1.4TFSI CAXC A3 ja P0322 vika. Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ

Aloittaja ukormi, 16.05.22 - klo:17:35

« edellinen - seuraava »

ukormi

Tommosen P0322  Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ vian tuppas tauluun, EPC ja moottorivalo palavat. Lähtee käyntiin pitkällä startilla, käy tonnin kiekoilla ja hieman tuntuu olevan veto poissa ( toki en ole kierrättänyt 3000 yli ) mutta liikkuu kuitenkin. Lienee jossakin limp moodissa. Vika vaikuttaisi olevan pyörintänopeusanturissa, no signal. Vaihdoin jo nokan pyörintäsensorin, ei tietenkään auttanut mitään sehän nyt olisikin ollut hienoa jos olisi ollut noin helppo saada kuntoon. Ostin myös kampiakselin nopeusanturin mutta sepä taitaakin olla melko vekkulissa paikassa. Taitaa olla tuolla koneen takaosassa siten ettei alakautta pääse sitä mitenkään vaihtamaan. Pitää kenties ottaa imusarja pois edestä. Onko se tosiaan noin pirullisessa paikassa?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

M_M

Vikakoodi viittaa kampuran anturiin, joten ihme olisikin mikäli nokan anturin vaihto olisi auttanut.  :)

Imusarjan alla se anturi on, mutta korjausoppaan mukaan siihen pitäisi päästä käsiksi ilman imusarjan irrotustakin. Ainakaan manuaali ei sano, että mitään muuta pitäisi purkaa.  ???

Joskus nuo ohjeet kyllä ovat lievästi optimistisia sen suhteen mihin oikeasti jonkun käsi mahtuu ja mihin ei...



VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ukormi

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.05.22 - klo:17:48
Vikakoodi viittaa kampuran anturiin, joten ihme olisikin mikäli nokan anturin vaihto olisi auttanut.  :)

Imusarjan alla se anturi on, mutta korjausoppaan mukaan siihen pitäisi päästä käsiksi ilman imusarjan irrotustakin. Ainakaan manuaali ei sano, että mitään muuta pitäisi purkaa.  ???

Joskus nuo ohjeet kyllä ovat lievästi optimistisia sen suhteen mihin oikeasti jonkun käsi mahtuu ja mihin ei...




No on kyllä helppo homma  ;D

Pitää lähteä kattomaan yläkautta josko sieltä olisi jotenkin se vaihdettavissa. Pikainen uusi kyssäri koskien tuota 2009 mallista S3sta. Mitkä lie on kampuran alapultin ja nokkapultin kiristysmomentit? Alapultti oli jossakin kerrottu että olis 200nm ja sitten vielä 180 astetta. Onko se tosiaan noin tiukassa.

Kiitokset nopsasta vastauksesta :)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ukormi

Olihan se helppo homma kun purki imuputken, kaasuläppäkotelon ja imusarjan pois edestä. Mutta kas kun ostettu Motonetin pimpelipomanturi ei käynytkään. Marmorilla 3 päivän toimitusaika joten turvauduin tuohon joka ei tuohon nyt käy. Fixusliikkeessä olisi vielä yksi malli, pakko käydä katsomassa olisiko se oikeanlainen. Keskiviikkona pitäisi olla auto ajossa kun on heitettävä tyttären kissa Helsinkiin toiselle tyttärelle. Majoitukset jo ostettu ja maksettu joten mentävä on. Smarttiin ei kissankoppa mahdu ja S3 odottelee vielä rempan loppuun saattamista. Yksi pikkanen erikoisen mallinen letkunpätkä tulee marmorille keskiviikkona joten ei sitä kyllä ehdi ajoon saada.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ukormi

Kokonaismatkana tuli fillaroitua tänään 36km. Tuloksena oli oikea anturi. Aika hankala oli löytää mutta AD varaosa Tulliportinkadulta Joensuusta sai taas tämänkin maaliin. Nyt on A3 taas ajossa ja päästään aamulla matkaan kohti Helsinkiä ja siitä Turkua. Kiitokset jälleen M_M vinkeistä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ukormi

Muuten, marmori ei löytänyt rekisterinumerolla ollenkaan tuota oikeaa sensoria. Kuvien mukaan oli aivan erilainen sensori piuhan perässä. Vanhan sensorin varaosanumeron mukaan se olisi löytynyt Polosta, ei Audi A3sesta.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ukormi

Tuli heitettyä liki 1300km lenkki. Hyvin tuo sensori toimi mutta tullessa 5km ennen Saloa Turun motarilla heitti moottorivalon pääle ja alkoi täristämään. Pikainen tsekkaus ja ykköspytty ilman kipunaa. Kaarto Saloon ja Motonetista 20e työkalusatsi ja uusi 40e Bosch puola. 5 min vaihtotyö ja takaisin baanalle. On nää vekkuleita laitteita.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy