Land Rover/Range Rover

Aloittaja vasara, 10.04.11 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

3.6 V6

Start:in heppu väitti, että evoquessa olisi Haldex 3, mahtaakohan pitää paikkaansa?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 3.6R - 05.01.12 - klo:14:17
Start:in heppu väitti, että evoquessa olisi Haldex 3, mahtaakohan pitää paikkaansa?

Oudolta kuulostaisi, kun Freelanderkin on jo siirtynyt neljänteen sukupolveen.

Urlaub

"Startin heppuja" tuskin voi kovin varmana tietolähteenä pitää.

tuRboman

Tuulilasissa vahistettiin sama Haldex-3 (myös parissa muussa lähteessä AutoBild  ::) sekä useita Nettiblogeja) kuitenkin tuulilasi väittää autossa olevan jatkuva neliveto. Haldex muuttuu etuvetoiseksi heti kun yksi ABS anturi lopettaa toiminnan  ;D
"All 4 The Driver"

RoccoScientist

No niin, nyt pukkaa sitä long overdue tutustumisraporttia esittelyviikonlopulta. Ajelulla en käynyt, vaikka kaksilitraisen koeajoa tarjottiin, sillä aikaa olisi ollut vain reilu vartti. Vaikutelmat perustuvat siis pelkkiin kylmätyyppeihin ja aloitetaan nyt vaikka tuosta jo mainitusta keskikonsolin lokeron liukukannesta, joka hyppäsi silmille todella ikävän oloisesti. Jos auton hankkisi, niin vakavasti harkitsisin tuon kannen irroittamista. Muuten tunnelma esittelyautoissa oli varsin laadukas. Nappuloiden tuntuma, penkkien nahka, suunnittelu yms. tuntuivat olevan kunnossa. Esitteiden perusteella sisätiloista saa moneen makuun todella mukavan näköiset, mutta harmittavasti kaikkia väri- ja yksityiskohtayhdistelmiä ei ole saatavilla kaikkien varusteversioiden kanssa.

Ajoasentoa en hirveästi ruvennut testailemaan, mutta pikaisella kokeilulla kohtalainen asento löytyi helposti. Ainoa mieleen jäänyt selvä miinus oli vasemman jalan lepuutustuen pienuus: omaa 42-koon "kanoottia" ei saanut tuolle lepuutustuelle mukavasti mahtumaan. Kuskin paikalla oli mukavat oltavat, eikä takapenkilläkään kärsimään joutunut 5-ovisessa mallissa. Varusteena 5-ovisessa autossa oli takapenkkiläisille jalkatilaan matot, joissa oli selvästi kallistettu pinta. Ilmeisesti tuolla on tarkoitus tehdä istumisesta mukavampaa saattamalla jalkaterät luontevampaan kulmaan muuhun istuma-asentoon nähden, mutta uutena tuttavuutena tuo lähinnä kummastutti.

Tavaratilaan päästiin sähkökäyttöisen luukun kautta (taisi olla lisävaruste), eikä se koollaan juuri yllättänyt suuntaan tai toiseen. Tilan muoto oli selkeä, takapenkkien selkänojat sai käännettyä (en testannut jäikö pohja tasaiseksi) ja päällisin puolin tuntui siltä, että tila riittäisi useimpien arkikäyttöön ihan hyvin. Pohjan alla oli vielä ylimääräistä tilaa pikkutavaroille.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Esillä oli tosiaan sekä kolme- että viisioviset versiot. Näiden yksilöiden välisistä ulkoisista eroista saa selkeimmän kuvan oheisista kuvista. Kolmella ovella varustettu yksikö on omasta mielestä hienoisesti paremman näköinen, joskin viisiovinen versio on varsin hyvän näköinen sekin. Osa ulkoisista eroista selittyy varustetasolla, joka mm. (muistaakseni) vaikuttaa pakoputkien ulostuloihinkin. Kolmiovisessa mallissa olleet sähkösäätöiset sporttipenkit eivät tällaista luikkua napanneet otteeseensa kovin tiukasti, mutta tuntuivat silti tukevan paremmin kuin peruspenkit. Takaovien poistaminen oli vuorostaan sekä tehnyt matkustajien olot synkemmiksi että kulun taakse ja sieltä pois hankalammaksi. Kuten kuvista näkyy, ei penkkiä siirtämättä synny kovin suurta kulkuaukkoa ja sähkökäyttöisenä penkki ei mitenkään vikkelästi alta siirtynyt. Selkänojissa oli sentään takapenkkiläisillä oma nappi penkin siirtämistä varten, mutta takapenkkien käyttötarvetta omaava varmaan nopeasti kypsyy tuohon penkkien siirtelyyn.

Kaiken kaikkiaan kyseessä oli varsin mielenkiintoinen tuttavuus ja tarkoitus on vielä jossain vaiheessa käydä koeajolla, vaikka oma budjetti ei tuohon kiinnostavimpaan bensaturbomalliin sopivilla varusteilla vielä venykään.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 07.01.12 - klo:14:11
Muuten tunnelma esittelyautoissa oli varsin laadukas. Nappuloiden tuntuma, penkkien nahka, suunnittelu yms. tuntuivat olevan kunnossa.

On kyllä tyylikäs sisusta ainakin näillä materiaaleilla:



toniv

Erilaiset helmat ja tyylikkäämmät putket taitavat tulla dynamicin mukana.

Kaiken kaikkiaan jotenkin todella houkutteleva auto! Moottorit ja tekniikka ei varmasti ole viimeisintä, ainakin automaattia on moitittu laiskaksi. Mutta design ja varusteet, sekä yleinen laatuvaikutelma on aivan omaa luokkaansa! Kooltaan evoque varmaan sijoittuu Q3 ja Q5 väliin, sitä ei pidä pikkuautona, mutta ei myöskään möhkönä.

Erikoinen yhdistelmä sportcoupea ja maasturia, jonka maailmalla herättämää huomiota en ihmettele ollenkaan.

Lisäksi Jeremy Clarkson valitsi Evoquen myös vuoden autoksi!

Kovasti houkuttelisi rangen hankkiminen jossain vaiheessa, katsotaan.
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

Taskukeke

Faijalle saapui kyseinen menopeli reilu viikko takaperin. Pari kertaa ajaneena voin todeta, että mukava auto ajaa, mutta on siinä pari hieman huonompaakin "ominaisuutta".
Sciroccoon verrattuna kytkin on melko jäykkä (varmasti tottumiskysymys) ja vaihteisto on myös todella jäykkä ja välimatkat vaihteiden välillä ovat todella pienet. Etenkin 1. ja 2. vaihde ovat hieman jähmeitä lähdettäessä liikkeelle. Kesken ajon kun vaihtaa pienemmälle, esim. kakkoselle, niin menee huomattavasti sulavammin. Sisusta on aikalailla samannäköinen kuin noissa kuvissa, eli vaaleaa nahkaa, kojelauta taitaa olla kuitenkin hieman tummemmansävyinen. Varustepakettina on Pure ja värinä metallimusta. Sisältä auto on kyllä todella laadukkaan näköinen ja tuntuinen. Panoraamakatto kattaa koko katon ja kun sen avaa kesken ajon tulee kyllä sellainen "vau" fiilis. Bluetooth toimii todella hyvin, esimerkiksi spotifyn kuuntelu on todella vaivatonta puhelimen kautta. Auto tunnistaa puhelimen kun kävelet sisään ja rupeaa samantein soittamaan, ei siis tarvitse edes koskea puhelimeen.  :) Alusta on hieman "löysä" ja välillä tulee sellainen trampoliinifiilis epätasaisuuksissa ja kovemmissa nopeuksissa (esim. kehä 3), mutta hiekkatiellä auto selviää epätasaisuuksista ja pienistä koloista todella hyvin. Koneena on 2.2 litrainen (190 HP) dieseli, joka on kyllä juuri sopivan tehoinen. Vääntöä on juuri sen verran kuin tuon kokoinen tarvitsee ja auto liikkuu kokoonsa nähden mukavan kevyesti. Kulutus pyöri hieman alle 8:ssa litrassa sekalaisessa kehätieajossa. Täytynee mainita yksi auton parhaista ominaisuuksista eli ratinlämmitin! Aivan mahtava ominaisuus pikkupakkasessa kun lähtee kylmällä autolla.  ;D

Flat

En ole evoqueta ajanut tai edes kylmätyypittänyt, mutta kiinnostus on herännut kun omilla nurkilla tuollainen pyörii.

pari perustavaa kysymysta:

1. miten rangerit pitää arvonsa noin yleensä
2. mitä kokoluokkaa tuo evoque oikein on audimittapuulla  arvioituna Q3 vai Q5 ?
3. Millaisia vikakasoja nuo ovat vuosien saatossa ( auto kun auto menee varmaan pari ekaa vuotta ilman probleemia)

hiton hieno auto noin ulkoisesti ja harkitsemisen arvoinen. Pitäisi jaksaa vaivautau joskus kauppaan asti ?

Tuo Audin Q5 on vaan niin "tylsän" näköinen, että intohimo ei riitä sellaisen hankkimiseen, Jotain särmää pitäsi olla.....joka puhuttelisi välittömästi ja Evoquessa tuota jotain on.

jf

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.05.12 - klo:09:01
1. miten rangerit pitää arvonsa noin yleensä
2. mitä kokoluokkaa tuo evoque oikein on audimittapuulla  arvioituna Q3 vai Q5 ?
3. Millaisia vikakasoja nuo ovat vuosien saatossa ( auto kun auto menee varmaan pari ekaa vuotta ilman probleemia)
1. Ei pidä, mutta johtuu auton hinnasta (siis jos puhutaan ihan oikeista rangeista, jotka uutena maksavat lähemmäs parisataa).

3. Uutena Rangeissa jonkin verran sähkövikoja (siis "vikavalo palaa ja johtoja/osia vaihdetaan jotta sammuisi" tyyppisiä).

Useimpia range kuskeja nuo eivät haittaa, kun se ei ole ihan ainoa perheen auto, mutta jos tälläinen normiheppu laittaa autoon 170 tonnia, niin jurppisi erittäin pahasti. Nämä nyt siis noista "oikeista" Range Rovereista.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

katteja

JOS, eli isolla, JOS rahaa olisi niin ettei tarvi miettiä asuntolainan lyhentämisen jälkeen maksaako vakuutuksen vai ostaako polttoainetta puolitankkia.

Eli silloin olisi ns päivittäis autona Range Rover Sport, minun siis vain minun mielestäni siinä autossa on jotain erillaista mitä ei noissa muissa ja erittäin hienoissa Q, X, ML laitteissa ole. Land Rover 90 Defenderilla kurvaillut 1,5v niin se on aika karu mutta siinä se hienous onkin, samat mukavuus välineet kun on mitä muissakin eli ilmastointi, webasto. Vähän sähköosia niin on helppo korjata, voimansiirto on suunniteltu oikeastaan aidosti sinne Start ohjelman kehumalle mökkitielle. Kummallisuuksia on siinä myös niin paljon että niistä tekisi kirjan.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.05.12 - klo:09:01
Pitäisi jaksaa vaivautau joskus kauppaan asti ?

Kannattaa käydä koeajolle, jotta selviää onko potkua riittävästi. Testeissähän Evoque on ollut varsin nuhainen paperitehoihin nähden. Ja kulutus on ollut varsin kovaa kilpailijoihin nähden. Ja nämä vähemmän kuluttavat kilpailijat ovat olleet siis suorituskyvyn puolesta ripeämpiä.

Flat

Olen henkisesti varautunut siihen että jos joskus pikkumöhkö tulee, niin se on tuhnu. Eipä noista mikään versio kovin rivakalta vaikuta. Tosin olisihan se kiva jos tehoa olisi, mutta tuo tehokkain malli on aika hyvin hinnoiltu verratuna saavutettuun etuun. Hintaeroa liki 20TEUR peruskoneeseen ja ero kulkupuolessa ei ole mitenkään niin dramaattinen kuin voisi kuvitella.

Hannes

Tuttavalla oli tuollainen Range ja voi voi kun oli vikainen pirssi ja kalliita osia laitettiin polttoaine pumppu, nelivedon joku kytki???maksoi usemman tonnin jne tuo kytkin oli vaihto kypsä uudelleen mutta auto vaihtu erimerkkiin ennen sitä.
Ei antanut mitään laatukuvaa ainakaan kestävyyden osalta kovin lastentautinen värkki, tosin pramea värkkihän se on ja syö ihan niin paljon kun koko edellyttää ;D

Ps. Vaihdossa saatu hyvitys oli myös pettymys!!!

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 09.05.12 - klo:10:27
Tuttavalla oli tuollainen Range ja voi voi kun oli vikainen pirssi ja kalliita osia laitettiin polttoaine pumppu, nelivedon joku kytki???maksoi usemman tonnin jne tuo kytkin oli vaihto kypsä uudelleen mutta auto vaihtu erimerkkiin ennen sitä.
Ei antanut mitään laatukuvaa ainakaan kestävyyden osalta kovin lastentautinen värkki, tosin pramea värkkihän se on ja syö ihan niin paljon kun koko edellyttää ;D

Ps. Vaihdossa saatu hyvitys oli myös pettymys!!!

Mikä oli Rangen malli?
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Hannes


automaattori

Rangella on ilmeisen vikaherkkä maine ja jos korjauskustannukset on moninkertaiset perusautoihin verrattuna niin kyllähän se mietityttää. Sama on Alfankin suhteen, huippuhieno auto, mutta, mutta? Mutta minulle Rangen Evoque on kyllä ehdottomasti ykkösvaihtoehto kyseisen tyypin autoista. Evokissa on sitä erilaisuutta ja persoonaa mikä autossa minua viehättää, Evokki pesee mennen tullen äksät, quut ja muut tylsyydet ;) Ainoa ongelma on hinta, hyvin varusteltuna tuplarenkailla omassa pihassa noin 80000â,¬. Samalla rahalla saan täysin varustellun neliveto Yetin ja supervarustellun Audin A1:sen. Pistää miettimään lisää. Jos kuitenkin tilille tupsahtaisi se Audin suuruinen summa, niin voisi Evokki löytääkin uuden kodin meidän pihasta. Viitsi, viiitsi, haittaakse ;D   
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Hoppu

Työpaikan kesäpäivänä käytiin heittämässä muutaman tunnin ajelu alla olevassa paikassa:

http://lrex.fi/lrex

Kyseessä on siis Land Rover-tehtaan ylläpitämä "Land Rover Experience":ksi nimetty maastoajotapahtuma. Näitä on kuulemma ympäri maailmaa, ja Suomen tukikohta on Hämeenlinnassa, Katisten Kartanolla. Meillä oli käytössä viisi autoa, joissa kussakin 2-3 henkilöä + "ajo-opettaja". Osa kalustosta oli Brittien rekkarissa, ohjaus kuitenkin suomalaisittain oikealla puolella. Autot oli kutakuinkin täydellisesti varustettuja ja kunnon koneilla varustettuja, pari Defenderiä ja Discoverya, ja yksi Evoque. 

Kartanon maille on rakennettu laidasta laitaan maastoreittejä ja lisäksi ajoharjoittelualue, jossa auton ominaisuuksia pääsee testaamaan esim kallituksissa ja esteiden ylityksissä. Toiminta on puhtaasti osa merkin imagon rakentamista, mutta hel*etin hauskaa se joka tapauksessa oli! Ohjaajat ovat kovan tason ammattilaisia, ja mukana myös tehtaan omissa prototyyppien testeissä eri puolilla maailmaa. Taisi yksi opettaja olla naisten rallin MM-maailmanmestari 80-luvun lopulta, ei ihan tuore tapaus mutta taitoa varmasti riittää...

Ostamalla Land Roverin tai Rangen saa päivän maastoajelun tuolla kaupan päälle. Tosin omalla autolla ei tarvitse silloinkaan ajaa, eikä varmaan kukaan tervejärkinen tuonne omalla liikkeestä ulosrullatulla Lantikalla tai Rangella menisikään.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

Urlaub

#79
Tuli ajettua perusteellinen koeajo Range Rover Evoquella. Koeajo oli tuloksekas ja kaveri tilasi moisen myyränpelottimen.

Asiaan palatakseni, RR Evoque on erittäin tyylikäs peli, varsinkin kun muistaa hintaluokan.

Koeajettu yksilö oli 2,2 TD4 Dynamic A:



Brittiautoon sopii perinteisesti tummanvihreä väri, eikä Range tee poikkeusta. On ainakin valtavirrasta poikkeava värivalinta.




Enkelinsilmät lienevät BMW:n peruja ja 20" vanteet lienevät peräisin samalta sylttytehtaalta.




Ei tämä perästäkään pöllömmän näköinen ole. Parempi luonnossa kuin promokuvissa. Jotain maastopuskuria mallaava hopealla maalatut muovihärpäkkeet voisi kyllä jättää Volvoihin.




HDC eli Hill Descent Control on Lantikan 90-luvulla lanseeraamaa tekniikka, jolla auto laskee nätisti jyrkänkin mäen tasanopeutta jarrupolkimeen koskematta. Ihan jees, mutta noissa asfalttislickeissä loppuu pito paljon aikaisemmin kuin oikeasti apuja tarvittaisiin ja siinä vaiheessa ei HDC:t auta mitään..




Melkoinen möhkö, mutta toisaalta sopusuhtainen.




Renkaat, vanteet, lokasuojat ja kynnykset ovat kaukana maastoautosta. Onneksi astinlaudat on jätetty Kiohin ja muihin riisipuimureihin. Aitoon Range Roveriin sellaiset lärpäkkeet eivät kuulu. Kynnyskotelot ovat jo nyt tarpeeksi leveät sotkemaan housuja.




Näillä puskimilla matka päättyi tähän.






Kabiini on tyylikäs, eikä ämpärimuovia ole näkyvissä. Metallipinnat ovat metallia ja kojelaudan päällinenkin on verhoiltu. Myös kaikki hallintalaitteet tuntuivat asiallisen jämäkiltä.




Ergonomia on huippua ja Rangeen kotiutuu välittömästi. Jokainen vipstaaki on siellä missä pitääkin ja istuimet ovat erittäin hyvät tai pikemminkin sähkösäätöisiä ulottuvuuksia on jo liiankin kanssa.




Harmaa nahka limenvihreillä (!) tehosteraidoilla ei ehkä olisi oma valintani, mutta asiakas on oikeassa.

140 hp diesel riittää kuljettamaan Rangea riittävän rivakasti ja suomalaisessa liikenteessä ei taatusti jää jalkoihin. Range vaan kestäisi vikuroimatta paljon enemmänkin tehoa, joten ajoittain tuli persdynosta viestä hienoisesta tehonpuutteesta. Toisaalta kyse oli varmastikin hienosta autosta, hienosti toimivasta automaattivaihteistosta ja koeajoon kuuluvasta kiihdyttelystä. Paperiarvot eli 9,4 sekuntia nollasta sataan puhuu kuitenkin sen puolesta, että kulkupuolen pitäisi oleman riittävä. Täytyy vielä kehua Tatan insinöörien olleen niin taitavia, että normaalissa liikennöinnissä ei kertaakaan tullut nuhaista tai suoranaista tehonpuutetta viestinyttä fiilistä. Mutta kun niittasi kaasun pohjaan, niin normaalin rivakan kulun jälkeen ei enää tapahtunutkaan mitään. Tähän on tietysti olemassa ratkaisu eli tehokkaampia moottoreita on tarjolla.

Range Rover Evoque on hieno ja hinnat alkaen -luokassaan poikkeuksellisen hieno auto. Varusteoptioista ja materiaaleista käy ilmi, että kyse on jalosukuisesta autosta, joka on kaukana bulkkituotannosta. Jo pelkästään erilaisia koristepaneeleja (alumiinia tai puuta) on tarjolla 6 eri lajia, ulkovärejä 14 kpl ja päälle 4 eri kattoväriä (todellakin värejä, eikä vain saksalaiseen tyyliin harmaan eri sävyjä), sisustuksen kangas/nahka/väri -yhdistelmiä 16 kpl ja lisähinnasta voi tilata minkätahansa yhdistelmän. Kojelaudan verhoilu vaihtuu myös kankaan ja nahan eri väreissä jne.

Jos itse olisin tekemässä kauppaa, niin Buckingham Blue (sitä kuningatar Elisabethin suosii) olisi sopiva ulkoväri ja sisälle vaaleata nahkaa.  


Suomessa ongelmana on auton hinta. Koeajetussakin autossa oli yli 20 tonnilla varusteita ja kun hinta kohoaa jonnekin 80 tonnin paremmalle puolelle, ei Evoquen tilat ja moottori tahdo enää riittää. Hätä ei tietenkään ole sen näköinen, kun tarjolla on Range Rover Sport ja ylimpänä aito ja oikea Range Rover. Rahamassi se tässä suurempi ongelma on.. Kutakuinkin perusvarusteisen Puren voisin kuitenkin ajatella ostavani, sillä siinä hintaluokassa RR Evoque on mahtava auto.


Jos kiinnostaa, niin tämä koeajettu yksilö on Laakkosella myynnissä nimelliseen 70 tonnin hintaan: http://laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=YHP-364

Newman

^ Kiinnostava pikku koeajoraportti asiallisine kuvineen. Nytpä tiedän enemmän.

jti

Hyvä ja kattava raportti tosiaan.

Miten on tuon takakontin tilavuuden ja käytettävyyden laita? Evoquen takakontin tilavuudeksi ilmoitetaan 575l joka on siis yllättävän tilava 4,3metriä pitkälle autolle.
Se ei taida kuitenkaan olla tilavuus verhon/hattuhyllyn alla vaan koko tila takapenkkien takana. LandRover FreeLander2:n tila ilmoitetaan samoin joten eivät ole muihin valmistajiin vertailukelpoisia.

Koitko tuon tuulilasin yläreunan tulevan lähelle otsaa, varsinkin autoon astuessa/sieltä noustessa? Kuvissa Evoque on kovin matalakattoinen ja tuulilasi on matala.
Jopa Volvon XC60:ssä on pitkillä hujopeilla otsa kiinni a-pilarin yläosassa vrt FL2 jossa tuulilasi on selvästi jyrkempi ja autoon/autosta nouseminen on helppoa.

Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jti - 02.07.12 - klo:21:35
Miten on tuon takakontin tilavuuden ja käytettävyyden laita? Evoquen takakontin tilavuudeksi ilmoitetaan 575l joka on siis yllättävän tilava 4,3metriä pitkälle autolle.
Se ei taida kuitenkaan olla tilavuus verhon/hattuhyllyn alla vaan koko tila takapenkkien takana. LandRover FreeLander2:n tila ilmoitetaan samoin joten eivät ole muihin valmistajiin vertailukelpoisia.

Ei se mikään pohjaton ruuma ole, mutta muodoltaan hyvin käyttökelpoinen ja korkeutta piisaa. Syvyyttä ei tietysti ole sen enempää kuin tuon mittaisissa autoissa pruukaa olemaan.


Lainaus käyttäjältä: jti - 02.07.12 - klo:21:35Koitko tuon tuulilasin yläreunan tulevan lähelle otsaa, varsinkin autoon astuessa/sieltä noustessa? Kuvissa Evoque on kovin matalakattoinen ja tuulilasi on matala.
Jopa Volvon XC60:ssä on pitkillä hujopeilla otsa kiinni a-pilarin yläosassa vrt FL2 jossa tuulilasi on selvästi jyrkempi ja autoon/autosta nouseminen on helppoa.

En kiinnittänyt asiaan millään tavalla huomiota eli ei sitten varmaankaan ollut liian lähellä. Olen itsekin joissakin autoissa huomannut saman, vaikka olenkin 180-senttisenä tukevasti keskimittainen. Ehkä sähköpenkilläkin oli osuutensa, se kun vetäytyi alaspäin sammutettaessa moottori.

Ylipäätään koko kabiini ja ohjastajan paikka oli ergonomialtaan niin hyvä, ettei huomannut kerrassaan mitään moitetta - tai pikemminkin koko asiaa ei edes huomannut ajatella. Melko harvassa autossa on asiat noin hyvällä tolalla.

Levjsa

Kiitokset Urlaublle hyvästä ja tyylikkäästä raportista. Myös esiteltävä tuote on hieno. Tuon kaltaisena yllättävän hieno ja penkkien väritys sopii omaan silmään. Tuo vaihdepylpyrä on todella upea yksityiskohta!

Arcca

Hieno raportti Urlaubilta kuvineen.

(Korjataan sen verran että tehot tuossa on 150hv ja kiihtyvyys 9,6 s. Noin painavaan autoon nuokin arvot kuulostaa hieman optimistislta.)

Olen tästä ennenkin naputtanut, mutta mielenkiintoinen nykysuuntaus tämä että autot muotoillaan toimimattomiksi ja sitten lisätään kamerat että nähdään ulos jotenkin. Resepti toiminee kun porukka on ilmeisen ihastunut evokin ulkonäköön, joka on minustakin jees.
Discovery taas on mallia jääkaappi, mutta olen ihastellut aina siinä olevaa nokkelaa toispuoleista takaikkunaa, joka avaa hyvät näkymät kuskille taakse.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.07.12 - klo:07:35
Olen tästä ennenkin naputtanut, mutta mielenkiintoinen nykysuuntaus tämä että autot muotoillaan toimimattomiksi ja sitten lisätään kamerat että nähdään ulos jotenkin. Resepti toiminee kun porukka on ilmeisen ihastunut evokin ulkonäköön, joka on minustakin jees.
Discovery taas on mallia jääkaappi, mutta olen ihastellut aina siinä olevaa nokkelaa toispuoleista takaikkunaa, joka avaa hyvät näkymät kuskille taakse.

Jos jotakin pitäisi ostaa Lantikka-kaupasta tuolla 80 tonnilla, niin Evoque jäisi hyllyyn. Valintani olisi ehdottomasti Discovery.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.07.12 - klo:07:35
(Korjataan sen verran että tehot tuossa on 150hv ja kiihtyvyys 9,6 s. Noin painavaan autoon nuokin arvot kuulostaa hieman optimistislta.)

Eikös se 190-heppainen versio päässyt ysillä alkaviin lukemiin TM:n testissä? Vai muistanko ihan väärin?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Kiitokset täältäkin mielenkiintoisesta raportista.

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.07.12 - klo:20:22
Suomessa ongelmana on auton hinta. Koeajetussakin autossa oli yli 20 tonnilla varusteita ja kun hinta kohoaa jonnekin 80 tonnin paremmalle puolelle, ei Evoquen tilat ja moottori tahdo enää riittää. Hätä ei tietenkään ole sen näköinen, kun tarjolla on Range Rover Sport ja ylimpänä aito ja oikea Range Rover. Rahamassi se tässä suurempi ongelma on.. Kutakuinkin perusvarusteisen Puren voisin kuitenkin ajatella ostavani, sillä siinä hintaluokassa RR Evoque on mahtava auto.

Katselin tuossa vähän noita Range Rovereiden hintoja ja halvimmillaan Range Rover Sport irtoaa reilulla 98 000 eurolla, mutta tällöin "Sport" on vielä aikamoista optimismia. Jos tiskiin latoo n. 109 000 euroa, alkaa kulupuoltakin löytymään tuollaiselle autolle ihan kohtuullisesti, mutta vasta n. 169 000 eurolla autoon saa Moottorin. Lisävarusteilla hinnan saa kaikissa varmasti kohoamaan reilusti, joten minusta Evoque sopii hintansa puolesta tämän malliston alimmaksi ihan hyvin myös hyvin varusteltuna. Merkin pariin uutena ajautuvat asiakkaat eivät todennäköisesti osaa kaivata keulalle ylimääräisiä sylintereitä, eikä tuo auto taida segmentissään olla mitenkään pahasti ylihinnoiteltu (verrokkeina siis Audi Q3 ja BMW X1). En siis usko, että hinta on tämän auton kohdalla kummoinen ongelma, sillä premium-autoja on voinut jo vuosikaudet moittia ihan samoista asioista ja tyyriimpienkin yksilöiden kauppa käy silti.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Arcca

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.07.12 - klo:14:13
Eikös se 190-heppainen versio päässyt ysillä alkaviin lukemiin TM:n testissä? Vai muistanko ihan väärin?

Jep, 9,4s näyttäis olevan mitattu, luvattu 8,5s.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Urlaub

#89
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.07.12 - klo:14:33
Kiitokset täältäkin mielenkiintoisesta raportista.

Katselin tuossa vähän noita Range Rovereiden hintoja ja halvimmillaan Range Rover Sport irtoaa reilulla 98 000 eurolla, mutta tällöin "Sport" on vielä aikamoista optimismia. Jos tiskiin latoo n. 109 000 euroa, alkaa kulupuoltakin löytymään tuollaiselle autolle ihan kohtuullisesti, mutta vasta n. 169 000 eurolla autoon saa Moottorin. Lisävarusteilla hinnan saa kaikissa varmasti kohoamaan reilusti, joten minusta Evoque sopii hintansa puolesta tämän malliston alimmaksi ihan hyvin myös hyvin varusteltuna. Merkin pariin uutena ajautuvat asiakkaat eivät todennäköisesti osaa kaivata keulalle ylimääräisiä sylintereitä, eikä tuo auto taida segmentissään olla mitenkään pahasti ylihinnoiteltu (verrokkeina siis Audi Q3 ja BMW X1). En siis usko, että hinta on tämän auton kohdalla kummoinen ongelma, sillä premium-autoja on voinut jo vuosikaudet moittia ihan samoista asioista ja tyyriimpienkin yksilöiden kauppa käy silti.

Tottahan tuokin on eli pitäisi aina verrata hintoja kilpailijoihin. Joka tapauksessa tuollaiset yli 100 tonnin hinnat alkavat useimmille olemaan täyttä utopiaa. Vaikka rahaa olisikin, niin harva raaskii laittaa sitä autoon. Varsinkin kun tuon hintaluokan autot pudottavat hintaansa uskomatonta tahtia.

Sportia pahempi "uhka" tuleekin merkin sisältä eli Discoverystä, joka on RR Sportin sisarmalli. Discoveryn hinnat alkaen 81 tonnia henkilöautona, eikä tarvitse luksuksesta juurikaan RR Sportiin verrattuna tinkiä. Toki se moottori puuttu silloinkin, mutta kyllä 3 litrainen TDV6 kuljettaa noita aivan riittävästi.

Discoveryn saa LCV-mallina eli pakettiautona 61 tonniin ja alv-vähennysten jälkeen jää nettohinta 52 tonniin. Siinä on yrittäjille hyvä tarjous!

Edit: Takapenkki maksaakin sitten jo 30 tonnia, joka on kyllä jäätävä hinta tässä autovero-onnelassakin..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy