Minibussiksi Transporter?

Aloittaja KleJar, 09.03.22 - klo:10:36

« edellinen - seuraava »

KleJar

Hankinnassa olisi minibussi. Pienellä budjetilla liikenteessä ja sellainen vain olis saatava. Katseeni on nyt kiinnittynyt eniten vuoden 2010 Transporter 2.0TDI 180HV *1+8 CARSPORT GL V.I.P.* Mittarilukema olisi tällä hetkellä 325000. Listätiedoissa lukee -Edellisen omistajan mukaan auto kuluttaa hieman öljyä
-Huoltokirja ( viimeisin huolto+jakopää+kansiremontti 322tkm/2021)

Onko tämä nyt täys pommi vai siirränkö katseeni suoraan v. 2004 MB Vito 115CDI

sakal83

Eiköhän tuon ikäiset VAG:t kaikki kuluta "hieman öljyä", joten sitä nyt ei tarvitse pelästyä. Joillekin se hieman voi vain olla, enemmän kuin toisille ;)

Jos 2004 vuoden MB viton vielä löydät, joka ei ole ruostunut pois, niin suosittelen siltikin kiertämään kaukaa. Tekniikka varmasti kestää, mutta kaikki muu ympäriltä rapisee.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

KleJar

Juu, näistä öljynkulumisista lukenut nyt jonkin verran ja kauheita uhkakuvia tullut esiin. Itsellä ei kokemusta Volkswageneista joten ei mitään tietoja näistä. Itseä tuo transportteri miellyttää silmään enemmän. mut niin ku kerroin, että tietoja näistä ei ole. Tietysti kaikissa on jotain ongelmia ja ei mua tuo öljyn lisäily haittaa jos se on siitä vaan kii.

sakal83

Enempi tuossa kiinnostaa tarina, miksi auto myydään juuri nyt 3tkm ison remontin jälkeen?
Remonttirahoja ei varmasti tuossa kaupassa pois tule samaan.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

KleJar

En tiedä auton tarinaa. Nettiautosta löysin ja on myynnissä liikkeessä. Kauheen vähän valinnan varaa tällä budjetilla.

ukormi

Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

sprint

Oletko katsonut vanhemman korimallin 2.5tdi transporter, caravelle, multivan?

KleJar

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 09.03.22 - klo:12:09
Onkos se tällainen surullisen kuuluisa moottori?

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48826.0

Käsittääkseni on just tuo.

Lainaus käyttäjältä: sprint - 09.03.22 - klo:12:12
Oletko katsonut vanhemman korimallin 2.5tdi transporter, caravelle, multivan?

Kyllä näitä on katseltu tuohon 10000 euron hintaaluokkaan kuuluvia. Tuo malli vain jotenkin miellyttää omaa silmää.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: KleJar - 09.03.22 - klo:12:37
Käsittääkseni on just tuo.
Itse jättäisin kyllä ostamatta. Öljynsyöntihän noissa on juuri se yksi suuri ongelma. Kansiremppa tuskin asiaa on korjannut kuntoon.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

KleJar

Onko noissa Transporttereissa ja Caravellessä samat koneet? Onko nuo 2,5 Tdi koneet parempia? Yks vuoden 2008 Caravelle 2.5 TDI 4motion myös pisti silmään.

sprint

Lainaus käyttäjältä: KleJar - 09.03.22 - klo:14:09
Onko noissa Transporttereissa ja Caravellessä samat koneet? Onko nuo 2,5 Tdi koneet parempia? Yks vuoden 2008 Caravelle 2.5 TDI 4motion myös pisti silmään.

Samoja moottoreita noissa on. Ennen 07 vuosimallia ei ole hiukkasloukkua. Tehomalleja kaksi noin 130hv ja 175hv. Jotain ongelmia noissakin tietty on kuten autoissa aina.
Suutintiivisteiden vuoto ehkä aika yleinen.

seppotaas

Eikös tuo 180hp kone on juuri tuo surullisen kuuluista 2.0 TDI Bi-Turbo moottorityypillä CFCA https://www.vagarena.fi/index.php?topic=29518.0
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

misi

Jos koneremonttia/vaihtomoottoria ei ole tehty niin jätä heti pois laskuista. Tulee varmasti eteesi muuten.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Kampiveivi

Lainaus käyttäjältä: sprint - 09.03.22 - klo:14:28
Samoja moottoreita noissa on. Ennen 07 vuosimallia ei ole hiukkasloukkua. Tehomalleja kaksi noin 130hv ja 175hv. Jotain ongelmia noissakin tietty on kuten autoissa aina.
Suutintiivisteiden vuoto ehkä aika yleinen.

Itsellä 06 vuosimallin 175hv paku ja siinä on hiukkasloukku. Moottorikoodilla selviää onko hiukkasloukku, listaus koodeista löytyy jos viitsii googlailla. Ja selviää myös jos jos mahdollista katsoa moottoritilaan, loukku sijaitsee heti turbon jälkeen ja näkyy jos kurkkaa rintapellin ja moottorin väliin. Omassa moottorikoodi muistaakseni BPC.
Itse lisäisin tyyppivika listaan nokka-akselin ja paininkuppien kulumisen. Itse veikkaan runsaan tyhjäkäynnin  lisäävän tätä vikaa.

KleJar

Kyllä tuo kauppaan jää. Hieman vaikuttaa, että ei ehkä kannata ostaa. oma silmä tuosta mallista kyllä tykkäis, mut lompakko taas ei.

miccou

#15
Lainaus käyttäjältä: KleJar - 10.03.22 - klo:17:00
Kyllä tuo kauppaan jää. Hieman vaikuttaa, että ei ehkä kannata ostaa. oma silmä tuosta mallista kyllä tykkäis, mut lompakko taas ei.

Minulla on 2.0L yhdellä turbolla (moottorikoodi CAAC, 103kW, entinen taksi) ja koneen puolesta ei ole ollut suurempi ongelmia. Mitä nyt kuluvaa osaa joutunut vaihtamaan kun on jo yli 400tkm ajettu: moniurahihna, hihnan kiristin, ilmastoinnin kompura (+lauhdutin), laturin vapaapyörä, etujouset, jousien yläpään laakerit, takapään pyöränlaakerit, raidentangon päät, vakaajan tangot, vakaajatangon puslat, jarrusatulat taakse ja etupäähän oikeanpuolen vetonivel. Tälllä hetkellä kiihdyttäessä on huomattavissa pientä vapinaa ja se taitaa johtua vetoakselin ja vaihdelaatikon puolella olevan tumpin välyksestä. Tuota tutinaa on kestänyt jo 40tkm ja olen odotellut milloin tuo vetari antautuu eli boorit kuluisi loppuun jolloin matkanteko lopahtaa. Todennäköisesti pitää kuitenkin tuo vetari ja tumppi vaihtaa ennenkuin näin tapahtuu :)

Öljyä ei tuo yhden turbon versio syö 15tkm vaihtovälillä paljoa. En ainakaan muista että olisi kertaakaan öljyvalo syttynyt että pitäisi lisätä, olen ajanut nyt tuon yli 40tkm oston jälkeen.

EDIT: ainiin, ja webasto on tällä hetkellä mykkä, koska ohjainkortti on ilmeisesti sökö. Pitää odottaa että kelit lämpeää ennenkuin alan tuota ohjainkorttia kaivamaan irti....
Kia EV6 AWD GT-Line 2022
VW Transporter 103kW 2011

misi

Lainaus käyttäjältä: miccou - 14.03.22 - klo:09:19
Minulla on 2.0L yhdellä turbolla (moottorikoodi CAAC, 103kW, entinen taksi) ja koneen puolesta ei ole ollut suurempi ongelmia. Mitä nyt kuluvaa osaa joutunut vaihtamaan kun on jo yli 400tkm ajettu: moniurahihna, hihnan kiristin, ilmastoinnin kompura (+lauhdutin), laturin vapaapyörä, etujouset, jousien yläpään laakerit, takapään pyöränlaakerit, raidentangon päät, vakaajan tangot, vakaajatangon puslat, jarrusatulat taakse ja etupäähän oikeanpuolen vetonivel. Tälllä hetkellä kiihdyttäessä on huomattavissa pientä vapinaa ja se taitaa johtua vetoakselin ja vaihdelaatikon puolella olevan tumpin välyksestä. Tuota tutinaa on kestänyt jo 40tkm ja olen odotellut milloin tuo vetari antautuu eli boorit kuluisi loppuun jolloin matkanteko lopahtaa. Todennäköisesti pitää kuitenkin tuo vetari ja tumppi vaihtaa ennenkuin näin tapahtuu :)

Öljyä ei tuo yhden turbon versio syö 15tkm vaihtovälillä paljoa. En ainakaan muista että olisi kertaakaan öljyvalo syttynyt että pitäisi lisätä, olen ajanut nyt tuon yli 40tkm oston jälkeen.

EDIT: ainiin, ja webasto on tällä hetkellä mykkä, koska ohjainkortti on ilmeisesti sökö. Pitää odottaa että kelit lämpeää ennenkuin alan tuota ohjainkorttia kaivamaan irti....

Kiva tietää mitä saattaa olla edessä.  :D
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy