Ohjauksen herkistys

Aloittaja Eemeli58, 24.03.22 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

Eemeli58

Moi
Mulla pitää olla vammani vuoksi erityisen herkkä ohjaus autossani. Olen viisi viimeistä saanut Skodalta. Nyt piti ostaa täyssähkö esim. Enyaq mutta ei onnistu mikään merkki.Kuulin että tällaisella kun Obd 11 testerillä pystyy ohjausta herkistämään ainakin ID4 ja kenties muissakin VAG autoissa. Onko kellään kokemusta.

Tos®

#1
Taisin olla minä joka facessa kommentoin...
Tästä OBD11 apista on siis kyse, mutta onko se riittävän kevyt?



Tai onko jollain tuo profiilinvalinta autossaan?
Voisin sen aktivoida golffiin ja katsoa miten se vaikuttaa, autossa on kyllä jo ajoprofiilin valinta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Eemeli58

Tervehdys
Se minuakin mietityttää että riittääkö herkkyys. Myyjä liike ilmoitti vain että maahantuojalla ei ole mahdollisuutta säätää. Laite ei maksaisi paljon mutta miten testaa kun pitäisi saada testi auto. No varaa auto liikkeestä koe käyttöön ja testaa. En taida uskaltaa.😂

Tos®

Sen verran testasin, että sieltä voi valita jonkun noista kolmesta vaihtoehdosta.
Goffissa kun on säädettävä alusta, individual ajoprofiilissa on valmiiksi jo asetus comfort/sport ohjaukselle.
Jätin siis muutoksen tekemättä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Eemeli58

Moi. Sydämmellinen kiitos kun olet viitsinyt perehtyä asiaan. Tuollainen säätö on todella olemassa joissakin malleissa ollut. Pitää mennä testailemaan mutta pahoin pelkään ettei riitä. Pystyn kyllä ajamaan mutta rasittaa varmaan liikaa vanhaa kulunutta olkapäätä.😂Vielä kiitos sulle.👍

Daatta

ID.3:ssa on Comfort ja Sport säädöt ohjaukselle, mielestäni Comfort on jo aika jäykkä ja Sport suorastaan liioiteltu. Voisi olla kevyempi, kun ei tuo mikään Sporttiauto ole. Ei ole tullut kokeiltua toisiko automatic (säätö ODB11:lla) jotain eroa, luultavasti ei jos comfort on lähtokohta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Eemeli58

Kuulin että testerillä käy juuri noin. Myyjä sanoi myös että se herkin on lähes normaali ja sportti jäykkä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy