Tämä taisi olla toinen kerta auton historiassa sateella, kun kesken (motari) ajon sähköllä, tehot tippui äkkiä (näkyi myös mittarissa) ja auto siirty polttomoottoriajoon. Akku oli aamulla täydessä latingissa, ilman lämpötila n. 7 C, ja satoi aika runsaasti vettä. Auto lähti sähköajolla liikkelle, ja tällöin tehomittari näytti että maksimisähkötehot on käytössä. Kaikki näytti olevan ns. kunnossa. Ajelin taajamassa ja sitten motarilla noin 10 km (nopeus n. 100-110 km/h), kun meno sitten äkisti hyytyi (mittarissa näkyi että maksimiteho olisi tippunut noin puoleen) ja auto siirtyi polttomoottorin käyttöön (hybridi-moodiin). Rangea oli tuossa vaiheessa jäljellä noin 20 km. Kokeilin pakottaa auton takaisin sähköajoon, mutten onnistunut. Ajelin varmaan reilu 20 km, ennen kuin auto suostui vaihtamaan takasin sähköajoon. Mitä oikein tapahtui ? Rasittuiko/kuumeniko akku ”raskaassa” vesikelissä ? Onko muille sattunut tälläistä ?