Cupra Formentor

Aloittaja Rabalski, 10.01.22 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

Hazz

Lainaus käyttäjältä: exari - 19.02.23 - klo:16:31
Omasta menee ilmeisesti ratti vaihtoon, rupesi herjaamaan line assist ei käytössä ja muutakin herjaa ränkytti välillä koko ajan. huoltoneuvoja arveli ratin elektroniikkaa vialliseksi toki muitakin mahdollisuuksia on.

Mulle vaihdetaan käsittääkseni koko infotainment kun autossa on kaikenlaisia jänniä herjoja joista lane assist on yksi ärsyttävimmistä (onneksi harvoin tapahtuva). Joku databus missing - herja sieltä löytyi aina kun tuli erroria ruutuun. Toivottavasti vaihto auttaa koska muuten menee hermot.

exari

#91
Lainaus käyttäjältä: Hazz - 27.02.23 - klo:16:19
Mulle vaihdetaan käsittääkseni koko infotainment kun autossa on kaikenlaisia jänniä herjoja joista lane assist on yksi ärsyttävimmistä (onneksi harvoin tapahtuva). Joku databus missing - herja sieltä löytyi aina kun tuli erroria ruutuun. Toivottavasti vaihto auttaa koska muuten menee hermot.
Jep, oma kävi telakalla tutkittavana ja ensi viikolla ratti vaihtuu. Ps. Näin suht lyhyttä matkaa ajavana pääsääntöisesti(myin mökkini viime vuonna) näkyy pyytävän 15 tkm kuluttua öljynvaihtoon. Viime huollosta ajettu 4tkm. Jäljellä 11tkm öljynvaihtoon. Suht mustat nuo näkyy olevankin.

Hazz

Infotainmentin ohjainyksikkö vaihdettu ja se näyttäisi korjanneen satunnaiset virheet. Enään jäi silloin tällöin tapahtuva buuttailu ja ilmeisesti avaimen tunnistamiseen liittyvät ongelmat. Kuulema molempiin vikoihin etsitään korjausta.

exari


jopa  2v vanha auto näyttää paremmalta kuin ei ole kiillottunut ratti.

Moose

Uudessa autossa ei ole vielä tullut mitään erityisen hälyttävää vastaan. Toista takaovea pitää paiskata ja infotainment on onnistunut kaatumaan pari kertaa. Ei kuitenkaan ajossa vaan valikkoja selatessa. Näyttö on käytettävä, mutta sujuvaksi sen käyttöä ei pysty sanomaan. Auto tuli softaversiolla 1900.

Montaa asiaa en ole vielä ehtinyt edes selvittämään. Vaihdekepin D- ja S-asentojen ja comfort/sport/cupra/individual -profiilien välinen yhteys on vielä hieman epäselvä. Tai siis lähinnä se miten niiden vaihtologiikka toimii vaihdekepistä. Olisi hyvä jos S menisi aina individual-tilaan, mutta epäilen saako tuota asetettua.

Individual-tilan asetuksissa ei ole moottoriäänen tehostukselle pure-tilaa (pöh). Minimikorostuksena on comfort.

Cupra connect on todella käsittämättömän hidas ja buginen.

Virtasen kaupan tavaratilan kaukalo sopii täydellisesti.
Cupra Formentor VZ PHEV

Farao

Lainaus käyttäjältä: Moose - 14.04.23 - klo:09:42
Uudessa autossa ei ole vielä tullut mitään erityisen hälyttävää vastaan. Toista takaovea pitää paiskata ja infotainment on onnistunut kaatumaan pari kertaa. Ei kuitenkaan ajossa vaan valikkoja selatessa. Näyttö on käytettävä, mutta sujuvaksi sen käyttöä ei pysty sanomaan. Auto tuli softaversiolla 1900.

Montaa asiaa en ole vielä ehtinyt edes selvittämään. Vaihdekepin D- ja S-asentojen ja comfort/sport/cupra/individual -profiilien välinen yhteys on vielä hieman epäselvä. Tai siis lähinnä se miten niiden vaihtologiikka toimii vaihdekepistä. Olisi hyvä jos S menisi aina individual-tilaan, mutta epäilen saako tuota asetettua.

Individual-tilan asetuksissa ei ole moottoriäänen tehostukselle pure-tilaa (pöh). Minimikorostuksena on comfort.

Cupra connect on todella käsittämättömän hidas ja buginen.

Virtasen kaupan tavaratilan kaukalo sopii täydellisesti.

Ymmärtääkseni se menee D-tilasta S-vaihdettaessa aina Sport -moodiin? Cupra-tila on kai tarkoitus aktivoida siitä napista, mikä löytyy ratista jos sellainen on. Tai näin ainakin ymmärsin aikoinaan pari vuotta sitten, kun sellaista koeajoin. Omassanihan ei mitään Cupra-tiloja ole, kun on kyseessä tää perusplugari. Individualin joutuu aina täppäisemään itse päälle, kun muuten se aina pistää Comfortin käynnistettäessä.  Cupra Connect on taas sellainen, et siihen nähden miten se toimi aiemmin, se toimii nyt taas TODELLA hyvin. Sanotaan, että onnistumisprosentti lähentelee jo 85% luokkaa.

Moose

En ole vieläkään selvitellyt logiikkaa, mutta kun rämplää ajon aikana ajomoodeja niin vaihtuu kepistä myös Cupralle. Ei tuota tosiaan saane pistettetyä heti käynnistyksestä millekään muulle kuin mitä tehdas on asettanut. Se nappi muistaakseni tekee samaa kuin valikko eli kierrättää ajotiloja. Ei tässä VZ-mallissakaan ole sitä kuin lisävarusteena.

Kaatuileeko infotainment? Ensimmäiset kaatuilut olivat ensimmäisinä päivinä valikoita selatessa. Sen jälkeen eiliseen asti ei mitään. Nyt on kaatunut kahteen päivään jo kolmesti ja kesken ajon ruutuun koskematta.
Cupra Formentor VZ PHEV

bassek

Luovutus lähestyy, joten kyselen etukäteen:
Toimiiko My Cupra -androidappi lainkaan Formentorin kanssa? Onko maqhdollisesti  Cupra Connect ainoa tapa kommunikoida auton kanssa?

Moose

Cupra Connect on tietääkseni ainut tapa
Cupra Formentor VZ PHEV

bassek

Viikon harjoittelun jälkeen kaikki taitaa toimia kuten pitääkin.
Ilmastointilaite tosin tuntuu kytkevän itseään päälle, lieneekö joku ajastus vai muu säätö vähemmän kohdallaan.
Avainten personointi ei nyt millään meinaa onnistua ohjekirjan avulla. Enkä löytänyt youtubesta apuja.

miz

Lainaus käyttäjältä: bassek - 29.06.23 - klo:20:56
Viikon harjoittelun jälkeen kaikki taitaa toimia kuten pitääkin.
Ilmastointilaite tosin tuntuu kytkevän itseään päälle, lieneekö joku ajastus vai muu säätö vähemmän kohdallaan.

Onko sulla asetus päällä "ilmastoi kun ovet avataan" tms? Tuo käynnistää lämmityksen / viilennyksen kun lukituksen tai oven avaa, en ole ihan varma kumpi sen käynnistää. Vai miten tuo lähtee päälle?

bassek

En ole ainakaan tarkoituksella tuota laittanut päälle, mutta todennäköinen syyltä vaikuttaa.
Ihmettelinkin kun ajoakun varauskin on laskenut itsekseen.

miz

Se menee päälle vasta kun auto on ollut välillä lukittuna, ja auton ovet avataan (akun hallinta -> asetukset).
Ei pitäisi itsekseen starttailla missään vaiheessa ellei ole lähtöaikaa ohjelmoituna.

bassek

Itse availin ovia varmaan latauskaapelin irroituksen vuoksi. Mutta en ollut siis menossa minnekään.

bassek

Ilmastointisäätö nyt korjattu.
Avaimen personoinnista löysin netistä seuraavaa:
To activate the memory function of the vehicle key Condition a position must be memorised in the memory ie set up the mirrors and seat position first. Open the driver-side door, press and hold any memory button that has been previously set, within three seconds of the move being completed, push the open button on the vehicle key. An audible warning confirms the settings have been activated.
Periaatteessa nyt tehty molempiin avaimiin, auto piippasi ja vilkutti joten jotain meni perille.

bassek

4 viikon jälkeen auto tuntuu edelleen hyvältä hankinnalta. Pikkuplugarikin kiihtyy enemmän kuin tarpeeksi, tuntuma tiehen on erinomainen. Ratissa ei ole hipaisukytkimiä vaan on vanhan koulukunnan VAG-ratti, onneksi. Kuppipenkit on jämäkät. Tyhmältä vaikuttavat ilmasuuttimien sulku kun käännetää toiseen ääriasentoon, juuri sinne mihin haluaisi ne muuten kääntää. Ja se avaimien personointi ei nyt ole ihan loogista, tosin voi olla oma vika kun ei ihan osaa. Goodyearin Eagle F1 vaikutta aika äänekkäältä renkaalta. Jalan heilautus kontin avaamiseksi onnistuu 30% todennäköisyydellä. Infotainment ei ole pätkinyt kertaakaan, kai tässä on ne päivitykset tehty.

jukkanen

Lainaus käyttäjältä: bassek - 16.07.23 - klo:12:28
Jalan heilautus kontin avaamiseksi onnistuu 30% todennäköisyydellä.

Kun oman Leonini sain, ihmeteltiin myyjän kanssa että mitenkä tässä oikein pitää jalkaa heilauttaa. Myöhemmin  itse hoksasin että tässä onkin tarkoitus potkaista ihan vain suoraan, ja toimii hyvin. Voisiko Formentorissakin olla kyse samasta?

bassek

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 16.07.23 - klo:17:10
Kun oman Leonini sain, ihmeteltiin myyjän kanssa että mitenkä tässä oikein pitää jalkaa heilauttaa. Myöhemmin  itse hoksasin että tässä onkin tarkoitus potkaista ihan vain suoraan, ja toimii hyvin. Voisiko Formentorissakin olla kyse samasta?

Juuri näin se onkin, vaan ei silti onnistu kovin hyvin.

Moose

Mites muilla takajarrulevyjen kunto? Olen jarrutellut renkaat kirskuen motarin rampissa, mutta varsinkin toinen takajarrulevy ei puhdistu. Autolla ikää vajaa puoli vuotta. Jos odotan maaliskuun huoltoon niin lieneekö tuo jo vaihtokunnossa.



Cupra Formentor VZ PHEV

Weekke

Lainaus käyttäjältä: Moose - 23.08.23 - klo:17:51
Mites muilla takajarrulevyjen kunto? Olen jarrutellut renkaat kirskuen motarin rampissa, mutta varsinkin toinen takajarrulevy ei puhdistu. Autolla ikää vajaa puoli vuotta. Jos odotan maaliskuun huoltoon niin lieneekö tuo jo vaihtokunnossa.




Itsellä VZ310 mallissa takalevyt + palat finaalissa, kilometrejä 42tkm " aika rapee hinta mielestäni, kun 880e töineen...

miz

Onkos tuossa plugarissa samat jarrut takana kuin Leon plugarissa?

Omassa näyttää ihan samalta, tappelun jälkeen sain takuuseen herkisteltyä ekassa huollossa, mutta ei se siitä mihkään muuttunut.
Edellisessä 2016 mallissa oli sama, herkistyi vasta kun itse avasi, putsasi ja kevyesti hioi palojen päädyistä maaleja. Muuten ei liikkunut satulassa ilman kumivasaraa.

Täytyy viedä vissiin jonnekin nyrkkipajalle herkisteltäväksi kun merkkihuollossa ei onnistu.

bassek

Isommassa plugarissa on kai Brembon jarrut, pienemmässä VAGin omat. Kuulemma nuo Brembot pitää paljon meteliä (Saksan foorumin mukaan). Nuo perusjarrut on kai samat kun VW/Skoda/Seat/Audissa.

Moose

Ei mielestäni ole lukenut Bremboa missään paperissa. Eiköhän nämä ole ne samat kuin sisarmerkeissä. Pitää laittaa huoltoon sähköpostia, että tämä on tilanne. Ainakin jää talteen, että asia on ollut jo alusta asti sama.
Cupra Formentor VZ PHEV

bassek

Kuparinväriset jarrusatulat on niitä Bremboja. Itse pidän regeneroinnin isommalla. Välillä tietenkin joutuu muun liikenteen vuoksi polkemaan jarruja kunnolla kehäteillä.

Moose

Pari päivää sitten päivittyi ilman kautta 1940 softaversioon. Ei ole vielä kaatuillut kertaakaan (tosin paljon ei ole ollut ajoakaan). Aikaisemmin päivittäin.
Cupra Formentor VZ PHEV

bassek

Minulla ei ole kaatunut kertaakaan, auto on ollut 6kk. Liekö ollut 1940 alusta alkaen?

Farao

Tänne kanssa valui 1940 sen 2.5 gigaisen patchinsa aikana ja sen jälkeen tuli jotain kolme pikkupäivitystä heti seuraavina päivinä. Mihinkään tuo ei vaikuttanut ainakaan pintapuolisesti, joten lienee sen osalta asiat kunnossa...

Moose

Lainaus käyttäjältä: Moose - 23.08.23 - klo:17:51Mites muilla takajarrulevyjen kunto? Olen jarrutellut renkaat kirskuen motarin rampissa, mutta varsinkin toinen takajarrulevy ei puhdistu. Autolla ikää vajaa puoli vuotta. Jos odotan maaliskuun huoltoon niin lieneekö tuo jo vaihtokunnossa.


Valitin syksyllä VW Centerin (Espoo) yhteydenottolomakkeella ja kysyin mitä tehdään. Liitin kuvan takajarrulevyistä. Ei vastausta.

Nyt vajaa 10 kk iässä alkoi tulla 15k täyteen niin ensimmäinen huolto tuli ajankohtaiseksi. Sanoin että katsokaa takajarrut ja selitin tilanteen. 2 tuntia 40 min myöhemmin soitto, että takajarrut vaihtokunnossa, ei hoidu enää jarruttelemalla. Olivat pyytäneet tehtaalta neuvoa kenen piikkiin menee. (Tässä vaiheessa annoin mielipiteeni kuulua.) Sovittiin että auto jää odottamaan päätöstä yön yli. Tänään hain auton ja maksoin pelkästään normaalin huollon hinnan.

Olen tyytyväinen, mutta meni tähän silti turhan monta omaa tuntia.
Cupra Formentor VZ PHEV

Moose

Lainaus käyttäjältä: Moose - 09.12.23 - klo:21:34Pari päivää sitten päivittyi ilman kautta 1940 softaversioon. Ei ole vielä kaatuillut kertaakaan (tosin paljon ei ole ollut ajoakaan). Aikaisemmin päivittäin.

Ei ole vieläkään kaatunut. 1900 -> 1940 näyttää ratkaisseen ongelman. Sanoisin että Cupra Connectkin on toiminut vähän luotettavammin.
Cupra Formentor VZ PHEV

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy