Seat Toledo vm. 2015 EPC-valo

Aloittaja Seat_Toledo, 22.06.21 - klo:13:46

« edellinen - seuraava »

Seat_Toledo

Mulla herjasi tänään Toledo EPC:tä, eli vikavalo syttyi ja auto siirtyi "nilkutusmoodiin", eli häthätää 50-60 km/h sai nopeuden nostettua. No kun tulin tohon kotipihaan niin käynnistin heti uudestaan, ja valo oli kadonnut. Nyt on satanut paljon, mutta jotain vikaahan jossain on, kun tuollaista ilmoittelee. Saa nähdä kuinka usein toistuvasta ilmiöstä on kyse... onko kenelläkään tästä kokemuksia?

Kyseessä siis 1.2 TSI 86hv CBZA, jos se on mitenkään merkityksellinen tieto.
Seat Toledo vm. 2015 1.2 TSI CBZA

M_M

Kokemuksia vikavalojen syttymisistä on paljon ja aina on aiheesta löytynyt lisätietoa kun autosta lukee vikakoodit asianmukaisella laitteistolla.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Seat_Toledo

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.06.21 - klo:13:47
Kokemuksia vikavalojen syttymisistä on paljon ja aina on aiheesta löytynyt lisätietoa kun autosta lukee vikakoodit asianmukaisella laitteistolla.  :)

Joo näinhän se on. Ajattelin vaan, että jos jollakin olisi heittää jotain arviota viasta. Ei kovin ruusuisesti alkanut yhteiselo Toledon kanssa, 2000 km takana ja tällaista.
Seat Toledo vm. 2015 1.2 TSI CBZA

Jultsu

jos veikkausta harrastetaan niin omat kolikot menee jakoketjuun ja sen venymiseen liittyviin ongelmiin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Daatta

Jos se on ketju niin kannattaa ensi tilassa ottaa yhteys asiansa osaavaan huoltoliikkeeseen, myös merkkikorjaamo käy.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Seat_Toledo

^ No perkele. Ite ajattelin heti jotain kaasuläppäkoteloa tms., josta on ollut täälläkin keskustelua. Auto oli kyllä käytetty merkkihuollossa juuri ennen vaihtoa, ja siellä oli kuulemma todettu, että ketju on kunnossa. Edellinen omistaja oli käyttänyt, kun K-Caarassa olivat yrittäneet kusettaa hyvityshintaa alaspäin jakoketjun venymisen vuoksi.
Seat Toledo vm. 2015 1.2 TSI CBZA

Seat_Toledo

^ Lisäisin vielä edelliseen, että mua on kummastuttanut kun viime aikoina auton tyhjäkäyntikulutus on monesti ollut n. minuutin ajan käynnistyksestä n.3l/h. Sitten kuuluu selvä käyntiäänen muutos ja kulutus laskee tuohon normaaliin n. 1l/h. Ei auto tossa keväällä syönyt kylmästäkään käynnistettäessä kuin n. 1.3l/h. Liittyyköhän tämä jotenkin siihen vikakoodiin?
Seat Toledo vm. 2015 1.2 TSI CBZA

Jultsu

Lue nyt ne koodit vaan ensiksi, mutta kun arvauksia kaipailit niin arvauksia sait.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Superkossu

Arvaillaan lisää,turboja on myös mennyt näissä pikkukoneisissa pitkillä öljynvaihto väleillä.
Audi A3 8P 1.4TFSI

Seat_Toledo

Ei onnistunut vikakoodien luku työkaverin ELM327 -lukijalla, mutta tänään auto pelasi taas normaalisti, kun ajoin 25 km työmatkan. Pitää käydä huomenna Motonetin motomaatissa luetuttamassa koodit.
Seat Toledo vm. 2015 1.2 TSI CBZA

M_M

Paras olisi kuitenkin etsiä kanssaharrastaja jolla on VCDS...

Voi se motomaattikin jotain kertoa, ei kuitenkaan välttämättä oikeaa tietoa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Seat tohelo

Onko vika selvennyt?
Mulla on samaa vikaa samanlaisessa autossa.

Seat_Toledo

No nyt mulla menee se koko turbon toimilaite vaihtoon, kun kesällä se ensin vikoi tuota sähköosaa. Tällä kertaa vikakoodi mekaaninen vika toimilaitteessa, kesällä se oli sähköinen.
Seat Toledo vm. 2015 1.2 TSI CBZA

habarovski

Omassa 2013 1.2TSIssä tuli ensin EPC, hävisi startissa, moottorivalo(pakokaasujärj.) syttyi mutta auto toimi normisti.
Auto meni sattumalta merkkihuoltoon seuraavana päivänä, lukivat samalla vikakoodin, lisäsivät koodin ja selkokielisen tiedon kuittiin.
Tuollahan ei vielä vikaa täysin rajoiteta, epäilivät että voisi olla wastegaten säätimen vika(700â,¬töineen).
Siispä netistä kahlaamaan ennen kuin alkaa polttamaan seteleitä. Hukkaputken säätimen tarkastus:
https://www.youtube.com/watch?v=nIg3mhSfNX0
Huomaa että kaasua pitää antaa kunnolla, ei se muuten ehjänäkään liiku. No, tässä tapauksessa liikkui kunnon kaasuttelulla.
Seuraava päätelmä, tuota varten on jokin anturi -> MAP-anturi. Sen sitten ostin alkuperäislaatuisena varaosaliikkeestä, 19,90â,¬.
Osan vaihdon jälkeen vika poissa. Mainittakoon että säätimen hinta olisi varaosaliikkeestä ollut 233â,¬+postit, tämäkin alkup.laatuisena.
Osat olivat hyvin tyrkyllä. Ainoastaan normimallinen torx-avain ei mahtunut suoraan, vaan käytin räikkä-bits yhdistelmää.

Tuosta ketjun venymisestä. Olen ajanut 297tkm Toledolla eikä merkkiäkään ketjuongelmasta. Myyjä väitti että vuoden 2012 aikana alettu käyttämään parempilaatuisia. Oliskohan näin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy