Golf 4 tyhjäkäynti seilaa lämpimällä koneella n. 550-750 rpm

Aloittaja Tptas, 19.12.21 - klo:00:46

« edellinen - seuraava »

Tptas

Autona siis vw golf mk4 2006 1.6 bensa ja mittarissa on 230 tkm.
Kesällä vaihdettu autoon tulpat ja yksi puola. Pari kk sitten vaihdettu kaasuläppäkotelo.

Lämpimällä koneella kun ottaa ilmastoinnin pois päältä alkaa kierrokset heilumaan 500-750 välillä ja valot himmenevät ja kirkastuvat kierrosten mukaan. Kun kierrokset tippuvat 500 paikkeille niin tuntuu että auto sammuisi ja kierrokset kapuavat nopeasti n 750 josta ne tippuvat nopeasti takaisin.

OBD lukijalla katsoin niin näytti misfireä sylintereissä 2 ja 4, mutta tästä ei tule vikakoodeja?

Mitähän tässä kannattaisi alkaa ensin selvittelemään?

Timpermanni

Kato onko imusarjan tiiviste rikki, saiskohan nuo 2- ja 4-sylinterit tai jompikumpi niistä ilmaa väärästä välistä ja siksi käy huonosti. Oireileeko ajon aikana pienillä kierroksilla kuinka, nykiikö, juputtaako? Täyskaasulla ja maantienopeuksissa ei imuvuodolla ole mitään väliä, eikä oireile, mutta tyhjäkäynti ja pienillä kierroksilla ajo on epätasaista.
Mazda 626 GF 1.8 l, '00

jtmattila

Mulla Fabiasta (-07) meni polttoaineen paineensäädin.
Aluksi ei pysynyt tyhjäkäynnillä ilmastointi päällä käynnissä ja lopulta sammui aina kun painoi kytkimen pohjaan. Sillon tällöin kun pysyi käynnissä tyhjäkäynnillä niin kierrokset jumppas lähes sammumisen ja 1000rpm välillä.
Ei antanut vikakoodeja vaikka moottorin häiriövalo välillä paloikin.
Ei ainakaan AZL-moottoriin maksanut kuin pari kymppiä.
Tuohon polttoaineen saantiin päädyin kun ajoin jyrkähköä, pitkää ylämäkeä ja tuntui puutuuvan.

Et maininnut moottorin koodia mutta tuosta polttoaineen saannista vois lähteä liikkeelle.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy