Huollon virheet?

Aloittaja pasila, 04.09.21 - klo:07:00

« edellinen - seuraava »

pasila

Onko täällä tapahtunut muilla huoltoliikkeen toimesta asennusvirheitä ja minkälaista korvausta olette saaneet kyseisestä virheestä? Meillä kävi Fabia etupyörien laakereiden vaihdossa ja asentaja oli unohtanut kiristää molempien puolien alatukivarsien pultit. Ne oli siis laitettu ainoastaan sormilla alkuun. Minkälainen korvaus tuollaisesta virheestä olisi kohtuullinen?

Rakkaudestalajiin

No jos mitään vauriota ei kerennyt tapahtua nii kohtuullinen korvaus ois joku hyvä ale seuraavasta huollosta. Ei inhimillisestä erehdyksestä voi mitää hirveitä korvauksia saadakaan.

jusu

Entäs käy ihan vaan kiristyttämässä ne mutterit siellä.
Ihmetyttää vaan kun nykyään ollaan joka kohasta vaatimassa korvauksia.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: jusu - 04.09.21 - klo:07:15
Entäs käy ihan vaan kiristyttämässä ne mutterit siellä.
Ihmetyttää vaan kun nykyään ollaan joka kohasta vaatimassa korvauksia.
Tääl on katsottu liikaa mallia jenkkilästä ku ollaa aina miljardi korvauksia hakemassa ku jollekin sattuu inhimillinen virhe tai unohdus. Varsinkin sillon kun ei päässyt edes mitään vahinkoa sattumaan. Se on sit toinen juttu jos tapahtuu jotain oikeesti vakavaa. Syvät pahoittelutki riittää oikeesti melko pitkälle onneks vielä.

dosetti

Korvauksia en ole edes kysellyt vaan olen vienyt auton takaisin ja sanonut, laittakaa kuntoon. Pahoittelut ja ilmainen laina-auto jos pitää jättää auto huoltoon. On kämmätty maalauksessa ja sisustan osien paikalleenlaitossa, suodattimen vaihdossa jäänyt vanha tiivistekin joskus polttoainesuodatinkoteloon dieselissä. Kyllä ne osaavat kämmätä, mutta auto kuntoon, sehän se tärkeintä. Toki palautetta voi sitten antaa suullisesti ja kirjallisesti työn laadusta.

M_M

Kerran jouduin kyselemään korvausten perään, kun työssä oli oikaistu niin että se oli asentajalle helpompi, mutta aiheutti asiakkaalle ylimääräisiä kustannuksia noin satasen verran. Imusarja oli irrotettu ja uusi tiiviste maksoi tuon verran.

Reklamoin aiheesta tarkistettuani ensin valmistajan ohjeesta, kuuluuko kyseisessä työssä irrottaa imusarjaa vai ei. Ei kuulu ja tämän huoltoneuvojakin myönsi. Sain tuon ylimääräisen summan verran hyvitystä seuraavan määräaikaishuollon hinnassa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

pasila

Onneksi ei mitään tapahtunut, mutta jos korjaamo luovuttaa asiakkaalle sellaisen auton, joka ei ole tieliikennekelpoinen ja autolla on suuri vaara aiheuttaa ihmisvahinkoa, niin en minä ainakaan tuollaista katsoisi ihan sormien läpi. Todellisuudessahan ei edes tiedä mitä vahinkoa auton nivelille ja laakereille on tapahtunut, kun sillä on pari viikko ajeltu ilman alatukivarren tukea.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: M_M - 04.09.21 - klo:09:32
Kerran jouduin kyselemään korvausten perään, kun työssä oli oikaistu niin että se oli asentajalle helpompi, mutta aiheutti asiakkaalle ylimääräisiä kustannuksia noin satasen verran. Imusarja oli irrotettu ja uusi tiiviste maksoi tuon verran.

Reklamoin aiheesta tarkistettuani ensin valmistajan ohjeesta, kuuluuko kyseisessä työssä irrottaa imusarjaa vai ei. Ei kuulu ja tämän huoltoneuvojakin myönsi. Sain tuon ylimääräisen summan verran hyvitystä seuraavan määräaikaishuollon hinnassa.
Joskus kuullu sellasen sanonnan et tekotapa vapaa, loppu tulos ratkaisee. Et jos joku asentaja ei pystynyt osaa vaihtaa ilman imusarjan irrotusta nii silloinhan se homma ois jääny tekemättä. Valmistajan ohjeethan on enemmän sellasia suuntaa antavia yleensä.

M_M

Sen mitä minä olen niitä valmistajan (tässä tapauksessa Audin) ohjeita lukenut, niin ne ei todellakaan ole suuntaa antavia vaan näyttävät lähes ruuvin tarkkuudella mitä pitää purkaa ja miten. Jos joku asentaja ei niitä pysty noudattamaan, niin on sitten kyllä täysin kykenemätön autonasentajan työhön.

Ero oli lähinnä siinä, että imusarjan irrottamalla homman voi tehdä siististi yläkautta, mutta se tulee asiakkaalle vähän kalliimmaksi. Oikea työtapa on mennä inhottavasti auton alapuolelle, jolloin vältytään ylimääräisten tiivisteiden aiheuttamilta kustannuksilta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ocunen

Jaa että onko tapahtunut virheitä  ;D ;D ;D

Laitettu väärä polttoainesuodatin=puoli moottoria ui dieselissä= puolen vuoden sisään meni sekä lisälaitehihna että jakohihna= ei korvanneet mitään "ehkä johtui dieselim haurastuttamisesta ehkä ei" ja naurahdus päälle

Auto naarmutettiin huollossa= Jäätäväää vääntöä ja yrittivät mm. laittaa mun kaskon piikkiin = puoli vuotta myöhemmin viimein auto kävi maalattavana

Auto meni "vikatilaan" vähän väliä = joku tärkeä nippelinappeli rikki, laittoivat tilaukseem = odotellessa meni hermo auton tilttailuun reissussa ja kävin toiseessa liikkeessä tien päällä = vian aiheutti se, että kaikki jarruvalopolttimot oli palaneet, kustannus luokkaa 20,

Vedätystä jakohihnarempan hinnassa, kallistui 20% etukäteen sovitusta = maksoin lopulta väännön jälkeen vain sovitun hinnan

Piti vaihtaa KAIKKI jarruletkut ja -putket = oli vaihdettu vain muoviset = jännästi ei mennyt uusintakatsastuksestakaan läpi= vaihtoivat loput ja käyttivät katsastuksessa omaan piikkiinsä

Ja tässä vasta ekana mieleen tulleet...

Ylipäätään kyllä autohuolloista sellainen fiilis, että asiakasta vedätetään huolella ja minkäänlaista ammattiylpeyttä ei monessakaan huoltoliikkeessä ole  ::)
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

o.b.

#10
Eipä ole koskaan tarvinnut valittaa työn jäljestä. Ehkä se johtuu siitä, että teen kaikki työt itse ;D

Seuraavaksi työn alle 2016 B8 Passatin jakohihna vesipumpun kanssa. CRLB 110kW 2.0 TDi. Contitechin sarja tuli tilattua Saksasta ja sille tuli hintaa posteineen 176,50,. Vesipumppu on sellainen, jossa solenoidi oikeasti toimii. Osassa noista on solenoidiosa pitää ottaa vanhasta, itse ohituskanava on työstämättä ja tukossa.

Jultsu

Ocusen kommentti tuossa ylempänä tiivistää aika oleellisesti juuri sen syyn miksi itsekin korjaan kaikki perhepiirin autot mahdollisimman pitkälti itse. Erikoistyökaluja vaativissa hommissa (kuten ilmastointihuolto, pyöränkulmien suuntaukset) pitää sitten heittää lantti toivomuskaivoon ja toivoa että ei tule kusetetuksi korjaamon toimesta.

Tarina alkoi mulla myös siitä kun korjaamo unohti kiinnittää toisen jarrusatulan kannakkeen pultin kokonaan, satula (ja kannake) oli vain yhdellä pultilla kiinni olkavarressa. Tuo tuli sitten huomattua aikoinaan ajossa kun satula lähti levyn matkassa mukaan ja kiilasi itsensä vannetta vasten.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Janija

Mä yritän pitää hyvät suhteet huoltoihin, enkä vaatia mahdottomia esim virheiden tapauksissa. Esim ex autossa jakopääremppa tuli huomattavasti kalliimmaksi kun noin 26v vanhat ruiskun piuhat otti oikkaria eristeiden pettämisen vuoksi. Tämän jälkeen seuranneet ongelmat/viat löytyi helposti ja esim ”väärää” ilmamäärämittaria väliaikaisesti käytettäessä poistivat jotkun pinnit liitännästä käytöstä. Ruotsin romiksilta tuli tuo imm ja ecu. Mutta en viitsinyt alkaa kyseenalaistamaan mitään, ja liikkeen etuna oli että oli viiden minuutin kävelymatkan päässä kotoa. Kerran kun piti päästöt hakea, oli mittarissa vikaa ja kun sain oliko se nyt seuraavana päivänä mittaukset teetettyä, päällikkö sanoi, että saat mittauksen joululahjaksi, eikä tarvinnut maksaa mitään. No tokikaan tuollainen mittaus ei kovin tyyris ole, mutta eleenä hieno.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy