ID4 OBDeleven PRO koodaus

Aloittaja pol, 26.11.21 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

pol

Onko täällä foorumilla moni koodannut ID4 asetuksia? (en ainakaan hakemalla helposti löytänyt) Itse otin käyttöön Driving Assistance ominaisuuden ilman ongelmia. Nyt etsin miten saan koodattua viiveen kuljettajan poistumiseen penkiltä (esim. 10-15s)?

tlavikai

Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
ID4 Pro Performance, Business

future

Tämä kiinnostaa! Olen aika noviisi tuon OBDelevenin kanssa, joten saiko tänne ihan rautalanka-ohjeet tuohon Travel assistentin aktivointiin? :) ja toki jos muitakin ominaisuuksis löytyy, niin ilman muuta.

ps. Kuva olis kiva!
ID.4 Pro Performance FL -23

jopo

Mitenhän se tuo TA voisi toimia jos sitä ei alkujaan ole, koska olen vahvasti siinä käsityksessä, että Travel Assistin mukana tulee autoihin rautaa mitä ei pelkissä Lane Assist versiossa ole?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jopo - 28.11.21 - klo:15:15
Mitenhän se tuo TA voisi toimia jos sitä ei alkujaan ole, koska olen vahvasti siinä käsityksessä, että Travel Assistin mukana tulee autoihin rautaa mitä ei pelkissä Lane Assist versiossa ole?

Minun ymmärtääkseni tuo kapasitiivinen ratti on ainoa raudallinen ero ainakin paremmin varustelluissa IDx malleissa. Sama kamera yms. härpäkkeet sen travel assistin kanssa on käytössä. Tuo on jopa Poloon saatu jälkikäteen asennettua.

jopo

Voihan se näinkin olla. BatteryLife tuota Volkkarilta oli joskus taannoin kysynyt, voisiko tuon saada päivityksillä. VW oli vastannut, että jotain rautaa puuttuu, että ei. Tosin tietty VW voi vastata mitä haluaa. Ihan hirveästi tuo ei kuitenkaan pingpongaa alkuperäisenä (jos pitää ratista kiinni), joten siitä ajatellen (tlavikai viestin perusteella) aloin juuri myös miettimään, että puuttuukohan sieltä jotain muutakin. 

tlavikai

Nyt kun tuo koodattu TA:ta on testannut jokin aikaan, niin toimii kyllä hyvin. Auto painelee menemään keskellä kaistaa nätisti. Alussa huomattua pingpong efektiä ei ole, se vain tuntui siltä :)
ID4 Pro Performance, Business

Terpower

Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 26.11.21 - klo:18:19
Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
Mä kans koodasin noi molemmat ja mullakaan ei kapasitiivinen ratti toimi, tai sitä ei ole.
ID4 Pro Business

future

Nyt testailtu OBDeleveniä. Laitettu:
- Travel assistent aktiiviseksi
- ovien lukitus pois, kun painaa P
- normaali vakionopeussäädin adaptiivisen rinnalle
- automaattiset kaukovalot
ID.4 Pro Performance FL -23

Skoda-Pirssi

Täällä onnistuttiin lisäämään valikkoon tominto, automaattisenovienlukituksen pois kytkemiseksi.

Kovasti yritettiin saada vakionopeudensäädintä lisättyä adaptiivisen rinnalle, siinä kuitenkaan onnistumatta. Onko kellään tähän mitään vinkkiä heittää? "Turvakoodin" kanssa kirjaudittuun sisään ja laitettiin vakkari aktiiviseksi, mutta ei ilmestyny valikkoon, jossa edelleen vaihtoehtona vain acc ja limitteri? Onko teillä jotka onnistuneet siellä kolme vaihtoehtoa näkyvissä, vai onko limitteriä ollenkaan?

future

Mulle tuli näkyviin ihan omana siihen valikkoon. Kannattaa mennä pois autosta ja laittaa ovet lukkoon. Voi olla että näkyy sen jälkeen ???
ID.4 Pro Performance FL -23

Daatta

Piti itsekin tilailla ODBeleven Pro versio kun sain vainun tuosta Travel assistentin akviointimahdollisuudesta.

Ohjeitä löytyy esim. tuolta: https://forum.obdeleven.com/thread/13462/travel-assist-activation

Täällä on kuvattu eri tavujen bittien tarkoitus: https://www-meinid-com.translate.goog/thread/2233-stellen-sie-travel-assist-auf-eine-id-3-oder-id-4-ein-wenn-sie-noch-keine-haben/?postID=66998&_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=fr&_x_tr_pto=nui,sc#post66998

Oma koodaus on 00 08 30 2A 15 91 10 E4 16 24 20, mutta en suosittele sitä kenenkään sokkona kokeilamaan. Autokin on teoriassa eri, vaikkei tässä suuria eroja ID.3 ja .4 välillä näytä olevan.

Assistantti ajaa hyvin, mutta yllätys oli kuinka paljon se vaatii vääntömomenttia rattiin pysyäkseen tyytyväisenä. Ei tosiaan riitä pieni sormenpäillä ohjailu vaan pitää vääntää oikeasti vastaan. Ei siis kovin käyttökelpoinen ilman kapasitiivista rattia, joka maksaa volkkarilla sen 700â,¬.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: tlavikai - 26.11.21 - klo:18:19
Normi vakionopeussäädin lisätty mukautuvan ACC:n rinnalle valikkoon. Travel Assist myös aktivoitu ja toimii. Vähän toimii pingpong efektillä, myöskään kapasitiivista rattia ei saanut aktivoitua. Lukemani mukaan kapasiitivinen ratti olisi kaikissa autoissa joissa on ratin lämmitys.
Onko kukaan saanut koodattua tuota rattia, niin ei tarvitsisi 10-15s välein rattia heilauttaa?
saiskohan ton normi vakkarin asennettua myös Gte Passattiin?🤔 Saatko laitettua ohjeet miten omaasi tämän koodasit?
PASSAT GTE VM. 2020

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 21.01.22 - klo:16:35
saiskohan ton normi vakkarin asennettua myös Gte Passattiin?🤔 Saatko laitettua ohjeet miten omaasi tämän koodasit?
Onnistui omaan ID3:een tällä ohjeella:
Ohjausyksikkö 13 Adaptive Cruise Control, sieltä long coding ja kuvan mukainen asetus:
VW ID.3 Life

Wiiseli

Kiitos. Näytti olevan deactivated joten pitää vaihtaa se activated kuhan kerkee. Mites se muuten aktivoidaan ajossa?
PASSAT GTE VM. 2020

Apaju

Tuli ID:ssä valittavissa olevaksi tuohon Acc:n ja nopeusrajoittimen väliin
VW ID.3 Life

Daatta

Hidastaako Front-Assist kuitenkin ennen edessä ajavaa autoa, jos on "Vakionopeussäädin" käytössä? Voi käydä kylmät ja ajaa perään, jos unohtaa tuon asetuksen tutkan ollessa pois pelistä. Huonolla kelillä olisi ehkä parempi ajaa manuaalisesti tai pysähtyä putsaamaan se tutka.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 22.01.22 - klo:21:14
Tuli ID:ssä valittavissa olevaksi tuohon Acc:n ja nopeusrajoittimen väliin

en saanut toimimaan ainakaan tuolla muutoksella. En oikein ymmärrä mihin valikkoon se voisi gte:ssä tulla  valittavaksi, jos se teillä tulee näytölle tuolleen. Kiitos kuitenkin.
PASSAT GTE VM. 2020

EetuX

Vähän vanha keskustelu jo, mutta luulisi GTE:ssä toimivan kun Superb iV.ssä toimii.


Kale

Lainaus käyttäjältä: pol - 26.11.21 - klo:14:37
Onko täällä foorumilla moni koodannut ID4 asetuksia? (en ainakaan hakemalla helposti löytänyt) Itse otin käyttöön Driving Assistance ominaisuuden ilman ongelmia. Nyt etsin miten saan koodattua viiveen kuljettajan poistumiseen penkiltä (esim. 10-15s)?

Mitäs tämä viive kuljettajan poistumiseen penkiltä tarkoittaa?

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 25.01.22 - klo:00:22
en saanut toimimaan ainakaan tuolla muutoksella. En oikein ymmärrä mihin valikkoon se voisi gte:ssä tulla  valittavaksi, jos se teillä tulee näytölle tuolleen. Kiitos kuitenkin.
se vakkari tulee vasemman viiksen päässä olevan avustin nappulan taakse. Laitoin itselleni ja hyvin toimii.

PASSAT GTE VM. 2020

Entoro

Hei, mukava huomata, että Travel Assistin aktivoiminen onnistuisi koodauksella. Tarvitaanko tähän ODBEleven Pro Gen 2, vai riittääkö Gen 1, ja tapahtuuko koodaus matkapuhelin äpillä?

Entoro

Annetaan takaisin forumeille selväkieliset vinkit miten sain tuon toimimaan. Autona ID4 Pro Performance Fastlane. Autossa on ACC, liikennemerkkien tunnistus eikä kapasitiivista rattia (lämmitettävä ratti ei ole kapasitiivinen ratti).

Tarvitset OBDeleven pro:n, sekä puhelinapplikaation. OBD työnnetään ID4:ssä kuskin jalkatilassa vasemmalle. Sitten vain auto käyntiin, ja kännykällä ensin yhdistäminen, ja sitten modulien luku sisään. Tässä kestää useamman minuutin verran. Kerran kun olet nämä lukenut voit muutella arvoja ainankin näiden osalta myös lennosta, vaikka ajaessasi autoa (mitä en suosittele, mutta tuli kokeiltua  ;D ), eikä sinun tarvitse joka kerta laittaa virtoja pois ja päälle.

Etsit sieltä sitten vain ja ainoastaan A5 modulin, toisin kuin monissa ohjeissa mainitaan. Täältä pitää vaihtaa:
HC -> coded
HC Variant-> variant_2
EA -> Variantit 2-4 ilmeisesti toimivat, omassani on 3, jolla sain viimein pelaamaan.
Point of intervention -> early, set via menu

Sitten vain kirjoitus ja mahdollisten vikakoodien poisto, ja homma toimii. Yritin leikkiä myös modulilla 13 laittamalla Travel Assistin päälle, ja kapasitiivisen ratin koodatuksi, mutta tällä tuli vain ongelmia, mm. ACC meni kokonaan pois päältä. KLR:n muutos A5:ssä sotki myös asioita eikä antanut TA:n aktivoitua.

Nopealla kokeilulla toimii hyvin vaikkakin rattia pitää heilutella aina 10-15sek välillä.

Seuraavaksi ajattelin tutkia mitä kaikkea muuta kivaa onnistuu löytämään  8)


Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Hämis

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 22.01.22 - klo:19:15
Onnistui omaan ID3:een tällä ohjeella:
Ohjausyksikkö 13 Adaptive Cruise Control, sieltä long coding ja kuvan mukainen asetus:

Yritin tätä ID.4 Fastlanen kanssa, mutta OBDEleven sanoo Something went wrong. Try again.

Pitääkö ID.4:n kanssa tehdä eri tavalla? Automaattiset pitkät ja takavalot päällä päivävalojen kanssa meni läpi.

M_M

Security access pitää syöttää ennen koodausta, se voipi auttaa tuohon. Vähän typerää ettei obdeleven osaa sanoa muuta kuin tuon geneerisen "something went wrong".
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Hämis

Kiitos! Tuolla suostui tallentamaan, mutta vielä ei ole ilmaantunut valikkoon valittavakai

M_M

Se ilmestyy kun tuo moduuli käy ensin välillä kunnolla nukkumassa. Kokeile huomenna aamulla niin eiköhän se sieltä löydy. Joitakin moduuleja voi myös bootata diagnostiikan kautta jolloin muutokset näkyvät heti, mutta en tiedä onnistuuko se tässä moduulissa ja tällä työkalulla.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Hämis

Tuollaista vähän epäilinkin. 🙂

little.devil

Mistähän johtuu kun laitoin menemään full backupin niin se keskeytyi neljännen osion alkuun. Kokeilin kahdesti. Sovellus vaan kaatui / sammui kesken backupin. Siis OBD elevenillä, ios puhelin mini 12. ID.4 pro fastlane v.3.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy