Passat käynnstysongelma

Aloittaja Tipera, 06.06.21 - klo:09:14

« edellinen - seuraava »

Tipera

Kyseessä on passat 1.9 tdi awx koneella. Jos auton parkkeeraa keula ylöspäin, niin ei lähde käyntiin kuin pilotilla. Tasaiselle tai keula alaspäin ongelmaa ei esiinny. Autoon on uusittu tankkipumppu, vaihdettu toinen korkeapainepumppu ja asennettu takaiskuventtiili polttoaine tulolinjaan suodattimen ja moottorin väliin, mutta ei vaikutusta. Vuotoja en ole löytänyt.
Olisko hyviä neuvoja?

Mikey

Tarkoittaako "toinen korkeapainepumppu" tandem -pumppua?

Jultsu

Kuinka paljon öljyä katoaa vaihtovälin aikana? Jos vastaus on "ei yhtään" niin diesel taitaa kadota suuttimien ja kannen o-renkaiden kautta öljyn joukkoon.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Tipera

Siis tandempumppukin on vaihdettu toiseen, joka ei ole uusi, mutta on otettu toimivasta autosta. Suuttimen O-renkaat uusittu 8 tkm sitten. Samalla vaihdettu kansioon, kun entisessä kannessa oli pahasti suuttimen viettäneet kanteen uria. Tässä autossa oli tuo öljyn lisääntymisongelma, joka houtui edellä mainituilla osien vaihdolla.

Mikey

Mahtoiko vika ilmaantua dieselsuotimen vaihdon jälkeen?

Tipera

Suodatin on vaihdettu (Bosch), mutta ei vaikutusta. Se paluuventtiili on tosin vanha, joten taidan hommata myös senkin. Sellainen huomio, että yön jälkeen laittaa virrat päälle, niin polttoaine linjasta kuuluu mahdoton kurahtelu.....tätä ei ole aikaisemmin tehnyt......ilmaa putkistossa. Myös tankkipumppu pitää auton käydessä kurlaavaa ääntä. Huomasin pakkaskelillä, että tankkipumppu on tosi äänekäs. Pumppuyksikkö on Meylen valmistetta, ja ollut sen 8 tkm paikoillaan.

Mikey

Moottoritilassahan on jo alkujaan takaiskuventtiili tankista tulevassa linjassa.

Ettei se olisi vikaantunut?

Joka tapauksessa jossain kohtaa on oltava ilmavuoto, ja filtterin kansitiiviste olisi yksi vaihtoehto.

Tipera

Sain neuvoa käynnistys ongelmaan työkaverin kaverilta, joka tuntee nää pumppusuutin koneet. Sieltä tuli yksi neuvo......vaihda suuttimen tiivisteet. Vaihdoin uudet o-renkaat ja asensin vaseliinilla voideltuina suuttimet paikoilleen, ja lopputulos oli.....VIKA KORJATTU. Edellisen kerran kun vaihdoin tiivisteet, niin laitoin vain moottoriöljyä tiivisteisiin ja suutin tilaan, jolloin o-renkaita oli vaurioitunut asentaessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy