T5 koneenvaihto 132kW -> 140hv

Aloittaja Sähly, 30.05.21 - klo:08:49

« edellinen - seuraava »

Sähly

Ajossa on (tai juuri nyt seisoo pihassa) surullisen kuuluisalla 132kW koneella oleva T5 2015. ERG-ongelma, kone väljä, öljyä menee litrakaupalla, DPF tukossa ja limp-mode on päivittäinen vieras  >:(.

Yksityishenkilöltä olis sopivasti tarjolla 2013 vuosimallin 120tkm ajettu 140hv kone. Meneekö heittämällä paikoilleen? Vai onko paljon apulaitteiden yms, modausta ja koodausta tiedossa? Vai eikö käy ollenkaan? Alakertahan näissä on vissiin identtinen?

Omassa on 4-veto ja DSG. Vaihtomoottorin luovuttaja-auton vastaavista osista ei ole varmaa tietoa.

misi

Sen verran asiasta tiedän että juuri 132kw->103kw swappeja on tehty tuon moottorin hajoamisen takia. Ja ilmeisesti tyytyväisiä moisia.

Lueskelin muistaakseni asiasta googlella, nyt en muista ulkoa juuri mitään niin en viitti ruveta mutuilemaan.
MB E220 CDI -10
Ex. Vw T5.1 -11
Ex. VW Passat 3C -06

Sähly

Nyt täytyy pyytää etsintäapuja. En löydä noita moottorinvaihtokuvauksia. Moottorin myyjä oli tietävinään, että apulaitteista ainakin vesipumppu on erilainen? Ja myöskin pakosarja? 1. ei ole mikään ongelma, mutta jälkimmäinen ehkä on?

seppotaas

Moottorikoodilla vois löytyä kattavampia vastauksia.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy