Yeti 2014-2017 tyyppiviat

Aloittaja Golfari, 02.11.21 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

Golfari

Olen hankkimassa neliveto Yetiä. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Vieläkö näissäkin on ruosteongelmia? Harkinnassa manuaali 6-vaihteinen bensiini 1,2. Mitä huomioitava huolloissa?

sonic

Eipä taida olla yhdistelmää 1,2 bensa ja neliveto?
Sinkkikuplat samoin kuin muissakin VAG autoissahan ne seillä vaanivat, ilmestyy 3-4v ikäisenä, jos on tullakseen!
Hyvä auto ajaa, tilat rajalliset ja ruma, tää siis oma mielipide, meillä toki tommonen on.

Golfari

Aika hiljaista täällä. Löysin googlaamalla jo vastauksia kysymyksiini. Tämä sinkkikupliminen on mielenkiintoinen ilmiö ja liittyy joko kokoonpanotehtaan prosesseihin tai itse peltiin. Veikkaan molempia. On tilattu peltitehtaalta (Suomesta vai Ruotsista vai muualta?) mahdollisimman edullinen tuote, joka juuri ja juuri täyttää speksit (=+/-10v), mutta joka on haasteellinen tuotannolle. No tuotanto eli kokoonpanotehtaan johtaja ja hänen esikuntansa ovat ammattimiehiä ja uskovat, että kyllä he saavuttavat saksalaisekonomistien haasteet. Mutta huomasivat jo  vuosia sitten, että haaste on vaativa. Jopa pikkurillin kosketus tähän ihmepeltiin väärällä hetkellä saa aikaan ennen kokemattomia seurauksia. No kiristetään tuotannon laatukriteereitä. Täytyy sanoa tsekkien kunniaksi, että hyvin he ovat onnistuneet. Toisen polven Yetissä on selvästi vähemmän ongelmia.
Muutenkin tämä rumilus on juuri sopivan äijämäinen minulle eikä sen niin väliä, ettei sitä 1,2 nelivetoa löydy. Löydän kuitenkin omani.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy