Cupra Born

Aloittaja Turbokiisseli, 07.01.22 - klo:10:31

« edellinen - seuraava »

Sped

okei, tällaista en ole tiennyt.

Tämä on kyllä kyseiselle laitteelle todella iso miinus.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

heller

Lainaus käyttäjältä: akfr - 29.07.22 - klo:09:25
No joo, onhan se 170kw latausteho kiva, mutta ei sillä suurta käytännön merkitystä mielestäni ole.

Lähinnä tuosta hyötyy jos ajaa säännöllisesti pitkää matkaa, jossa on sopivassa paikassa reitin varrella 200kW laturi.
Ja siihenkin laturille pitää sitten ajaa pienellä varauksella ja lämpimällä akulla.


77kWh on toistaiseksi aina 4-paikkainen, mutta penkit kääntyvät 40:60, jonka lisäksi keskellä on lastausluukku.
Selkänoja toimisi 5-paikkaisessa, mutta istuinosassa on keskellä omituinen kuoppa, jotta sitä ei käytettäisi.
Tuleekohan tuohon muutos myöhemmin. ID3 77kW akulla oli aluksi myös vain 4 paikkainen. Myöhemmin alkoi saamaan 5 paikkaisena.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ukormi

Lainaus käyttäjältä: heller - 29.07.22 - klo:13:47
Tuleekohan tuohon muutos myöhemmin. ID3 77kW akulla oli aluksi myös vain 4 paikkainen. Myöhemmin alkoi saamaan 5 paikkaisena.
Liittyyköhän tuo jotenkin kantavuuteen?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ffields

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 29.07.22 - klo:13:52
Liittyyköhän tuo jotenkin kantavuuteen?
Ilmeisesti kyllä, kun luopuu sähköjakkaroista ja kyynärnojasta, riittää kantavuus viidenteen paikkaan.

K-auton myyjä ei osannut vielä sanoa, ei ollut heille tietoa tullut noista, lupasi palata asiaan.

Cubbe77

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 23.07.22 - klo:20:04
Pihistelijän autossa lie jo uudempi softa kun meillä ei näy akun varausta prosentteina mittaristossa.

Omasta autosta hajosi ilmastointi. Maaliskuussa hankittu ja ajettu 7200km. Ajon päätteeksi pihisi aikansa ja nyt ei puhalla enää kylmää. Maanantaina soittoa liikkeeseen…
Mikäs oli tuomio? Eikös i.d kolmosissa ollu jotain vuotovikoja ac:een kylmäaineputkissa🤔 liekkö samat vaivat sit näissä🤦🏼 Tuo akun %lukema mittaristossa on tosiaan 3.0"-> eteen päin
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

Turbokiisseli

Joku putki siellä vuotaa ja kuulemma tosiaan ID3:sta tuttu kun osat saa nopeasti. Korjausaika sen sijaan on vasta 2.9.22! Voisivat liikkeet pikkuhiljaa lisätä kapasiteettia näiden täyssähköjen korjaukseen niin ei tarvisi ”uuden ja huolettoman auton” ostaneiden odotella viikkotolkulla 🤬
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Cubbe77

Lainaus käyttäjältä: heller - 29.07.22 - klo:13:47
Tuleekohan tuohon muutos myöhemmin. ID3 77kW akulla oli aluksi myös vain 4 paikkainen. Myöhemmin alkoi saamaan 5 paikkaisena.
eikö ne alkupään 77kwh i.d kolmoset ollu 5 paikkasia ja pudottivat sit nelipaikkaisiksi, ainakin mitä niitä näky myynnissä nii mainostivat että enää ei näitä saa viidelle rekattuna
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

akfr

Kyllä ne taisivat olla ensin 4-paikkaisia, koska 1st edition mallit olivat niin täynnä varusteita.

Vasta kevyempien normimallien yhteydessä tuli 5-paikkaisuus. Volkswagenin sivuilla on vanha hinnasto, jonka mukaan parhaiten varusteltu olisi edelleen 4-paikkainen.

5-paikkainen lähti myynnistä siinä vaiheessa kun Volkswagen siirtyi myymään vain yhtä Fastlane-mallia per akkukoko. Sen takia niitä ei ainakaan tällä hetkellä saa.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Pihistelijä

Kyllä on makee peli tämä Born.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Makke

Hinnasto päivitetty, onko jokin muuttunut? Mallivuosikin näyttäisi vielä olevan -22.

akfr

Hinnaston ainoa muutos on, että Impulse ja MAX -mallien tuotekoodin alle on lisätty koodi W8Z.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Cubbe77

1/4 mailil tuli pyörähdettyä tänään ja sehän laukkas melkein huiput sille😁. Paras aika/nopeus mikä vilahti näytöl oli 14.4sek @157kmh. 58kwh e-boost vois mennä vielä hiukan ripeemmin. Mitä videoilta kellottelin 0-100 aiko niin pyöri 6.5-6.8sek nää ihan kivoja tollaselle malmi kasalle😂
https://youtu.be/1YEaNuRzGOg
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

VAG_Possu

Ihan hienosti näkyy kiihtyvän. Tekniikan Maailman uusimman numeron (14/2022) sähköautot radalla vertailussa olivat mitanneet vastaavalle autolle 2 hengen kuormalla 0-100 km/h kiihtyvyydeksi 9 sekunttia  :o
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

Cubbe77

Lainaus käyttäjältä: VAG_Possu - 16.08.22 - klo:13:56
Ihan hienosti näkyy kiihtyvän. Tekniikan Maailman uusimman numeron (14/2022) sähköautot radalla vertailussa olivat mitanneet vastaavalle autolle 2 hengen kuormalla 0-100 km/h kiihtyvyydeksi 9 sekunttia  :o
Tän jutun luin itsekkin, ”ennen mittauksia ajettu yksi lämmittely kierros ja alussa ollu akkujen varaus väh.90% olisko tässä syy tohon, tiedä häntä. Jos autolle luvataan 30sek. Ajaksi huipputeho niin ei oo eduksi vetää enne testiä 1.5km lämä pohjas lämmittelyä🤓
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

Sped

Ai onko tuossa jokin tällainen aikaikkuna, jolloin täydet tehot on saatavilla?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Cubbe77

Lainaus käyttäjältä: Sped - 16.08.22 - klo:14:21
Ai onko tuossa jokin tällainen aikaikkuna, jolloin täydet tehot on saatavilla?
Kyllä, 204 hp normaalisti ja ”kickdownin takaa tai cupra moodis sit 231hp. Mielenkiintoista oli käyttää dynossa ottä mitä tuolta tulee hp/nm. Muutalla tube viedolla oli mainintaa että jopa ~600nm vääntöjä olis tullu. Ja kyllä se kieltämättä rivakan tuntoisesti lähtee vaikka tommonen malmikasa on
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

Sped

Onko siinä jokin jäähdytysaika sitten sen 90 sekunnin jälkeen?

Kuulostaa perin omituiselta :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

VAG_Possu

Oletettavasti TM:n testissä ollut akku tai moottori liian kuumana tai sitten akussa liian alhainen varaus. Isompiakkuisessa pitää akun näköjään olla melko täynnä.

"Maksimisähköteho 170 kW: Maksimiteho, joka on käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan, laskettuna UN GTR -säännön nro 21 mukaan. Yksittäisissä ajotilanteissa käytettävissä olevaan tehoon vaikuttavat monet tekijät, kuten ympäristön lämpötila sekä korkeajänniteakun varaustila, lämpötila, kunto tai ikä. Erityisesti maksimitehon saaminen käyttöön edellyttää, että korkeajänniteakun lämpötila on 23"50 °C ja varaustila vähintään 55 % (58 kWh akku)/ 85 % (77 kWh akku). Poikkeamat erityisesti edellä mainituista arvoista voivat johtaa tehon laskemiseen niin, ettei maksimiteho ole käytettävissä"
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

Sped

VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Cubbe77

Mitä ny 10tkm tol ajanut niin +40% varaukseen asti kulkee hyvin, sen jälkeen alkaa huippuvedot hiipuun, mut aina 20% asti on ns. Vedot kohillaan. Tolle olis kiva saada selitys et miks isomman akun varaus pitää olla toi 85% et antaa max tehon. No toisaalta noi on vaan numeroita, pääasia et vehkeet kulkee😁
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

sps

Veikkaan että maksimitehot on molemmissa samanlailla tarjolla.

Prosentti on todennäköisesti valittu markkinointiin halutun kiihtyvyyslukeman takia.

Jos 58 eboostiin olisi laitettu kiihtyvyys 90% akulla, niin id4 gtx ja enyaq rs eivät näyttäisi paperilla nopeammilta.

Cubbe77

Voip hyvinki olla näin. Toki 58 akul hyppää hiukan rivakammin kun taitaa olla tyylin 150kg köykäsempi omamassa siinä. Trafin tiedos on merkattu tällä 77kwh vessalle 1946kg omamassa😅
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

miz

Lainaus käyttäjältä: VAG_Possu - 17.08.22 - klo:09:33
Oletettavasti TM:n testissä ollut akku tai moottori liian kuumana tai sitten akussa liian alhainen varaus. Isompiakkuisessa pitää akun näköjään olla melko täynnä.

"Maksimisähköteho 170 kW: Maksimiteho, joka on käytettävissä enintään 30 sekunnin ajan, laskettuna UN GTR -säännön nro 21 mukaan. Yksittäisissä ajotilanteissa käytettävissä olevaan tehoon vaikuttavat monet tekijät, kuten ympäristön lämpötila sekä korkeajänniteakun varaustila, lämpötila, kunto tai ikä. Erityisesti maksimitehon saaminen käyttöön edellyttää, että korkeajänniteakun lämpötila on 23"50 °C ja varaustila vähintään 55 % (58 kWh akku)/ 85 % (77 kWh akku). Poikkeamat erityisesti edellä mainituista arvoista voivat johtaa tehon laskemiseen niin, ettei maksimiteho ole käytettävissä"

Siinä jutussahan tuo kerrottiin. Akkua yli 90% ja yksi kierros ennen kiihdytyskokeita. Sen jälkeen aikakierrokset.
Aika erikoista jos tällä autolla varauksen lasku 90 -> 80% ja muutama ajettu kilsa hidastaa melkein 3s kiihdytystä 0-100km/h. Muissa ei tuota tainnut tapahtua?

Cubbe77

Tuskin varaus laskenu muutamaa % enemmän. Lämpötila siellä on ollu rajoittimena
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

akfr

Onko kenelläkään tietoa, että meneekö E-Boost-malliin 18" vanteet?

Jarrulevythän siinä ovat isommat, mutta ovatko ne niin paljon isommat, että vaatisivat isommat vanteet kuin normimalli?

Auto valmistui viikko sitten ja saapui tänään Suomeen, joten alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtaista katsoa talvirenkaita.
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

akfr

Lainaus käyttäjältä: akfr - 24.08.22 - klo:13:47
Onko kenelläkään tietoa, että meneekö E-Boost-malliin 18" vanteet?

Jarrulevythän siinä ovat isommat, mutta ovatko ne niin paljon isommat, että vaatisivat isommat vanteet kuin normimalli?

Auto valmistui viikko sitten ja saapui tänään Suomeen, joten alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtaista katsoa talvirenkaita.

Vastaanpa omaan kysymykseeni:
Traficomin sivuilta kun meni katsomaan auton tietoja, rengasvaihtoehtoina on mainittu 19" ja 20".
Ajossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Nahkamajava

Lainaus käyttäjältä: akfr - 24.08.22 - klo:14:00
Vastaanpa omaan kysymykseeni:
Traficomin sivuilta kun meni katsomaan auton tietoja, rengasvaihtoehtoina on mainittu 19" ja 20".

Mulle myyjä kertoi, että 18" mahtuu pyörimään ja sellaiset talvirenkaiksi soppariin kirjoitettiin. Joku viisampi osaa varmaan kertoa mihin 340mm jarrut mahtuu.

Rekisteriotteissa mainittuja tuumakokoja saa suurentaa tai pienentää 1 tuuman verran ilman muutoskatsastusta.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

ram1

Eihän silllä tuumakoolla väliä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Petunet

Jos jarrulevy on 340mm niin taitaa mennä 16" myös.
Ainakin 412mm levyn kanssa menee 18" ihan hyvin (RS OCtavia).
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Cubbe77

Sopii 18” vanne ja saa laittaa kunhan kantavuudet piisaa.
Linkin vanteen olen sovittanut alle ja vaikka liimapaino satulan kohdalla niin ei ota kii satulaan, lähellä toki on ;D
https://www.vannetukku.fi/inverno-argento-silber-p-124883.html
Cupra Born e-boost 170kw/77kwh

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy