S-tronic rikki neuvoja jatkoon

Aloittaja Ekezi, 15.05.22 - klo:21:16

« edellinen - seuraava »

Ekezi

Tosiaan itsellä audi s-tronic vaihteistolla ja vähän aikaa sitten ruutuuni ilmestyi "ei pakkia voit jatkaa ajamista". Vein auton korjaamolle jossa vaihteisto öljyt päästettiin ulos ja seassa oli helvetisti suhteellisen suuria metalliosia. Vikakoodina auto näytti siirtohaarukka ongelmaa, mutta korjaaja sanoi että laatikko on entinen. Laatikkoa on korjaajan mielestä turha alkaa avamaan ja tämä alkoi itseäni mietityttämään. Jos laatikko kuitenkin vaihdetaan uuteen tehdaskunnostettuun ei varmaan olisi paljoa avata vanhaa laatikkoa samalla ja diagnosoida vikaa ? En ole mikään s-tronic expertti ja sen vuoksi ajattelinkin kysäistä vielä ensin foorumilta neuvoja. Itselläni on vikakoodit tallella (2) jos jotain kiinnostaa niinkin paljon perehtyä asiaan.

Ekezi

Tässä kuva metalliosista joita öljyn seasta tippui.

Jultsu

Voihan sen laatikon avata jos maksuhaluja löytyy, mitä se korjausliike velottaa tunnilta? satasen luokkaa? Kaipa tuon tunnissa voisi jo saada auki ja ihmetellä sitä puuttuvaa siirtohaarukkaa.

Jos itse korjaisin laatikon alusta loppuun niin tuota voisikin kokeilla korjata vain välttämättömillä osilla, mutta jos korjaamo tekee tuon, heidän kai tarvii antaa jonkinlainen takuu työlleen myös, sen vuoksi en usko että sieltä kauheasti innostutaan tuota vanhaa laatikkoa remontoimaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Ekezi

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.05.22 - klo:21:35
Voihan sen laatikon avata jos maksuhaluja löytyy, mitä se korjausliike velottaa tunnilta? satasen luokkaa? Kaipa tuon tunnissa voisi jo saada auki ja ihmetellä sitä puuttuvaa siirtohaarukkaa.

Jos itse korjaisin laatikon alusta loppuun niin tuota voisikin kokeilla korjata vain välttämättömillä osilla, mutta jos korjaamo tekee tuon, heidän kai tarvii antaa jonkinlainen takuu työlleen myös, sen vuoksi en usko että sieltä kauheasti innostutaan tuota vanhaa laatikkoa remontoimaan.

Joo mietinkin juuri itse kuinka kauan laatikon avaus suunnilleen veisi. Uusi tehdaskunnostettu laatikko kun maksaa sen 3000â,¬+ ja työt 1000â,¬ ei se avaaminen paljoa siinä sivussa painaisi. En usko että itseltä löytyy tiloja tai taitoja lähteä tätä kasaan itse kokoamaan joten aika varmaan vain tyydyn vaihtoon lopussa. Saattaisihan tästä vanhastakin laatikosta jotain saada jos vaikka myisi jollekkin laatikkoja tehdaskunnostavalle yritykselle.

juksii

En ole varma, mutta uskoisin, että tuossa uuden laatikon hinnassa on mukana se, että vanha laatikko menee vaihdossa.
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

jusu

akk

Kannattaa muistaa että jos laatikossa on pyörinyt tuollainen määrä metallitavaraa, on se kyllä jo vahingoittanut useita muita osia, eikä pelkkä siirtohaarukan korjaus paljoa auta. Eli en lähtisi edes avaamaan, kun todennäköisesti uusiksi menee koko laatikko.
VW ID.7 GTX

Garry Grandy

Otetaan myös huomioon myös se että kaikki muutkin komponentit jotka ovat olleet yhteydessä laatikon öljyjen kanssa ovat saaneet niitä metalli hiukkasia öljyn mukana ne on myös vaihtokunnossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy