Kirjoittaja Aihe: VW T5 1,9 kannentiiviste  (Luettu 508 kertaa)

Poissa roadless

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
VW T5 1,9 kannentiiviste
« : 23.04.22 - klo:17:16 »
Otsikon auto vm.-09 305tkm tekee painetta paisariin. Ajaa ylivuodosta nesteet paisarista ulos, lähes tyhjäksi(hälyttää) Kun täyttää nesteen niin selvää kuplimista on nestepinnassa. Lukkopihdeilläkun sulkee isoimman putken mikä säiliön pohjaan tulee, kuplinta loppuu. Taitaa olla selvä tapaus vian osalta. Öljy ei harmaata eikä öljykorkissa möhnää. Onko kuinkakin yleinen vika näissä ja mitä on odotettavissa kun kannen avaa. Millaiseen euronippuun pitää varautua korjaamolle? Kyllä on yksi kalleimpia autoja mitä mulla on ollut...on remppaa piisannut....pitänee ostaa proace

Poissa wolkkaristi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: VW T5 1,9 kannentiiviste
« Vastaus #1 : 11.05.22 - klo:20:42 »
2009 on jo ns. uudempaa moottorimallia eli pumppusuutinkone. Näissä on kannentiivisteenä teräskerrostiiviste joka antautuu siten että jostain tiivisteen liekkirengasvälistä pääsee paine karkaamaan sinne kerrosten väliin. Ja sieltä edelleen vesitilaan. Useita tiivisteitä olen vaihtanut työuran aikana ja useimmiten käytettiin kansi koneistamolla testissä siksi että voitiin antaa takuu työlle. Eipä tainnut yhtään kansivikaista tulla itsellä vastaan. Eli uusi laadukas tiiviste ja huolellinen tasopintojen puhdistus. Omaan Touraniin, 2.0TDI BKD, vaihdoin kotipihassa. Osat kansipultteineen kaikkineen 130€ koska jakopää oli aika tuore.
Jos vaan itse pystyy ja osaa tehdä niin ei tule kalliiksi. Korjaamolla sitten jo maksaa koska tahtovat juuri tuon takuun takia vähintään koeponnistaa kannen.

Poissa roadless

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: VW T5 1,9 kannentiiviste
« Vastaus #2 : 14.05.22 - klo:10:22 »
Kiitos vastauksestasi wolkkaristi. Nyt on 200km ajettu rempan jälkeen. Tuntuisi nesteet pysyvän koneessa ja paineet kurissa. Kalliiksihan se tuli.....Rempan teetin tunnetussa Tamperelaisessa korjaamossa kun ei aika ja taidotkaan riittäisi hommaan. Kansipahvihan sieltä oli antautunut onneksi vain. Kansi koeponnistettiin ja plaanattiin venttiilit oli ok. Tiiveys kyllä tarkastettiin. Nokkaakseli oli tiensä päässä ja yksi nostinkuppi melkein puhki eli ne uusittiin. Jakopää uusiksi ja nesteet ja öljyt tietenkin. Erg jäähdytin teststattiin että on ehjä...seuraavaa remonttia siis odotellessa ::) 8)

 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi