettei tarvitse enää tuossa liikkeessä asioida.

Jos joku sattuu siis loppuvuodesta harkitsemaan ostavansa käytetyn, hyvinvarustellun tummansinisen Touranin, niin voipi olla riski että jotain sähkövikoja saattaa vielä esiintyö tulevaisuudessa. Rekisterinumeroa en viitsi tähän laittaa, mutta voipi kysellä jos tarvetta on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy