Octavia TSI 1,4 koneella jäähdytysnesteen väheneminen

Aloittaja TAEA, 10.03.22 - klo:12:57

« edellinen - seuraava »

TAEA

Ensi kerran jäähdytys nestettä lisätty kesällä 2021 n. 3dl. Tämän talven aikana (2022) lisäys tarve n. 4 dl. Autossa polttoaine lämmitin jota käytetty lähes päivittäin.
Auto ollut meillä n. 3 vuotta mittarissa nyt n. 110 000 km
Kysymykset:
Mistä haihtuminen/vuotaminen mahtaisi johtua?
Voiko syyllinen olla polttoaine lämmitin?
Millä voisi itse asiaa todentaa ennen korjaamolle viemistä?
Voiko näin vähäinen vuotaminen johtua kansi viasta?
Pitäisikö kuplimista miten todentaa auton käydessä?
Kiitos vastauksista🙀

Suberb 2012

Onko käyntilämmöt normaalit?

Ruikkiiko parkissa allens?

Majoneesiä öljykorkissa?

Tikussa öljy ”hyvän tuntuista” ja normaali väristä?

”Sauhuttaako” lämpimänä plussakelillä?

Itse en nyt ihan noin pienestä vajuamisesta silti olisi kovin huolissaan. Kun vettä alkaa menemään litra/1000km /lisättävä aina tankatessa, niin ehkä tutkisin jo tarkemmin.

WoTi

Meillä vastaavalla koneella olevasta Octaviasta neste vuodon syyksi paljastui vuotava vesipumppu.
Mini-hihnavetoinen Vesipumppu/termari kotelo on muovinen rakenne poikkeuksellisesti kuljettajan puoleisessa päässä moottoria noin nokka-akselin korkeudella.
Sen alapuolella moottorissa ja vaihteiston päällä oli jäämiä punaisesta nesteestä ja johonkin koloon sitä oli jäänytkin hieman.
Ei myöskään kulunut paljoa, mutta välillä piti hiukan lisätä.
Pumpun vaihdon jälkeen ei ole tarvinnut lisäillä, nyt tosin hiukan harmittaa kun ei vaihdettu koko hässäkkää termareineen kun tuntuu että
maskin suojien kanssakin auto käy hiukan kylmänä, pitää varmaan vielä termarikin vaihtaa.

TAEA

Lisään pari kysymystä:
Kuinka tiivis on paisunta säiliön korkki ja kuuluuko siinä olla jonkin lainen tiiviste?
Voiko haihtuminen tapahtua myös paisunta säiliön korkin välistä?

9987

Jäähdytysjärjestelmän paineistus siitä paisuntasäiliöstä vai onko jo tehty. Sen korkin pitävyyden voi testata myös.

TAEA

Paineistusta ei ole tehty. Korkin rakennetta tutkiessa huomattiin ettei siinä ole mitään irtonaista tiivistettä ja näyttää siltä ettei olisi tiivis.
Paineistuksella ymmärrän koko järjestelmän tiiveys koetta?
Mistä kautta koestus tehdään?
Kuinka paljon nestettä pystyisi haihtumaan korkin kautta jos polttoaine lämmitintä käytetään lähes päivittäin?

TAEA

Tämä viestiketju on minulta mennyt väärään kohtaan, pitäisi tietenkin olla Octavian ketjussa.
Anteeksi huolimattomuus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy