VW multivan (matkailuauto) katsastus.

Aloittaja Multifani, 09.12.21 - klo:12:52

« edellinen - seuraava »

Multifani

Kysyn kun aiempaa kokemusta ei asiasta ole. Eli multivani saapui pihaan ja se on siis katsastettu matkailuautoksi (rekisteriotteessa matkailuauto/henkilöauto)
Kysymykseni liittyy katsastuksiin jatkossa. Eli käsittääkseni "matkailuvarustus" pitää katsastuksessa löytyä (sammutin, pöytä, sähköliesi tms. ja sänky). No multivanistahan saa kaadettua sängyn takapenkistä. yksinään se ei ole tarpeeksi iso nukkumiseen eikä täytä edes lain vaatimaa 120c180. eilen kun penkkejä asettelin niin kaksi irrallista etupenkkiä kun kaataa takapenkin eteen, tulee pituutta sellainen 190 cm. eli pitäisikö vain heittää siihen patjat päälle ja katsastukseen?...VAI voiko sen katsastaa niin että penkit ovat ihan istumaasennossa ja sanoa että niistä saa sängyn? vai onko ihan arpapeliä ja katsurista kiinni?

Tuolla ei siis sinänsä ole koskaan varmaan tarvis nukkua ja tätä "sänkyvarustusta" ei siis sinänsä ole valmiina, eli varmaan joku levykin tarvis sitten kehitellä penkkien päälle jotta on "tasainen" ja patjat jne.
Eli millaisella varustuksella pitää katsastaa?

seppotaas

----------------------------------------------------------
Volle V60 D3 -11
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 D2 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

sprint

Lainaus käyttäjältä: Multifani - 09.12.21 - klo:12:52
Kysyn kun aiempaa kokemusta ei asiasta ole. Eli multivani saapui pihaan ja se on siis katsastettu matkailuautoksi (rekisteriotteessa matkailuauto/henkilöauto)
Kysymykseni liittyy katsastuksiin jatkossa. Eli käsittääkseni "matkailuvarustus" pitää katsastuksessa löytyä (sammutin, pöytä, sähköliesi tms. ja sänky). No multivanistahan saa kaadettua sängyn takapenkistä. yksinään se ei ole tarpeeksi iso nukkumiseen eikä täytä edes lain vaatimaa 120c180. eilen kun penkkejä asettelin niin kaksi irrallista etupenkkiä kun kaataa takapenkin eteen, tulee pituutta sellainen 190 cm. eli pitäisikö vain heittää siihen patjat päälle ja katsastukseen?...VAI voiko sen katsastaa niin että penkit ovat ihan istumaasennossa ja sanoa että niistä saa sängyn? vai onko ihan arpapeliä ja katsurista kiinni?

Tuolla ei siis sinänsä ole koskaan varmaan tarvis nukkua ja tätä "sänkyvarustusta" ei siis sinänsä ole valmiina, eli varmaan joku levykin tarvis sitten kehitellä penkkien päälle jotta on "tasainen" ja patjat jne.
Eli millaisella varustuksella pitää katsastaa?

Onko auto kuitenkin normaalikorkuinen ei korotettu. Minulla on retkeilyautoksi rekisteröity ja penkeistä tehdään sänky kuten sanoit ja mitään levyjä ei tartte olla. Liesi on ja säilytystila. Ainakaan minulta ei ikinä ole vaadittu sammutinta. Aina olen katsastanut auton ihan penkit istumaasennossa, poislukien kerta jolloin muutoskatsastin auton.

Multifani

#3
Normaalikorkuinen juu. Ei siis tartte olla mitään patjoja tms mukana.

Ja seppotaas: olen lukenutkin tuon muttei oikein vastaa minun kysymykseeni

P.s. Pitääkö täällä foorumissa ainakirjoittaa tuo alla oleva ”botti tunnistus” vastatessa?? Ei mee koskaan laakista oikein😂 .. ärsyttävä

seppotaas

Tuossa liitetyssä videossa tuo kaveri sanoi mielestäni hyvin että konttorilta kun käy etukäteen kysymässä nuo trafin ohjeet, niiden mukaan konttorit joutuu elämään. Eli kuten arvelit on katsastajasta/konttorista kiinni, joka paikassa ei vaan pysty vaan vaihtamaan konttoria...
----------------------------------------------------------
Volle V60 D3 -11
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 D2 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy