Jälkiasennusvetokoukku Ecofueliin?

Aloittaja vzv, 17.05.21 - klo:23:37

« edellinen - seuraava »

vzv

Koukkupaja ei suostunut sanomaan onko mahdollista. Onko joku saanut jälkiasennuskoukun asennettua B7 Ecofueliin, vai pitääkö vaan kärsivällisesti kytätä tehdaskoukulla varustettua yksilöä?

o.b.

Uskoisin, että siihen menee ihan normikoukku. Kiinnitykset menee runkoaisojen sisään ja poikkipalkki puskurin rungon tilalle. Tuskin ne kaasusäiliöt yms. tulee korin ulkopuolelle niin, ettei koukku sinne mahtuisi.

Tuolla ainakin sopivuutta kerrotaan olevan kaikkiin malleihin:

https://www.ebay.de/itm/251982288767

Sedanille ja farkulle taitaa olla eri koukut ???

Daatta

Toki kannattaa varmistaa että autoon on speksattu perävaunumassaa. Traficomin Oma asiointi ainakin kertoo. Itsellä:

Perävaunumassa jarruin (kg) 0
Perävaunumassa jarruitta (kg) 0

Sama kahdessa edellisessäkin autossa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

vzv

Tyhmä kysymys, mutta mistä tuo vetomassattomuus johtuu ja voiko asialle tehdä jotakin? Voiko siis olla kaksi samanlaista autoa, joista toisella saa vetää ja toisella ei ja eroa on vain papereissa?

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.05.21 - klo:10:52
Toki kannattaa varmistaa että autoon on speksattu perävaunumassaa. Traficomin Oma asiointi ainakin kertoo. Itsellä:

Perävaunumassa jarruin (kg) 0
Perävaunumassa jarruitta (kg) 0

Sama kahdessa edellisessäkin autossa.

Daatta

Kyllä siihen yleensä joku syy on, valmistahan tuon speksaa. Cuprissa se oli tietääkseni takapöntön rakenne, joka ei mahdollistanut koukun kiinnittämistä. Tai sitten vetokyky on liian vähäinen eikä auto läpäise happotestiä jossa kärry pitää saada liikkeelle luiskalta. Tai joku muu syy, esim. ei ole viitsitty marginaalimallia hyväksyttää koukulle...

Laillisesti mitään ei voi tehdä, paitsi huolehtia siitä että seuraavassa autossa on riittävä vetokyky. Jos koukun kaikesta huolimatta saa asennettua, niin pompannee viimeistään katsastuksessa.

ID.3:een minulla kylläkin on koukku, mutta siihen saa laittaa ainoastaan maks. 50kg pyörätelineen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

o.b.

Kyllä kaasu-Passatissa on ihan varmasti vetomassaa sallittu.

TT:ssä ei ole kun se on "urheiluauto". Eihän sellaiseen voi perävaunua imagosyistä laittaa ;D

Golfin alusta siinä on, joten koukku varmaan menisi paikoilleen, mutta Trafin tiedoissa on sallittu 0kg.

juksii

Toi on ihan normaalia joidenkin autonvalmistajien kettuilua asiakkaalle. Kaksi eri tyyppihyväksyntää. Toinen koukulla ja toinen ilman. Muuta eroa ei autoissa ole, mutta tehtaalta koukuttomana lähteneeseen ei saa vetomassaa.
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

b1mpo

Saattaa jäähdytyksessä ja jarruissa olla eroa, että onko koukkua. Fordilla ainakin lisäjäähdytystä joissakin automalleissa koukun kanssa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

duke7

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.05.21 - klo:15:52
Saattaa jäähdytyksessä ja jarruissa olla eroa, että onko koukkua. Fordilla ainakin lisäjäähdytystä joissakin automalleissa koukun kanssa.
Samaa volkkarilla ainakin joissain malleissa. Tai no en jarruista ole varma mutta jäähdytyksessä on eroja.

vzv

No niin, löytyi sieltä Koukkupajaltakin toisella yrityksella vastaus että voidaan asentaa. Irrotettava koukku 790â,¬ asennettuna.

Kyselin muualtakin mutta kyllä tuo on ylivoimainen hinnaltaan. Jotkut korjaamot sanoivat suoraan että kysy sieltä.

Jultsu

Audi A2 1.2TDI (robottivaihteistolla) myös vetomassa 0kg, muihin A2 malleihin koukun on saanut.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Rakkaudestalajiin

Kuinkahan ruhtinaalliset sakot saa jos vetää kärriä autolla missä on vetomassa 0kg? Varmaan hyvän muistutuksen saa 😅

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy