DSG-vaihteisto, hybridi

Aloittaja vuorimi, 04.06.21 - klo:06:35

« edellinen - seuraava »

mikama83

Näkeekös noi jostain näppärästi mitkä versiot on omassa autossa? Itsellä 2020 Leon eli ihan ensimmäisiä versioita näistä kevythybrideistä.

Tos®

OBDeleven palikalla ja siihen kuuluvalla puhelinsovelluksella.
VCDS näyttänee myös, jos on tarpeeksi uusi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

GGG

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.12.22 - klo:20:18
Erwiniä selailin:

2067824/1

Sen verran nyt ärsyttää tämä nykäisy, että varasin Helmikuun alkuun diagnoosipaketin K-Autosta.

Kuvaukseen kirjoitin suomeksi vian määritelmän ja liitin tuon Erwin tekstin myös TPI numeroineen (todeten että tämä on selkeästi muillakin ongelmana) vaikka TPI numero vaihtuukin päivitysten mukaan, niin silti he näkevät sieltä muutkin reklamaatiot aiheesta.

Katsotaan miten etenee.

hge

Mulla tosiaan sanoivat, että vika on tiedossa ja merkkasivat TPI:n huoltotositteeseen. Palailevat aiheeseen, kun joku korjaus tähän tulee.
U jelly?

GGG

Lähinnä haluan reklamoida ajoissa ja mustaa valkoisella, jos joskus tulee jotain selviteltävää. Joten nyt on ainakin kirjattuna järjestelmiin, että tälläistä vikaa on ilmennyt.

Missä käytit muuten huollossa omaa autoasi? Minun menee K-Auto Airport.

hge

K-Auto Espoo. Juurikin näin, jatkuu takuu tuon osalta sitten. :)
U jelly?

GGG

Seuraava 60000km huolto edessä keväällä.

Mietin, että kannattaisiko vaihteiston tarkastus tehdä siinä samalla, sillä se kuuluu huollon sisältöön (kaiketi).

Lisäksi diagnoosipaketti maksaa 209e VWllä.

Selvitin sitten vielä että mitä 60000km huoltoon kuuluu.

Öljynvaihto suodattimineen, jarruneste ja tulpat. Hinta sievoiset 706e!

Ihanan halpaa tämä pikkuautojen huoltaminen merkkiliikkeessä.


GGG

Golfin pelkkä öljynvaihto+suodatin Öljypisteellä 135e.


mikama83

#68
Aika kova hinta huollosta jos kevythybridi kyseessä :o
Mulla 1.5eTsi Leonin 60tkm huolto oli 351â,¬. Vein omat öljyt ja vaihdoin raitisilmasuodattimen itse.

Vilkaisin juuri sitä huoltokuittia ja jarrunesteitä ei kyllä vaihdettu eikä sitä edes ehdotettu. En tiedä mikä niissä sitten on suositus vaihtovälille.

GGG

1.5 eTSI nimenomaan kyseessä.

Olikohan nämä ketjukoneita (näillä hinnoilla haluaisi välttää hihnanvaihdot)?

ukormi

Lainaus käyttäjältä: GGG - 11.01.23 - klo:19:56
Olikohan nämä ketjukoneita (näillä hinnoilla haluaisi välttää hihnanvaihdot)?
;D

Hihnanvaihtoväli on näissä yleensä huomattavasti pidempi mitä ketjunvaihtoväli.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

GGG

Niin, en tiedä sitten ketjujen laatuja VAGilla jos nämä ketjukoneita ovat.

Tos®

Aiheeseen:
TPI tiedotetta (2067824/1) ei löytynyt vieläkään, juuri katsoin erWinistä
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jt

Lainaus käyttäjältä: GGG - 11.01.23 - klo:19:26
Selvitin sitten vielä että mitä 60000km huoltoon kuuluu.

Öljynvaihto suodattimineen, jarruneste ja tulpat. Hinta sievoiset 706e!

Ihanan halpaa tämä pikkuautojen huoltaminen merkkiliikkeessä.
Tuo yli 400eur tarkastushuollosta ja öljynvaihdosta on aika "rapea", kun saman saa vähän vanhemmille VW:lle ns. Direct Express huollon kautta, ainakin jostain päin maata, alta 200eur.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

O.C.Taavi

Sama ontuva jarrutus Octavia 1.5etec-kissäkin, ollu ostosta asti... 6/22
olen ajatellut sen kuuluvan asiaan...

GGG

Niin, tiedä häntä. Veikkaan etten olisi huomannut edes koko nykäystä ellen olisi täältä lukenut ensin, että jollain on sellaisia ja se koetaan ongelmaksi.

Palailen jahka saan huollosta jotain kommenttia.

mikama83

Onko kukaan pistäny merkille seuraavaa juttua. Kun on moottori aivan kylmä niin ensimmäisten kilometrien matkalla jos on vaikka liikennevalot mistä lähtee niin ykkösvaihde ravistaa autoa ennen kuin vaihtuu kakkoselle. En tiedä onko omassa ajotyylissä sitten vika. Pitäisi joko lähteä niin että ei painaisi kaasua juuri ollenkaan tai sitten polkaista paljon reippaammin että 1-->2 vaihto tapahtuisi nopeasti. Tuo korostuu varsinkin S-asennossa kun vaatii enemmän kierroksia vaihdolle. Sitten kun on ajanu niin kauan että kaikki mahdolliset lämmöt on normaalissa, niin ei mitään oireita.

Aikaisemmin ollu 1.0tsi Golffi jossa oli myös tämä kuiva seiska ja siinä oli myös outoja nykäisyjä ennen lämpeämistä, mutta en muista enää oliko liikkeelle lähdössä tätä juttua.

Tos®

Saattaa olla tuollanen, tuntuu niinkuin pyörät luistais hieman?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mikama83

Joo voi sitä noinkin kuvailla. En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että olisi pahempi silloin kun on kostea keli ???

Tos®

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 20.01.23 - klo:21:03
Joo voi sitä noinkin kuvailla. En tiedä kuvittelenko mutta tuntuu että olisi pahempi silloin kun on kostea keli ???
Saman olen havainnut
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Tällaista en ole omassa havainnut, mut sehän ei tarkoita etteikö autossa voisi olla tuollainen käytöshäiriö  ;D
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

AapeliK

No onpahan sentään joku muukin, jolla on samaa! Itse olen huomannut, että tarvitaan plussakeli, eli esimerkiksi pakkasella ei nykäise. Nykimistä on vain ekan parin kilometrin ajan ja sen jälkeen loppuu. Ilmiö on ykköseltä kakkoselle vaihtaessa ja nykäisyjä tasan kolme.

Auto on juuri tästä syystä käynyt pajalla kaksi kertaa. Ekalla kerralla DSG nollattiin, toisella tehtiin jonkin sortin kalibrointi. Menneellä viikolla alkoi plussakeleillä nykimään taas, joten nyt auto menee torstaina uudestaan katsottavaksi. Lupailivat ottaa jopa osia irti.

Tietääpähän ainakin, että muillakin on samaa. Tuon kanssa on oppinut elämään. Takaraivossa on vaan ollut pelkoa mekatroniikasta tai vastaavasta, vaikkei oireet olekaan täsmänneet.

mikama83

Oho no ilmottele jos löytyy oikeasti jotain mikä olisi vialla. Tietää sitten itsekkin tuosta ainakin ilmoittaa.

matwoa

Päivää arvon vaggilaiset. itse myös siirryin tähän 1.5 ETSI moottorilla olevaan golffiin. Huomasin myös että nytkähtää välillä kun vaihtaa vaihdetta 3-->2. Tätä osiota lueskeltua mietin että meneekö se tuolla laatikon päivityksellä ohi vai pitääkö alkaa vaihtamaan öljyä. tässä siis DSG 7 kuivakytkin johon ei ¨kuulu¨ vaihtaa öljyä :D Auto vm 2021 ja ajettu 65000km

Tos®

^Nykimiseen on päivitys moottorille, ainakin TPI 2067824/* en ole hetkeen seurannut onko tullut muutoksia
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

matwoa

Noniin. Kävin turun länsiautossa päivittämässä tuon ohjainlaitteen,päivityksen jälkeen loppunut tuo nytkähtämäninen. Eli vaikutusta oli :) maksoi 160e jos joku muu miettii myös samaa vaihtoehtoa omalle golfille. :D

Tos®

Kyllä sen olis pitänyt mennä takuuseen, vaikka takuu ohi

Warranty accounting instructions
Service number/damage code: 2470/ 0212

Tämä kerrotaan tuon mainitsemani tiedotteessa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Autooni tehtiin viime kesänä korjauspäivitys ja vaikutus parempaan oli selkeä. Nyt viime viikkojen aikana olen ollut havaitsevinani että nykäisy on tullut takaisin. Ei ehkä niin pahana kuin mitä se oli vielä vuosi sitten, mutta häiritsevä se on.
Autoni kävi huhtikuun alussa tarkastushuollossa ja mietin voisiko olla mahdollista että olisivat ilman sen suurimpia puheita ajaneet jonkin päivityksen, joka on "rikkonut" korjauspäivityksen..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy