VW ID app,

Aloittaja FribMi, 29.11.21 - klo:08:23

« edellinen - seuraava »

FribMi

Huomenta,

Minulla on ollut nyt useamman päivän ongelmaa, että id appin kautta ei saa yhteyttä autoon. Ei suostu aloittamaan lämmitystä ja ei välillä näy auton varaustaso. Onko muilla ollut tätä ongelmaa ja miten olette sen ratkaisseet? Ja edelleen odotan ota 2.3 emailia :-(

Vastarakki

Onko auto yhteydessä nettiin? 3G vai 4G ja kuinka monta palkkia? Jos käynnistät navin, näkyykö reittiehdotus-sivulla keskellä olevasta pallukasta ehdotuksiin menevät viivat vihreinä, punaisina vai harmaina? Jos ne ovat punaisina tai harmaina, ei nettiyhteys pelaa. Onko äppi viimeistä huutoa? Oletko poistanut ja asentanut sen uudestaan tai tyhjentänyt välimuistin (Android)?

Jos nämä ovat reilassa, voit koittaa sulakkeen irroitusta. Se resetoi kommunikaatiomoduulin. https://www.vagarena.fi/index.php?topic=42369.msg747144#msg747144

FribMi

Autossa näyttää olevan 4g palkit täynnä välillä riippuen sijainnista. Käytössä Apple ios 15.1.1 oleva kännykkä. Pitää vaikka uudelleen asentaa se ohjelma ja asentaa uudestaan.

FribMi

Soitin autoliikkeeseen. Sanoivat, että ollut samaa vikaa joillakin muilla asiakkailla. Saksassa olevilla servereillä on häikkää tällä hetkellä. Korjaantuu vika sitten ajan kanssa.

jopo

Mulla on vajaan 8kk omistuksen (ID4) aikana yhteys ollut poikki ehkä kahdesti tätä ennen pienen hetken, mutta tänään aamulla oli maapallo harmaana ja auton yhteys katki-poikki. Irroittelin äsken sulakkeen 19 ja heti lähti toimimaan.

yaska

Taloudessa useampia saman auton käyttäjiä. Olisiko tietoa miten saisi We Connect id äpin lisättyä ja linkitettyä toisen henkilön puhelimeen samalle ajoneuvolle? Eikait se voi niin olla,  että vain pääkäyttäjä omalla laitteellaan voi vain hallita mm. etänä ilmastoinitlaitetta?

Asetuksista ei löydy kohtaa missä voi päivittää muita käyttäjiä ja jos yrittää toisella laitteella kirjaantua samoilla tunnuksilla niin tulee herja

"Kirjaantuminen epäonnistui, Mahdollinen yhteysvirhe tai et ole sallinut pääsyä Volkswagen -käyttäjätilillesi. Yritä uudelleen."

yaska

Vastaan itse itselleni kun sain apuja volkkarilta. Jos haluat jonkun toisen käyttävän äppiä samaan autoon niin sen käyttäminen ei sitten itseltä onnistu. On kyllä harmittava homma.

"Tällä hetkellä vain yksi ajoneuvon käyttäjä voi rekisteröityä We Connect ID. -sovellukseen.
Tarkoituksena on tulevaisuudessa mahdollistaa useamman kuin yhden käyttäjän rekisteröityminen.
Sovelluksen pitäisi kuitenkin olla käytettävissä samoilla tunnuksilla myös muissa laitteissa, mutta ei samanaikaisesti."

Wiiseli

Toimiiko "perus" we connect id:hen?
PASSAT GTE VM. 2020

tsihman

Lainaus käyttäjältä: yaska - 03.02.22 - klo:13:29
Vastaan itse itselleni kun sain apuja volkkarilta. Jos haluat jonkun toisen käyttävän äppiä samaan autoon niin sen käyttäminen ei sitten itseltä onnistu. On kyllä harmittava homma.

"Tällä hetkellä vain yksi ajoneuvon käyttäjä voi rekisteröityä We Connect ID. -sovellukseen.
Tarkoituksena on tulevaisuudessa mahdollistaa useamman kuin yhden käyttäjän rekisteröityminen.
Sovelluksen pitäisi kuitenkin olla käytettävissä samoilla tunnuksilla myös muissa laitteissa, mutta ei samanaikaisesti."

Rouva on kirjautunut minun tunnuksilla ID appiin. Hyvin on tämä järjestely toiminut. Harvemmin me molemmmat ollaan auton appiä käyttämässä.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 03.02.22 - klo:14:23
Toimiiko "perus" we connect id:hen?

Ei toimi, vaatii oman sähköautoversion koska erilainen (sovellus)alusta.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

id135

Lainaa
Rouva on kirjautunut minun tunnuksilla ID appiin. Hyvin on tämä järjestely toiminut. Harvemmin me molemmmat ollaan auton appiä käyttämässä.

Hyvin toimii meilläkin kahdesta puhelimesta, sama käyttäjätunnus molemmissa

f080421

Lainaus käyttäjältä: id135 - 03.02.22 - klo:15:07
Hyvin toimii meilläkin kahdesta puhelimesta, sama käyttäjätunnus molemmissa

Juu ja minulla on jo itselläkin kaksi puhelinta. Ihan hyvin toimii vaikka olisi useammassa laitteessa samat tunnukset. Siinä on sekin hyvä, että se ei kysele tunnuksia uudestaan kovinkaan usein.
ID.3 Pro Performance Business 2021

cantona

Muutaman päivän ajan on WeConnect sovellus herjannu avatessa ”Tekninen ongelma” mutta kun painaa ok niin sovellus tuntuu toimivan ihan normaalisti. Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?

mikkeli

Oman auton luovutus lähestyy ja nyt tuli mieleen kysyttävää. Onko tuossa VW sovelluksessa tai Infotainment järjestelmässä mitään latauspäiväkirjaa? Olen pitänyt aina tankkauspäiväkirjaa ja vastaava olisi mieleinen sähköautolle.
Jos VW ei tarjoa tuota mahdollisuutta, niin mikä sovellus olisi hyvä tähän käyttöön? Sovellukseen voisi eritellä kotilataukset, työpaikalla lataukset sekä julkiset lataukset hintoineen, kulutuksineen, jne.

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: mikkeli - 25.10.22 - klo:01:11
Oman auton luovutus lähestyy ja nyt tuli mieleen kysyttävää. Onko tuossa VW sovelluksessa tai Infotainment järjestelmässä mitään latauspäiväkirjaa? Olen pitänyt aina tankkauspäiväkirjaa ja vastaava olisi mieleinen sähköautolle.
Jos VW ei tarjoa tuota mahdollisuutta, niin mikä sovellus olisi hyvä tähän käyttöön? Sovellukseen voisi eritellä kotilataukset, työpaikalla lataukset sekä julkiset lataukset hintoineen, kulutuksineen, jne.
Tronity ainakin toimii tuossa. Vissiin pitäisi maksaa jtn. mutta vielä ei ole minulle tullut laskua :D https://www.tronity.io/?lang=en

mikkeli

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 25.10.22 - klo:14:25
Tronity ainakin toimii tuossa. Vissiin pitäisi maksaa jtn. mutta vielä ei ole minulle tullut laskua :D https://www.tronity.io/?lang=en

Tämähän vaikuttaa sopivalta. Tuo maksuttomuus johtuu siitä että VW autoista ei saa kaikkia mahdollisia tietoja, niin Tronity tarjoaa toistaiseksi palvelua veloituksetta. Ilmeisesti 3.0 tai uudemmalla auton softaversiolla kaikki toiminnot on käytössä ja Tronitykin olisi maksullinen näille käyttäjille.

https://www.youtube.com/watch?v=ZWBGJTVherY

Videolla hiukan tarinaa Tronityn toiminnoista ja käytöstä yhdessä ABRP navigoinnin kanssa.

a4b8

Mitä tietoja näkyy We Connect, Oma VW ja Volkswagen sovelluksissa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

atula

Kävin paikallisessa volkkarihuollossa kyselemässä mistä johtuu kun en saa VW apilla ovia auki/kiinni. Vastaus oli että homma hoituu, ajokortti, siitä tiedot ja hän täältä ruudulta laittaa tiedon eteenpäin.....homma hoituu, saat auton viereltäkin kännykällä ovet auki.
Nyt kuitenkin kaikki on kuin ennen, ei aukea eikä lukitu ovet, ei tule edes valikkoa mistä toiminnon suorittaisin.
Aikani plärättyä löytyikin apista kohta "Mobiiliavaimet"
"sinulla ei ole tällähetkellä autoa joka tukee mobiiliavaintoimintoa"

Ilmeisesti näin vanha -22 mallin GTX ei tue toimintoa?
ID.4 GTX

Daatta

Lainaus käyttäjältä: atula - 28.02.24 - klo:12:14"sinulla ei ole tällähetkellä autoa joka tukee mobiiliavaintoimintoa"
Ilmeisesti näin vanha -22 mallin GTX ei tue toimintoa?

Ei ID:ssä ole mobiiliavainta, äsken olisi ollut käyttöä kun jätin auton avaimet toiseen taskuun... Googlettamalla löytyi tieto, että Passatista ja Artyomista löytyisi:

https://www.volkswagen.fi/fi/innovaatiot-ja-teknologia/yhdistettavyys/we-connect/kaikki-palvelut.html
Mobiiliavain^3 Discover Pro (Passat, Arteon)
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Kaapeli64

Ohjekirjassa on kyllä mobiiliavaimen käyttö kuvattu miten se pitäisi toimia. Itselläni oli mielikuva että tämä on lisävaruste, mutta ohjekirjassa ei ainakaan suoraan mainita sellaisesta. Sanotaan vain että se aktivoidaan sovelluksesta. Voihan se olla että löytyisi jostain tuolta maksullisten pakettien seasta kun niitä lähtisi selailemaan...

Daatta

Ilmeisesti ohjekirjassa on maininta (en ole tarkistanut) mobiiliavaimesta, sellainen on ilmeisesti ollut tarkoitus julkaista jo joskus 2021 mutta sitten VW sovelluskehitys tapahtui. ;D

Ei, sellaista ei oikeasti ole olemassa. Todistakaa minut vääräksi.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Kaapeli64

Löytyy kohdasta "Auki ja kiinni" -> "Mobiiliavain".

https://userguide.volkswagen.de/w/fi_FI/welcome

Daatta

ID.3 ohjekirjassa tuollaista tietoa ei ole, eikä uuden auton VIN vielä toimi kirjautumiseen. Uskon että ohjekirjasta tieto mobiiliavaimesta löytyy, mutta VW ei ole saanut sellaista implementoitua. Ehkä mobiiliavain tulee "lähiaikoina", ottaen huomioon VW:n valtavat edistysaskeleet ohjelmistokehityksen saralla.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Kaapeli64

Aivan, niin en minä tiedä onko tuo sitten ominaisuus jota ei ole jostain syystä saatavilla ID.3:lle. Olen siinä uskossa ollut koko ajan ettei sitä minunkaan auton varustelistalle ole ruksittu, kun tämä on aikalailla karvalakkimallin ID.4.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy