Ledit B7 Passat xenon umpioon...

Aloittaja eranta, 21.11.21 - klo:14:16

« edellinen - seuraava »

eranta

Tuli testiks laitettua tommoset B7 passatin xenonien tilalle:

https://www.aliexpress.com/item/1005001781670243.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6a7e4c4dKCQtwl

Asennus simppeli, kun kertaalleen noi polttimot pari vuotta sitten vaihtanut, ahdastahan siellä on, mut ainoastaan umpion takakuori auki ja polttimo vaihtoon.

Yllätys suuri valokuvio ei muuttunut oikeastaan mihinkään.





Kulmavaloihin ja sumareihin ois myös ledit, mut nyt ei niitä kerinnyt vaihtamaan...
VAGgineesta luovuttu, samalla saatu vapaa-aika takas!

moikari

Huomaako kirkaudessa mitään eroa?

Ja ei vissiin autocheck ei vissiin herjaa mitään?

T: Mikko
Passat alltrack 2.0 TDI DSG 125Kw, 2013

Daatta

Aika paljon tuo omaan silmään muuttui... Ensimmäisessä kuvassa on valokuvio, toisessa vaan epämääräinen valopallo. Veikkaan että aika mielenkiintoinen vastaantulijan kannalta.  ??? Valotehossa eikä -värissä ei havaittavaa muutosta. Onko passatissa linssi- vai heijastinumpio vakiona?

Jos umpion suojakuori ei mahdu kiinni, niin hetken päästä umpio on täynnä pölyä ja muuta *askaa.

Edes hyvälaatuiset LED-korvauspolttimot eivät toimi kaikissa autoissa. Philips on jotain sertifiointiohjelmaa rakentamassa Saksassa, vai oliko se Osram...
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Jultsu

Omat kokemukset ledivaloista on sellaiset että ensiminuutit se valoteho on vielä ihan hyvä (kuvio sitten asia erikseen) mutta kunhan ledit ja se runko lämpenevät niin lämpösuojaukset iskee päälle ja ledien virtaa ja tehoa aletaan rajoittamaan ihan urakalla.

Tämä oli mukava huomata talvella pimeällä maantiellä ajellessa keskellä ei mitään, kun ledipolttimoiden valoteho hiipui minuutti minuutilta, päätyen käytännössä parkkipolttimoiden tasolle.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

eranta

Kuvat on pelkästään led:llä lyhyillä ja pitkillä, en ottanut verrokkeja, kun päivänvalossa ulkona vaihdoin. Kävin vaan kuvion tarkistamassa hallis ja siit nappasin muutaman kuvan. Sen verran siinä huomas ku kokeilin kuskin polttimon vaihdettua, et syttyy ja palaa ilman herjoja, et noin ~5 metrin päässä edessä olevan auton kyljessä näky ihan selkee kuvio ledipolttimolla, mut xenon:lla ei erottunut läheskään niin selkeänä.

Valotehon laskua ajon aikana en ole huomannut, tosin pisimmät yhtenäiset ajot tainnut noin 30 minsaa kerrallaan tähän mennessä.

Paremmin noilla näkee kuin kaks vuotta sitten vaihdetuilla Osrameilla. Niil voi ajella ihan vapaasti maantiellä pitkät päällä kokoajan, kukaan vastaan tulija ei välitä, ne on vaan passatin valot ;D.
Osa erosta tietty tulee värisävy erosta, ~4500K <--> ~6000K.

Noihan on D3S polttimot, niitä ei näytä pahemmin ledeinä löytyä plug&play.

Kaikki mahtui umpion sisään kaikki "led driver" boxeineen, passatin umpiossahan on kovamuovinen takakansi lukittuna molemmista päistään "rautalangoilla".

Itelläkin muutamista H7 led sarjoista entisen auton linssiumpion kanssa oli kokemus, toisen oli melkeen heikommat ku parkit (led driverin syy?), toisen oli kirkkaat, mut hajavaloa liikaa (teki jonkun halokaaren, jne...).
VAGgineesta luovuttu, samalla saatu vapaa-aika takas!

Daatta

No sitten. Kannattanee tosiaan pitää varapolttimot ja otsalamppu mukana, jos joutuu polttimot vaihtamaan tien päällä.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy