Kirjoittaja Aihe: Mistä löytyy huolto-ohjelma B8 Passattiin?  (Luettu 1368 kertaa)

Poissa kahelitraoohooceesierra

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Mistä löytyy huolto-ohjelma B8 Passattiin?
« : 17.07.21 - klo:22:44 »
Ostin taannoin Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Technology vm2018 joka on tuotu aikoinaan Ruotsista Suomeen. Nyt ajotietokone ilmoittaa, että Tarkastushuoltoon 34 päivää tai 20900 km & Öljynvaihtoon 20900 km tai 399 päivää. Mistä löydän auton huolto-ohjelman jotta näkisi mitä tarkastushuolto pitää sisällään? Oma K-autosta ei käy ilmi kuin huoltokäyntien historian mittarilukema ja päivämäärä. Auton mukana ei tullut kuin ruotsinkielinen manuaali, mutta siinä ei ole huolto-ohjelmaa.

Poissa concorde

• Jäsen
  • **
    • Profiili
Vs: Mistä löytyy huolto-ohjelma B8 Passattiin?
« Vastaus #1 : 19.07.21 - klo:10:52 »
2 x  VW Passat GTE

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.07.21 - klo:14:25 »
ErWinistä ainakin?  https://erwin.volkswagen.de/erwin/showInfoTour.do
Kiitos vastauksesta!

Osaatko sanoa missä sähköinen huoltokirja fyysisesti sijaitsee? Onko se jossain web-portaalissa? Lähinnä kiinnostaa tämä jos vien auton tarkastushuoltoon johonkin nyrkkipajalle niin osaavatko tehdä merkinnät sähköiseen huoltokirjaan.

Poissa o.b.

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #3 : 21.07.21 - klo:16:11 »
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49171.msg747081#msg747081

Tuolta löytyy linkki venäläiselle sivustolle, josta huolto-ohjelman voi pdf:nä ladata. Vähän sekava kun samassa on kaikki moottorivaihtoehdot ja eri maiden erikoisvaatimukset.

Poissa Suberb 2012

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.07.21 - klo:17:13 »

Osaatko sanoa missä sähköinen huoltokirja fyysisesti sijaitsee? Onko se jossain web-portaalissa? Lähinnä kiinnostaa tämä jos vien auton tarkastushuoltoon johonkin nyrkkipajalle niin osaavatko tehdä merkinnät sähköiseen huoltokirjaan.

Huolto-ohjelma löytyy ainakin tuossa paikallisessa -ei valtuutettu- pajassa koneelta, työohjeineen, aikatauluin ja räjäytyskuvineen. Saavat kuitattua vikakoodit, koodattua akut tmv pikkujutut ja nollattua huoltovälimittarin. 

Sähköistä huoltokirjaa ei fyysisesti ole missään, se on jossain bittiavaruudessa. Sähköiseen ei pääse käsiksi kun valtuutettu huoltomies Horst Läderhosen autentisoinnilla.
Aikoinaan koitin omasta tuotiskeidasta saada tietoja skodalta, saksan maahantuojalta ja huoltoliikeistä. Ei tulosta, ei tietoa mistään mitä tehty vaikka työ leimattu heidän leimalla. (Minua kiinnosti mitä on tehty mahdollisesti moottorille, esim vaihdettu pannu öljynpolton vuoksi) huoltokirja autossa moitteeton, lähes liian moitteeton…. Hyvin peitelty jäljet tai sitten vain kaikki on hyvin ja auton huoltokirjan merkintojen mukaisesti.

Jos/kun viet huoltoon muualle kuin valtuutettuun, varmista että tietävät mitä tekee… Perusohjelmassa ei ole ihan kaikkea mainittu, esim laatikon, nelivedon rasvat yms pientä. Ne pitää osata itse pyytää. Tiedä sitten onko tämä joku Hortsin kepponen saada autoja hajoilemaan jos ei ole käytetty merkkihuoltoa  :-X

Sinänsä erikoinen tilanne oli, kun valttuutettu huolto ei saanut -09 Skeidaan päivävaloja koodattua. Ei kuulemma ole sellaisia mallissa. No kaabelilla se oli aika pikkujuttu. Tosin tämä oli eräs naapurikylän paja joka ei enää olekaan merkkihuolto  :o

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.07.21 - klo:22:20 »
Sähköistä huoltokirjaa ei fyysisesti ole missään, se on jossain bittiavaruudessa. Sähköiseen ei pääse käsiksi kun valtuutettu huoltomies Horst Läderhosen autentisoinnilla.
Tämä ei kuulosta kovin hyvältä uudistukselta volkkarin suunnalta. Tämähän tarkoittaa sitä, että hansikaslokero pursuaa ”nyrkkipajojen” printtejä huolloista. Ennen sai kuitenkin leiman laitettua siihen paperiseen huoltokirjaan ja kun myi auton pystyi näyttämään siitä huoltokirjasta, että tarvittavat huollot on tehty ajallaan. Todella hämmentävää, että sähköistä huoltokirjaa ei pääse tarkastelemaan kuin pelkkä Horst. Menee Apple-tyyliseksi protektionismiksi

Poissa M_M

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #6 : 22.07.21 - klo:09:54 »
Mun käsittääkseni erWinistä saa yritysasiakkaat maksutta tulostaa auton huoltotaulukot, ne samat joita merkkihuoltokin käyttää. Niihin kun ruksii hommia tehdyksi, niin kovin montaa ei pitäisi jäädä tekemättä.

Samoin sinne sähköiseen huoltokirjaan saa kirjattua sen huollon suoritetuksi.

Ongelma on lähinnä siinä, että valtaosa nyrkkipajoista ei osaa tuota palvelua käyttää eikä viitsi edes opetella.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Superb 2.0TDI 4x4 DSG -17
Kia e-Niro 64kWh Business Luxury -21

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa concorde

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #7 : 22.07.21 - klo:10:11 »
Onko siis niin, että jos itse viitsisi opetella tuon erWinin käytön, niin ei-marmorihuollon jälkeen voisi ostaa 7e/h flat raten ja käydä naputtelemassa itse huollon tiedot oman auton sähköiseen huoltokirjaan?  Vai tarviiko siihen päästäkseen olla rekisteröitynyt workshopiksi eikä yksityiseksi?
2 x  VW Passat GTE

Poissa Suberb 2012

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #8 : 22.07.21 - klo:10:38 »
Mun käsittääkseni erWinistä saa yritysasiakkaat maksutta tulostaa auton huoltotaulukot, ne samat joita merkkihuoltokin käyttää. Niihin kun ruksii hommia tehdyksi, niin kovin montaa ei pitäisi jäädä tekemättä.

Ongelma on lähinnä siinä, että valtaosa nyrkkipajoista ei osaa tuota palvelua käyttää eikä viitsi edes opetella.

Tai sitten se on VAG-tyyliin sen hintainen ettei viitsi siitä maksaa koska ”nyrkkipajan” huoltomerkinnällä ei ole arvoa kuitenkaan. Saman arvon saa laittamalla sen työselosteen hanskalokeroon.

Olen tuonne ilmeisesti joskus kirjautunut, koska säpo oli käytössä. Salasanasta ei tietoakaan. Uuden toki saa mutta VAG-tyyliin sekin maksaa erikseen  ::)
Ilmeisesti en siitä paljoa ole irti saanut, koska en asiasta muista mitään.

Poissa M_M

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #9 : 22.07.21 - klo:10:47 »
Onko siis niin, että jos itse viitsisi opetella tuon erWinin käytön, niin ei-marmorihuollon jälkeen voisi ostaa 7e/h flat raten ja käydä naputtelemassa itse huollon tiedot oman auton sähköiseen huoltokirjaan?  Vai tarviiko siihen päästäkseen olla rekisteröitynyt workshopiksi eikä yksityiseksi?

Pitää olla yrityskäyttäjä.

Tai sitten se on VAG-tyyliin sen hintainen ettei viitsi siitä maksaa koska ”nyrkkipajan” huoltomerkinnällä ei ole arvoa kuitenkaan.

Ei se pitäisi maksaa mitään.

Poissa Suberb 2012

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 22.07.21 - klo:10:56 »
Pitää olla yrityskäyttäjä.

Ei se pitäisi maksaa mitään.

Jos pelkkä yksityiskäyttäjän katselu on maksullinen, niin tuskin yritysliittymä on ilmainen?

Minä olen yrittäjä, useampikin VAT löytyy. Tarvittaessa äkkiäkös sitä lisää toimialaksi nyrkkipajan…

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #11 : 22.07.21 - klo:11:22 »

Sijaitseeko tuo sähköinen huoltokirja erWinissä?

Poissa M_M

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #12 : 22.07.21 - klo:12:55 »
Jos pelkkä yksityiskäyttäjän katselu on maksullinen, niin tuskin yritysliittymä on ilmainen?
Oheinen ohje sanoo: "Digitaalinen  huolto-ohjelma  on  maksutta  yritysten  käytettävissä."

https://erwin.volkswagen.de/erwin/downloadStaticFile/dsp/global/FI_VW_CR4688.pdf

Varsinaiset ohjeet ovat tietenkin maksullisia kaikille.

Poissa M_M

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #13 : 22.07.21 - klo:12:59 »
Sijaitseeko tuo sähköinen huoltokirja erWinissä?

Kyllä ja ei. Sitä kautta sinne kirjataan suoritetut huollot, mutta minulla ei ole tietoa kenellä kaikilla on oikeus katsoa auton täyttä huoltohistoriaa sieltä.

Sinänsähän huoltokirjaan ei koskaan kyllä kirjata mitään isoja remontteja, koska se on vain huoltoja varten. Jos vaikka moottori on vaihdettu, niin ei sitä tietoa ole missään noissa.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy