Mystinen vika (Toledo 2015 my16)

Aloittaja Seat tohelo, 18.06.21 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

Seat tohelo

Missähän voisi vika olla kun monesti aamuisin, varsinkin kun on satanut tai ilma on nollan kieppeillä, toledo antaa vikailmoitukset luistonestosta, renkaiden paineentunnistimista, start & stopista ja muutamasta muusta. Kun auto on ollut käynnissä muutaman minuutin ja käynnistää uudelleen niin kaikki viat katoavat ja auto toimii normaalisti.

M_M

Oireiden aiheuttajasta voi saada jotakin vinkkiä tarkastamalla asiallisella laitteella (VCDS) minkälaisia vikakoodeja autoon on tallentunut.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Seat tohelo

vasta huollossa luettiin vikakoodit, mutta mitään ei löytynyt.

M_M

Sitten pitää vaihtaa huoltoa ja käytettyä lukulaitetta.

Vaikea uskoa, että tuollainen määrä varoitusvaloja tulisi ruutuun jättämättä ainuttakaan vikakoodia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Seat tohelo

voiko olla niin että kun auto käynnistetään x kertaa ilman mitään vikakoodeja/ongelmia niin aiemmat viat poistuvat muistista?
Muistaakseni jossain aiemmassa autossa homma toimii niin.

M_M

Kyllä niistä useimmat, ellei jopa kaikki, poistuvat kun riittävän monta käynnistystä (taitaa vaatia satoja) tulee. Jos siis vikojen viimeisimmästä esiintymisestä on jo pitkä aika niin voihan se tuostakin johtua.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Seat tohelo

Onkohan mitään hyötyä vaikka nuo vikakoodit saisi luettua? Eikö ne kertoisi samoja vikoja mitä ajotietokone kertoo?
Kaikki viat kuitenkin katoavat hetken ajon/käynnin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen.

Onko tuolla konehuoneessa joku liitin tai muu paikka mihin voisi päästä kosteutta ja se aiheuttaa nuo poistuvat viat?

M_M

Vikakoodit kertovat aivan eri tasolla vian aiheuttajasta, kuin se mitä mittaristossa näytetään kuljettajalle.

Autossa on paljon liittimiä joihin pääsevä kosteus voi aiheuttaa vikoja, mutta sokkona oikean löytäminen on aika surkuhupaisaa puuhaa.

Jos nyt pakko olisi arvata jotain, niin ABS-anturin liitintä voisin veikata. Mutta minkä pyörän, jaa-a, se selviäisi sieltä vikakoodeista samoin kuin se, että onko aiheuttaja ylipäänsä ABS-anturi vai sittenkin joku aivan muu.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jareqq

Sekoileva abs ainakin saa mittariston loistamaan kuin joulukuusi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy