Multivan 2,5 TDI AXD käy ilmeisesti neljällä

Aloittaja Rebolainen, 09.09.21 - klo:11:28

« edellinen - seuraava »

Rebolainen

auto kävi neljällä ja nakutti 1 suuttimen arvot tökötti ylärajassa. Noniin yläkerta auki ja samalla huomasin että Turbo väljä ja aikalailla tukossa, Nokka akselista 2 nokasta pinnat irronu. Eikun tilaamaan nokka pakettia. Uutta laitettiin Nokka, nostajat, Johtosarja pumpparien tiivisteet ja eri suutin sen ykkösen tilalle ja Turbo uusiksi kans. Auto kasaan ja kääyntiin edelleen savuttaa käy huonosti ja kaasua kun painaa nakuttaa ja nyt ei saa edes läppärillä yhteyttä autoon enään (rostec) Sähkö puolen hommiako vai kötöstänkö tuohella tuleen?

sprint

Ecu irti ja suomeen tai saksaan tarkastettavaksi.
Johtosarjasta kannattaa vielä tarkastaa että iso liitin on varmasti pohjassa. Kettumaista kyllä mitata että signaali menee liittimen yli.
Onko tuo AXD koneella vai AXE ja miltä vuodelta.

Rebolainen

#2
AXD konella 1.3 2005 otettu käyttöön. Missä lienee ecu sijaitsee? Ja vielä hermostus päissäni paiskasin konespellin kiinni enkä tietenkään ollut laittanut vaijeria paikalleen  :D :D
ps. Saksasta näkyy saavan ko. 130hp. malliin valmiiksi ohjelmoituja 190 hp. ecuja 180E liekkö sitten huijjausta tiedä
häntä.... paljonko tarakastus maksaa onko tietoa?














sprint

Tarkastus ja korjaus luokkaa 400e varmaan. Oma kävi Saksassa, mutta en äkkiseltään enään löydä koko firmaa. Suomessakin useampia.
Ecu löytyy akkutelineen alta muovien kätköistä. On kyllä kumma jos aikaisemmin sai yhteyden ja nyt ei.
Sinne ei suoraan voi vaihtaa ecua vaan tuolta nykyiseltä ja uudelta täytyy saada turvakoodi pihalle.

Jultsu

ei tuo 180 euron hinta mitenkään ihmeellinen ole, näitä 20 vuotta vanhojen romujen ecuja saa täältä keskieuroopasta muutamalla eurolla, sinne sitten 2 minuutissa fläshää jonkun bulkkisoftan ja parin tuhannen prosentin kattella myyntiin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rebolainen

Tulota EBaysta näyttäs saavan nuita ohjelmoituja ecuja myös plug and play mallina. Eli on ohjelmoitu IMMO OFF mainostavat että heittää paikalleen ja vetoja.... Ei oikeen osaa nuita kieliä niin tarkottanee että koodit on poistettu ja pitäs toimia ilman värkkäilyjä. miten lienee onko kellään kokemuksia.

o.b.

IMMO OFF tarkoittaa, että ajonesto on pois ECU:sta. Käy mihin vaan käypäseen autoon, millä vaan avaimella. Tosin jos mittaristo on eri mieltä, niin ajonesto voi näkyä siellä.

Larmatin

Sulla on siinä sitten kaksi vikaa. Toinen on tuo savutus/nakutus ja toinen tuo yhyeyshäiriö.  Kaverin samanlainen porter lopetti ottamasta yht. Ecuun.  Loppujen lopuksi siihen uusuttiin mittaristo niin rupesi pääsemään taas ecuun.. siinä meni kyl yhteys kaikkiin järjestelmiin mykäksi.. tai pakkasella pääs vikamuisteihin noin 15sek ajan.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Rebolainen

Noniin aamulla löin auton käyntiin ei hehkuttanur mutta lähti heti käyntiin mutta sammui samantien. Toinen kerta hehkutti kunnolla mutta surisi ja naksutti ainakin 30sek. semmosta tietokone surinaa ja releet naksahteli. starttasin niin tupsautteli tovin ja lähti käyntiin kävi tosi hyvin ja vastasi kaasuun tyhjäkäyntikin oli hyvän kuuloinen mutta pikkuhiljaa tippui käymään neljällä ja alkoi nakuttaa. nyt sitten taistelemaan konepelliä auki ja ecun kimppuun. Ecu korjaaja antoi vinkin että auton käydessä sumuttaa kylmäspreitä ecuun niin auto voi alkaa käydä kunnolla se on merkki ecu viasta kikka ei toki aina pelaa.

Jultsu

tarkensiko vielä että ecun kuoret pitäisi korkata ennen kylmäsprayn suikkimista? se peltikuoren kylmentäminen ei vielä tee yhtään mitään.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rebolainen

Minkähänlaisia oireita tuo rikkinäinen ecu saa aikaan kirjo on varmaan valtava mutta onko jotain "tyyppivikaa"

Jultsu

Yhden T5 transun kokemuksella, nimenomaan tuo on tyyppivika että jokin suuttimien ohjauksista menee ecusta mykäksi ja kone alkaa käymään neljällä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rebolainen




Tämäkin herättää hilpeyttä kun sain ecu kaivettua esille se on päivätty vuodelle 06 ja auto on otettu käyttöön 05  ;D ;D ;D

o.b.

Tuo on valmistettu 06 toukokuuta 2003, eli YY-MM-DD.

Jos löydät jostain käytetyn ECU:n, niin riittää kun vanhasta kopioi tai siirtää eeprom:in uuteen ECU:un. Toki oikeilla vermeillä ajoneston sopeutus onnistuu ECU:a avaamatta. Tuo printattu osanumero ei välttämättä ole ihan koko totuus, yleensä perässä on yksi tai kaksi kirjainta, jotka kertoo oikean osanumeron. Oikea osanumero löytyy VCDS scannauksesta tai merkkarin varaosaohjelmasta.

"EDC16 eeprom" hakusanoilla löytyy oikea 8 jalkainen piiri, josta on kyse.

Rebolainen

No joo ecu viety Rovaniemellä paikalliselle ecu ukkelille Voltit on firman nimi. Viikolla selviää oliko vika sielä vai jossain muualla.

Rebolainen

Noniin Ecussahan se vika oli. Korjaus maksaa 399E Eli taidan korjauttaa tuon vanhan kun siinä tulee takuukin mukaan niin ei tarvi ihmetellä sen kanssa enempää. Tuli vaan tuon takia tehtyä turhaa Pumppedushen jumppaa muutamaan kertaan mutta onneksi tällä vialla on hopea kehykset nimittäin löyty se vika mikä autoa häirinnyt jo pitempään.

Larmatin

Kerro sitten poistuiko kaikki nuo murjeet sillä ECUn korjauksella niin olisi viisaampi jatkossa
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Rebolainen

Ei poistuneet kaikki viat ecun korjauksella. Nyt kun sai ecuun yhteyden niin näytti vielä vikaa suutin arvoissa. itellä meni hermot ja rupesin saamaan ihottumaa koko autosta niin vein PR Dieselille Rovaniemelle auton. Vika oli vielä suutin 1 sökö. en tilannyt enää saksasta korjattua suutinta vaan pr dieselin kautta uuden maanantaina saapu ja saa nähä alkaako pelittämään. Luulisin että alkaa kun vikakin oli niin selvä että syl 1 oli ihan märkä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy