Cupra Leon e-hybrid

Aloittaja Jontigga, 03.08.22 - klo:14:41

« edellinen - seuraava »

Jontigga

Käynnistellään myös Cupra Leon ketju tulille.

Onko täällä foorumilla kuinka paljon Cupra Leon omistajia?
Onko foorumilaiset modailleet tai tehneet muutoksia omiin autoihin?

Omaan Cupra Leon e-hybridiin muutamia modauksia ja tarkoitus pikku hiljaa tehdä lisää. Alla listaa mitä jo tehtynä:
- Maxton design etulippa, helmat ja takadiffuusori
- OEM vanteet maalattu mahdollisimman lähelle cupra logon pronssia
- Tummennettu laseja. Etulasit 35%, kaikki takalasit 15%.
- etuvalot tummennettu vaaleimmalla kalvolla ja toimii samalla kivenisku suojana
- Teipattu kiiltävän mustaksi peilit, etumaski, etupuskurin ala "siivet", jotka olivat alkuperäisenä harmaat
- DSG paddlet pronssin väriset

Vielä ainakin olisi tarkoitus vaihtaa koko putkisto keskivaimentajasta taaksepäin sekä alustasarja tai madallusjouset.


-
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Sped

Kuulostaa mielenkiintoisilta muutoksilta, olisiko kuvia näistä ja autosta ylipäätään?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Jontigga

Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

sparrow77

#3
Melko hiljaista täällä. Uusi omistaja ilmoittautuu 🫡 Toisen kuvan GTE Passat ehti palvella pari vuotta, mutta erittäin hyvä käyttökokemus oli. Ei tarvinnut kovin pitkään miettiä vaihtoehtoja, kun halusin jotain samanlaista mutta vähän persoonallisempaa alle seuraavaksi autoksi.

Jos joku omistaa kuvissa näkyvistä vanteista hopeat versiot, niin vaihto kiinnostaisi!




Jontigga

Onnittelut uudesta autosta  8) mahtava kyllä tuo punainen väri. Jos olisin tehdastilauksena oman auton ostanut niin punainen olisi tullut.

Minä taas haluaisin nuo vanteet mitkä sulla, mutta ei ole tarjota vaihdossa vastaavia hopeana.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Mopomies

Hiljaista juu, auto harkinnassa. Audin A3 yksi vaihtoehto, ja nyt katselin myös Leon -yksilöitä. Tekniikkahan on pitkälti sama, ja Leonissa parempi takuu ja hintaan nähden myös varustelu.

Yksi asia mietityttää, nimittäin melutaso. Varsinkin, kun vakiorengastus on meikäläisen makuun vähän turhankin matala ja isovanteinen. En ole vielä edes koeajanut (Audeja kyllä). Eli mitäs täällä on omistajat mieltä, millainen se rengasmelu mahtaapi olla? Kitkat olisi talvikiekoiksi joka tapauksessa tulossa, kun niihin on tottunut.

Ja tietty muukin melutaso ja laatuvaikutelma kiinnostaa :)

sparrow77

#6
Lainaus käyttäjältä: Mopomies - 23.02.23 - klo:11:42
Hiljaista juu, auto harkinnassa. Audin A3 yksi vaihtoehto, ja nyt katselin myös Leon -yksilöitä. Tekniikkahan on pitkälti sama, ja Leonissa parempi takuu ja hintaan nähden myös varustelu.

Yksi asia mietityttää, nimittäin melutaso. Varsinkin, kun vakiorengastus on meikäläisen makuun vähän turhankin matala ja isovanteinen. En ole vielä edes koeajanut (Audeja kyllä). Eli mitäs täällä on omistajat mieltä, millainen se rengasmelu mahtaapi olla? Kitkat olisi talvikiekoiksi joka tapauksessa tulossa, kun niihin on tottunut.

Ja tietty muukin melutaso ja laatuvaikutelma kiinnostaa :)

Voin sen verran perspektiiviä antaa, että kävin koeajamassa sekä Cupra Leonia että Audi A3 TFSIe:tä. Aika saman oloisia loppupelissä, mutta Audissa oli huomattavasti vaatimattomampi varustelu (hyvin varustellut on joko erittäin harvinaisia tai sitten kalliita). Koeajoyksilössä oli ainakin S-line -ulkopaketti, jota erityisesti itse etsiskelin, mutta sen lisäksi ei oikeastaan ollut muuta mainitsemisen arvoista. Lisäksi ainakin joistain ominaisuuksista joutuu erikseen maksamaan... Koeajamassani autossa oli "valmius" adaptiiviselle vakkarille, mutta vasta koeajolla ilmenikin, että vakkarin lisenssi oli loppunut, ja se pitäisi tilata tai maksaa, jotta ominaisuuden saa takaisin käyttöön. Sen pelleilyn vuoksi jäi A3:t sitten kokonaan pois listalta... Cupra Leoneissa on mielestäni verrattain erittäin hyvä perusvarustelu, ja monessa yksilössä myös hyvät lisävarusteet ruksittu.

Omassa Cuprassa on 19-tuumaiset kitkat, ja melutaso on mielestäni ihan hyvä. Toki itse tykkään isommista vanteista ja "siedän" tuota rengasmelua. Edelliseen Passattiin verrattuna (jossa oli nastat) Cupra on ihan selkeästi äänekkäämpi, mutta toki ehkä vähän epäreilu vertailu kun on ihan eri tason ja kohderyhmän autot. Foorumin Seat-laudan puolella on muutama foorumilainen käyneet eristämässä kaaria, konttia ja ovia, ja sillä on kuulemma ollut jonkin verran vaikutusta. Itseäni ei melu niin paljoa haittaa, mutta ainakin äänentoiston puolesta harkitsen myös ainakin ovien eristämistä.

Laatuvaikutelma on mielestäni myös ihan jees. Cuprassa on "tärkeimmissä" paikoissa hyvät materiaalit, eli ne pinnat mitä yleensä sattuu koskemaan tai katsomaan, mutta esimerkiksi pilareissa ja keskikonsolin reunoilla on kovaa, halpaa muovia. Nämä on aika subjektiivisia asioita, kannattaa itse käydä kokeilemassa. Itse oikeastaan petyin A3:n laatutuntumaan, odotin enemmän premiumia. Myös jotkut autoarvostelut (mm. Carwow-youtube-kanavalla) puoltavat samaa asiaa, ja jossain sanottiin että laatu on laskenut edellisestä korimallista.

Cupran mediakeskuksen käyttöliittymä on aluksi vähän hankala hahmottaa, kun on hurja määrä ominaisuuksia valikoiden ja asetusten takana. Aina nopeasti kuitenkin tottuu, ja ohjekirjaan kannattaa tutustua. Tykkäsin kyllä myös A3:n mediakeskuksesta, oli tyylikäs ja sulava käyttää. En hirveästi sitä kuitenkaan ehtinyt koeajolla loppupelissä räpläämään.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Mopomies - 23.02.23 - klo:11:42
Hiljaista juu, auto harkinnassa. Audin A3 yksi vaihtoehto, ja nyt katselin myös Leon -yksilöitä. Tekniikkahan on pitkälti sama, ja Leonissa parempi takuu ja hintaan nähden myös varustelu.
Leonissa niin viistoperassä kuin farkussa on sama pidempi akseliväli kuin Octavissa. Leonin takatilat ovat täten väljemmät kuin Audin. Leonin sisäinen laturi on 3,6 kW kun Audissa vain 2,9 kW.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Mopomies

Kiitos vastaajille! Käytetyn Audin löytäminen mieluisilla varusteilla on kyllä aikamoista hakemista. Jokunen aktiivivakkarilla on löytynyt ja kyllä niissä se on ihan pysyvä ja kiinteät namiskatkin olemassa. Aika outoa, jos niiden toiminta olisi määräaikaista?

Juu, fyysiset säätimet esim. ilmastoinnille on kyllä Audissa paljon paremmat kuin pimeässä näkymättömät Cupran (ja volkkarin) vastaavat. Joku myyjä mainitsikin, että tuohon käyttöliittymään on tulossa jonkinlainen parannus ilmeisesti piakkoin - liekö sitten paluuta oikeisiin säätimiin, mene ja tiedä.

Nykyinen autoni on Focus Vignale ja se on kyllä todella hiljainen varsinkin niin maltillisella rengastuksella kuin minulla. Ja varustelu pirun hyvä. Oikeastaan tuo sähköllä ajelu olisi ainoa syy vaihtaa - ja vaihtamisen halu :D

Tuo pidempi akseliväli on kyllä hyvä juttu, myös ajo-ominaisuuksien kannalta.

Onkos tuosta DCC eli mukautuvasta alustasta millaisia kokemuksia? Mukavuuspainotteinen on oma ajatus...


Mopomies

#9
Ai niin, piti vielä kysymäni tuon vakioäänentoiston, eli 7 kaiutinta, laatua?

Nykyisessä on B&O -systeemi erillisellä subbarilla ja äänenlaatu on melkoisen mukava.

Ja onko muuten aktiivivakkari Cuprassa yhtä typerä kuin Audissa, eli nopeutta ei voi säätää 1 km/h pykälillä?

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: Mopomies - 23.02.23 - klo:14:47
Ja onko muuten aktiivivakkari Cuprassa yhtä typerä kuin Audissa, eli nopeutta ei voi säätää 1 km/h pykälillä?

Ainakin Seatin Leon -versiossa voi. Ylärivin napeista 1 km/h kerrallaan ja alarivin napeista 10 km/h kerrallaan.

uma

Pidän Seat Leonin DCC alustasta. Auto on tuon kanssa aivan mainio ajettava ja halutessa saa mukavuuden pois päältä. Tulee olemaan työlästä löytää parempi ajettavuus kun vaihdon aika tulee.

Lainaus käyttäjältä: Mopomies - 23.02.23 - klo:14:16
Kiitos vastaajille! Käytetyn Audin löytäminen mieluisilla varusteilla on kyllä aikamoista hakemista. Jokunen aktiivivakkarilla on löytynyt ja kyllä niissä se on ihan pysyvä ja kiinteät namiskatkin olemassa. Aika outoa, jos niiden toiminta olisi määräaikaista?

Juu, fyysiset säätimet esim. ilmastoinnille on kyllä Audissa paljon paremmat kuin pimeässä näkymättömät Cupran (ja volkkarin) vastaavat. Joku myyjä mainitsikin, että tuohon käyttöliittymään on tulossa jonkinlainen parannus ilmeisesti piakkoin - liekö sitten paluuta oikeisiin säätimiin, mene ja tiedä.

Nykyinen autoni on Focus Vignale ja se on kyllä todella hiljainen varsinkin niin maltillisella rengastuksella kuin minulla. Ja varustelu pirun hyvä. Oikeastaan tuo sähköllä ajelu olisi ainoa syy vaihtaa - ja vaihtamisen halu :D

Tuo pidempi akseliväli on kyllä hyvä juttu, myös ajo-ominaisuuksien kannalta.

Onkos tuosta DCC eli mukautuvasta alustasta millaisia kokemuksia? Mukavuuspainotteinen on oma ajatus...
Seat Leon FR eHybrid 2021

sparrow77

Lainaa
Käytetyn Audin löytäminen mieluisilla varusteilla on kyllä aikamoista hakemista. Jokunen aktiivivakkarilla on löytynyt ja kyllä niissä se on ihan pysyvä ja kiinteät namiskatkin olemassa. Aika outoa, jos niiden toiminta olisi määräaikaista?

Oli kyllä todella erikoista, myyjätkään ei osanneet sanoa asiasta mitään. Ja nimenomaan kun autosta löytyi viiksi ja napit ACC:lle, niin oletin niiden kuuluvan auton varusteluun. Ohessa kuva koeajolta.



Lainaa
Ai niin, piti vielä kysymäni tuon vakioäänentoiston, eli 7 kaiutinta, laatua?

Peruskäyttäjälle äänentoisto on mielestäni riittävän hyvä. Olen itse jäänyt kaipaamaan alabassoa, joka on käytännössä olematon. Midbasso on ihan OK, mutta EQ:sta kun yrittää säätää edes vähän lisää niin ääni muuttuu karseaksi jumputukseksi. Muutamalla käyttäjällä on ilmeisesti ollut hyviä kokemuksia ovien eristämisestä, joka on parantanut äänentoistoa ja vähentänyt resonointia. Melkein tekisi mieli laittaa jokin pieni subbari konttiin tai penkin alle, mutta tilat on jo nyt akkujen vuoksi aika vähillä.

Jontigga

Mopomiehelle ja miksei muillekin autoa harkitseville omat kokemukset reilun 2 vuoden ja 45 000km jälkeen. Ostin auton 2020 marraskuussa ja toimitus oli joulukuun alkupuolella. Auto oli tulossa autoliikkeelle varastoon, kun tein kaupat.

Plussat:
- vakiovarustelu taso erittäin hyvä. Muutama mainitakseni mukautuva vakkari, peruutuskamera, automaattiset pitkät, DCC, loistavat istuimet ja yleisesti sisätilojen design ja viimeistely hintaluokassaan kärkipäätä
- DCC on loistava, kun voi itse päättää fiiliksen mukaan alustan, ohjauksen ja kaasuvasteen tuntuman. Auto on erittäin mukava ajaa comfort ajotilassa, mutta jos haluaa jämäkämpää menoa niin sport siihen sopiva. Cupra menee jo melkein "ratakireeksi", mutta mukavaa välillä mutkaisella asfalttipätkällä.
- erottuu massasta, jos sen kokee positiiviseksi seikaksi. Cupra logo herättää selvästi liikennevaloissa muissa kuskeissa kilpailuviettiä, vaikka ns. perusautosta kyse  ;D
- taloudellinen niin halutessaan. Oma keskikulutus auton omistusajalta 2,4l/100km + toki sähköt päälle. Tyhjällä akulla tulee ajettua todella vähän.
- riittävän tehokas ja sanoisin "järkevän" tehokas.

Miinukset:
- luvattomat kerrat takuuhuolto käyntejä, mutta ns. lapsusvikoja.
Peruutuskamera linssi irronnut kaksi kertaa ja vaihdettu uuteen. Nyt viimeisin korjaus viime kesänä ja tuli kokonaan uusi varaosanumero kyseiseen osaan. Nyt on pysynyt paikallaan ja kiinnitys sormituntumalla parempi.
Helmikuussa vaihdettiin koko takavalo takuuna uuteen. Umpioiden sisään kertyi vettä ja takavalot paloi miten sattui jos paloi.
2021 talvella latausluukun solenoidi vaihdettiin takuuna, kun lukitustappi jäätyi aina plussakelien vaihtuessa pakkaselle. Samalla kertaa paransivat tuulilasin vedenohjausreittiä kauemmaksi latausluukusta.
Vasen takajarru oli jumiutui viime talvena ja oli kuluttanut jarrupalan aivan loppuun sekä vahingoittanut jarrulevyä. Takuuna vaihdettiin taakse molemmille puolille levyt ja palat.
Päivityksien myötä infortainment on alkanut toimimaan sulavasti. Ensimmäiset 1,5v oli takertelua ja välillä infortainment sammui kesken ajon tai muuten sekoili, mutta pystyi ajamaan ja kun käynnisti auton virrat uudelleen niin kaikki toimi normaalisti.

Edellisen korimallin Leonit on luotettavampia. Omistin niitä yhteensä kolme kappaletta eikä yhdessäkään takuunalaista vikaa.
Silti kokonaisuudessaan olen ollut tyytyväinen autoon. Loistava ajaa, tehoa sopivasti ja edelleen auto näyttää omaan silmään hyvältä.

Arvosana 8,5/10.


Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 14.03.23 - klo:21:57
Cupra logo herättää selvästi liikennevaloissa muissa kuskeissa kilpailuviettiä, vaikka ns. perusautosta kyse  ;D
Olen huomannut aivan saman.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Farao

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 14.03.23 - klo:21:57
Plussat:
- Cupra logo herättää selvästi liikennevaloissa muissa kuskeissa kilpailuviettiä, vaikka ns. perusautosta kyse  ;D
- taloudellinen niin halutessaan. Oma keskikulutus auton omistusajalta 2,4l/100km + toki sähköt päälle. Tyhjällä akulla tulee ajettua todella vähän.
- riittävän tehokas ja sanoisin "järkevän" tehokas.

Miinukset:

Helmikuussa vaihdettiin koko takavalo takuuna uuteen. Umpioiden sisään kertyi vettä ja takavalot paloi miten sattui jos paloi.


Allekirjoitan samat asiat Formentorin osalta. Takavaloa odottelen yhä, mutta kait se uusi tulee joskus. Mielenkiintoista diskoa se vetää ja aina kun tulee sula kausi, eli mennään plussalle, niin näyttää sinne tulevan vettä lisää. Diskoefekti on hauska juttu, mutta en usko että muut tielläliikkujat sitä arvostavat. Se toimii toki hyvin pakkasilla. Cupran logo näyttää varsinkin liisinki-audeissa ja bemareissa aiheuttavan jotain näyttämisen halua. Itse kun ajelee 90% sähköllä, niin sillä ei kyllä revitellä jaksa eikä oikeastaan aikuisena hirveästi kiinnostakaan. Ainoa mitä plugariin kaipaisi on neliveto, vaikka ilman sitäkin pärjää kyllä suurimman osan ajan ongelmitta.

Jontigga

Unohtui mainita nelivedon puute. Olisi loistavaa jos cupra plugari mallia saisi myös nelivetona.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Farao

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 15.03.23 - klo:21:12
Unohtui mainita nelivedon puute. Olisi loistavaa jos cupra plugari mallia saisi myös nelivetona.

Tällainen kun tulisi faceliftissä, niin istuisin jo allekirjoittamassa tilauspapereita. Tulee ajeltua toisinaan sellaisilla tieosuuksilla, jotka ovat aurauksessa viimeisimpänä listalla (pienet kylätiet, sivutiet jne.), joten olisi kiva edetä nelikon voimin. Eipä tälläkään tosin ikinä ole jumiin jäänyt, maavaraa onnneksi on tarpeeksi.

sparrow77

Launch controlin käyttö menee myös ihan hölmöilyksi, kun reseptinä etuveto+ajoakkujen välitön vääntö. Olisi lähes täydellinen peli nelivetoisena.

Aiheesta toiseen, vielä olisin kiinnostunut vaihtamaan omat kuparinsävyiset vanteet samanlaisiin hopeisiin, jos löytyy kiinnostuneita. 💪





Jontigga

Paljolla myyt noi pronssi vanteet? Mulla olisi tarjota vaihdossa vaan cupra vakio 19” musta hopeet jotka maalattu maalaamossa mattapronssiksi.
Tai sitten seat oem 19” gunmetal sävyllä.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Jontigga

Reilu 1,5kk sitten tuli eibachin sport kit madallusjouset asennettua. Nyt on sopivan matala omaan makuun. Hyvin on pärjännyt myös talven lumimyräköissä. Toki vähän keskustan suunnalla on pitänyt ajolinjoja katsoa mistä ajaa ettei pahimmista kuopista ja kokkareista aja.

Ja niille jotka kyseenalaistaa madallusjousien asennuksen  niin DCC on kalibroitu ja ajovalot säädetty uudelleen foorumilaisen toimesta  ;)






Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

sparrow77

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 03.04.23 - klo:22:01
Paljolla myyt noi pronssi vanteet? Mulla olisi tarjota vaihdossa vaan cupra vakio 19” musta hopeet jotka maalattu maalaamossa mattapronssiksi.
Tai sitten seat oem 19” gunmetal sävyllä.

Laitan YV

rawpower

Cupra leon tulee kyllä olemaan itselle seuraava ajokki. On komea peliä. Onko näissä edelleen 5v takuu+

noin 3v ikäisenä voisi hommata 2.0 TSI 228kw koneella olevan bensan tässä tulevaisuudessa. Kellään foorumilaisella näistä vielä kokemuksia?

Larsson

Siirryin juuri ensimmäistä kertaa töpseliplugari autojen maailmaan. Ostin Cupra Leon SportsTourerin e-hybridin vm2021. Autossa tuli ainoastaan Type2 --> Shuko töpseli kotilataukseen. Tarttisin siis esim duunipaikalla lataamiseen käsittääkseni Type 2 --> Type 2 letkun ? Onko tämän hankinnassa jotain mitä pitäisi huomioida että homma pelittää ?

hge

Lainaus käyttäjältä: Larsson - 02.11.23 - klo:11:18Siirryin juuri ensimmäistä kertaa töpseliplugari autojen maailmaan. Ostin Cupra Leon SportsTourerin e-hybridin vm2021. Autossa tuli ainoastaan Type2 --> Shuko töpseli kotilataukseen. Tarttisin siis esim duunipaikalla lataamiseen käsittääkseni Type 2 --> Type 2 letkun ? Onko tämän hankinnassa jotain mitä pitäisi huomioida että homma pelittää ?

Eipä kai ole mitään huomioitavaa, lähinnä haluaako "suoran" johdon vai semmosen haitarimallin. Mulla puuttui myös, mutta sain jälkikäteen tingattua autoliikkeeltä jonku ei-OEM-kaapelin jälkitoimituksena.
U jelly?

miz

Lainaus käyttäjältä: Larsson - 02.11.23 - klo:11:18Siirryin juuri ensimmäistä kertaa töpseliplugari autojen maailmaan. Ostin Cupra Leon SportsTourerin e-hybridin vm2021. Autossa tuli ainoastaan Type2 --> Shuko töpseli kotilataukseen. Tarttisin siis esim duunipaikalla lataamiseen käsittääkseni Type 2 --> Type 2 letkun ? Onko tämän hankinnassa jotain mitä pitäisi huomioida että homma pelittää ?

Näihin riittää 1 vaihe 16A kaapeli, jollei ole esim täyssähkäriä tarpeen ladata samalla piuhalla.
Toki nuo 32A ja 3 vaihepiuhatkin toimii, mutta vähän turhaa maksaa kun auto ottaa vain 1x16A.

Larsson

Ok, ja koslaa voi ladata tuolla letkulla ihan kaikista sähköautotolpista vaikka 1-vaihe onkin ?
Ei tarvitse ns. varoa mitenkään ?

bassek

Lainaus käyttäjältä: Larsson - 06.11.23 - klo:14:18Ok, ja koslaa voi ladata tuolla letkulla ihan kaikista sähköautotolpista vaikka 1-vaihe onkin ?
Ei tarvitse ns. varoa mitenkään ?

Pikalaturin CCS -töpseli ei sovi. Eikä Chademo. Eli kaikki type 2 töpselit jotka sopii on ihan turvallisia, sama tuleeko ne laturista tai pistorasiasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy